AndroidHealthClinic

moedervlekken

gewoon bij het ziekenhuis / dokter.. ik heb het ook laten doen op mijn buik + rug, omdat het 'slechte' waren :(

Het doet niet echt zeer, je bent verdoofd, maar de dagen erna zijn beetje lastig.. komt goeddd
Hoe weet je dan dat het slechte waren? Heb er ook een paar, maar weet verder niet of het verkeerd is..

oh dat ziet er vrij ranzig uit:eek: nou goed dan zijn die van mij nog niet slecht:D

oh dat ziet er vrij ranzig uit:eek: nou goed dan zijn die van mij nog niet slecht:D

Ja, de melanoom is een kwaadaardige vorm van huidkanker. Om het licht te voorkomen zou ik niet zoveel in de zon gaan liggen en helemaal niet in de zonnebank. Kijk vooral uit met kleine baby's die in de zon zijn. Later hebben ze er verhoogd risico op. ;)

Goed dat er niks bij jou is. :D

Even een update.

Mijn huisarts meende nog nooit gehoord te hebben van laserbehandelingen mbt moedervlekken. Ook zei hij nog nooit iemand te hebben doorgestuurd om moedervlekken te laten verwijderen omdat ze ontsieren. Kortom, hij kon/(wilde) mij niet verder helpen. Ik zal dus zelf verder moeten om een kliniek te zoeken die helpen kan bij het verwijderen van moedervlekken.

Even een update.

Mijn huisarts meende nog nooit gehoord te hebben van laserbehandelingen mbt moedervlekken. Ook zei hij nog nooit iemand te hebben doorgestuurd om moedervlekken te laten verwijderen omdat ze ontsieren. Kortom, hij kon/(wilde) mij niet verder helpen. Ik zal dus zelf verder moeten om een kliniek te zoeken die helpen kan bij het verwijderen van moedervlekken.

hmm raar bij mij zat er een vrij donkere . deze heeft die zonder moeite er meteen uit gesneden. Wel echt een ****t up liteken aan over gehouden. maarja je weet het nooit met een donkere moedervlek. Maar het was niks :)

Even een update.

Gewoon om een doorverwijzing naar het ziekenhuis vragen naar een dermatoloog die kan je helpen. Als je huisarts je niet wil helpen ff je zorgverzekering bellen dan kan je zelf een afspraak maken in het ziekenhuis.
PS meestal snijden ze moedervlekken weg laser is niet de meest gangbare manier.

Grt bigboy25.

heb zelf ook al een paar moedervlekken laten weghalen en een klein litteken ga je altijd hebben zoiezo lijkt me, dus denk goed na voor je iets dergelijks doet, zeker als het in je gezicht is...

heb zelf ook al een paar moedervlekken laten weghalen en een klein litteken ga je altijd hebben zoiezo lijkt me, dus denk goed na voor je iets dergelijks doet, zeker als het in je gezicht is...
Hoe heb jij ze weg laten halen? En om wat voor moedervlekken gaat het hier?

Ik heb er eentje in mijn gezicht weg laten halen, is een klein litteken maar dat trekt nog wel weg.

hmm raar bij mij zat er een vrij donkere . deze heeft die zonder moeite er meteen uit gesneden. Wel echt een ****t up liteken aan over gehouden. maarja je weet het nooit met een donkere moedervlek. Maar het was niks :)

Allemaal weggesneden? Dat staat toch haaks op;

Ik heb het vroeger laten doen voor wat kleintjes omdat die me stoorden, en nu ga ik het terug laten doen, omdat ik er terug gekregen heb door de zonnebank. Met de nieuwste lasers heb je geen putjes meer, er komt ook onmiddellijk een korstje op. (vroeger was het nog een wonde en moest er een korst opkomen) Het korstje wel niet afschrepen, anders kan je idd een inkeping hebben. Vroeger had ik een paar putjes omdat ik die korstjes had afgekrabt, maar na een jaar is het terug dichtgegroeid, en dus terug vlak.. Meestal vallen die korstjes ook na een week af, soms zelfs na enkele dagen al.

