Fitness Seller

Nieuws Minister Wilders

Hoogopgeleid heeft soms dan ook niks met denkvermogen te maken. Kijk maar naar klaaswitz bijvoorbeeld.

Hoogopgeleid heeft soms dan ook niks met denkvermogen te maken. Kijk maar naar klaaswitz bijvoorbeeld.

Ik irriteer me gewoon aan het feit dat veel mensen hun gedachten superieur vinden over die van anderen. Ikzelf ben een pvv stemmer en hoogopgeleid, maar zeg niet dat groenlinksstemmers zwakzinnig etc zijn. Zogenaamd maakt de pvv een tweedeling in de samenleving, het zijn vooral de linkse mensen die constant op tv en met demonstraties de verschillen aanhalen en zich beter voelen, BAH

Ja, maar mij lijkt dat wel enigszins logisch. Je eigen gedachten en meningen zijn standaard superieur aan die van een ander. Anders zou je die andere mening toch wel delen?

Ja, maar mij lijkt dat wel enigszins logisch. Je eigen gedachten en meningen zijn standaard superieur aan die van een ander. Anders zou je die andere mening toch wel delen?

Dat is wat anders als hoe pvv stemmers worden neergezet. ik vind groenlinks echt totaal niet te snappen maar heb respect voor de keuze van de kiezer. Andersom is dit tegenwoordig ver te zoeken en dat moet jij ook weten. Tuurlijk vind je je eigen mening beter maar iets neerzetten als een mening voor idioten gaat te ver. Veel te ver door zogenaamde " wel slimme mensen die t beter weten "

Prima keuze

Om maar even in te haken op dat programma voor gehandicapten. Zo gek vind ik dat nog niet, in principe kan je ook stellen dat een groot deel van de PVV achterban gehandicapt is. Ik kan niet geloven dat mensen met een goed verstand op een fascistische partij stemmen, dat is imo pure domheid. Zulke extreme domheid kan je ook aanduiden als een handicap, alleen is het wellicht nog niet erkent als een handicap omdat er anders wel erg veel gehandicapten blijken te zijn wat alleen maar een negatief beeld schept over dit landje.

dat er een hoop knuppels lopen etc moge duidelijk zijn maar om de partij als fascistisch te bestempelen hmm:rolleyes:

Krijgen we dat weer.
Het is gewoon moeilijk om de vergelijking tussen de NSDAP in haar beginjaren en de PVV nu te ontkennen. Elke blinde mongol kan dit nog opmerken.

Krijgen we dat weer.
Het is gewoon moeilijk om de vergelijking tussen de NSDAP in haar beginjaren en de PVV nu te ontkennen. Elke blinde mongol kan dit nog opmerken.
Het is gewoon cherry picking. 'Oh ik zie wat gelijkenissen, dus het is hetzelfde'. Nee simpele, een paar gelijkenissen maken iets niet identiek of zelfs van dezelfde soort.

Ik zou geen PVV stemmen, maar dat simpel demoniseren helpt niemand vooruit.

(Simpele was trouwens niet op jou gericht).

• Topic Starter Topic Starter
Het is demoniseren tegenover demoniseren geworden, de PVV krijgt wat ze toekomt. Ook al zijn er natuurlijk zeker wel paralellen te trekken tussen de opkomst van andere onfrisse partijen en de PVV. Je politiek bedrijven op basis van het zoeken naar een zondebok is 1 van de meest verderfelijke manieren om politiek te bedrijven maar klaarblijkelijk hoort het bij de menselijke aard dat zulke partijen keer op keer voet aan de grond krijgen.

Ik dacht eerlijk gezegd ook wel dat hij minister was, maarja, ben dan ook van België.

Het is gewoon cherry picking. 'Oh ik zie wat gelijkenissen, dus het is hetzelfde'. Nee simpele, een paar gelijkenissen maken iets niet identiek of zelfs van dezelfde soort.

Ik zou geen PVV stemmen, maar dat simpel demoniseren helpt niemand vooruit.

(Simpele was trouwens niet op jou gericht).

