MuscleMeat

Mijn voornemen voor 2012 (Gewichtsverlies)

• Topic Starter Topic Starter
Telt een Whey Shake als een "tussendoortje (2de maaltijd)?

Momenteel ziet mijn dag er zo uit:
Ontbijt (8.00) 1 sneetje brood (nooit goed geweest in ontbijten)
Whey shake 40G (10.00)
Lunch (12.00) Een paar sneetjes brood
Vieruurtje (16.00) Ligt eraan wat er in huis is
Avondeten (18.00) Ligt er ook aan wat er gekookt wordt

Voor Fitness: 20G Whey Shake
Na Fitness: 20G Whey shake

Dagelijks consumeer ik maximaal 1 blikje cola light. Hele verbetering tegenover het begin van mijn thread :p Drink wel iets meer melk nu door shakes & 's ochtends. heb gehoord dat het wel niet veel kwaad kan.

Suggesties?

Verklaar dat vieruurtje eens..
Waar moeten we dan aan denken?
Chips, koek, cup a soup?
Of iets gezonds als een bakje magere yoghurt?

En dat brood, wat doe je daar op?
Magere kaas of vleeswaren, of dingen als pindakaas en chocopasta?
En neem je volkoren brood of wit/bruin?

Verklaar dat vieruurtje eens..
Waar moeten we dan aan denken?
Chips, koek, cup a soup?
Of iets gezonds als een bakje magere yoghurt?

En dat brood, wat doe je daar op?
Magere kaas of vleeswaren, of dingen als pindakaas en chocopasta?
En neem je volkoren brood of wit/bruin?

Vieruurtje, meestal rijstwafel / cornflakes / boterham

Op de boterhom zit meestal wat we in huis hebben, dit varieert, kan van ham tot zalmsalade gaan.

We hebben altijd volkorenbrood in huis, soms bruin brood!

Ziet er al een stuk beter uit maar hou je nou eens aan een stricter voedsel plan.

Check de stickys en gebruik de info ook..

Het telt hoe jij het wil laten tellen in je Voedselplan.

Een whey shake is een supplement, dus geen vervanger van een maaltijd..
Heb je geen agenda ofzo op je gsm?
Dat is ideaal om herinneringen te zetten wat en wanneer je moet eten, ben zelf ook fel bezig met een dieet en heb ook af en toe moeilijke momenten.
Maar wat helpt is junkmomenten in te lassen als je bepaalde doelen bereikt.
Bv als je 5 kg afgevallen bent eens een keertje McDonald's
Als je 10 kg kwijt ben eens een keertje friet, enz..
Dan is het echt wel makkelijker vol te houden.
In ieder geval nog veel succes!

Is wel waar ja.
Ik was 124,4kg, nu na 6 weekjes 113 en heb met mijn vriendin afgesproken dat zodra ik onder de 110 zit we lekker uit eten gaan.
Zo stel je kleine doelen richting je grote doel, namelijk op je goede gewicht komen.
Dit motiveert mij heel erg om gewoon altijd nee te zeggen tegen lekkere dingen die mij worden aan geboden.

Er word vaak ook gezegd dat je 1 junk dag per week moet nemen, maar zelf doe ik dat niet want dat vind ik persoonlijk zonde van het werk wat ik dan in sportschool heb verricht want dat eet je er dan weer zo bij op.

Hoi!

Na 47 dagen ben ik 107.4 kilogram. (Net gewogen!)

Betekent dat ik 6.1 KG kwijt ben!

Beter nog is dat ik aanzienelijk meer spieren heb na 1.5 maand fitness.

FRHGV hier is ook al afgesproken iets te doen zo snel ik onder de 100 zit! Wat is een verassing ;)

Hey!

Nog enkele vraagjes:
- Hoeveel spier kom je "normaal" bij met een 5 dagen split schema (Borst/Triceps, Schouders, Rug/Biceps, Benen, Extra dag(Elke week 1 van de 4))
Spreken we over 1kg spier op 6 maanden, 12 maanden, 2 maanden..? Geen flauw idee van :')

- Na welke tijdsduur kom je het gewicht pas aan van het eten dat je gegeten hebt? Stel je hebt frieten gegeten, wanneer kom je pas bij?

Hey!

