AndroidHealthClinic

Mijn voornemen voor 2012 (Gewichtsverlies)

tghmember

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
101kg
Vetpercentage
25%
Hallo DBF!

Ik heb al veel goeds over dit Forum gehoord, daarom besloot ik om zelf een thread te maken over mijn voornemen voor 2012.

Wie ben ik?
Ik ben Robin, ik word bijna 17 jaar.
Ik ben nieuw op Dutch Bodybuilding Forum.

Gewicht: 111.9 kilogram
Lengte: 1.83m groot.
Staat: Obesitas
Resting metabolic rate: 2300 cal.
Beroep: Student

Ik heb besloten om op 1 januari 2012 met een "soort" dieet te beginnen.

Wat houdt dit "dieet" in?
- Op mijn voeding letten: vooral tussendoortjes, non-light frisdrank en dingen zoals McDonalds weg te laten.
- Sporten

Verder toegelicht: voeding
Ik ben een blog begonnen, die ik hieronder zal vermelden. Het dient vooral als persoonlijk dagboek, maar omdat de persoon die mijn grootste inspiratie was voor mijn dieet van noorwegen is, is de blog wel in het Engels.

Ik ben niet van plan mijn ontbijt, middagmaal en avondmaal te "veranderen" aangezien ik nog thuis woon. Ik heb mijn ouders wel verteld dat ik nog maar 1 dag per week "vettig :rolleyes:" wil eten (Friet, kebab, ...)

Uitzondering:
Zaterdag ga ik op stap. Daar hangen meestal veel pintjes aan vast en soms ook wel overbodig eten (Wat ik zal proberen te beperken)

Verder toegelicht: sporten
Sinds november doe ik 2 dagen per week volleybal. Dinsdag en Vrijdag. Beide dagen train ik 120 minuten (2 uur). Aangezien ik lang heb stilgezeten is het soms zwaar om 100% mee te doen en ben ik snel moe, maar het gaat me goed af.

Ik ben deze week ook terug begonnen met fitness. Ik heb het deze zomer al eerder gedaan (5 maanden denk ik). Mijn bedoeling is 3 dagen per week (Maandag Woensdag Donderdag) te fitnessen. Momenteel zit ik op een full body schema. +- 1 uur cario, en dan een full body schema opgedeeld in 3 spiergroepen. (Ik zit meestal aan 2 uur fitness per dag dat ik ga!)

Mijn blog: http://onebigpromise2012.blogspot.com/

Mijn vragen:
- Hoeveel zou ik per week kunnen verliezen met mijn huidige levensstijl (2 uur sport x 5 dagen) en tussendoortjes/frisdrank weglaten?

- Wat voor voedsel moet ik zeker ontwijken?

- Als je mijn blog gelezen hebt, heb je dan adviezen?

- Zijn er in het algemeen nog tips die je voor mij hebt?

PS: Als dit domme vragen zijn, sorry hiervoor. Ik kan er wel inkomen dat je geen antwoord weet op de 1ste vraag bijvoorbeeld, maar wie weet!

Succes met het behalen van je doelen! Misschien is het handig om erbij te zetten wat je zoal dagelijks eet? Probeer in ieder geval je maaltijden tot 6 x per dag in te delen, en niet meer dan 2 a 3 boterhammen per keer. Dit in verband met je bloedsuikerspiegel.

- Hoeveel zou ik per week kunnen verliezen met mijn huidige levensstijl (2 uur sport x 5 dagen) en tussendoortjes/frisdrank weglaten?

Je weegt nu erg veel boven je lengte....Bij 1.83 is 83 kilo *normaal*.

Je kan in principe tot je 90-95 kilo weegt wekelijks 1-2 kilo kwijtraken. Maar niet met 2 uur sporten per 5 dagen......

Ga 'nu' minstens 3 keer sporten. Toen ik bijna 90 kilo woog (en ook obesitas was), begon ik 1-2 maanden 5 keer per week te gaan, 3e maand 4 keer en vanaf 4e maand 3 keer. Ik deed dit:

- 30 minuten krachttraning
- 20 minuten cardio op crosstrainer

Mind you, ALTIJD cardio na kt doen.

