AndroidHealthClinic

Mijn voedingsschema

markb94

Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Ik ben al langere tijd bezig met sporten en nu had ik het idee dat ik teveel at. Daarom heb ik een nieuw bulk schema geprobeerd te maken. Mijn bulk kcal kom ik uit op 3272. Ik heb geprobeerd om 50/30/20 aan te houden. Omdat ik de POT mee eet kan dit nog wat verschillen dus ben ik uitgegaan van een normaal avond gerecht. Boontjes, aardappelen etc. Zien jullie hier nog verbeter punten in voor mij, en bij het berekenen van mijn kcal ?

Stats;

Leeftijd: 19
Gewicht: 79 kg
Hoogte: 1,80
Vet % : 14-15
Train: Ong 5 x pw.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik denk dat je voor de avond pot wel wat meer kcal kan rekenen, 318 is vrij weinig, denk dat je wel meer eet dan 100gr aardappels en 100gr kip. Als je dit iets realistischer invult kan je je ontbijt wat verlagen, is mijns inziens wat fors, zeker ook omdat je 2,5 uur later al weer eet, zou je best op wat minder kcal kunnen.
Ik zou de pinda's voor het slapen gaan vervangen door andere noten, volgens mij zijn de vetten uit bijvoorbeeld amandelen en walnoten beter dan uit pinda's.
Qua verdeling, je leest hier vaak de vuistregels 1gr vet per kilo lichaamsgewicht, je zou dus iets omhoog kunnen hierin (denk bijvoorbeeld aan lijnzaadolie/olijfolie door je brinta 's ochtends, whey en brinta kunnen in grammen wat omlaag, ook vette vis is erg goed). Qua eiwitten wordt meesta gezegd zon 2-2,5gr per kilo lichaamsgewicht, dit zou in jouw geval inhouden tussen de 158-200gr. Je zit hier een stuk boven, maar volgens mij is het niet per definitie slecht om hoger in eiwitten te zitten (iemand hier input over?), maar je kan bijvoorbeeld wat eiwitten vervangen door koolhydraten.

Verder ziet t er prima uit, goede producten, succes met bulken!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie, betreft avond eten heb je idd wel gelijk nader gezien. Ga dit zeker meenemen!

Dit schema is goed te vergelijken met wat ik heb!
Bij mij werkt dit heel goed dus ik hoop dat het bij jouw ook goed zal werken.

Terug
Naar boven