Nog enkele vraagjes:
- Hoeveel spier kom je "normaal" bij met een 5 dagen split schema (Borst/Triceps, Schouders, Rug/Biceps, Benen, Extra dag(Elke week 1 van de 4))
Spreken we over 1kg spier op 6 maanden, 12 maanden, 2 maanden..? Geen flauw idee van :')

- Na welke tijdsduur kom je het gewicht pas aan van het eten dat je gegeten hebt? Stel je hebt frieten gegeten, wanneer kom je pas bij?

Best een goede vraag eigenlijk.

Hey!

Nog enkele vraagjes:

Als jij goed traint met goede voeding, spreek je over maximaal 4kg spier per jaar, sommigen zeggen 2-3 sommigen max. 5, maar in die orde moet je denken. Bij jou zou het misschien wat minder zijn, omdat je aan het afvallen bent. Hoe meer spiermassa je hebt hoe makkelijker je afvalt trouwens, echter moet je pas serieus aan spiermassa gaan denken als je het grootste deel van je vet kwijt bent, omdat afvallen en spiermassa gainen niet optimaal samengaat.

Die laatste vraag, heel interessante vraag. Ten eerste heb je meteen het gewicht erbij, omdat je eten in je maag zit, daarna val je eigelijk alleen maar af omdat het eten daarna word verbrand. Je bedoelt waarschijnlijk hoe snel wordt omgezet in lichaamsvet, dat zou ik niet precies weten. [Link niet meer beschikbaar] Hier staat er wel wat informatie over. Ik denk dat het ligt aan hoe snel je lichaam het verteerd, wat misschien ook weer verschilt per etenswaar. Ik heb wel een keer gezien op brainiac (niet dat dat altijd een heel legit programma is maar goed) dat ze een quarter pounder gingen eten, meteen daarna werden ze gewogen, maar ze waren minder dan een quarter pound zwaarder, omdat een deel al meteen verbrand was.

Keep it up trouwens en no excuses he, je weet waar je het voor doet.

Vooruitgang

Beste DBB-members,

Ik ben nu 105 kilo, begonnen op 113! Heb de vorige 2 weken wel niet heel erg mijn best gedaan maar afgelopen week me weer super ingezet en dus deze week 1.5 kilogram verloren.

Ondanks mijn doel om af te vallen, ben ik enorm vooruitgegaan op de fitness.
Qua gewichten zit ik opmerkelijk hoger als vele anderen / volwassen mensen op de fitness. Chest & Shoulder press zit ik beiden op maximum (In mijn gym) -> 2x32kg, en met dumbbell rowing zit ik ook op maximum -> 2x32kg.
Over het algemeen ben ik een hoop vooruitgegaan qua bodybuilding!

Ik wou gewoon laten weten dat ik goed en gemotiveerd bezig ben voor mijn nieuwe levensstijl, en het advies op dit forum is zeker hulpzaam geweest!

Bedankt :-) Ik zal jullie updated houden.

Super ;)

Ik zit nu ook op ong 105kg, kom van 125kg dus gaat ook lekker..

Wat voor schema's gebruik je? Training en voeding?

Wat voor schema's gebruik je? Training en voeding?

4 dagen split,
Borst & Triceps -> benen -> Schouders -> Rug & Biceps -> Rust -> Extra dag (1 van de 3 spiergroepen, afwisselend per week) -> Rust

Voeding:
Niet echt speciaal, gewoon niks vet meer. Ik doe nu 1 x per 3 weken friet/pannekoeken eten, en voor de rest ontwijk ik alle slechte vormen van eten. 1x blikje cola light per dag. Neem wel proteineshakes na mijn training, en ervoor als ik cardio op de training ga doen.

Schema's kan ik eventueel wel eens inscannen, het is gemaakt door gym-instructeur maar ik heb wel mijn eigen mening over sommige oefeningen :-)

Het zal per persoon verschillen, maar ik ben vroeger ook redelijk dik geweest. Ik was 15, bijna 16 toen ik ging afvallen. Ik woog ongeveer 95 kilo bij 1,89 en ben in iets meer dan twee maanden naar 68 kilo gegaan. Ik ben hier alleen niet op de meest gezonde manier afgevallen, meer op een anorexia manier, ik at bijna niks en liep drie uur per dag.