Oftewel, laser is de veel veiligere manier?

• Topic Starter Topic Starter
Idd, in Aalter, bij dr Crevits. In m'n gezicht niet, en nergens anders ook niet, behalve op m'n armen dan, daar heb ik van enkele een klein bultje ipv van een putje, dus dat het niet helemaal vlak is maar m'n huid die precies wat verhoogd teruggegroeid is. Weet niet hoe dit komt, zal hem dit ook eens zeggen als ik nog een keer ga. Komt wss door de soort laser die hij gebruikt (heeft bijna telkens een andere gebruikt, wss ook omdat die telkens evolueren). Je hebt denk ik een laser om het de eerste keer weg te doen, en dan een andere laser voor vlekken die teruggekomen zijn dus om een 2de maal te behandelen, en wss ook nog een laser die dieper gaat dan de andere die meer kans geeft dat ze permanent wegblijven. Zal de volgende keer in elk geval vragen dat hij een laser gebruikt waarvan m'n huid gegarandeert vlak blijft, en dus geen kleine verhoging geeft in sommige gevallen. Voor de rest ben ik best tevreden, dus toch wel voor 85 - 90%. De behandeling zelf duurt ook vrij kort, heb nog nooit veel langer dan 5 minuten op die tafel gelegen..

Die vlekjes kunnen wel lang lichtroze blijven (meer dan 6 maand), maar normaalgezien worden ze terug de kleur zoals je normale huid en bruint de plaats waar de vlek was ook gewoon zoals je andere huid. Maar als je na 1 behandeling er mee in de zon terug gaat is er wel een grote kans dat ze terug pigmenteren. Pas na 2 of 3 keer blijven ze meestal volledig weg dan.
Hoe zit het met de nabehandeling? Je krijgt een gel mee om ontsteking te voorkomen die je dagelijks 1-2x moet opdoen.
Maar hoe moet je daarnaast zorgen dat die korstjes er niet afgehaald worden door bv. douchen, slapen etc.?
Heb geen zin in littekens. Hoe heb jij je nabehandeling gedaan.

je moet ze inderdaad niet door de huisarts weg laten halen, dat zijn knuppels, gewoon door laten sturen naar dermatoloog. Vaak krijg je gewoon van die dikke smerige littekens bij hun omdat ze niet weten hoe te hechten.

Ik heb het vroeger laten doen voor wat kleintjes omdat die me stoorden, en nu ga ik het terug laten doen, omdat ik er terug gekregen heb door de zonnebank. Met de nieuwste lasers heb je geen putjes meer, er komt ook onmiddellijk een korstje op. (vroeger was het nog een wonde en moest er een korst opkomen) Het korstje wel niet afschrepen, anders kan je idd een inkeping hebben. Vroeger had ik een paar putjes omdat ik die korstjes had afgekrabt, maar na een jaar is het terug dichtgegroeid, en dus terug vlak.. Meestal vallen die korstjes ook na een week af, soms zelfs na enkele dagen al.

Lijkt me echt bullshit van die littekens trouwens. Hou er wel rekening mee dat die moedervlekken langzaam opnieuw kunnen terugkomen na een jaar ofzo, dan moet je gewoon nog een keer gaan. En de eerste 2 maand niet in de zon gaan zitten.

Bij ons in het cutaan lasercentrum van aalter was het trouwens 150 impulsen voor 150€. Kan je eig een heleboel moeder- pigmentvlekken wegdoen voor die prijs.
Dag Corleoné
Huge Freak,

Ik ben enthousiast na je reactie te hebben gelezen op dit forum. (wel erg lang geleden gepost maar toch, ik hoop dat je reageert)
Ik heb het Lasercentrum in Aalten via internet opgezocht en de website ziet er goed uit. Echter kan ik geen mail sturen en is er ook geen telefoonnummer te zien. Hoe werkte dit bij jou precies? Had je van te voren een afspraak gemaakt en mag ik vragen hoe?
Ik heb veel kleine moedervlekjes op mijn gezicht, armen, rug, buik en benen (en er blijven in de zomer en winter ook vlekjes bij komen) Ze zijn erg klein, maar omdat ze er vroeger nooit zaten stoort het me. Ik kan er maar niet aan wennen en zou er graag iets aan doen! Het lasercentrum in Aalten klinkt als een (haast) perfecte , pijnloze behandeling die ik ter overweging nemen.

