XXL Nutrition

Mijn voornemen voor 2012 (Gewichtsverlies)

Dat het misschien niet goed voor je is in andere opzichten kan kloppen, maar Ranniks doet hier alsof cola light drinken funest is voor in de cut, terwijl dit naar mijn weten gewoon totaal niet klopt en je dit prima kan doen.

In 1 blikje cola (330 ml) zit 0,1 kcal

Ik heb even geen bron, ook niet de behoefte om hem op te zoeken..
Maar ik heb een onderzoek gelezen dat je lichaam op zoetstof hetzelfde reageert als op suiker. Het feit dat er geen kcal in je drankje zitten wil niet zeggen dat je lichaam vet wil opslaan uit je voeding.
Koolzuurhoudende drankjes zijn sowieso niet efficient voor je stofwisseling

• Topic Starter Topic Starter
Ik ging er ook vanuit dat cola light amper kwaad kan ivm de calorieen dat er inzitten.

ik open die blog en wat zie ik:

dag 7 - fries
dag 6 - pancakes
dag 5 - nutella

Zo ga je harder naar de 130 dan naar de 80.

In combinatie met 5 dagen sport ga ik echt geen gewicht aankomen.

maar meneer drinkt dagelijks 4-6 glazen cola
Oke, ga jij maar elke dag cola drinken^^.
Beetje arrogant? ???

Ik zag dat je twee kilo kwijt bent. Proficiat! Een aardig begin in ieder geval. Het kwijtraken van kilo's zit hem in de details. Alleen al door het niet drinken van frisdrank en vruchtendranken ( ook de lightversies, al zijn daar de meningen over verdeeld ) kunnen je al in de eerste maand 2 a 3 kilo schelen. Wil je toch wel light versies drinken, beperk het toch 1 a 2 glazen per dag en geen 6. Dit ook omdat frisdrank sowieso slecht is voor je lichaam ( darmen, gebit ). Aan jouw intro te lezen ben je goed gemotiveerd om af te vallen, al wil je dit niet doen door een super "strict" dieet. Dat is natuurlijk je goed recht! Natuurlijk verlies je meer kilo's met een strict dieet maar als daar je doel niet ligt moet je het ook vooral niet doen. Train goed, probeer zoveel mogelijk op je voeding te letten en blijf gemotiveerd. Dan kan 2012 een mooi jaar voor je worden.

Bedankt Channa! Erg motiverend bericht.

Ik ben inderdaad blijkbaar 2 kilo kwijt deze week, heb wel gelezen dat het begin makkelijk gaat omdat je van overbodig vocht afraakt ofzoiets, of dat je lichaam zich aanpast aan een nieuw dieet (Geen idee hoe het precies zit). Ik zit wel met enorme rugpijn momenteel. (Spierpijn, hoop ik)

Ik ben inderdaad niet van plan om een strict dieet te volgen, omdat ik weet dat ik het zeker niet volhoud als ik mezelf te veel afneem. Ik compenseer met de 5 dagen sport die ik nu doe, en let wel een beetje op mijn eten :)

Ik apprecieer je uitleg enorm, maar die arrogantie is nergens voor nodig. Toch bedankt!

je moet geloven dat je veel beter kan.je neemt niet alles af.je blijft goed eten.elke dag pancakes is echt een no way.

Ook al zou Ranniks misschien even moeten uitleggen waarom Cola Light zo slecht is als hij zegt, ben ik het helemaal eens met wat hij zegt.

Sterker nog vind ik de mindset van OP een beetje verkeerd.
''Als ik 5 dagen sport in de week kom ik echt niet aan'' terwijl je verschrikkelijk verkeerd eet is een beetje vreemd, en volgens mij overschat jij de verbranding van de sport en onderschat jij hoeveel jij binnen krijgt.

Elke dag pannekoeken? Waar heb je dat vandaan?

Lees mn blog op z'n minst voor je reageert!

ook al zou ranniks misschien even moeten uitleggen waarom cola light zo slecht is als hij zegt, ben ik het helemaal eens met wat hij zegt.

sterker nog vind ik de mindset van op een beetje verkeerd.
''als ik 5 dagen sport in de week kom ik echt niet aan'' terwijl je verschrikkelijk verkeerd eet is een beetje vreemd, en volgens mij overschat jij de verbranding van de sport en onderschat jij hoeveel jij binnen krijgt.

+1

Net even snel je blog gelezen, en je eet toch best veel slechte dingen.
Je bent dan wel afgevallen maar het soort eten is nog erg slecht.

*Knip*

Laatst bewerkt:
Meh, eigenlijk is het niet heel slecht voor een beginner. Je had het natuurlijk veel slechter kunnen doen. Je eet wel slechte dingen, maar totaal nutritients per dag valt het wel mee. Dat wil niet zeggen dat het niet slecht is, maar je doet het iig veel beter dan sommige anderen.

