MuscleMeat

Mijn vakantielog!

Matbaas

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
9%
Mijn vakantielog! (Ik wil feedback!)

Dag allemaal,

Omdat de vakantie voor mij in het verschiet ligt heb ik eindelijk besloten eens een logje aan te maken.
Helaas weet ik niet hoe consequent ik zal zijn in het onderhoud van mijn log, maar niet geschoten is altijd mis.
Genoeg gelul, we beginnen!

Mijn stats:
Lengte: 1.78m
Gewicht: ca. 78kg.
Vetpercentage: 14.7%

Ik ben sinds een half jaartje wat serieuzer aan het fitnessen, sindsdien heb ik ook wel (de meeste) progressie geboekt.

Bench Press: 5*80 (Enkel eerste set)
Deadlift: 3*110
Squat: 5*90 (vandaag 100kg gedaan, maar merk dat ik geen 90° hoek meer maak)
Millitary Press: 5*55

Helaas ben ik herstellende van een koorts tot gisteren, dus ik moet even kijken hoe snel dat alles voorbij is, wel heb ik vandaag gewoon gefitnesst.
Ik volg een geïmproviseerd schema gebaseerd op de drie grote oefeningen in één training, mijn theorie hiervoor is dat ik mijn vet wat lager wil hebben en daarom veel kCal wil verbranden.
Onderstaande gegevens komen dus van de afgelopen training!

Warming up:
2.5 min. roeien op medium/hoge intensiteit.

Deadlift:
5*50
5*90
1*110
1*120
1*110
5*70
Vaak heb ik na of tijdens mijn deadlifts een brandend gevoel in een klein spiertje links en soms rechts van mijn ruggegraat, ik heb mij laten vertellen dat dat mijn trapezius is en dat klopt volgens mij wel. Die schijnen wat onderontwikkeld te zijn, vandaar dat ik daar zo nu en dan nu shrugs bij toepas.

Benchpress:
8*50
5*70
5*80
5*75

Incline Benchpress:
8*50
5*70
4*70
4*70

Push Ups:
20*BW
20*BW

Squat:
5*50
5*90
5*110
5*70

Vervolgens ben ik lekker naar huis gegaan!

Ik zou het echt geweldig vinden als jullie wat feedback wilden geven, of gewoon willen reageren alsof je geïnteresseerd bent!

Bedankt voor je moeite!
Matbaas.

Laatst bewerkt:
is dit wat je elke keer doet in een training anders post je volledig schema eens
succes met je log en je trainingen

• Topic Starter Topic Starter
Omdat ik natuurlijk moet herstellen van deze oefeningen doe ik graag de volgende dag specifiekere oefeningen. (Dus buik, biceps, triceps,kuiten en binnenkort grip voor deadlift)
Een schema op zo'n dag ziet er vaak zo uit:

Crunches: (Ik weet niet hoe deze oefening heet, ik trek vanuit een knielende houding gewicht naar beneden, volgens Youtube een "kneeling ab crunch")
12*40
10*40
8*40

Meer crunches, inclusief obligues etc. (meestal 4 verschillende oefeningen van 3 sets.)

Bicep Curls: (Doe ik zittend met rug tegen leuning in hoek van 67 graden om compensatie tegen te gaan.)
8*16
8*16
8*14

Barbel Curls:
8*30
8*20
8*30
8*20
8*30
8*20

Calf Raises:
20*50+BW
20*BW
20*80+BW
20*BW
20*50+BW

En bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik vind je presses echt sterk in verhouding met de rest, maar die incline slaat echt alles ;)

Als ik jou was zou ik grip bij je deadlift pakken. Barbel shrugs en deadlifts gaan goed samen en zijn allebei goed voor je grip. Je kan ook na je shrug werksets de barbell tot fail vasthouden. En met squat moet je geen 90 graden aanhouden maar bovenbenen paralel aan de grond, is meestal een kleinere hoek dan 90 graden anders val je om ;)

Ja m'n incline is idd vrij sterk vergeleken met de rest, is altijd leuk om samen met iemand eerst plat te doen en daarna te verbazen met incline.. xD
Ik ga volgende keer idd static barbell hold doen samen met shrugs en dl, wil m'n dl namelijk echt ff een stukje sterker hebben binnenkort! (Maar ja, daar moeten mijn traps dus even voor bijkomen..)
Voor squat wil ik inderdaad gewoon mijn benen paralel met de grond houden, dat zie ik als 90 graden maar dat klopt inderdaad niet helemaal.
Als ik tijd heb ga ik morgen nog even, dan geef ik weer een updateje! (Da's dus niet de grote 3, maar wat specifieks er naast zoals schema 2)

Vandaag (gisteren eigenlijk) heb ik weer even kort gesport alvorens ik even in Amersfoort ging winkelen. Daar ben ik trouwens goed geslaagd met een broek, twee paar schoenen en een shirt voor de geïnteresseerden!

Mijn schema van vandaag was als volgt:

kneeling ab crunches
12*40
10*40
8*40

decline ab crunches (-20 graden)
3*8*BW

Obliques crunches
3*20*BW

Lower obligues crunches
3*20 (drie setjes van 20)

Dumbbel Curls
8*16 (eigenlijk 16*16/2= 8 per arm)
6*16
6*16

Curved barbell Curls
8*30
6*30
5*35

Barbel curls
5*30
8*20
5*25
8*15

Static barbell hold
5 seconden 130 kilo, stopte vanwege mijn traps, die ik gister al had getraind en erg begonnen te branden.

