Fitness Seller

Minder dierlijke producten

die ervaringen werden ook gedeeld in de doc, een compleet aminoprofiel kan prima zonder dierlijke eiwitten.

side note: ik ben geen tegenstander of voorstander, wil slechts wat leren.

Iedereen moet zelf weten wat ie wel en niet eet en vegetarisch eten omwille van dierenwelzijn en/of klimaat is zeker wat voor te zeggen

Maar deze docu is echt pure aids dus doe het niet daarom gr.

Heb hem zelf niet gezien, maar iedereen in mijn omgeving zegt that het cherry-picking at its finest is en totaal niet objectief.

Tenzij je een gestoorde waistratio wil dan kan @Kathlinoo je vast wel helpen met je dieet

Vond relkameel toch wel een stuk leuker
[/QUOTE]

dbb is niet sterk genoeg voor mijn relgedrag
[/QUOTE]
Je bent gewoon soft geworden Papa kameel.

Ik geloof er best in dat je als vegan zijnde genoeg binnenkrijgt (Heb de docu gezien). Maar al die atleten dat je daar ziet inclusief Arnold S. zaten vroeger gewoon op een normaal dieet en zijn zo groot geworden. De atleten dat vegan gaan in die docu zijn pas sinds een aantal jaren vegan geworden, en raden nu die levensstijl aan. (Als er voor mij elke dag gekookt word met 10 verschillende variaties zou ik ook wel vegan worden) Maar ik moet nu eenmaal men eigen potje koken en heb geen privé-chef.

Leuke wetenschappelijke verklaringen, vooral die met dat bloed maar verder heb ik me enkel geërgerd aan de hypocriete toon van de atleten.

Het enige dat je zou missen in een Vegan dieet is Vit B12.
Conclussie: Tenzij je het doet voor de diertjes, maak je zelf niets wijs dat dit beter is.

Kies bio.

Voor de Sojateelt kappen ze hele oerwouden dus niet echt game changend vind ik.

Typische mediahype. Wat men ziet eet men

Kies bio.

Voor de Sojateelt kappen ze hele oerwouden dus niet echt game changend vind ik.

Typische mediahype. Wat men ziet eet men
Die oerwouden die ze kappen is voor de sojateelt voor veedieren. Voor vlees dus.
Soja voor menselijke consumptie komt veelal uit Europa en Canada.

Maar I'm out.

• Topic Starter Topic Starter
Grootste deel van de soja komt in de veevoerindustrie terecht. Dan zou minder dieren eten ook minder kap betekenen van oerwoud.....

Maar als jij minder vlees gaat eten, kan ik meer vlees eten..
Zo gaat het een beetje toch? Zolang we niet solidair zijn op welk front dan ook, gaat er geen verandering tot stand komen wereldwijd.

#wezijnverdoemd

Klopt en de rest bij ons.
Dus het omkappen van die oerwouden is ook voor onze soja.
Mocht je bio kiezen. Ontloop je dus die niet ecologische circel. Kwa vlees en kwa soja

Biologisch, streekgebonden geteeld, zelf geteelde groenten,

Dat zijn de opties naar een betere ecologische circel.

Verder is alles een hype wat geen zoden aan de dijk zet.

Ikzelf eet alles biologisch en zomers teel ik groenten zelf.

.
[/QUOTE]
Die oerwouden die ze kappen is voor de sojateelt voor veedieren. Voor vlees dus.
Soja voor menselijke consumptie komt veelal uit Europa en Canada.

Maar I'm out.

Ik zou wat meer uit de mainstream media stappen kwa info.
Want dit is ondertussen achterhaald,bewezen.

• Topic Starter Topic Starter
Maar als jij minder vlees gaat eten, kan ik meer vlees eten..
Zo gaat het een beetje toch? Zolang we niet solidair zijn op welk front dan ook, gaat er geen verandering tot stand komen wereldwijd.

#wezijnverdoemd
Nee dat denk ik zelf ook, maar aan de andere kant als iedereen zo denkt komt die verandering er zeker niet.
Maar dit is denk ik iets wat je pas na maanden correct volgen en bloedonderzoeken kunt aantonen dat vegatarisch/vegan beter is.

• Like
Waarderingen: Vonk
Afgelopen weekend de docu Game Changers gekeken.
Best interessant om te zien.
Even los van dat je zonder of met minder dierlijke producten waarschijnlijk prima je ding kan doen, is die film wetenschappelijk gezien nogal gammel. Ik vond het geen beste film als het gaat om een gebalanceerde en eerlijke voorstelling van zaken. Ik was ook niet de enige die dat vond: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Game_Changers (check bijvoorbeeld deze link, die in dat artikel wordt genoemd)

Gezien het feit dat eiwitbronnen in kwaliteit, aminozuurprofiel en verteerbaarheid nogal kunnen variëren, is het vooral belangrijk je eiwitten uit verschillende bronnen te halen. https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/38133/9251030979_eng.pdf
Zie pagina 39 voor een lijstje eiwitbronnen en hun gecorrigeerde amino-acid scores.

UmgySSxjOMkF2-4yvubic_HwBkBUmyKTl1REF2FXgiQ8OLP9E9rv2_eas1UpJjg8rhc9IL5Z6cKzhmcqgb1fzIOnM3FUE98igUSfEgfV5JQzOuBbOi88norjaZWpU8fgL6UXdtbBZbI

Als je wilt weten hoe het wetenschappelijk gezien zit met vleesconsumptie en gezondheid, zou ik dit eens lezen https://www.barbellmedicine.com/blog/the-science-of-red-meat-and-health/

Voor wat betreft duurzaamheid is vlees natuurlijk een veelbesproken product, maar alternatieven als soja zijn zeker ook niet zonder zorgen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven