MuscleMeat

Moeilijk ademhalen

Bezoekers in dit topic

Whiplash87

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
163
Waardering
8
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
hoi,
de laatste twee maanden heb ik last met het ademhalen.
De dokter denkt aan overgevoelige luchttakken...

Ben ook heel vaak moe, maar dat is volgens mn huisarts logisch omdat mn lichaam minder zuurstof krijgt.

Het trainen van mijn rug gaan bijna niet, omdat mijn rug heel vaak pijnlijk en stijf aanvoelt... (vooral tussen de schouderbladen

De medicijnen die mn dokter voorgeschreven om mijn luchtwegen vrij te maken helpen bijna niet

heefd iemand andere tips? want ik voel me moe en futloos en heb daardoor weinig zin om te gaan trainen

greetz en goeie feesten!
 
rook je? doe je voldoende cardio?
 
Longfunctietest doen zoals een spirometer of body box.. alleen zo zul je zeker weten wat je hebt en het kunnen behandelen

Roken kan COPD veroorzaken dus als je een roker bent is het aangeraden om te stoppen.
 
Longfunctietest doen zoals een spirometer of body box.. alleen zo zul je zeker weten wat je hebt en het kunnen behandelen

Roken kan COPD veroorzaken dus als je een roker bent is het aangeraden om te stoppen.


nep, nog nooit van mn leven gerookt...
miss heeft het iets te maken met het koude weer buiten, kweet nie

het trainen gaat bijna niet door adem te kort en last in mn bovenrug :s

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

rook je? doe je voldoende cardio?
roken doe ik niet, nooit gedaan
en cardio, 2x per week op de fiets een half u, das alles
 
kan ook vernauwing in je adders zijn
 
kan ook vernauwing in je adders zijn

Vernauwing in de aders zal niet veel bijdragen tot moeilijk diep inademen maar zal eerder een gevolg zijn van hyperventilatie (diep en snel in en uitademen).

Als je nog altijd met problemen hebt zou ik teruggaan naar je huisarts en zeggen dat de medicatie niet helpt. Misschien is een doorverwijzing naar een pulmonoloog een goede stap naar herstel.
 
Vernauwing in de aders zal niet veel bijdragen tot moeilijk diep inademen maar zal eerder een gevolg zijn van hyperventilatie (diep en snel in en uitademen).

Als je nog altijd met problemen hebt zou ik teruggaan naar je huisarts en zeggen dat de medicatie niet helpt. Misschien is een doorverwijzing naar een pulmonoloog een goede stap naar herstel.

jah, tzal inderdaad terug te gaan zijn naar den huisarts, ma tzal ma voor volgende week zen, em is in congé

het valt wel op als ik van buiten in de kou naar binnen ga in de warmte en omgekeerd, dat het ademen dan pas moeilijk wordt, het temperatuurverschil.
Morgen terug gaan trainen, maar de rug nog wat overslaan want die blijft stijf en zuur aanvoelen
 
neen heb ik nie, wel allergisch in de zomer, hooikoorts
en vroeger huisstofmijt, maar das al heeeeeel lang geleden

of miss ben ik gewoon gevoelig aan mn luchtwegen... en nu met da kou weer...
 
neen heb ik nie, wel allergisch in de zomer, hooikoorts

Is het zo dat je moeilijk lucht kan aanzuigen?
Moet je soms piepen/hoesten/gevoel van vernauwdheid of kortademigheid?

Zoja dan heb je misschien "cold air induced asthma"

Zonee.. then you're keeping me guessing
 
neen heb ik nie, wel allergisch in de zomer, hooikoorts
en vroeger huisstofmijt, maar das al heeeeeel lang geleden

of miss ben ik gewoon gevoelig aan mn luchtwegen... en nu met da kou weer...
Allergie kan altijd de kop opsteken hé, zo heb ik ook allergie voor huisstofmijt, pollen, gras, katten,... ik neem al jaren geen medicatie daar meer voor, tot enkele weken ik opeens amper kon ademen icm hoestbuien. Ben toen terug medicatie gaan nemen waaronder ventolin en dit is vanzelf weer verdwenen na een week.
 
jaja hoesten doe ik wel dikwijls als ik niet genoeg zuurstof binnenkrijg
en heb wel een paar weken geleden en zware verkoudheid gehad waar mijn borst echt pijn deed tijdens het hoesten
maar die verkoudheid is nu al lang over en de kortademigheid blijft

achja zal nog maar wat afwachten zeker en dan trug bij de dokter
 
En ? Any improvements ?
 
En ? Any improvements ?

de ademhaling verbeterd toch wel hoor, vooral in rust. na een zware inspanning treedt die kortademigheid toch wel weer op hoor
ook nogmaals bij mijn dokter geweest en deze zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken, gewoon gevoelige luchtwegen met dit koude weer....
 
Back
Naar boven