AndroidHealthClinic

Mike's log/biograafje

• Topic Starter Topic Starter
Vanavond weer in de sportschool....jaja ik word nog fanatiek...;)

Squat
10*100kg
8*140kg
6*180kg
6*230kg
6*270kg (niet helemaal op de juiste diepte, maar ach.... het was weer even geleden dat ik backsquats had gedaan...)

Fullsquats (echt ass to the grass)
6*180kg
6*140kg (30sec. rust...de tijd die je nodig hebt om de schijfjes netjes weg te halen)

Machine Neckpress
3x15*fullstack

Calf raise op legpress
15*250kg
15*300kg
15*350kg (makkelijk....lekker sterk geworden in de kuiten....)

DB-press (zittend)
8*32kg
8*42kg
8*52kg

De DB presses gingen niet van harte en voelden ook niet lekker. Lichte irritatie in mn schouder.
Benen best tevreden over.

Vanavond weer in de sportschool....jaja ik word nog fanatiek...;)

Squat
10*100kg
8*140kg
6*180kg
6*230kg
6*270kg (niet helemaal op de juiste diepte, maar ach.... het was weer even geleden dat ik backsquats had gedaan...)

Fullsquats (echt ass to the grass)
6*180kg
6*140kg (30sec. rust...de tijd die je nodig hebt om de schijfjes netjes weg te halen)

Machine Neckpress
3x15*fullstack

Calf raise op legpress
15*250kg
15*300kg
15*350kg (makkelijk....lekker sterk geworden in de kuiten....)

DB-press (zittend)
8*32kg
8*42kg
8*52kg

De DB presses gingen niet van harte en voelden ook niet lekker. Lichte irritatie in mn schouder.
Benen best tevreden over.
Beest!
Nuff said... :thumb:

Nou, ben nu een beetje op de BB-ing tour. Ik schroef de intensiteit wat omlaag en ga het volume omhoog gooien (geleidelijk). Mijn aanhechtingen protesteren. Dit is een zwaar seizoen geweest voor mijn lijf. :o

Nee, ik kijk zeker uit. Ga denk ik helemaal ff geen odd doen hoor. Ze vallen bij bosjes om ons heen uit met blessure's.
Je traint tegen de max aan van wat je lichaam op dat moment aan kan. Als je dat lang blijft doen, omdat je bijv. meerdere wedstrijden op het programma hebt staan, dan kun je erop wachten.

Nu dus uitpuffen en lekker gymwerk. Beetje lafjes BB-en ofzo..... :p ;)

Mooi om te zien dat bodybuilders eigenlijk toch sterk zijn! Pompen is gewoon de sleutel tot succes. Al die krachtsporters met hun moeilijke schema's, je hebt er niks aan!

Ik ga maandag gelijk beginnen met een split schema met veel isolatie werk!

Goed bezig Mike!

Mooi om te zien dat bodybuilders eigenlijk toch sterk zijn! Pompen is gewoon de sleutel tot succes. Al die krachtsporters met hun moeilijke schema's, je hebt er niks aan!

Ik ga maandag gelijk beginnen met een split schema met veel isolatie werk!

Goed bezig Mike!

Hehe :D

hey mike, waar blijft je verslag van de wedstrijd?? Je hebt het goed gedaan man ! En wat ik vooral leuk vond om te zien was die glimlach van oor tot oor nadat je klaar was met een onderdeel en het publiek bedankte.. Volgensmij had je erg genoten van de wedstrijd :)

:thumb:

Mooie wedstrijd gedraait gisteren man, je zal misschien wel balen van de minimale voorbereiding maar ik vond het tof om je er te zien staan. Je bent al bijna net zo'n beest als savicka's die naar de onderdelen toe stampt :D

Idd.. Ik weet dat het je doel was om nog een keer mee te doen aan de finale.. Het is dan wel niet de normale weg, maar toch super dat je er gisteren stond!

Mooie prestatie man!

Goed, tjah.... Dan wordt je gebeld om 23.00u 's-avonds dat je mee mag doen met de SMVN. Geweldig! Gelijk volmondig JA, natuurlijk.
Heerlijk geslapen die nacht, maar bij het ontbijt begon ik na te denken over de wedstrijd.
"Jah, ik heb wat last van pijntjes en ben niet in de vorm meer als 4/5 weken geleden."
"Ehhm, welke odd hebben we eigenlijk? en welke volgorde?"
Ff op RDP checken, nou toen kwamen de zenuwtjes hoor...pfff
Kreeg me ontbijt nauwelijks weg, wat een ramp.

