AndroidHealthClinic

Mike's log/biograafje

Hoe reageert je lichaam daar eigenlijk op op die groei? Stel dat je drie kg spieren bent bijgekomen op twee weken, dat is toch redelijk snel voor een menselijk lichaam?

Hahahaha, oerbeest! Ik heb met veel plezier dit log gelezen :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.163
Dat is ook niet mogelijk natuurlijk, dus wees gerust. ;)

Nee, ik denk zelf een soort combi van wat spiergeheugen, supercompensatie, en het opvullen van spierglycogeen (vocht). Dus die factoren bij elkaar maken me in korte tijd zwaarder.

Jij weet niet wat mogelijk is voor mensen met een myostatine afwijking.

Haha, die Gijs, daar val jij heel zeker onder ;) :)

Kweetniet, voel me wel echt buff om het maar zo te noemen...raar...:cool:

Hoe reageert je lichaam daar eigenlijk op op die groei? Stel dat je drie kg spieren bent bijgekomen op twee weken, dat is toch redelijk snel voor een menselijk lichaam?

Ja das eigenlijk niet mogelijk, maar spiergeheugen doet veel. En ik had al aangegeven een afwijking in me bloedwaardes te hebben. H-cysteïne en ATP waardes waren buiten proportioneel hoog resp. laag.

Hahahaha, oerbeest! Ik heb met veel plezier dit log gelezen :)

Dank je. Altijd leuk om te horen! :D

• #1.164
Nou vanavond was training één weer aan de beurt. Was benieuwd of het al iets beter zou gaan dan vorige week.

Legext---squat
25xfullstack om en om---6x100kg
25xfullstack " " ---6x120kg
25xfullstack " " ---6x140kg
25xfullstack " " ---6x160kg (Doooooood!!!)

Side raise---pushpress
15x14kg---6x90kg
15x14kg---6x95kg
15x14kg---6x100kg
15x14kg---6x105kg (Echt ik blijf dit loeizwaar vinden. Gewoon steeds na 2 reps alle lucht kwijt en dan op tandvlees doorduwen. Maar ging al beter dan vorige week)

Strictbarbellcurl
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg (Laatste twee reps waren niet strict meer, wat zwaai....)

Wristcurl
20x30kg
16x35kg
12x40kg (pfffff....VOL!)

Gevoelsmatig ging deze training me beduidend beter af als vorige week. Kon ook zwaardere gewichten gebruiken en heb dioe gok ook gewaagd, ondanks dat ik wist hoe ongelooflijk naar de klote ik vorige week ben gegaan. Heb een voldaan gevoel. Mooie training ondanks dat het tyfusdruk was in de sportschool, wat me voor de biceps deed besluiten om maar 5-jes te gaan maken ipv pre-exhaust supersets.... Nou ja volgende keer maar weer.:)

Op naar de mr. Olympia.

Nou vanavond was training één weer aan de beurt. Was benieuwd of het al iets beter zou gaan dan vorige week.

Legext---squat
25xfullstack om en om---6x100kg
25xfullstack " " ---6x120kg
25xfullstack " " ---6x140kg
25xfullstack " " ---6x160kg (Doooooood!!!)

Side raise---pushpress
15x14kg---6x90kg
15x14kg---6x95kg
15x14kg---6x100kg
15x14kg---6x105kg (Echt ik blijf dit loeizwaar vinden. Gewoon steeds na 2 reps alle lucht kwijt en dan op tandvlees doorduwen. Maar ging al beter dan vorige week)

Strictbarbellcurl
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg (Laatste twee reps waren niet strict meer, wat zwaai....)

Wristcurl
20x30kg
16x35kg
12x40kg (pfffff....VOL!)

Gevoelsmatig ging deze training me beduidend beter af als vorige week. Kon ook zwaardere gewichten gebruiken en heb dioe gok ook gewaagd, ondanks dat ik wist hoe ongelooflijk naar de klote ik vorige week ben gegaan. Heb een voldaan gevoel. Mooie training ondanks dat het tyfusdruk was in de sportschool, wat me voor de biceps deed besluiten om maar 5-jes te gaan maken ipv pre-exhaust supersets.... Nou ja volgende keer maar weer.:)

Hey Mike,
Wat is je doel voor de komende periode?

• #1.167

Haha...neeeh ;)

Hey Mike,
Wat is je doel voor de komende periode?