Cardio
13 min 157kCal

Commentaar is zeer welkom!

Nieuw idee.

Oké, zoals het ging met drie grote oefeningen op één dag vind ik na twee weken niet geslaagd. Dat komt doordat ik dan dus veel te lang moet herstellen op alle spiergroepen tegelijk en ik eigenlijk tussendoor alleen maar gay oefeningen kan doen..
Nu heb ik dus een schema'tje om de grote drie heengebouwd (standaard eigenlijk).

Ik ben vandaag begonnen met rug en schouders, vond ik wel een prettige combo alleen merkte ik dat mijn rug zwak was tijdens mijn schouderoefeningen. Volgende keer ff andersom proberen.

Logje van vandaag:

Deadlift:
8*50
5*80
5*90 (kreeg weer eens last van m'n traps..)

Wide Grip Chin Ups:
5*BW
5*BW
5*BW
5*BW

Deadlift: (Was niet tevreden over vorige setje)
4*100
6*80

Military Press:
5*60 (maatje moest helpen bij laatste drie..)
5*50
5*50

Gekke oefening zonder naam maar zeker een favoriet:
3(6*17.5+6*17.5)

Dumbbell Lateral Raise:
4*12
6*10
6*10

---------- Post added zo 19 jun 2011 at 15:57 ----------

Heeft iemand misschien nog suggesties voor een goede combinatie van spiergroepen op dezelfde dag?
Ik dacht nu aan het volgende:
Rug & schouder,
Borst & Biceps,
Benen & Triceps.

Bovendien weet ik niet of ik buik apart wil pakken, ik hoor namelijk zat verhalen van gasten die geen buikspieren trainen en alsnog ripped zijn.
Iemand suggesties?

Dikke MP man, maar dat weet je zelf ook ;) Chins ook niet mis.

Qua schema zou ik triceps of bij borst of bij schouder doen. Nu pak je je triceps elke training. Als je driedaags wil zou ik zo iets doen:

Benen Kuiten Abs
Borst Schouders Triceps
Rug Biceps

Of als je triceps en biceps niet lekker vind trainen nadat je ze al voorvermoeid heb met borst en rug oefeningen zo:

Benen Kuiten Abs
Rug Triceps
Borst Schouders Biceps

Zomaar 2 ideetjes.

Dikke MP man, maar dat weet je zelf ook ;) Chins ook niet mis.

Qua schema zou ik triceps of bij borst of bij schouder doen. Nu pak je je triceps elke training. Als je driedaags wil zou ik zo iets doen:

Benen Kuiten Abs
Borst Schouders Triceps
Rug Biceps

Of als je triceps en biceps niet lekker vind trainen nadat je ze al voorvermoeid heb met borst en rug oefeningen zo:

Benen Kuiten Abs
Rug Triceps
Borst Schouders Biceps

Zomaar 2 ideetjes.

Ja ik denk dat ik nummertje twee vanaf volgende week ga doen!
Ik hou er idd totaal niet van als mijn triceps (met name) al moe zijn voor ik er aan begonnen ben.
Heb jij nog een beetje gesjouwd?

Speelde jij ook Minecraft btw? :p

Haha, vind je dat echt de moeite waard om hier openlijk te bespreken..? :D
Ja wel ff, had het een tijdje druk en het begon wat te vervelen, maar wie weet binnenkort weer eens! Zit jij nu op dezelfde server als Geert? (Daar zit ik nl. ook ^^)

Nou nee ik ben gisteravond begonnen met Minecraft op jullie server en ben tot diep in de nacht met het bouwen van een moskee bezig geweest :p Mn knie is weer bijna oke dus kan morgen misschien squatten.

Ik zit ook op die server met Paul en Geert je, heet WTFBBQQ daar. Mn moskee staat bij de piramide van Geert :p

Bench Press:
8*50 (Opwarmen)
5*80
5*80
5*80
5*80 (Moest laatste rep geholpen worden)
5*70

Incline Bench Press:
8*50
5*70
5*70

Dumbbell Flies:
5*16
5*16
5*16

Triceps Dumbbell extensions (één arm):
5*14
5*14
5*12

Triceps Dumbbell extensions (twee armen):
5*20
5*24
5*28

Cable Extensions (één arm):
5*7.5
5*10
5*7.5

Cable extensions (met zo'n touw):
5*30
5*30
5*30

Dips:
8*BW
8*BW+20
6*BW+24
5*BW+28 & direct 8*BW

Laatst bewerkt:
sterke bench man!

deadlift en squat mogen wel wat hoger in verhouding met je bench.
ik volg je ! :)

sterke bench man!

deadlift en squat mogen wel wat hoger in verhouding met je bench.
ik volg je ! :)

Haha, ja je hebt gelijk met die verhoudingen.
Ik heb alleen een jaartje gefitnessed zonder een plan, dus toen ging ik maar een beetje benchen. Nu ben ik een inhaalslag aan het leveren! ;) (Mits m'n trapezeus het een beetje bij kan benen..)
Leuk dat je volgt!

Dikke bench baas. Doe je wel eens dips? Heb nu een kasteel gebouwd bij die moskee en piramide in de buurt ^^

Leuke log en sterke presses t.o.v. je dl enz :p
Succes!

Ik volg je log man.

Je MP is egt sterk aan het worden, heb je m alweer een keer staand gedaan of doe je m nog steeds op je knie'en?

Terug
Naar boven