Goed, tjah.... Dan wordt je gebeld om 23.00u 's-avonds dat je mee mag doen met de SMVN. Geweldig! Gelijk volmondig JA, natuurlijk.
Heerlijk geslapen die nacht, maar bij het ontbijt begon ik na te denken over de wedstrijd.
"Jah, ik heb wat last van pijntjes en ben niet in de vorm meer als 4/5 weken geleden."
"Ehhm, welke odd hebben we eigenlijk? en welke volgorde?"
Ff op RDP checken, nou toen kwamen de zenuwtjes hoor...pfff
Kreeg me ontbijt nauwelijks weg, wat een ramp.
Maar éénmaal in Vroomshoop en in de atleten-tent ging het een stukje beter. Het regende aanvankelijk behoorlijk, maar ik was wel blij dat de temperatuur niet beroerd hoog was gelukkig.
Druppelsgewijs verzamelde alle atleten zich en konden we ons opmaken voor wat van te voren al te boek stond als één van de allerspannendste wedstrijden ooit!
Dat was te zien. Gespannen koppies. 7 van de 12 waren potentieel titelkandidaat. Het kon alle kanten op, al waren er favorieten natuurlijk. Maar je weet maar nooit.......
De wedstrijd.
Medley
Ik mocht in mijn heat tegen Arno Lauwsma. Had zelf één keertje eerder met deze Yoke gelopen en dat was met 340kg, nu hadden we geloof ik 360kg. De start was erg goed. De yoke voelde heel goed en lekker, kon rustig aan wat versnellen en was best rap met die koeien. Wheelflip, redelijk, al had het ietsje sneller gekund, maar ik was ook een beetje angstig voor me biceps (waar ik al een tijdje wat last van had). Toen de stof rollen. Daar ging het bij mij wat minder, ik voelde me benen leeg trekken en die dingen al lopende voor je houden duwt alle lucht weg. Maargoed al met al in de middenmoot op mijn minst favoriete odd, goede start dus.
Deadlift Bak
Ook één keertje met dat onding getraint en dat ging niet van harte. Wat vind ik dit een klote-variant vd deadlift, echt waar. Ben dus ook gewoon ingestapt op 340kg en alle raising bar's meegepakt tot de 460kg. Wel jammer dat we geen keuze hadden op 440kg, want gevoelsmatig had ik die nog kunnen pakken! Het vlammetje werd tijdens de deadlift aangewakkerd, ik kwam steeds beter in me ritme en de juiste agressie kwam ook boven.
420kg, dus. Als ik de 460kg net over mn knieën had kunnen krijgen, had ik em gepakt, echt waar! Maargoed .. als.. als.

Ik geloof op de deadlift 4e ofzo. Oftewel heel tevreden wel.
Loglift
Ik was aardig naar de klote van die medley en wilde aanvankelijk instappen op 130, om 140 en de optie 145 of 150kg open te kunnen houden. Maar toen bedacht ik me dat ik toch niet voor het klassement ging en de log pas als 3e odd, het liever op safe wilde spelen. 120kg instapgewicht dus.
Zou het daar bijna misgaan omdat Berend niet affloot. Even overleg met de scheidrechters, ging over mn linkerarm dat ik wel van te voren moest aangeven dat ik daar een probleem had. Oeps...vergeten, maar gelukkig net goedgekomen. Toen 130kg...klotezon! En de 140kg zooo easy, dat ik dacht damn, toch voor die 145kg moeten gaan! Maargoed ook hier heeel tevreden en gedeeld 1e!
Stones
Spannend, want hoe zou mijn linkerbiceps het houden? Alles wederom goed ingesprayed en ingepakt. 120kg, makkelijk. 140kg, geen probleem. Bij de 150kg schoot er een flinke pijnscheut door me linkerarm, waar ik erg van schrok en heb em laten vallen en vond het wel best zo. Niets forceren... Laat maar, want ik had de andere twee er redelijk rap op en dat was al voldoende voor puntjes. Niet tevreden, maar wel blij omdat ik geen blessure en toch punten had.
Truckpull
Ja, dat kon ook alle kanten op. Ik had enorme pijn in me biceps en die wordt best belast met zo'n pull. De start van de truckpull was heel beroerd. Ik had de hoek in me benen te groot, waardoor ik een te langzame start maakte. Dit maakte ik tijdens de run aardig goed en eindigde 4e op de truckpull op enkele 10-en van een seconde op de twee boven mij. Dus ook hier heel dik tevreden.
Ik begon nu aardig leeg te raken. Niet gewend aan 7 odd

en moest me mentaal nog twee keer helemaal opladen om wat te presteren. Overal pijn en benen en rug zaten helemaal vol en dat kreeg ik er ook niet uit.
Hercules hold
Dit is vanaf seconde 1, pijn lijden, wat een drama-oefening is dit. Het nadeel van dikke vleeshanden is, dat je minder ruimte hebt om te knijpen. Maargoed, hij voelde aanvankelijk nog helemaal niet zo verkeerd. Maar bij een sec. of 20 begon me rechterhand weg te glijden en ik kon dit echt niet tegenhouden...k*t...k*t... ineens schoot ie los, waardoor ik een 10 sec later ineens een felle kramp in me nek/trap kreeg. Tom Jansen zijn coach heeft me nek gemasseerd, met de opmerking, "dit is geen nek meer"...haha. Maar er zat een flinke knoop in en daarna weer helemaal los, heerlijk. Supertof dat iemand dat gelijk even voor je doet. 27,5sec ofzo en onderin geeindigd, niet laatste er waren er nog een paar minder, maar hier wel punten laten liggen.
Powerstairs
Laatste oefening. Ik vond het wel welletjes om heel eerlijk te zijn. Alles zat tjokvol en ik kon me niet maximaal meer geven. De 225kg op 3 of vier treden, zelfs dat kreeg ik niet meer mee. Wel net 1 trede hoger dan mijn direkte tegenstander Rick vd Torre en dus belangrijke punten gepakt.
Uiteindelijk een 7e plek, waar ik meer dan dik tevreden over ben. Eénmaal op het podium een champagne douche gekregen van Alex Moonen, waarschijnlijk omdat hij nog een appeltje met mij te schillen had. (Ik had wat lelijks geroepen over Limburgers...hihi...

)
De sfeer was supertof en alles zat dicht bij elkaar, spannend voor iedereen.
Al met al een geweldige ervaring, dat smaakt naar meer.