XXL Nutrition

Mike's log/biograafje

Mike, waarom wordt jij niet gewoon Nederlands kampioen bankdrukken..? :dunno:
Man, ik zou het toch wel weten hoor als ik jou was!

Weer wat belachelijk sterke dingen gezien. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.362
Na twee weken niet kunnen trainen vanwege een stevige luchtweginfectie, acute paradontitis in de kies en kaak en keelontsteking, ben ik vd week weer lekker rustigjes an de gewichten gaan hangen.
Moet de komende tijd wel nog even rustig aan doen. Weerstand is slecht op het moment, vanwege mn bronchitis die elk jaar weer de kop op steekt.. :mad:

Training van gisteren was als volgt;

Bankdrukken
3x6*90kg telkens 20 sec rust ertussen, even goed warm worden.
3*140kg
3*170kg
2*200kg
1*210kg Een wat ongemakkelijk gevoel in mn rechterschouder heeft me doen besluiten het hierbij te laten. Wat meer gerichte benchtraining kan ik gevoelsmatig best ver komen. Maargoed dit was even leuk om te zien wat ik nog kon duwen. Overigens RAW en niet PL-approved. Dat dan wel weer.

Zittend dumbbellpress
6*34kg
6*42kg
6*52kg Die was niet meer van harte, goeiedag zeg! gewoon leeg...

Gelijk erachteraan dan maar side raises 17 reps met 18kg dmbs om te killen!

Barbellcurl
12*50kg
8*70kg
6*90kg
3*100kg Lekkah! :D

Ik was nog erg kortademig en vond het welletjes zo. Kwa kracht mag ik niet echt klagen. Weeg nu zo'n 133kg nuchter met zo rond de 18% aan BF.

nice benchpress man!

Belachelijk sterk weer Mike. :bow:

Leg je toch eens toe op bankdrukken man!
Waar zou je zitten met 6mnd gericht trainen..?
Of als je eens in een shirt gehesen zou worden?!!! :eek:
Ik snap niet dat je daar niks mee doet man... :dunno:
STM is super belastend voor je, maar bankdrukken...
Da's een eitje voor je man.

Mike die ouwe hierh eeft een punt :)!!!

• #1.366
Belachelijk sterk weer Mike. :bow:

Leg je toch eens toe op bankdrukken man!
Waar zou je zitten met 6mnd gericht trainen..?
Of als je eens in een shirt gehesen zou worden?!!! :eek:
Ik snap niet dat je daar niks mee doet man... :dunno:
STM is super belastend voor je, maar bankdrukken...
Da's een eitje voor je man.

Haha dank dank. :cool:

Ja weet je ik vind bankdrukken zo beperkt en eigenlijk ook niet zo heel leuk. Op zich best wel lekker om in de training es een keertje absurd zwaar te gaan, maar om in zo'n pakkie gehesen het podium oplopen en dan je ding doen, is niet mijn ding zeg maar. Wel respect hoor en mooi om te zien, maar niet iets voor mij.
Maar ik snap je punt wel. StM blijft toch meer prikkelen en tot de verbeelding spreken. Probleem is alleen om nog bij het huidige nivo aan te klikken en wat daar dan bij komt kijken, weet niet of ik dat trek.
Zo lekker trainen, relatief blessurevrij (pijntjes daargelaten)op gevoel en zonder druk vind ik ook heel veel waard!

Weet je, we zien wel waar het schip strand. Privé loopt het ook allemaal nog niet zoals het moet (verkoop te duur huis enz.), ben ook erg druk met een stressvolle baan en dan ben je al blij als je een beetje in de gym kan bouwen en onderhouden (meer dat laatste eigenlijk).

Maar thanks anyway! ;)

Heel sterk Mike, as usual.

Ik kan je wel een schop onder je reet geven! :mad:

:jk: brother ;) maar wel eeuwig zonde... :janken:

• #1.369
Vanochtend even getraint in een andere gym. Ander materiaal en voeld toch weer anders.

Pushpress
6*90kg voelde verdacht licht. Even navragen of de kilo's wel klopten, maar volgens eigenaar prima.
6*100kg
3*120kg
3*130kg
3*140kg Nou schiet mij maar lek, maar voeld als +/-120kg.
3*150kg ---> 135??
2*165kg Ja, ik vond het wel best. Heb een weegschaal gepakt en de schijven erop gelegd, halterstang voelde wel als +/-20kg en was 18,9kg, schijven waren bijna 20kg. Het was oude meuk, of zou het superstrakke Eleiko Olympische materiaal waar ik normaal mee train nu echt zwaarder aanvoelen? Ik weet dat de pushpress met Eleiko spul gelijkstaat aan mn boom. Nah ja, ik hou er een lekker gevoel aan over... hehe ;)

Deadlift (RAW)
6*140kg
3*180kg
3*220kg
1*260kg
1*300kg
1*320kg Steekjes in mn onderrug doet me besluiten om te stoppen, maar damn wat ging het lekkah! :)

Rotator Cuff
4x15 reps

Facepulls touw
4x15 reps

Smithmachine nekpress
15*60kg
12*75kg
10*90kg Doe nooit nekpressen, omdat dit bij mij fysiek bijna onmogelijk is. Maar ben nu een tijdje bezig met het creëeren van grotere mobiliteit in mn schoudergewricht en daar zijn lichte nekpressjes odd van.