Ik viel toen ruime kilo's wekelijks af. Je krijgt wel op een gegeven moment piek punten. Dat zijn punten waarin je niet zult afvallen, maar aankomt in spier. Heel normaal......, maar niet goed voor ons ego natuurlijk. Dit gebeurde bij mij in de eerste maand en bleef hangen bij 85 kilo=/.

Maargoed, 5 maanden later was ik ruim 12.5 kg afgevallen in vet en spier, maar voornamelijk vet. En dat zonder fatsoenlijk eetschema, wel lette ik op mijn diet (diet als in wat ik allemaal binnenkreeg, niet een diet 'diet'.)

Eens was ik zelfs 2.5 kilo afgevallen in 1 week en schrok ik me de pl**ris....

Dit raad ik jou aan om wekelijks minstens 0.5 kg af te vallen, gebaseerd op een gemiddeld obesitas persoon:

- 30-45 minuten krachttraining
- 25 minuten cardio

Belangrijk: cardio altijd na kt!!!!

Let wederom op piek momenten. ;)

Ik gok dat je in 4-5 maanden tot 90-95 kilo kan afvallen, sneller zelfs met een fatsoenlijk dieet. Ligt geheel aan jezelf.

- Wat voor voedsel moet ik zeker ontwijken?

- Frisdrank in alle vormen, ook van die vitamine drankjes die vol met carbs en lege calorieen zit. Enkel water, melk en thee.
- Brood, hou het op 4-5 sneetjes per dag. En vooral bruin brood. Lees etiketje en let vooral op volkorenbrood, want dat zijn complexe carbs (lees stickies hiervoor, geen zin om uit te leggen).
- Friet, fl**ker op met dat vergif. Er zit zoveel vet in......... Wat verwacht je anders als het in olie heeft lopen koken? ^^
- Junkfood <---------- NEVER NEVER!
- Fastfood <---------- NEVER NEVER!

- Als je mijn blog gelezen hebt, heb je dan adviezen?

Hou om de 2 weken een cheat day op je dieet. Dat wil zeggen, eet whatever the **** jij wilt op die dag, maar eens per 2 weken! Dus cola, kfc whatever the **** you want champ! :cool:

Ik doe het persoonlijk eens per maand, maar dat komt omdat ik hardcore ben.

- Zijn er in het algemeen nog tips die je voor mij hebt?

Quote mezelf:

- BMR berekenen
- Activiteitsfactor bepalen
- Dagelijkse behoefte berekenen uit BMR en activiteitsfactor
- 500 calorieen onder dagelijkse behoefte eten
- Krachttraining en cardio
- Motivatie en wilskracht

Succes fatty (I get to call you a fatty and a pig because I once was a fatty and a pig, so take it like a man piggy)! ;)

Alle spelfouten voorbehouden en gerecht aan Ranniks ltd whatever.

Laatst bewerkt:
Heb ik al gezegd dat je stickies moet doorlezen?

*Yawn*

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt

Bedankt voor de snelle reacties.

Channa, op mijn blog staat wat ik dagelijks eet!

Ranniks, je begreep het denk ik verkeerd. Ik sport 5 dagen (2 uur per dag) -> 2 dagen volleybal, 3 dagen fitness.

Bedankt voor de snelle reacties.

Channa, op mijn blog staat wat ik dagelijks eet!

Ranniks, je begreep het denk ik verkeerd. Ik sport 5 dagen (2 uur per dag) -> 2 dagen volleybal, 3 dagen fitness.

Okido, maar het is 50% eetschema en 50% sporten, en met name fitness, want met volleybal zul je niet meer kcal verbranden dan met fitness. Fitness heeft namelijk een afterburn effect. Dan verbrand je calorieen, zelfs al doe je niets.

Ik heb je blog even doorgelezen, ik mis alleen je ontbijt! Ontbijt is een belangrijk deel van je voeding. Ook raad ik aan veel meer water te drinken. Probeer op zijn minst 1,5 tot 2 liter water op een dag te drinken. Ik weet niet wat je trainingsschema is, maar probeer in ieder geval elke training een van de grote spieren te trainen. Een krachttraining met bijvoorbeeld alleen bicep en tricep zullen je niet zoveel calorieen schelen. Volg de tips goed op van Ranniks, want hij legt het perfect uit!

