XXL Nutrition

Aankondiging Mockmeet 2016 SCC Powerhouse

Hoi Tymen, zijn kniebandjes ook toegestaan of alleen knee-sleeves (SBD, Rehband)?

Ik heb het reglement van IPF nagekeken en daar staat dat kniebandjes (max 2m lengte en 8cm breed) zijn toegestaan. Ik weet niet hoe het zit met RAW wedstrijden..?

En hoe zit het met elbow-sleeves?

Sorry, maar kon het antwoord zo niet 1,2,3 vinden..

Gr.

• Topic Starter Topic Starter
Hoi Tymen, zijn kniebandjes ook toegestaan of alleen knee-sleeves (SBD, Rehband)?

Ik heb het reglement van IPF nagekeken en daar staat dat kniebandjes (max 2m lengte en 8cm breed) zijn toegestaan. Ik weet niet hoe het zit met RAW wedstrijden..?

En hoe zit het met elbow-sleeves?

Sorry, maar kon het antwoord zo niet 1,2,3 vinden..

Gr.

Hoi Ruben,

Op RAW wedstrijden zijn kniebanden niet toegestaan! Elbow sleeves ook niet. Straps bij de deadlift ook niet.

De volgende hulpmiddelen zijn toegestaan: wrist wraps, kneesleeves, belt. Verder geen andere ondersteunende zaken!

De enige afwijking van het technische reglement van de ipf die wij hanteren is dat een singlet niet verplicht zal zijn. Dit omdat veel beginners die (nog) niet hebben. Een korte broek (tot boven het kniegewricht) en een t-shirt met korte mouwen zijn afdoende. Verder doen we natuurlijk geen kledingcontrole en hoeft kledij niet op de ipf approved lijst te staan.

Lange sokken zijn dus bvb wel verplicht bij het deadliften, dit ivm de hygiëne.

In de link nog eens het technische reglement van de ipf, op pagina 15 zie je staan: "Wraps not exceeding 2 m in length and 8 cm in width may be worn only in competitions which are designated as Equipped." (dus niet op RAW wedstrijden)

http://www.powerlifting-ipf.com/fil...english/IPF_Technical_Rules_Book_2016__1_.pdf

Dankjewel Tymen! Helder!

Goed, we zitten nu op twee dagen voor het sluiten van de inschrijftermijn. Maandag zal er een mail de deur uit gaan met daarin alle benodigde informatie. Daar zullen onder anderen ook de tijden van de weging en van de aanvang van de wedstrijd in staan. We zitten nu aan 22 (misschien 23) lifters, al met al toch een mooi aantal. Gezien het feit dat sommige lui van ver moeten komen wil ik niet heel vroeg gaan beginnen. Ik zat te denken aan wegen van 10.30-12.00 en aanvang wedstrijd om 12.30. Ik reken op 4-4,5 uur wedstrijd gezien het aantal lifters, incl wat korte pauzes tussen de lifts voor de refs. Dan kunnen we daarna meteen aanschuiven bij de bbq. Zijn deze tijden te doen voor iedereen hier?

Ga ervan uit dat, met het huidige aantal deelnemers, er in twee groepen gelift zal worden. Dat betekent dus dat de eerste groep eerst alle squat beurten doet en daarna de tweede groep alle squat beurten, en zo verder. De indeling van die groepen zal pas gemaakt worden ná de weging omdat we dan ook de openingsbeurten van iedereen weten.

Inschrijven kan nog steeds, tot zondagnacht 0.00u! Ga daarvoor naar [Link niet meer beschikbaar] of stuur een mail naar powerhousemiddelburg@gmail.com

Kan je nog hulp gebruiken op de dag zelf?

Kan je nog hulp gebruiken op de dag zelf?

Altijd man! Sowieso zou het fijn zijn om iemand in de opwarmruimte erbij te hebben die lifters helpt met opwarmen en mogelijk hebben we ook nog een lader/vanger nodig op het platform! Mocht je willen helpen, kun je dan via pm even je mailadres sturen? Dan voeg ik je toe aan het mailbestand en krijg je maandag ook die mail met alle info.