Je kunt het heel snel doen, maar je kunt het beter op een gezonde manier doen.

a: Je drinkt cola :rolleyes: -> Light mag toch? Of dat ook niet?
b: Je eet pannenkoeken :rolleyes: -> Klopt, maar die wil ik echt niet laten. Dat is mijn wekelijkse uitzondering!
c: Je eet nutella :rolleyes: -> Feit, wat raad je me aan om te eten op mijn boterham?
d: Je eet noodles :rolleyes: -> Ik dacht dat ze gezond waren, blijkt dat er te veel carbs in zitten dus dat doe ik niet meer
e: Je eet 'big ass sausage' :rolleyes: -> In principe is dit gewoon 1 plakje boterham worst van zo'n grote worst afgesneden, niet zo erg als het klinkt.
f: Je eet te weinig :rolleyes: -> Feit, vakantie <- Slecht. Zo snel school begint zal ik ook beginnen met ontbijten, tien-uurtje, middag, vier-uurtje en avondeten.

Bedankt voor de reacties Ranniks, ik apprecieer het wel ;-)

Ik zal niet heel streng voor je zijn omdat je pas begint. Maarja gezien jou situatie mag je in het begin nog hier en daar met dingen wegkomen. Zoals pannenkoek etc etc.

Wat heel belangrijk is, is dat je babysteps neemt. Als je in het begin enorm veel drastische maatregelen treft, is de kans groot dat je in je oude gewoonte terug valt.

Wat kun je daar tegen doen???

Heel simpel.

Maak een lijst met de "troep" die je eet. Zoals snoep etc dingen waar teveel suiker en vetten in zit. Wees zeer streng voor je zelf. Zodra je dit hebt geïnventariseerd, kun je een doelstelling maken. Week 1 begin ik met maximaal 2 pannenkoeken per week. Tijdens die uitdaging kun je een gezonder alternatief zoeken, dit is heel belangrijk.
Als dat lukt ga je het uiteindelijk helemaal verbannen uit je dieet.

En dan ga je naar het volgende cola light, maximaal 10 glazen per week. De week daarna maximaal 5. En uiteindelijk drink je het helemaal niet meer, en ben je bijvoorbeeld gewend aan mineraal water of spa rood.

Via deze methode hebben veel mensen hun slechte eetgewoonten afgeleerd.

Dit moet je wel zwart-wit op papier hebben, anders gaat het niet lukken. Print je doelstelling uit en plak het a-4tje op in de keuken en/of in je kamer.

Succes ermee

Ik heb in principe babysteps genomen, en ik vind het echt super makkelijk vol te houden momenteel, vooral door de motivatie die ik krijg van de resultaten.

Ondanks dat ik geen tijd meer heb om die blog te onderhouden, ziet een gemiddelde dag er zo uit:

Weinig ontbijt, aangezien ik er niet goed tegen kan
Lunch, boterhammen met gezonde dingen op als smeerkaas, kip, ...
4 uurtje, huzarensalaadje of een boterham
Avondeten, afhankelijk van wat er gekookt wordt, ik ontwijk wel dingen met veel vet als friet, kebab, ..

En na de fitness nog 40g whey shake, ben wel aan het overwegen 2 shakes per dag te nemen, bijvoorbeeld bij het 4 uurtje.

Okido, maar het is 50% eetschema en 50% sporten, en met name fitness, want met volleybal zul je niet meer kcal verbranden dan met fitness. Fitness heeft namelijk een afterburn effect. Dan verbrand je calorieen, zelfs al doe je niets.

80% voeding 15% fitness 5% rust(slapen)

4 dagen split,
Borst & Triceps -> benen -> Schouders -> Rug & Biceps -> Rust -> Extra dag (1 van de 3 spiergroepen, afwisselend per week) -> Rust

Voeding:
Niet echt speciaal, gewoon niks vet meer. Ik doe nu 1 x per 3 weken friet/pannekoeken eten, en voor de rest ontwijk ik alle slechte vormen van eten. 1x blikje cola light per dag. Neem wel proteineshakes na mijn training, en ervoor als ik cardio op de training ga doen.

Schema's kan ik eventueel wel eens inscannen, het is gemaakt door gym-instructeur maar ik heb wel mijn eigen mening over sommige oefeningen :-)

Nice, als je wilt mag je 't wel inscannen, graag zelfs.

Terug
Naar boven