Heb je blog net gechecked...

a: Je drinkt cola :rolleyes:
b: Je eet pannenkoeken :rolleyes:
c: Je eet nutella :rolleyes:
d: Je eet noodles :rolleyes:
e: Je eet 'big ass sausage' :rolleyes:
f: Je eet te weinig :rolleyes:

Probeer je echt niet af te kraken ofzo, maar je wilt toch afvallen en een gezond stijl van leven hebben? Dan kunnen die simpele carbs hierboven gewoonweg niet; niet voedzaam en maken je bovendien hongerig.

Sport hoeveel je wilt, maar als je troep blijft eten, dan zal het resultaat altijd tegenvallen tegenover wat het geweest had kunnen zijn bij optimaal gebruik van een eetschema.

Als je serieus wilt afvallen, niet jezelf wilt uithongeren (wat je nu dus doet), spieren wilt kweken en een goed stijl van leven wilt hebben, dan hoor ik het wel.

:cool:

Ik heb je blog even doorgelezen, ik mis alleen je ontbijt! Ontbijt is een belangrijk deel van je voeding. Ook raad ik aan veel meer water te drinken. Probeer op zijn minst 1,5 tot 2 liter water op een dag te drinken. Ik weet niet wat je trainingsschema is, maar probeer in ieder geval elke training een van de grote spieren te trainen. Een krachttraining met bijvoorbeeld alleen bicep en tricep zullen je niet zoveel calorieen schelen. Volg de tips goed op van Ranniks, want hij legt het perfect uit!

<3 (bromance, no homo)

Laatst bewerkt:
a: Je drinkt cola :rolleyes: -> Light mag toch? Of dat ook niet?
b: Je eet pannenkoeken :rolleyes: -> Klopt, maar die wil ik echt niet laten. Dat is mijn wekelijkse uitzondering!
c: Je eet nutella :rolleyes: -> Feit, wat raad je me aan om te eten op mijn boterham?
d: Je eet noodles :rolleyes: -> Ik dacht dat ze gezond waren, blijkt dat er te veel carbs in zitten dus dat doe ik niet meer
e: Je eet 'big ass sausage' :rolleyes: -> In principe is dit gewoon 1 plakje boterham worst van zo'n grote worst afgesneden, niet zo erg als het klinkt.
f: Je eet te weinig :rolleyes: -> Feit, vakantie <- Slecht. Zo snel school begint zal ik ook beginnen met ontbijten, tien-uurtje, middag, vier-uurtje en avondeten.

Bedankt voor de reacties Ranniks, ik apprecieer het wel ;-)

Nee light mag ook niet. Je wordt natuurlijk dik als je elke dag cola in wat voor vorm dan ook dringt.......Dat deed ik vroeger, en zo werd ik dik.
En als je die pannenkoeken niet wilt weglaten, waarom stop je gewoon niet met het dieet en probeer je te compenseren met sporten?

Dat zal je trouwens niet lukken, tenzij je elke dag 2 uurtjes cardio doet, waaronder ik rennen versta.

Je zegt zelf dat een plakje worst niet zo erg is.....waarop baseer je dat? Feit is dat het vol met ongezonde vetten en carbs zit.

Je verzint nu allerlei dingen om het niet zo erg te laten lijken, maar gast, mij krijgt niemand pannenkoeken of nutella binnen .....

Ik zal je vertellen waarom ik het zo afraadt:

- Simple carbs: Dit zorgt dat je telkens honger krijgt en zit in vrijwel elk van de door mij genoemde producten die jij naar binnen werkt. Simple carbs zijn niet perse slecht voor je lichaam, maar in grote mate wel. Complexe carbs geven je een 'vol' gevoel en daaruit kun je langer stoffen van halen. Complexe carbs: volkorenbrood/spagetti/rijst en fruit bijv.