Wristcurl Halter
15*40kg
15*45kg
15*50kg
15*55kg Compleet volgepompt..... :cool:

Nou was een vruchtbaar ochtendje, met de nodige vraagtekens. Of zou de weegschaal niet kloppen, ga ik dan ook weer denken. Begin al heel enthousiast te worden bij de gedachte dat m'n overhead id met grote sprongen vooruit gaat...hihi.

Brute training

Lichte neck presjes...
Ik reageer hier niet meer hoor...
Ik blijf maar :bow: en krijg het er van in mijn rug!
Belachelijk sterk, en ga bankdrukken!!! ;)

Tja je blijft een rariteit en het lijkt soms absurd dat je gewoon niet bij de sterkste man van NL komt bij elke wedstrijd die je mee zou doen. Ik bedoel wie doet dit soort shit nu na 2 weken ontstekingen van hier tot Tokio.

volgens mij als jij es een jaar zonder zeik zou trainen...

ik wilde het al niet zeggen

Erg sterk Mike!
Hoe is het technisch?

• #1.377
Dank dank mannen. Voelde me zondag übergoed!

Erg sterk Mike!
Hoe is het technisch?

Denk de deadlift t/m 300 PL approved op gebruik van straps na, maar die keuze maak ik bewust. Puur om de toch al flink geïrriteerde biceps te ontlasten. Dan dr bij, grip train ik toch al wel. ;)

Overige oefeningen zijn technisch redelijk tot goed. Ben geen technisch wonder op de strongman onderdelen. Daar valt zeker ook icm met squatten en deadliften nog winst te behalen voor mij.
---------------------------------------------------------------------

Verder even heel wat anders. Beetje pechvogel als ik ben, kon dit er ook nog wel bij. Van de week na een paar dagen goed beroerd geweest te zijn, bloedsuiker laten meten en zag er niet goed uit. waarde van 14,7! 1uur na de maaltijd. 2 uur na de maaltijd was dit 12,3! :eek: :eek:
Vandaag krijg ik onderzoeken en maak me best wel zorgen. Heb dagen dat ik me goed en fit voel en dagen dat ik me hondsberoerd voel. Diabetes zit heel erg in mn familie (grote zware kerels) en betekend een flinke buts in me gezicht. Advies vd huisarts was iig om direct op dieet te gaan en gewicht te verliezen en even niet intensief te sporten... pfff ****zooi, zie wel wat het onderzoek brengt.

Holy crap dat is idd hoog vriend. Ik wens je sterkte maar ook met diabetes kun je gewoon door sporten hoor. Ken er velen. Groet Gijs

• #1.379
Holy crap dat is idd hoog vriend. Ik wens je sterkte maar ook met diabetes kun je gewoon door sporten hoor. Ken er velen. Groet Gijs

Dank je Gijs. Ja de assistente van de huisarts schrok ook best wel. Weet jij zo sterksteman atleten of PL-ers die nog op nivo bleven met diabetes?

Dank je Gijs. Ja de assistente van de huisarts schrok ook best wel. Weet jij zo sterksteman atleten of PL-ers die nog op nivo bleven met diabetes?

Al is er geen één, dan wordt jij toch de eerste. ;)
Niet denken in beperkingen Mike.

Da's wel even schrikken man...
Zeker als het veel in je familie voorkomt.
Ik was er ook wel eens bang voor omdat ik al een paar jaar ieder jaar uitgenodigd word door het ziekenhuis om het te laten checken.
Ooit zat ik nuchter bijna op 7, en da's geloof ik zo'n beetje de grens.
Laatst met het app. van een collega van me eens gemeten, ook wat tijd na dat ik gegeten had, en wat denk je..?
5!
Volgens mijn collega was dat zelfs een beetje laag... :dunno:
Maar jouw waarden zijn dan wel heel hoog man.

Ik hoop voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen en dat het weer goed komt.
Ik snap alleen niet waarom je niet mag trainen... ???
Da's toch alleen maar goed...
Succes er mee man.

Terug
Naar boven