AndroidHealthClinic

money as debt, een heldere en interessante uitleg over hoe ons banksysteem werkt

riggard

Huge Freak
10 media-items
Waardering
33
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
[Link niet meer beschikbaar]

zeker het kijken waard! geeft ook een goed beeld over hoe de credietkrisis heeft kunnen ontstaan.

(en zal wel tot levendige discussie leiden hier)

Geld is altijd een schuld. De waarde wordt bepaalt door de mate van interesse.

Maar als je een system creeert waarbij een schuld buiten proportioneel kan groeien zonder fundament met enkel de voortgang van tijd weet je dat er mensen zijn die als egoistische beesten een kraantje voor hunzelf vastsolderen. En niet hun verantwoordelijkheden nemen zodat iedereen die er aanhangt er de dupe van wordt. Want die keuze maakt niemand, je wordt geboren en zit eraan vast.

Er moet een medium zijn dat mensen prikkelt om arbeid voor elkaar te verrichten. Maar dat medium moet op grond van realistische inschattingen zijn.

De meest primitieve vorm van geld is een mens zijn waar anderen op kunnen bouwen.

Goed filmpje zeg, thanks.

Dit onderwerp wordt ook behandeld in de nieuwe Zeitgeist docu.

LOL, zojuist gekeken. Is eigenlijk de matrix.

Je hoeft maar 1 van de meesterwerken van grote waarnemers tot je te nemen om de pyramide te vatten. Of jezelf eigenlijk de vraag stellen waarom je met je duffe kop je lekkere slaap onderbreekt om naar je werk te gaan, en alles doordenkt wat je ertoe aanzet en waar je uiteindelijk kunt eindigen. En, of er niet andere te bewandelen paden zijn die jou leven rijk kunnen maken.

Geen enkel systeem zal zuiver zijn. De menselijke geest werkt niet zodanig, dat iedereen z'n individuele niveau niet verrijkt als er met een hand omdraai extra te innen valt.

Tenzij het individiu continue met het big picture orientated plaatje in z'n gedachten kan rondlopen en de essentie daarvan vasthoud. Maar dat zal op wereldschaal <1 procent zijn. Het ego is er nu eenmaal.

Om te denken dat bij ieder individu de mindset oprecht en zuiver zou kunnen worden is een utopie. Maar dat zou ook zonde zijn, ik wil m'n vermaak dat andere van m'n soortgenoten buiten hun weet om voor mij bewerkstelligen, niet kwijt. :D

Dit onderwerp wordt ook behandeld in de nieuwe Zeitgeist docu.

Idd , het hele 'monetary system' trekt op niks als je het mij vraagt. Wie het geld heeft kan alles doen wat ie wil , goeie quote uit het stukje '' Permit me to issue and control the money of a nation and I care not who makes it laws ''. En dan moet je weten dat the federal reserve een privé bank is die leent aan interest. Wat uiteindelijk toch leidt tot schulden.

Wat ook kan is een communistische staat. Gewoon iedereen in een simpel huisje stoppen en iedereen zorgt voor elkaar voor eten en drinken.

Als in dat system nou elke man pooier wordt van 1 h**r, en we nken allemaal bij elkaar, zou er volgens mij niemand hoeven te betalen of met schulden achterblijven. Het leven wordt er een zoete inval van.

Stukken simpeler en doeltreffender dan dat we als mannen elkaar de kop afsnijden en eerst keihard moeten werken voor een wagen en huis voordat vrouwen hun benen voor ons eens spreiden. Want laten we eerlijk zijn, daarvoor doen we het. En wij hebben het zelf zover laten komen.

Hahah ja echt he!

...Je hebt m niet eens gekeken kneus.

hehe dus wel he, en toen ben ik wat onderzoek gaan doen en als dan blijkt dat de helft van de quotes nooit is uitgesproken dan weet je meteen met wat voor paupers je te maken hebt... maar blijf geloven in je dromen.

Congratulations, you're the new muscle bear!

Zeitgeist is zo'n "docu" waarbij je na 2 minuten al weet dat het onbetrouwbare conspiracy crap is. Het feit dat het verteld wordt door 1 persoon, die niet in beeld komt en geen bronnen geeft voor welke idiote claim dan ook is toch wel genoeg om door te hebben van wat voor niveau het is. Dat verschrikkelijk irritante achtergrond muziekje dan ook de hele tijd. :roflol:

Zeitgeist is zo'n "docu" waarbij je na 2 minuten al weet dat het onbetrouwbare conspiracy crap is. Het feit dat het verteld wordt door 1 persoon, die niet in beeld komt en geen bronnen geeft voor welke idiote claim dan ook is toch wel genoeg om door te hebben van wat voor niveau het is. Dat verschrikkelijk irritante achtergrond muziekje dan ook de hele tijd. :roflol:

Deze post bewijst dat je er helemaal geen reet vanaf weet. Kijk eens hoe corrupt en bedriegerig het geld systeem is , waarom zou de rest niet zo ****ed up kunnen zijn?

hehe dus wel he, en toen ben ik wat onderzoek gaan doen en als dan blijkt dat de helft van de quotes nooit is uitgesproken dan weet je meteen met wat voor paupers je te maken hebt... maar blijf geloven in je dromen.

Congratulations, you're the new muscle bear!

Cool, kan je me dan de documentatie of het verslag van je onderzoek naar de correctheid van de quotes uit Zeitgeist Addendum PM'en.

Trouwens, bespaar je de moeite om naar dat filmpje van Riggard te kijken want de inhoud daar van is vrijwel het zelfde als die van de reeds vernoemde docu.

Cool, kan je me dan de documentatie of het verslag van je onderzoek naar de correctheid van de quotes uit Zeitgeist Addendum PM'en.

Trouwens, bespaar je de moeite om naar dat filmpje van Riggard te kijken want de inhoud daar van is vrijwel het zelfde als die van de reeds vernoemde docu.

Nee, je zoekt het zelf maar uit. Alsof ik moeite ga doen om conspiracy aanhangers te overtuigen. Excuse me, i have a life.

riggard zei:
zeker het kijken waard! geeft ook een goed beeld over hoe de credietkrisis heeft kunnen ontstaan.

(en zal wel tot levendige discussie leiden hier)

Discussie is toch niet nodig? Iedereen weet dat het door marokkanen komt

Terug
Naar boven