Met op het laatste moment nog een aantal aanmeldingen maar helaas ook nog een paar afmeldingen komen we op een mooi deelnemersaantal van 21 uit. Ik had zelf gehoopt op 25 à 30, maar we zijn dus toch een behoorlijk eind gekomen. Vandaag gaat alle informatie de deur uit en kan de voorbereiding voor ons ook echt beginnen. We gaan tillen in het Eleiko wedstrijdrack van William (Barbellstrength), inclusief Eleiko halter. We gaan dit zo professioneel mogelijk aanpakken, inclusief drie scheidsrechters, jurytafel, omroeper, timer, scorebord etc. De hele gym gaat op de schop, alle racks gaan aan de kant, er is een enorme opwarmruimte (de ruimte van CF Vlissingen), er zijn natuurlijk kleedkamers en wc's, er is goede muziek, etc etc. Voor ons is dit ook meteen een goede generale voor het NK junioren en de beginnerswedstrijd die we volgend jaar gaan organiseren.

Bedankt voor de mail en uitgebreide info! Zoals ik het lees heel professioneel aangepakt! :)

Tot zondag!

Bedankt voor de mail en uitgebreide info! Zoals ik het lees heel professioneel aangepakt! :)

Tot zondag!

Bedankt en tot zondag! Het staat inmiddels ook op de site: [Link niet meer beschikbaar]

Helaas hebben we toch nog weer een paar afmeldingen gekregen op het laatste moment, ik hoop echt dat er nu niemand zich meer afmeldt!

Erg geslaagde meet naar mijn idee, grappig om het een keer van de andere kant mee te maken en leuk om wat meer gezichten bij de namen te zien.

Bedankt Thijs! Supertof dat je kwam helpen vandaag!

Wij kijken terug op een zeer geslaagde mockmeet. Met als enige minpuntje voor ons als organisatie het grote aantal afmeldingen in de afgelopen week en ook een paar no-shows (van 22 vorig weekend naar uiteindelijk 14 deelnemers vandaag) wil ik eigenlijk verder alleen het positieve benadrukken. Een groot deel van de lifters heeft vandaag voor het eerst kennis gemaakt met het platform en bijna iedereen heeft gewoon heel erg goed gelift. PR's zijn gesneuveld en er zijn echt heel veel goede beurten langs gekomen, meer dan je toch verwacht op zo'n wedstrijd waar veel beginners aan meedoen. Alle lifters hebben deze dag tot een succes gebracht, maar zeker ook alle helpers. Mede namens hen verliep de wedstrijd ontzettend vlot en professioneel. Laders/vangers, scheidsrechters, hulp bij wedstrijdleiding: enorm bedankt! Ook de bbq achteraf was een groot succes, erg gezellig! Dank ook aan Barbellstrength voor het gebruiken van het Eleiko rack+halter en CrossFit Vlissingen voor het gebruiken van een groot deel van hun ruimte.

Sluit ik af met een hele vette foto van de onomstreden overall winnaar van vandaag: @Beowulf
Ga voor meer foto's naar @billstegersphotography op instagram. Later meer foto's, video's en de volledige uitslag!

Tymen, Vito, Ruben, Bettie en anderen (waarvan ik de naam niet direct meer weet): top georganiseerd gisteren!! Bedankt daarvoor! Meet liep strak en was professioneel opgezet!

Heb een leuke en geslaagde dag gehad en ik zie jullie zeker weer een volgende keer!

Gr.

Thanks dame en heer! Jullie ook bedankt. Was een mooie dag! Heb er wel even van moeten bijkomen zeg. Ik verwacht vandaag of morgen het volledige foto album en snel ook de complete uitslag.

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De uitslag van de SCC Powerhouse meet 2016

Alle foto's van de mockmeet zijn te vinden via

image.jpeg

gaaf jongens, knap georganiseerd

Terug
Naar boven