MuscleMeat

Minder dierlijke producten

Bezoekers in dit topic

IMG-20200113-WA0001.jpg
IMG-20200113-WA0002.jpg


IMG-20200113-WA0000.jpg


Nederland en europa importeert dus het meeste uit zuid amerika .meer als de helft word geimporteerd uit zuid amerika.
Ondanks de teelt in europa, want dat word weer ge exporteerd naar andere landen.
Mondiale handel is een bitch

De bonen zijn weldegelijk voor menselijke consumptie, het meel niet.
Mijn baas is agrarisch ondernemer is die weet de trucs die worden uitgehaald in die sector, en daar schrik je van.
Niks is wat het lijkt.
75% van de NL veestapel is voor export
Rest blijft hier, word aangevuld met oostblok import vlees. Tis een rotte bizznizz
 

Bijlagen

  • IMG-20200113-WA0001.jpg
    IMG-20200113-WA0001.jpg
    133,2 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
In polen en oostblok geven ze de varkens nog vet kippenbloed om vet te mesten. Deden ze vroeger in NL maar hier nu verboden. Maar tegelijkertijd importeren we wel uit die landen.
 
Bekijk bijlage 476926Bekijk bijlage 476927

Bekijk bijlage 476929

Nederland en europa importeert dus het meeste uit zuid amerika .meer als de helft word geimporteerd uit zuid amerika.
Ondanks de teelt in europa, want dat word weer ge exporteerd naar andere landen.
Mondiale handel is een bitch

De bonen zijn weldegelijk voor menselijke consumptie, het meel niet.
Mijn baas is agrarisch ondernemer is die weet de trucs die worden uitgehaald in die sector, en daar schrik je van.
Niks is wat het lijkt.
75% van de NL veestapel is voor export
Rest blijft hier, word aangevuld met oostblok import vlees. Tis een rotte bizznizz
Euhm? :roflol:

Hier ga ik niet eens tijd insteken :emo:
 
Jammer dat ik mijn inzicht probeer te onderbouwen na jou aandringen.
Maar kom dan zelf ook met een onderbouwing.
Anders had je me niet moeten vragen om iets aan te tonen.beetje slappe manier van discusseren zo.
Bewijs het tegendeel maar. Ben benieuwd
 
In polen en oostblok geven ze de varkens nog vet kippenbloed om vet te mesten. Deden ze vroeger in NL maar hier nu verboden. Maar tegelijkertijd importeren we wel uit die landen.

Waarom is het eigenlijk verboden?
 
Dierenwelzijn en onze gezondheids eisen.
Ook moreel waren hier grote vraagtekens bij.
Wat ik wel terecht vind, ging om bloed wat bij het slachten van kippen vrijkwam. Dit werd toegevoegd aan het reguliere voer waardoor varkens eerder slachtrijp werden.
Puur een soort natuurlijke groei anabolen.
Komt uiteraard niet ten goede voor het welzijn van de dieren.
 
Nertsen geven ze geslacht visafval , gaan ze zo mooi van glimmen voor ze geslacht worden. Pracht sector die veeteelt.
Kom uit een agrarisch familie dus mijn keuze voor bio is een weloverwogen keuze, gebaseerd op wat ik heb gezien in de dierenhouderij in NL kan ik er niet meer aan meewerken, je schrikt als je ziet hoe het ook in NL eraantoe gaat. Dan betaal ik maar meer
 
Jammer dat ik mijn inzicht probeer te onderbouwen na jou aandringen.
Maar kom dan zelf ook met een onderbouwing.
Anders had je me niet moeten vragen om iets aan te tonen.beetje slappe manier van discusseren zo.
Bewijs het tegendeel maar. Ben benieuwd
Menselijke consumptie wilt zeggen: rechtstreeks voor de mens. Sojayogurt, tofu, tempeh,sojaolie...
Sojabonen in dierenvoeding voor veedieren is dus niet "menselijke consumptie". Je begreep om te beginnen al niet wat ik zei.

:hello:
 
Dan is het een miscommunicatie,
Ik zat op het veeteelt verhaal.( wat uiteindelijk ook menselijke consumptie is)
En jij op het direct menselijke consumptie.
Dat zijn andere discussie's.

No offence
 
Ik geloof er best in dat je als vegan zijnde genoeg binnenkrijgt (Heb de docu gezien). Maar al die atleten dat je daar ziet inclusief Arnold S. zaten vroeger gewoon op een normaal dieet en zijn zo groot geworden. De atleten dat vegan gaan in die docu zijn pas sinds een aantal jaren vegan geworden, en raden nu die levensstijl aan. (Als er voor mij elke dag gekookt word met 10 verschillende variaties zou ik ook wel vegan worden) Maar ik moet nu eenmaal men eigen potje koken en heb geen privé-chef.

Leuke wetenschappelijke verklaringen, vooral die met dat bloed maar verder heb ik me enkel geërgerd aan de hypocriete toon van de atleten.


Het enige dat je zou missen in een Vegan dieet is Vit B12.
Conclussie: Tenzij je het doet voor de diertjes, maak je zelf niets wijs dat dit beter is.

eens.

vooral die meid die ineens 100 kg meer kon legpressen, ze vergeer erbij te vermelden dat er intussen gewoon getraind werd en er een tijdje overheen is gegaan.
 
Dat is een zekerheid toch, dood gaan we allemaal. Ik vraag me meer af of de energielevels etc echt stijgen door minder dierlijke producten.


minder dierlijke producten eten stijgt je energie level zeker ik zelf eet al 8 jaar geen vlees meer ik groei en mijn presentatie in de gym is 100% verbeterd door de jaren heen heeft zeker voordelen op je libidio ;)
 
minder dierlijke producten eten stijgt je energie level zeker ik zelf eet al 8 jaar geen vlees meer ik groei en mijn presentatie in de gym is 100% verbeterd door de jaren heen heeft zeker voordelen op je libidio ;)
Jij vent vegetarisch of vegan?
 
Er zijn veel argumenten om vegan of vegetariër te worden. Echter vinden zelfs enkele vegans dat deze docu misleidend en niet wetenschappelijk is.
 
Ben zelf al een tijd van de zuivel(producten) af en heb in de producten van ALPRO een prima vervanger gevonden!
 
Ben zelf al een tijd van de zuivel(producten) af en heb in de producten van ALPRO een prima vervanger gevonden!
Merk/voel jij ook verschil dan?
 
Back
Naar boven