Maar je moet het allemaal zelf weten, een gezond lichaam en stijl van leven is nou eenmaal niet voor iedereen bedoeld. Ik zeg dit alleen omdat: door die pannenkoeken krijg je steeds een hongergevoel, ook 10 uur na inname, zelfs al sport je, zul je opeens trek krijgen in een shoarma of kfc of whatever. Dat komt door de simple carbs in je eten.

- Kipfilet ipv nutella/worst.
- Pindakaas ipv nutella, en zelfs dit is slecht voor enkel omdat het teveel vetten bevat. Goed voor in de bulk maar echt niet voor de cut. Ik spreek uit ervaring.
- Blikje tonijn in olijfolie, goede vetten en vol met eiwitten en heel weinig carbs. Vis bevat vrijwel geen carbs.
- Koolvis, geen carbs...........vol met eiwitten.

Nogmaals, zelf weten.

Heb je misschien een voorbeeld van een goed (niet te overdreven) voedingsschema zodat ik kan zien wat allemaal oké is om te eten?

Alvast bedankt

Dit is wat ik ongeveer dagelijks binnen krijg, en dat is zowiezo te weinig voor jouw lengte en gewicht, dus jij moet meer eten dan ik:

7:30: 40 gram brinta + 30 gram Isolaat Perfection + 100 ml melk

10:00: 2 plakjes kipfilet op 2 sneetjes bruin brood

12:00: 2 plakjes kipfilet op 2 sneetjes bruin brood

15:00: 150g tonijn in olijfolie

17:30: Rijst met kip, macaroni met gehakt, vis of wat er klaar staat.

21:00(na training): 60 gram Whey Isolaat perfection + 250-300 ml water

22:00: 200 gram koolvis

Ekv: 45/35/20
Kcal: ergens tussen de 1900-2100

En als je uitslaapt ofzo, eet dan je maaltijden in 1, dus als je maaltijd 1-3 gemist hebt, eet al die maaltijden met maaltijd 4 mee.

Dat is wel een dieet met veel proteinen, waarschijnlijk voor strict bodybuilding?

ik open die blog en wat zie ik:

dag 7 - fries
dag 6 - pancakes
dag 5 - nutella

Zo ga je harder naar de 130 dan naar de 80.

En waarom is volgens jou cola ligt zo slecht dan?

En waarom is volgens jou cola ligt zo slecht dan?

Als je een glas per dag drinkt en sportief bent.....okee, maar meneer drinkt dagelijks 4-6 glazen cola. Light of niet, het blijft cola.

An apple a day keeps the doctor away and a soda just keeps them in business.

Drinking just one soda a day can add up to over 91,000 calories a year. That’s like eating over 300 Big Mac’s or 182 large fries. That’s a lot of empty calories, sodium, sugary corn syrup goo running through your veins. (Yes, I’m trying to paint a horrible picture here).

According to the American Beverage Association, the average American drinks an estimated 54 gallons of soda per year.
That’s insane.

Bron

Cola light bevat zo goed als geen calorieën. Voor het afvallen zal het niet heel slecht zijn, het bevat zelfs caffeine wat een positief effect kan hebben op je metabolisme. Verder bevat het wel veel zoetstoffen, zoals aspartaam, wat waarschijnlijk niet zo goed voor je is. Ook voor je tanden is het erg slecht, kijk maar wat het doet met een veroeste spijker. Zo zuur als de neten. Begrijp me niet verkeert ik zeg niet dat het goed is voor je gezondheid:rolleyes:

Dat het misschien niet goed voor je is in andere opzichten kan kloppen, maar Ranniks doet hier alsof cola light drinken funest is voor in de cut, terwijl dit naar mijn weten gewoon totaal niet klopt en je dit prima kan doen.

In 1 blikje cola (330 ml) zit 0,1 kcal

Dat het misschien niet goed voor je is in andere opzichten kan kloppen, maar Ranniks doet hier alsof cola light drinken funest is voor in de cut, terwijl dit naar mijn weten gewoon totaal niet klopt en je dit prima kan doen.

In 1 blikje cola (330 ml) zit 0,1 kcal

Oke, ga jij maar elke dag cola drinken^^.

Terug
Naar boven