Ik zeg ook niet dat ze identiek zijn. Alleen dat ze bepaalde overeenkomstige trekken hebben. Als je er dan alsnog op stemt....tsja dan houd je er zelf misschien ook niet zulke frisse ideeën op na.

en 1 op de 3 PVDA stemmers kunnen niet eens nederlands :roflol:

en dan wil ik niet eens weten hoeveel er een baan hebben

En ook in dit topic worden de verstandelijk gehandicapten weer in de discussie getrokken. Beetje kinderachtige vergelijking maken de 'hoogopgeleide' PVV stemmers hier. Vergeet niet dat in elke partij rotte appels zitten, maar omdat de PVV een naam heeft worden hun rotte appels altijd in de spot lights gezet.

Het is demoniseren tegenover demoniseren geworden, de PVV krijgt wat ze toekomt. Ook al zijn er natuurlijk zeker wel paralellen te trekken tussen de opkomst van andere onfrisse partijen en de PVV. Je politiek bedrijven op basis van het zoeken naar een zondebok is 1 van de meest verderfelijke manieren om politiek te bedrijven maar klaarblijkelijk hoort het bij de menselijke aard dat zulke partijen keer op keer voet aan de grond krijgen.
Ik ben helemaal voor scherpe kritiek voor de PVV en voor partijen die een zondebok zoeken. Maar de PVV vergelijken met het fascisme is vergelijkbaar met wat de republikeinen in de VS (vooral tea baggers) doen met Obama 'hij is een moslim, hij is een communist!')

Word dat een beetje beu om eerlijk te zijn.

En ook in dit topic worden de verstandelijk gehandicapten weer in de discussie getrokken. Beetje kinderachtige vergelijking maken de 'hoogopgeleide' PVV stemmers hier. Vergeet niet dat in elke partij rotte appels zitten, maar omdat de PVV een naam heeft worden hun rotte appels altijd in de spot lights gezet.

Ja het zijn net Marokkanen die PVV'ers, straks moeten we nog denken dat het wel meevalt met de rotte appels bij de PVV. Als we de PVV-gedachtetrant gebruiken als het aan komt op rotte appels binnen een groep dan is 99% van de PVV-fractie gewoon verrot. You reap what you sow.

---------- Toegevoegd om 16:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:19 ----------

Ik ben helemaal voor scherpe kritiek voor de PVV en voor partijen die een zondebok zoeken. Maar de PVV vergelijken met het fascisme is vergelijkbaar met wat de republikeinen (vooral tea baggers) doen met Obama 'hij is een moslim, hij is een communist!')

Word dat een beetje beu om eerlijk te zijn.

Toch zijn het gewoon een stel cryptofascisten met hun ultrazionistische banden kan dat ook bijna niet anders.

Obama stuurt niet aan op iets wat op communisme lijkt, daar is de vergelijking inderdaad belachelijk. De PVV stuurt wel aan op een staat die redelijk fascistoide is. Heb het lijst al een keer geplaatst en dit lijkt me toch geen cherry picking :

-Een sterke en charismatische leider
-Tegenstander van de zittende elite (elitaire elite aldus de PVV)
-Autoritaire structuur
-Extreem nationalistisch (onze cultuur is duizenden malen beter dan die zandcultuur aldus de PVV)
-Leunen op de middenklasse (Henk en Ingrid)
-Democratie alleen als middel gebruiken om macht te verkrijgen, binnen de partij is democratie niet mogelijk
-Zondebokken zoeken voor alles wat er is mis in deze samenleving (volgens Wilders voor 99% terug te leiden op allochtonen).

Ik vrees dat elke politieke partij technieken gebruikt die het fascisme heeft gebruikt. Simpelweg omdat ze werken.

Ik vrees dat elke politieke partij technieken gebruikt die het fascisme heeft gebruikt. Simpelweg omdat ze werken.

Dat lijkt me te gemakkelijk gesteld, volgens mij zijn het toch vooral partijen met een fascistoide inslag die op deze manier werken. Het is natuurlijk ook niet dat je gelijk fascistoide bent als je maar 1 of 2 punten overeenkomt met het vroegere fascisme. Het gaat om het totale pakket.

Terug
Naar boven