Verhogen van me spierconditie. Winnen van wat vvm en me natuurlijke atp aanmaak weer helemaal op orde hebben. Tevens wat fitter voelen in zijn algemeen.
Ik heb denk ik niet echt wedstrijd ambities voor komend seizoen...al denk ik dat ik het waarschijnlijk toch niet kan laten om aan één voorronde mee te gaan doen. Zie wel eventjes. ;)

Aaah ok, ik begrijp de reactie van Gijs, je lijkt wel een bodybuilder!:P
Wel een pittige training, wordt al moe als ik het lees

• #1.169
Aaah ok, ik begrijp de reactie van Gijs, je lijkt wel een bodybuilder!:P
Wel een pittige training, wordt al moe als ik het lees

Verandering van spijs doet eten ofzoiets.. Maar is maar tijdelijk hoor. Puur om me basis(conditie) weer een duwtje te geven. ;)

Eigenlijk ben je gewoon een grote sterke BB'er éh..? ;)

Legext---squat .. ziekelijk :eek: ik ben benieuwd hoe jij vandaag kan lopen :D

wanneer ga jij eens WSB doen? Daar ben ik benieuwd naar hoe dat je zal afgaan.

• #1.174
Vanavond wederom trainen. Nu training 2 a/d beurt. Had er niet zo veel zin in. Vorige week was dusdanig zwaar en had maar 5uurtjes geslapen en benen helemaal vol van gisteren. Maar woensdag was ook geen optie ivm andere bezigheden...dus vanavond toch maar alle moed bij elkaar geschraapt.

Goodmornings---deadlift
15x90kg---6x190kg (was gelijk al zwaar, had er gelijk al een hard hoofd in...)
15x100kg---6x200kg (Och arme ik, stond te tollen op me benen, echt waar)
15x100kg---5x210kg Fail! op de 6e rep....zooooo naar de klote...het werd zwart voor me ogen en ging bijna out. Wat is dit potverdomme een gekkenwerk....:mad:
Ik was zoooo kwaad op mezelf heb 5 min boos naar de halterstang zitten staren. Toen ben ik opgestaan en wilde een 8-je met hetzelfde gewicht (210kg) maken...maar 7 reps 8e fail...godverdegodver.....30 sec rust, weer 6 reps!! godverdegodver ... 30 sec. rust en weer 5 reps......pfffff helemaal naar de klote! :mad: :mad: :mad:

Triceps extension---smal bankdrukken
25x30kg---6x100kg
25x35kg---6x110kg
25x35kg---6x120kg

Dumbbell Flyes---bankdrukken
20x30kg---5x120kg Haha Fail op de 6e rep...jaaaa je leest het goed...fail op de 6e rep. GODVERDEGODVER! Nou ik stond er maar gewoon om te lachen, want als het lijf je op dat moment in de steek laat dan loop ook maar naar de donder!

Moe, heel moe zelfs en boos ja heel boos!

Crunches
5*30reps Nou hehe dat ging goed....tss f*k toch op! pestpleuriszooi!

Ik vond het wel best. Had de pé er behoorlijk in zitten en geen zin meer om nog wat te doen. Baal ervan. Ik denk dat het beter was geweest als ik donderdag deze training had gepakt. Zo'n training in combinatie met niet goed slapen en veel aan je hoofd hebben is nie zo'n succes. Maargoed geen excuusjes. Ik heb vandaag gefaald! :(

p.s. sorry voor me frans, maar verwoord enkel me gevoel....;)

whehe, zie het al voor me. Zo'n beest van +130kg kei pissed op de halterstang.. :D

Volgende keer pak je gewoon weer die lekkere gewichten Michael!

komt wel terug goed man ! geef het wat tyd

Vergeet niet dat je lichaam tijden lang gewend is anders te trainen. Het is maar een manier om te protesteren. Vandaag heb jij eruit gehaald wat er in zat en dat is dus een prima! Jij bent vandaag een aantal maal tot het gaatje gegaan. Prima dus. Eigenlijk moeten we dan niet zo fixeren op oude (mooiere) resultaten, maar goed dat kan ikzelf ook niet negeren.

Als jij straks weer wat zwaarder gaat, dan gaan we nog wat beleven. Super sexy atleet, erg explosief, uber stark;)

• #1.178
Eigenlijk ben je gewoon een grote sterke BB'er éh..? ;)

Haha, nee hè dat ga je niet menen, toch? :rolleyes:

Wat? Die bicepscurls? 110kg strict is me PR, maar ik denk als ik er echt gericht voor ga trainen, dan nog wel hoger uit kan komen.

