MuscleMeat

Minder dierlijke producten

Bezoekers in dit topic

Het is anders.

Je moet bv bij plantaardige "kaas" niet verwachten dat het een 1 op 1 vervanger is maar als je eenmaal het goede merk gevonden heb en weet hoe je het kan combineren is de smaak goed.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
eens.

vooral die meid die ineens 100 kg meer kon legpressen, ze vergeer erbij te vermelden dat er intussen gewoon getraind werd en er een tijdje overheen is gegaan.
Al je AAS meteen de vuilbak in kieperen als het waar zou zijn :D Zal vanavond maar men kip wegsmijten en een nieuwe soja-kuur log maken.
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Al je AAS meteen de vuilbak in kieperen als het waar zou zijn :D Zal vanavond maar men kip wegsmijten en een nieuwe soja-kuur log maken.
Die soja zit vol met hormonen zo te lezen.
 
Ik zeik graag, al helemaal om mijn levenspatroon te verdedigen. Maar ik moet zeggen dat de doc mij wel aan het denken heeft gezet. Met name het stukje over de erecties en het troebele bloed. Aangezien ik het verstand van een aardappel heb, hoop ik hier wat input te zien van anderen.
Maar verdikt bloed en erectieproblemen door AAS stonden je niet in de weg?

Niet om te zeiken, niet om te oordelen, maar let's face it....
 
Maar verdikt bloed en erectieproblemen door AAS stonden je niet in de weg?

Niet om te zeiken, niet om te oordelen, maar let's face it....

Nee dat heeft mij niet van het kuren weerhouden. Weet verder niet op welke manier dit te maken heeft met navraag doen nav een doc. Ik ben niet van plan vegan te worden, wel wijzer.
 
Nee dat heeft mij niet van het kuren weerhouden. Weet verder niet op welke manier dit te maken heeft met navraag doen nav een doc. Ik ben niet van plan vegan te worden, wel wijzer.
Eens in de week vegetarisch eten dan?
 
Nee dat heeft mij niet van het kuren weerhouden. Weet verder niet op welke manier dit te maken heeft met navraag doen nav een doc. Ik ben niet van plan vegan te worden, wel wijzer.
Je geeft aan dat het stukje over erectieproblemen en troebel bloed je aan het denken hebben gezet, terwijl AAS ook erectieproblemen en problemen met bloed kunnen veroorzaken. Misschien wel in ergere mate. Ik vraag me dan af waarom het ene je wel aan het denken zet en het ander niet... that's all ;-)
 
Je geeft aan dat het stukje over erectieproblemen en troebel bloed je aan het denken hebben gezet, terwijl AAS ook erectieproblemen en problemen met bloed kunnen veroorzaken. Misschien wel in ergere mate. Ik vraag me dan af waarom het ene je wel aan het denken zet en het ander niet... that's all ;-)

owzo, maar dan maak je de aanname dat ik daar niet over nadenk.
 
Ik zeik graag, al helemaal om mijn levenspatroon te verdedigen. Maar ik moet zeggen dat de doc mij wel aan het denken heeft gezet. Met name het stukje over de erecties en het troebele bloed. Aangezien ik het verstand van een aardappel heb, hoop ik hier wat input te zien van anderen.
'Verder worden er in The Game Changers een paar proeven uitgevoerd met Burritos en de effecten op testosteron en Endothelial function. Iedereen die ook maar iets begrijpt van onderzoek weet dat N=1 totaal geen bewijskracht levert. Bovendien wordt in de documentaire een belangrijk feitje vergeten: namelijk dat SHBG-waardes bij veganisten hoger waren waardoor de totale hoeveelheid testosteron wellicht hoger was, maar de hoeveelheid vrij testosteron (dat je lichaam daadwerkelijk kan benutten) vergelijkbaar was tussen beide groepen. Overigens zijn er in de literatuur zeker bewijzen te vinden voor een lagere vrije testosteronspiegel bij veganisten.'

/


'3. De bloedplasma proef: Bij drie proefpersonen werd bloed afgenomen na het eten van een plantaardige burrito en eentje met vlees. Vervolgens ging het bloed in een centrifuge. Bij de vleesburrito was het bloedplasma troebel en bij de plantburrito helder. Dit was een argument dat dit dus tot een slechte endotheelfunctie en tot een verminderd prestatievermogen leidt.


Dit is overduidelijk een test om mensen te shockeren. Troebel plasma betekent dat er na de maaltijd bepaalde vetten in het bloed circuleren. Dat dit helemaal niets hoeft te betekenen wordt er niet bij gezegd. Integendeel zelfs, een losse wetenschappelijke flodder met een moeilijke term ‘verslechterde endotheelfunctie’ (https://nl.wikipedia.org/wiki/Endotheel) wordt aan troebel bloedplasma gekoppeld. Hier wordt verder geen onderbouwing bij gegeven. De kijker ziet iets engs, namelijk troebel bloedplasma en hoort vervolgens een arts in een witte jas een moeilijke term uitspreken. Oei, nu moet ik echt van dierlijke producten afblijven! Ehm… De endotheelfunctie is zeker belangrijk en positief te beïnvloeden door een brede leefstijlaanpak (meer dan alleen voeding dus). Waarom hier per se plantaardige voeding voor nodig is en dat het beter zou werken dan bijvoorbeeld het op dit vlak veel beter onderzochte mediterrane dieet wordt niet onderbouwd (2).'



TLDR;
load of crap
 
Daarom heb ik ook lang gewacht met kijken, ik twijfel wel aan bepaalde onderzoeken die ze hebben gedaan maar ik denk dat je pas echt een oordeel kunt vellen als je het probeert. Alleen ik denk dat de boodschappen 25% duurder gaan worden en 50% minder lekker......
Is dat het dan waard voor iets meer energie?
 
Prijzen in een eko winkel. Bijdehand dat ik ben vroeg ik of alles geïmporteerd werd en het daarom zo duur is:p.
IMG-20200113-WA0022.jpeg
 
Is dat het dan waard voor iets meer energie?
En het hoeft ook helemaal niet zo zwart wit, je kan ook de helft vervangen voor een plantaardige bron en dan kijken of je verschil merkt. Zo niet zal de andere helft ook vervangen voor een plantaardige bron het verschil ook niet maken.

Gewoon eens je kip vervangen voor vega 'kip'stukjes dus.
 
Denk dat dat vooral tussen de oren zit tbh. Als je vegetariër of veganist wordt, moet je gewoon beter op je eten letten. Dan eet je doorgaans ook gezonder dan de gemiddelde Nederlander. Dan is het ok niet gek dat je meer energie hebt. Ik denk dat menig bodybuilder zijn voeding sowieso al aardig op orde heeft.
 
Back
Naar boven