Alvast bedankt voor je reactie.

Sankli

Dag Corleoné
Huge Freak,

Ik ben enthousiast na je reactie te hebben gelezen op dit forum. (wel erg lang geleden gepost maar toch, ik hoop dat je reageert)
Ik heb het Lasercentrum in Aalten via internet opgezocht en de website ziet er goed uit. Echter kan ik geen mail sturen en is er ook geen telefoonnummer te zien. Hoe werkte dit bij jou precies? Had je van te voren een afspraak gemaakt en mag ik vragen hoe?
Ik heb veel kleine moedervlekjes op mijn gezicht, armen, rug, buik en benen (en er blijven in de zomer en winter ook vlekjes bij komen) Ze zijn erg klein, maar omdat ze er vroeger nooit zaten stoort het me. Ik kan er maar niet aan wennen en zou er graag iets aan doen! Het lasercentrum in Aalten klinkt als een (haast) perfecte , pijnloze behandeling die ik ter overweging nemen.

Alvast bedankt voor je reactie.

Sankli

Hallo Sankli

Zou gewoon even bellen naar het telefoonnummer dat je ziet op contact.. Heb zelf vroeger het telefoonnummer van het centrum gekregen via m'n huisarts, gebeld en gezegd dat het voor pigmentvlekken was en bij de eerste afspraak hebben ze me al meteen behandeld.. Mss voor de zekerheid vragen of ze je bij de eerste afspraak al kunnen behandelen dat ze zeker genoeg tijd voorzien voor jou. De keren erna heb ik ook telkens gebeld en vroegen ze dan alleen om hoeveel pigmentvlekken het gingen en of het grote of kleine waren.. & is idd vrij pijnloos, enkele grotere vlekken heeft ie vroeger wel verdoofd van mij met een kleine prik, maar de kleinere doet ie gewoon zonder en dan voel je het telkens per impuls lichtjes branden voor een halve sec ofzo, vrij pijnloos dus.

Vraag mss ook eens hoe het juist zit met de prijs want weet eig niet hoe hij de kostprijs precies berekent. Volgens mijn ervaring is hij als het kleine zijn wel enorm soepel met de prijs. Denk ooit eens gehoord te hebben dat het 1 of 2€ was per impuls en ben zelf ook nooit meer dan 200€ kwijtgeweest maar meen me te herinneren dat de topicstarter vroeger dan ook naar hem is gegaan en het toch vrij kostelijk was voor die enkele vlekken in zijn gezicht dus zou het op voorhand zeker even vragen..

Heb btw net hetzelfde probleem, ga al 4 jaar niet meer onder de zonnebank en lig ook nooit meer in de zon maar toch blijf ik er bijkrijgen en worden sommige geleidelijk ook nog groter, vind ik ook erg vervelend, vooral idd net omdat ze er vroeger niet waren of zeer klein of licht waren..

Laatst bewerkt:
Sterke zon/zonnebank is inderdaad doorslaggevend voor moedervlekjes als je pigment er gevoelig voor is. Had er voor m'n 20e zowat geen enkele, of zo klein dat ze niet te zien waren. Afgelopen 2 zomers veel zon opgezocht, waardoor inmiddels de bovenkant van m'n armen helemaal onder zit, aan onderkant geen één te bekennen.

Herinner me ooit gelezen te hebben dat na je 25e de kans op ontwikkelen van nieuwe spots steeds verder afneemt. Dus zou zeggen wacht tot +-30j, daarna kun je losgaan. :p

Terug
Naar boven