Iig bedankt Xtragrote...;)

Legext---squat .. ziekelijk :eek: ik ben benieuwd hoe jij vandaag kan lopen :D

Nou dat ging dus niet zo heel best en vandaag al helemaal een ramp met een zieke rug erbij...pfffff. Maargoed dat ik nu een grotendeels kantoorjob heb.

whehe, zie het al voor me. Zo'n beest van +130kg kei pissed op de halterstang.. :D

Volgende keer pak je gewoon weer die lekkere gewichten Michael!

Ja, was echt woest op mezelf, maar ben inmiddels wel weer kalm hoor...haha. Zou niet best zijn zeg. Maar dank je. Ik hoop het.

Heb je een punt!

Vergeet niet dat je lichaam tijden lang gewend is anders te trainen. Het is maar een manier om te protesteren. Vandaag heb jij eruit gehaald wat er in zat en dat is dus een prima! Jij bent vandaag een aantal maal tot het gaatje gegaan. Prima dus. Eigenlijk moeten we dan niet zo fixeren op oude (mooiere) resultaten, maar goed dat kan ikzelf ook niet negeren.

Als jij straks weer wat zwaarder gaat, dan gaan we nog wat beleven. Super sexy atleet, erg explosief, uber stark;)

Haha je weet het wel weer mooi te brengen. Maar dank je Alex. je hebt me ego weer wat opgekrikt. ;) :D

Moet het ook wel relativeren natuurlijk. Daar heb je ook gelijk in en het lijf protesteerde gisteren heftig. Lag om 22.00u in bed en sliep 3 minuten later als een blok, dus best naar de t*fus kun je wel stellen....:cool:

Dus toch nog maar even doorgaan zo. :)

• #1.179
Nou vanavond training #3 aan de beurt. Had er in tegenstelling tot dinsdag nu wel zin in. Al was de dag wat hectisch en een beetje moe, maar was wel gebrand op een goede training.

Yoke Squats
2*6*100kg (fullsquat as wu)
3*130kg
3*180kg
3*230kg
3*280kg
3*330kg
3*350kg Wow lekker. Agressief, mooie diepte ongev 3/5 van een parallelsquat.

Levithian Press
6*60kg
4*90kg
3*110kg
3*120kg (blijft verdomd zwaar dat dooie punt waar je doorheen moet. Goede oefening, blijf em er voorlopig inhouden)
15*60kg (ff lekker wat pompen)

Pendlay Rows
6*60kg
6*100kg
6*130kg Lekker en goede controle over het gewicht. Oefening was uiterst strict. Hierna ben ik verder gegaan met bent-over rows hoek 80 graden!!

BOR
6*160kg
6*190kg Ging heel lekker. Laatste twee reps waren iets cheat, maar het is echt ook eeuwen geleden dat ik deze oefeningen gedaan heb. Schande eigenlijk. Smaakt naar meer.

Kuiten op legpress
20*250kg
20*280kg
15*300kg Ai even een vervelende tik in me linkerkuit...even in de gaten houden. Ben gelijk gestopt.

Bosuball Legraise
3*25 reps

Interval op fiets
Blok 1 ---- 1475 watt --- 125rpm
Blok 2 ---- 1435 watt --- 120rpm
Blok 3 ---- 1385 watt --- 116rpm
Blok 4 ---- 1450 watt --- 123rpm Tussen blok 3 en 4 heb ik iets langer rust gehouden om me hartslag in de juiste zone te krijgen en dan zie je dat je net ff wat meer power hebt met het trappen. Verder merkte ik dat ik pittig gesquat had, kon niet alle power meer geven op de pedalen.
Ben overigens vrolijk gestemd over toch duidelijk zichtbare vooruitgang op de fiets. Er begint zich zowaar iets een schijn van een klein beetje conditie voor te doen. Ben er nog lang niet, maar op de goede weg voor mijn gevoel.

Gelukkig een fijne training. Geeft een goed gevoel. Maandag begint alle ellende van de pre-exhaust weer. Maar hé, als het werkt dan is het goed , toch? ;) :)

Laatst bewerkt:
Apart dat je laatst stuk ging op 6x210 deadlift en er nu 6x190 bors uit knalt.
Hoop voor je dat je gezondheid vaker trainingen zoals deze toelaat, 't ziet er goed uit!

Terug
Naar boven