Maar éénmaal in Vroomshoop en in de atleten-tent ging het een stukje beter. Het regende aanvankelijk behoorlijk, maar ik was wel blij dat de temperatuur niet beroerd hoog was gelukkig.
Druppelsgewijs verzamelde alle atleten zich en konden we ons opmaken voor wat van te voren al te boek stond als één van de allerspannendste wedstrijden ooit!
Dat was te zien. Gespannen koppies. 7 van de 12 waren potentieel titelkandidaat. Het kon alle kanten op, al waren er favorieten natuurlijk. Maar je weet maar nooit.......

De wedstrijd.

Medley
Ik mocht in mijn heat tegen Arno Lauwsma. Had zelf één keertje eerder met deze Yoke gelopen en dat was met 340kg, nu hadden we geloof ik 360kg. De start was erg goed. De yoke voelde heel goed en lekker, kon rustig aan wat versnellen en was best rap met die koeien. Wheelflip, redelijk, al had het ietsje sneller gekund, maar ik was ook een beetje angstig voor me biceps (waar ik al een tijdje wat last van had). Toen de stof rollen. Daar ging het bij mij wat minder, ik voelde me benen leeg trekken en die dingen al lopende voor je houden duwt alle lucht weg. Maargoed al met al in de middenmoot op mijn minst favoriete odd, goede start dus.

Deadlift Bak
Ook één keertje met dat onding getraint en dat ging niet van harte. Wat vind ik dit een klote-variant vd deadlift, echt waar. Ben dus ook gewoon ingestapt op 340kg en alle raising bar's meegepakt tot de 460kg. Wel jammer dat we geen keuze hadden op 440kg, want gevoelsmatig had ik die nog kunnen pakken! Het vlammetje werd tijdens de deadlift aangewakkerd, ik kwam steeds beter in me ritme en de juiste agressie kwam ook boven.
420kg, dus. Als ik de 460kg net over mn knieën had kunnen krijgen, had ik em gepakt, echt waar! Maargoed .. als.. als. :rolleyes: Ik geloof op de deadlift 4e ofzo. Oftewel heel tevreden wel.

Loglift
Ik was aardig naar de klote van die medley en wilde aanvankelijk instappen op 130, om 140 en de optie 145 of 150kg open te kunnen houden. Maar toen bedacht ik me dat ik toch niet voor het klassement ging en de log pas als 3e odd, het liever op safe wilde spelen. 120kg instapgewicht dus.
Zou het daar bijna misgaan omdat Berend niet affloot. Even overleg met de scheidrechters, ging over mn linkerarm dat ik wel van te voren moest aangeven dat ik daar een probleem had. Oeps...vergeten, maar gelukkig net goedgekomen. Toen 130kg...klotezon! En de 140kg zooo easy, dat ik dacht damn, toch voor die 145kg moeten gaan! Maargoed ook hier heeel tevreden en gedeeld 1e!

Stones
Spannend, want hoe zou mijn linkerbiceps het houden? Alles wederom goed ingesprayed en ingepakt. 120kg, makkelijk. 140kg, geen probleem. Bij de 150kg schoot er een flinke pijnscheut door me linkerarm, waar ik erg van schrok en heb em laten vallen en vond het wel best zo. Niets forceren... Laat maar, want ik had de andere twee er redelijk rap op en dat was al voldoende voor puntjes. Niet tevreden, maar wel blij omdat ik geen blessure en toch punten had.

Truckpull
Ja, dat kon ook alle kanten op. Ik had enorme pijn in me biceps en die wordt best belast met zo'n pull. De start van de truckpull was heel beroerd. Ik had de hoek in me benen te groot, waardoor ik een te langzame start maakte. Dit maakte ik tijdens de run aardig goed en eindigde 4e op de truckpull op enkele 10-en van een seconde op de twee boven mij. Dus ook hier heel dik tevreden.

Ik begon nu aardig leeg te raken. Niet gewend aan 7 odd :eek: en moest me mentaal nog twee keer helemaal opladen om wat te presteren. Overal pijn en benen en rug zaten helemaal vol en dat kreeg ik er ook niet uit.

