Fitness Seller

Minder dierlijke producten

• Topic Starter Topic Starter

Bijlagen

• Screenshot_20200113-094053_Chrome.jpg
    Screenshot_20200113-094053_Chrome.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 81
Stukje over erecties vind ik ****. Ik heb zelf enkele maanden al mijn vetten uit plantaardige bron gehaald, en ik kreeg het tegengestelde effect.
Troebel bloed... niet mee inzitten denk ik. Er is misschien iets van maar als je gevarieerd eet niet van wakker liggen.
Hoe hebben we het de afgelopen 100'en jaren anders overleefd? De docu doet net alsof we allemaal gaan doodgaan als we geen vegan worden.
Voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen vegan, maar we zijn er gewoon nog niet klaar voor.

het ging niet om vetten maar eiwitten, en ik vind dat je het enorm overdrijft.
de doc geeft aan dat we erop vooruit gaan, that's all...

overigens zeg je nu maar wat zonder enige onderbouwing, ik wil je graag geloven maar kan er niet zo veel mee

Laatst bewerkt:
het ging niet om vetten maar eiwitten, en ik vind dat je het enorm overdrijft.
...
overigens zeg je nu maar wat zonder enige onderbouwing, ik wil je graag geloven maar kan er niet zo veel mee
Ik heb idd wat overgepoleerd in mijn reactie, naar mijn gevoel doet de docu dat ook.

Wat ik wou aantonen, ik heb mijn vetten aangepast. Vetten hebben een grote impact op de hormonenbalans. En door dit te doen heb ik het omgekeerde ervaren van wat ze beweren in de docu.

de doc geeft aan dat we erop vooruit gaan, that's all...

Ik ben akkoord dat we erop vooruit gaan door meer plantaardig te eten. Vooral meer groenten eten, want dat doen we allemaal te weinig.
Naar eiwitten toe ben ik niet akkoord, ik vind dierlijke eiwitten nog steeds essentieel. Maar dit zou je kunnen oplossen door zuivel en eieren, dus minder vlees kan zeker, vegan niet. My 2 cents.

Iedereen moet zelf weten wat ie wel en niet eet en vegetarisch eten omwille van dierenwelzijn en/of klimaat is zeker wat voor te zeggen

Maar deze docu is echt pure aids dus doe het niet daarom gr.

Ik heb idd wat overgepoleerd in mijn reactie, naar mijn gevoel doet de docu dat ook.

Wat ik wou aantonen, ik heb mijn vetten aangepast. Vetten hebben een grote impact op de hormonenbalans. En door dit te doen heb ik het omgekeerde ervaren van wat ze beweren in de docu.

Ik ben akkoord dat we erop vooruit gaan door meer plantaardig te eten. Vooral meer groenten eten, want dat doen we allemaal te weinig.
Naar eiwitten toe ben ik niet akkoord, ik vind dierlijke eiwitten nog steeds essentieel. Maar dit zou je kunnen oplossen door zuivel en eieren, dus minder vlees kan zeker, vegan niet. My 2 cents.

Essentieel op welke manier, b12?

Probeer het anders eens? Logje erbij etc..

Maar hoe ga je objectief kunnen vergelijken? Dat is haast onmogelijk..

Die paar dagen heb je natuurlijk weinig aan voor een gedegen vergelijk. Denk dat je zeker een maand of 3-4 zult moeten volhouden.

Essentieel op welke manier, b12?
B12 is een vitamine, reken ik niet bij de eiwitten.
Je kan die idd gaan supplementeren zoals als is aangegeven, dan wordt die bacterieel gemaakt of van algen of zoiets dacht ik.
Ik bedoel dat het aminozurenpalet van zuiver plantaardige voeding niet overeenkomt met wat de mens nodig heeft, daarom vind ik dierlijk eiwit nog steeds essentieel.

Naar e vraag of het prestatiebevorderend kan werken. Dan is de vraag naar welke prestaties? Kracht? Estethisch (duuh, we zitten op BBforum)? Dan denk ik dat vegetarisch kan, maar volledig vegan niet. Maar dit is mijn mening en heb hier geen jaren onderzoek naar gedaan, naar wat ik al van opleidingen gezien heb blijft vlees nodig voor de mens.

Wat mis je dan als je varieerd met plantaardige bronnen?

De essentiele amino's die in mindere mate in planten voorkomen zijn lysine, methionine, isoleucine, threonine en tryptophan.
Vooral leucine is moeilijk, je zou kunnen veel soja en linzen eten om dit enigzins te beperken.

Het is ook voor ons lichaam moeilijker om eiwitten uit planten te halen, dus je zou hoger in eiwitbehoefte moeten gaan.
En hier zit voor mij het vegan-bodybuildermysterie: hoe kun je zoveel planten naar binnen rammen?
Dus mochten er vegans onder ons zijn met meer dan enkele maanden ervaring, ik wil graag je ervaring horen!

De essentiele amino's die in mindere mate in planten voorkomen zijn lysine, methionine, isoleucine, threonine en tryptophan.
Vooral leucine is moeilijk, je zou kunnen veel soja en linzen eten om dit enigzins te beperken.

Het is ook voor ons lichaam moeilijker om eiwitten uit planten te halen, dus je zou hoger in eiwitbehoefte moeten gaan.
En hier zit voor mij het vegan-bodybuildermysterie: hoe kun je zoveel planten naar binnen rammen?
Dus mochten er vegans onder ons zijn met meer dan enkele maanden ervaring, ik wil graag je ervaring horen!

@bob k

Terug
Naar boven