Als je steeds slechte dingen uit je schema haalt, dus beetje bij beetje, dan moet het wel goed komen.

Wil dan ook hierbij sorry zeggen als ik te hard overkwam/kom, maar dat is enkel en alleen omdat ik het beste met je voor heb en wil dat je succes hebt en lekker in je vel zit.

Wens je het allerbeste toe, en hoop dat het je lukt!

Peace out.

Bedankt Ranniks!

Ik ben blij dat je je verontschuldigt.

Ik ben ook erg blij dat je mijn thread zo opvolgt.

Wat ik nog snel wil duidelijk maken,
Ik eet inderdaad wel nog slechte dingen, maar mijn "dieet" is fel verbeterd t.o.v. wanneer ik er niet op lette (Toen ging ik bijvoorbeeld af en toe naar mcDonalds, at ik chips, dronk ik cola/limonade (Altijd) en andere slechte dingen)

Mijn grootste doel is om het VOL TE HOUDEN, en om dan meteen alles wat misschien niet gunstig is voor een dieet weg te laten, weet ik zeker dat ik het niet volhoud.

Wat jij zei, inderdaad, als ik beetje per beetje de slechte dingen verban uit mijn dieet komt het allemaal wel goed!

Toch bedankt om te reageren allemaal, meer advies is ook nog altijd welkom(als er dat is).

EDIT: Ik denk ook dat zo snel je vooruitgang ziet motivering krijgt. Aldus hoeveelste meer ik zal afvallen, hoeveelste consequenter ik zal zijn over mijn dieet.

Robin

Laatst bewerkt:
hoe bereid jij koolvis? ik vind het echt ranzig ik heb het eerst door de ei gehaald en vervolgens gepaneerd en daarna in olijfolie gebakken, maar dat is niet te vreten..

Ik verwarm het eerst in de magnetron voor 5 minuten, maar dat is voor 400 gram koolvis. Doe maar 3 minuten voor 200 gram. Ik haal ze bevroren bij de supermarkt.

Dan pak ik een ei en haal ik het eigeel weg en dip ik het vis in eiwit, pleur het in de pan en laat het voor 12 minuten bakken, 6 minuten aan elke kant. Ja het gaat wat plakken, mjah, dan doe je er wat paneermeel op.

Ik vind het ook soms ranzig, maar dan doe ik er wat saus bij en is het wat minder. Doe er anders wat rode peper en zout doorheen voordat je het bakt, maakt het lekkerder imo.

Als je het zoet wilt maken, smeer er wat honing op en bak het dan! ;)

Hoe goed/slecht is chocomelk (melk & chocopoeder, niet erg veel uiteraard) voor een dieet?

hey tghmember ik was 3 jaar geleden 115 kg, dan ben ik met bodybuilding begonnen ... nu weeg ik 95 kg en ben op 18%, hier zn mijn tips

drink alleen water, probeer 6x per dag te eten ... schrijf alles op ! breng wat variatie in wat je eet ... volkoren brood is een must bij uw ontbijt ,

bv 3 sneedjes volkoren brood met 2 eieren ... 1 met eigeel en ene zonder ...

10 uurtje een fruit da je graag eet, banaan ofzo da is zoet en krijg je minder zin in junk ...

smiddags een blikje tonijn gemengd met mais ( gewone, geen zoete) gemengd met wat chili saus ( niet overdrijven, gwn genoeg om wat smaak in te krijgen, beter als mayonaise of andere sausen ...)

als je na de middag zin krijgt om iets te eten pak wat nootjes mee , 15 stuks cashews bv lekker en gezond ( vetten heb je namelijk ook nodig om af te vallen)

als je zin krijgt in een dessertje pak een pot magere kwark ( zeer rijk aan proteine) meng het met een natuurlijke fruitconfituur ( zie dat het echt alleen uit vruchten gemaakt is en niet uit suikerbronnen etc)

probeer goed en vroeg te slapen ... belangrijk voor uw metabolisme : voor 12 uur slapen en zeker 7 uur per dag slapen ... versneld uw vetafbraak

eet niets wat je niet lekker vind ! probeer echt alle junk te vervangen door dingen da geen kwaad kan voor uw vetverlies , ipv 3 broodjes met nutella eet je beter 300 gram gegrilde kipfillet ... :) snap je

je mag dit niet als een dieet zien maar een levensstijl !

http://www.fit2fat2fit.com/ hier een blog van een personal trainer , je kan er veel uit leren !!!

succes ermee

meestal als ik honger heb, heb ik zin in iets lekkers zoals chips of snoep. maar pak dan iets gezonds zoals een boterham, dat is veel beter en zo stil je je honger goed zodat je geen zin meer hebt in chips. als je dit jezelf gewoon aanleert dan hoef je ook niet 1x in de week friet ofzo te eten snapje. in de eerste weken zal het moeilijk zijn maar als je het je eigen hebt aangeleerd dan gaan die rolletjes er zo snel af.

Terug
Naar boven