AndroidHealthClinic

Mijn voedingsschema

thotho313

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
84kg
Vetpercentage
10%
Ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen met mijn voedingsschema. Ik heb al zelf wat in elkaar proberen te zetten, maar heb het idee dat het veel beter kan. Ik ben 1m86, weeg momenteel 82 kilogram en ben 23 jaar. Vetpercentage zit volgens de huidplooimeting meestal tussen de 9 a 10 procent. Heb een baan waar ik 30 uur per week redelijk veel loop. Ik doe 4 a 5 keer per week krachttraining in sessies van 1 uur met ongeveer 2x10 minuten cardio (ervoor en erna). Ik train al 5 a 6 jaar. Maar heb mij nooit echt aan een voedingsschema gehouden. Ik eet wel grotendeels van de tijd zoo gezond mogelijk. Resultaat wat ik tot nu toe heb geboekt ben ik tevreden mee, maar het kan altijd beter. Ik heb mijzelf nu even 10 dagen lang nergens aan gehouden. Ik ben niet wezen trainen en heb heel slecht gegeten. Dus nu wil ik een goede start maken en mij daar ook aan houden. En hoop dat iemand mij daarbij kan helpen. Volgens www.dieetcalculator.nl kom ik hierop uit: Je dagelijkse energiebehoefte (metabolisme) is 3043 kcal. Je ruststofwisseling (basaal metabolisme) is 1963 kcal Ik train altijd op een ander tijdstip. Mijn doel: sterker en groter worden, meer uit mijn trainingen kunnen halen. Beetje vet erbij is niet erg. In de bijlage mijn voedingsschema. Alvast bedankt!

PS: ik ben al langere tijd lid, gewoon om af en toe wat te lezen. Dit is mijn eerste bericht en ik zal zo snel mogelijk reageren op reacties.

Bijlagen

Ziet er erg goed uit man! Erg netjes voor een eerste voedingsschema. Je eet 3700 kcals, je onderhoud is 3000 kcals, dat betekent dat je ong. 700 kcals boven onderhoud eet. Dat is wel aan de hoge kant. Ik zou op 200-500 kcals boven onderhoud gaan beginnen en kijken hoe het gaat.

Heb je bewust gekozen voor de vele vetten. Is verder geen probleem hoor, maar het viel me gewoon op. Ikzelf zou eerder wat hoger in de koolydraten gaan, maar dat is persoonlijk.

Ziet er erg goed uit man! Erg netjes voor een eerste voedingsschema. Je eet 3700 kcals, je onderhoud is 3000 kcals, dat betekent dat je ong. 700 kcals boven onderhoud eet. Dat is wel aan de hoge kant. Ik zou op 200-500 kcals boven onderhoud gaan beginnen en kijken hoe het gaat. Heb je bewust gekozen voor de vele vetten. Is verder geen probleem hoor, maar het viel me gewoon op. Ikzelf zou eerder wat hoger in de koolydraten gaan, maar dat is persoonlijk.

Hoe erg beïnvloed dit de spier/massa groei? Want hij neemt toch redelijk wat koolhydraten en zit ook flink boven zijn onderhoud. Is het eten van meer koolhydraten ipv vet ook echt onwijs bevorderlijk voor spiergroei of is het gewoon gezonder voor het lichaam?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb altijd moeite gehad met aankomen. Daarom kies ik nu voor veel vetten. Het is dan makkelijker om veel kcal binnen te krijgen in plaats van bergen met koolhydraten te hoeven wegwerken.

Terug
Naar boven