- Waardering
- 22.094
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nou Holland had het WK 74 niet eens mogen spelen.... Doelpunt van Jan Verheyen onterecht afgekeurd en Nederland daardoor naar WK ipv Belgie..
Als voetbalhistoricus moet ik bekennen dat ik alleen Schumacher en Rummenigge ken. De Duitse generatie in de 70s had ontegensprekelijk veel meer grootheden. Maier, Hoeneß, Vogts, Der Kaiser, Müller (één van de beste spitsen aller tijden)
Bekijk bijlage 581340
Op papier had NL één van de beste elftallen allertijden. Alleen blijft het intriest dat spelers zoals Jan van Beveren, Willy van der Kuijlen en Willi Lippens werden weggepest door Cruijff, Hanegem en Israël. Voor zover ik weet werden de desbetreffende heren nooit geconfronteerd met hun euveldaad. (stel je voor dat Cruijff kritiek kreeg...)
Jan van Beveren was misschien wel de beste doelman van de wereld én en de allerbeste Nederlandse doelman allertijden. Willy Kuijlen had dan weer een absurd scoringsgemiddelde.
Nou neen, hij scoorde op strafschop de 3-1 in de finale die de Duitsers verloren tegen Italie.. Breitner was toen al op leeftijd.Breitner was ook goede speler. Scoorde zelfs nog in finale '86 wat ik me kan herinneren
Als voetbalhistoricus moet ik bekennen dat ik alleen Schumacher en Rummenigge ken. De Duitse generatie in de 70s had ontegensprekelijk veel meer grootheden. Maier, Hoeneß, Vogts, Der Kaiser, Müller (één van de beste spitsen aller tijden)