Zo vandaag de laatste training vh jaar 2009. Deze training is wat meer gericht op het vasthouden van een wat hogere intensiteit om niet teveel aan kracht in te boeten en soort van lockouts of sticking points te prikkelen.
Levithian press (70%ROM)
3*70kg
3*90kg
3*110kg
2*120kg Bij deze oefening zit je in een hele flauwe hoek, dus bijna rechtop en beginpunt van het duwen was met armen net iets onder de 90graden. Mijn dode punt dus. Erg zwaar, maar was blij met de laatste set. Ik denk een goede om je door je dode punt heen te duwen. Was wel even wennen. Ik vind deze beduidend zwaarder dan een militairy press.
YokeSquat
6*140kg
3*190kg
3*220kg
3*220kg Ik had per ongeluk de verkeerde halterstang gepakt. Geen echte olympische maar een fake. Deze mag niet zwaarder belast worden dan 200kg. Ik wilde graag naar 300+ maar had geen zin meer om eerst alles weer op te ruimen en vervolgens weer alles erop te schroeven. Ook omdat de eigenaar graag wilde sluiten, heb ik besloten om het hier maar bij te laten. Veel te licht natuurlijk, maar ach wel lekker. Heb als toegift een 5-je fullsquats met 140kg gedaan. De beentjes ook weer lekker vol.
Seated hammer-dumbbellpress
6*32kg
6*42kg
6*48kg Deze ging behoorlijk moeizaam....schoudertjes waren al erg vermoeid.
Seated strict hammercurl
6*26kg
6*32kg
6*40kg Och amai me biceps schreeuwde het uit. Ik denk nog van van de week. Was blijkbaar nog niet helemaal hersteld.
Cardio interval fiets
Wederom 3 blokken van 1 minuut maximale intensiteit, gevolgd door 2 minuten herstel.
Blok1 1500watt---142rpm
Blok2 1500watt---135rpm
Blok3 1475watt---125rpm
Ik was helemaal kapot. Het fietsen viel me echt zwaar dit keer. Maar het ging op papier al beter dan afgelopen dinsdag....dus progressie.

Het doel is om uiteindelijk 5blokken te fietsen en het herstel eigenlijk binnen een minuut gerealiseerd is ipv 2 minuten.
Wens ik een ieder een fijne jaarwisseling en alvast een sterk en massief 2010 toe!