Hercules hold
Dit is vanaf seconde 1, pijn lijden, wat een drama-oefening is dit. Het nadeel van dikke vleeshanden is, dat je minder ruimte hebt om te knijpen. Maargoed, hij voelde aanvankelijk nog helemaal niet zo verkeerd. Maar bij een sec. of 20 begon me rechterhand weg te glijden en ik kon dit echt niet tegenhouden...k*t...k*t... ineens schoot ie los, waardoor ik een 10 sec later ineens een felle kramp in me nek/trap kreeg. Tom Jansen zijn coach heeft me nek gemasseerd, met de opmerking, "dit is geen nek meer"...haha. Maar er zat een flinke knoop in en daarna weer helemaal los, heerlijk. Supertof dat iemand dat gelijk even voor je doet. 27,5sec ofzo en onderin geeindigd, niet laatste er waren er nog een paar minder, maar hier wel punten laten liggen.

Powerstairs
Laatste oefening. Ik vond het wel welletjes om heel eerlijk te zijn. Alles zat tjokvol en ik kon me niet maximaal meer geven. De 225kg op 3 of vier treden, zelfs dat kreeg ik niet meer mee. Wel net 1 trede hoger dan mijn direkte tegenstander Rick vd Torre en dus belangrijke punten gepakt.

Uiteindelijk een 7e plek, waar ik meer dan dik tevreden over ben. Eénmaal op het podium een champagne douche gekregen van Alex Moonen, waarschijnlijk omdat hij nog een appeltje met mij te schillen had. (Ik had wat lelijks geroepen over Limburgers...hihi... :p )
De sfeer was supertof en alles zat dicht bij elkaar, spannend voor iedereen.
Al met al een geweldige ervaring, dat smaakt naar meer. :D

Super gedaan, man!

Nou je er aan geproefd hebt niet miesmuizen komend jaar, gewoon naast werk/studie/gezin tijd maken voor de SMVNL 2010!

Heb net de foto's van Doetze zitten kijken... WAT een poten, dude :lifter:

Goed gedaan man, zeker als je laatste minuut nog opgebeld wordt !

hey mike, waar blijft je verslag van de wedstrijd?? Je hebt het goed gedaan man ! En wat ik vooral leuk vond om te zien was die glimlach van oor tot oor nadat je klaar was met een onderdeel en het publiek bedankte.. Volgensmij had je erg genoten van de wedstrijd :)

:thumb:

Jaa, ik heb gewoon een heerlijke dag gehad. Inderdaad genoten van elk odd weer. Wat is de kans dat je gebeld wordt om er te mogen staan. Dat moet je met beide handen aangrijpen en dan gewoon genieten. Uiteraard wil je ook wel wat presteren, maar als het niet ging dan liet ik het gewoon.
Publiek was ook super! :)

Mooie wedstrijd gedraait gisteren man, je zal misschien wel balen van de minimale voorbereiding maar ik vond het tof om je er te zien staan. Je bent al bijna net zo'n beest als savicka's die naar de onderdelen toe stampt :D

Ja wat een gestrompel hè. Dat is een automatisme, om me helemaal op te laden dan begin ik zo'n loopje te maken. Niet dat ik van nature een veel elegantere loopsT erop na houdt, maargoed dat even terzijde....:p

Idd.. Ik weet dat het je doel was om nog een keer mee te doen aan de finale.. Het is dan wel niet de normale weg, maar toch super dat je er gisteren stond!

Mooie prestatie man!

Dank je Matthieu :cool:

---------- Toegevoegd om 11:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:18 ----------

Super gedaan, man!

Nou je er aan geproefd hebt niet miesmuizen komend jaar, gewoon naast werk/studie/gezin tijd maken voor de SMVNL 2010!

Heb net de foto's van Doetze zitten kijken... WAT een poten, dude :lifter:

Haha, ik zal me best doen. Van te voren effe gauw een opleidinkje planning doen, want het gaat zeker een uitdaging worden... ;)

Goed gedaan man, zeker als je laatste minuut nog opgebeld wordt !

Dank je Simon :)

Yeah buddy! Je bent een geboren strongman. En daarbij een super vriendelijke gast.

Haha.. last minute gebeld worden, en nog 7e worden ook! Goed bezig kerel:thumb:

Goed gepresteerd gisteren Mikie!!!!! Super gedaan beest.

fftjes gebeld worden, en dan nog fftjes 7e worden... tof verslag! ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen

Je hebt een enorme indruk gemaakt Mike!

