Fitness Seller

Misselijkheid van games spelen

Nopes, heb het net 3 uur vol gehouden.
Nog zelfde game ook, werd er alleen misselijk van dat ik steeds werd neergeknalt.

Ik heb vroeger wel drie dagen achter elkaar gespeeld, was geen probleem.

Dude je bent niks gewend, 48h Counterstrike aan een stuk is gewoon h@rdc0r3 :D .

ik heb het bij sommige spellejtes gehad. Nu game ik niet meer.

Ik kon bijvoorbeeld uren counterstrike spelen, sport car gt, grand tourismo, allemaal geen probleem.

Maar dan speelde ik eens colin edwards super bike, en na 3 minute was ik zo misselijk dat ik moest stoppen. Die beelden voelden maar raar aan, er klopte iets niet naar mijn gevoel.

Het hing er bij mij dus vanaf welk spel. Ik verdenk dat het aan de brommer als centraal punt van het scherm ligt. Dit geeft toch wat rare beelden, het kan zijn dat dit mijn evenwichtsgevoel helemaal om zeep haalde.

O ja, mijn broer had er ook direct last van, misschien is het genetisch en hebben anderen er geen last van.

ik heb het bij unreal maar bij far cry ??? dat is toch allemaal netjes, geen flashy kleuren, geen rondgespring enzo

• Topic Starter Topic Starter
Als je je iets meer in de games verdiept en waar het om gaat (misselijkheid) dan merk je al heel snel één overeenkomst:

De games waar mensen ziek van worden zijn 1sst person shooters waarbij de speler door de ogen van de actiefiguur heen kijkt. Ik kan namelijk GTA prima spelen, in de mode waarbij je achter de figuur staat. Dan is het geen probleem.

Sommige mensen hebben dat inderdaad, had eens gelezen dat het kwam doordat je hersenen denken dat je naar links en rechts beweegt (zoals in het spel) maar dat je lichaam helemaal stil zit. Zoiets was het volgens mij.

Kan je niet proberen iets verder weg van je scherm te zitten ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Nee niet echt. Vind het ook lastig spelen maar damnz wat werd ik ziek, Wilde over gaan geven. Duurde ook aardig lang.

staan die waarschuwing voor epileptische aanvallen nog steeds in de handleidingen van games?

Doet wat denken aan wagen ziekte of luchtziekte.

Ik heb er gelukkig nooit last van gehad, zelfs niet bij Descent, waar geen onder en boven meer is.

Terug
Naar boven