We hebben elkaar effies de hand geschud tijdens de wedstrijd ;)
Ik maakte me kenbaar als huggybear en zei nog dat we ons "kenden" van het forum...je opmerking was wel grappig...iets in de trend van: je bent inderdaad een bear ( het was jammer dat de muziek zo hard stond en conservatie niet echt mogelijk was op dat moment)

Vooral de Deadlift en de loglift vond ik erg imponerend.
460kg DL was ietsiepietsie te veel, maar als de mogelijkheid er was geweest om 440 te pakken, had je dat zeker weten gered!
Die 140kg loglift ging echt easy de lucht in, jammer dat dat je laatste beurt was.

Jij behoorde vanaf het begin meteen ook tot de favorieten...het is gewoon ook een kwestie van geluk hebben...hoe doen de anderen het op een bepaald onderdeel...en soms is het jammer als je niet meer beurten (zoals bij de loglift) hebt.

Heel goed gedaan...en volgend jaar kwalificeer jij je gewoon en weet je precies waar je aan toe bent en kun je je hoop ik optimaal voorbereiden, en verwacht ik een podiumplek van jou!

hoe hoog moesten de stones eigenlijk gelegd worden? net zo idioot hoog als vorig jaar?

De 2 giganten, Mike Diesel en Huggybear, daar moeten foto's van zijn :p Goed gedaan Mike, doodzonde van die biceps van je! Volgend jaar kom ik ook ff kijken denk ik, lijkt me ontzettend gaaf om die buffels eens echt in actie te zien! Netjes :D

Yeah buddy! Je bent een geboren strongman. En daarbij een super vriendelijke gast.

Thanks maatje! ;)

Haha.. last minute gebeld worden, en nog 7e worden ook! Goed bezig kerel:thumb:

Ja, ik was al superblij als ik alle 7 odd blessurevrij had afgerond, alles meer fantastisch.

Goed gepresteerd gisteren Mikie!!!!! Super gedaan beest.

Thanks Ruben. Leuk je weer gezien te hebben en mooi hoe jullie en blok Alex aanmoedigden.

fftjes gebeld worden, en dan nog fftjes 7e worden... tof verslag! ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen

Ja ik ook wel, ga er wel voor. Dit smaakt iig naar meer.

Je hebt een enorme indruk gemaakt Mike!

We hebben elkaar effies de hand geschud tijdens de wedstrijd ;)
Ik maakte me kenbaar als huggybear en zei nog dat we ons "kenden" van het forum...je opmerking was wel grappig...iets in de trend van: je bent inderdaad een bear ( het was jammer dat de muziek zo hard stond en conservatie niet echt mogelijk was op dat moment)

Vooral de Deadlift en de loglift vond ik erg imponerend.
460kg DL was ietsiepietsie te veel, maar als de mogelijkheid er was geweest om 440 te pakken, had je dat zeker weten gered!
Die 140kg loglift ging echt easy de lucht in, jammer dat dat je laatste beurt was.

Jij behoorde vanaf het begin meteen ook tot de favorieten...het is gewoon ook een kwestie van geluk hebben...hoe doen de anderen het op een bepaald onderdeel...en soms is het jammer als je niet meer beurten (zoals bij de loglift) hebt.

Heel goed gedaan...en volgend jaar kwalificeer jij je gewoon en weet je precies waar je aan toe bent en kun je je hoop ik optimaal voorbereiden, en verwacht ik een podiumplek van jou!

Was idd wel jammer van die muziek, had graag even een fatsoenlijk praatje gemaakt. Maar die kans doet zich nog wel voor hoor.

hoe hoog moesten de stones eigenlijk gelegd worden? net zo idioot hoog als vorig jaar?

180cm-169cm-158cm-147cm-136cm :eek: ;)

---------- Toegevoegd om 12:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:36 ----------

De 2 giganten, Mike Diesel en Huggybear, daar moeten foto's van zijn :p Goed gedaan Mike, doodzonde van die biceps van je! Volgend jaar kom ik ook ff kijken denk ik, lijkt me ontzettend gaaf om die buffels eens echt in actie te zien! Netjes :D

Dank je. Huggy is zeker een bear...hehe ;)

Terug
Naar boven