AndroidHealthClinic

Moslim hoeft niet op te staan voor rechtbank

ik denk niet dat je mij helemaal begrijpt.... Het zijn fatsoensnormen net zoals opstaan voor een oude dame in de bus fatsoenlijk is is opstaan voor een rechter fatsoenlijk als deze binnenkomt.

Als je dit dus niet doet ben je gewoon een aso en aan asociale heb ik een broertje dood.

nee, jij begrijpt het verschil niet tussen vrijwillig opstaan om je plaats af te staan aan een oud vrouwtje die het moeilijker heeft om recht te staan dan een jonge persoon (dit zijn goede manieren) en het verplicht opstaan om je nederigheid te tonen aan een persoon die zogezegd hoger staat in de maatschappelijke rangorde dan jij (dit is een vorm van onderdrukking van de "gewone" mensen)

@Flying Fox

Het Christendom heeft zich aangepast aan deze tijd de tijd van kruisridders en de Inquisitie welke belast was met de opsporing, het onderzoek naar en het opleggen van straffen aan ketters is iets uit de Middeleeuwen.
Dit geloof of je wel of niet in de Bijbel gelooft doet nu ff niet ter zake is mee geëvolueerd.

Riiiiiiiight. De christelijke demagogie is ook vandaag de dag nog een gevaar voor een zinnige samenleving, zowel wereldwijd als in Nederland.

Enait is trouwens een lauwe hap stront zeg. Wat een randebiel, met z'n achterlijke religieuze gezwets. Dat er überhaupt op basis van religieuze overtuigingen dergelijk gelijk wordt toegekend is waanzinnig. Minachting van het hof en als zodanig bestraffen. De geestesziektes worden te virulent in Nederland, indammen die onzin.

je hebt je potverdomme gewoon aan te passen hier in Nederland.. nuff said.

nee, jij begrijpt het verschil niet tussen vrijwillig opstaan om je plaats af te staan aan een oud vrouwtje die het moeilijker heeft om recht te staan dan een jonge persoon (dit zijn goede manieren) en het verplicht opstaan om je nederigheid te tonen aan een persoon die zogezegd hoger staat in de maatschappelijke rangorde dan jij (dit is een vorm van onderdrukking van de "gewone" mensen)

Zal mijn reactie op jouw verhaal nogmaals posten:

Wel eens van het sociaal contract gehoord? Dit staat vrij centraal in het denken waar de staatsautoriteit op gebasseerd is. Alle burgers staan namelijk een klein deel van hun vrijheden af, ze scheppen bevoegdheden voor een orgaan om functies uit te oefenen die de samenleving ordenen, zo ook de rechtsprekende macht. Waarom? Omdat dit de ideale staatsinrichting benaderd.

Dus die rechter is in zoverre door jezelf aangesteld en bekleed met de macht die hij heeft, omdat dit bij benadering in het voordeel van ons allemaal is.

als er nooit iemand iets had proberen te veranderen in het verleden ging het hier nooit zo goed geweest zijn... maar jij zou blijkbaar liever als slaaf behandelt geweest zijn op je werk?
want ja, de mensen in de eerste vakbonden moesten niet zeiken, ze moesten maar vertrekken he... :rolleyes:

ben al een loonslaaf net als zovele hier, :o

en dat vertrekken gebeurt nog steeds als ze de kans krijgen,waar het hierom gaat heeft met fatsoen en de hier geldende gebruiken te maken maar dat besef jij ook goed. :rolleyes:

Wel eens van het sociaal contract gehoord? Dit staat vrij centraal in het denken waar de staatsautoriteit op gebasseerd is. Alle burgers staan namelijk een klein deel van hun vrijheden af, ze scheppen bevoegdheden voor een orgaan om functies uit te oefenen die de samenleving ordenen, zo ook de rechtsprekende macht. Waarom? Omdat dit de ideale staatsinrichting benaderd.

Dus die rechter is in zoverre door jezelf aangesteld en bekleed met de macht die hij heeft, omdat dit bij benadering in het voordeel van ons allemaal is.

one word comes in mind R E S P E C T

haha man, de nederlandse cultuur, laten we het houden zoals het is, honderden jaren zonder verandering!

cultuur groeit en evolueert, is altijd zo geweest, culturen bevatten meestal ook invloeden van andere culturen, waarom zou het nu moeten stil staan? waarom mogen we onze cultuur niet laten verder groeien met invloeden van andere culturen?

je bent toch niet zo'n debiel die denkt dat de moslims de wereld gaan over nemen en dat we binnenkort allemaal allah gaan aanbidden he?
je zegt het goed, evolutie, geen revolutie. wat deze man wil doen is zijn gedragsnormen opleggen aan de meerderheid in dit land. dat is geen dynamisch proces, maar gewoon een kwestie van snel je eigen domme fatsoensnormen erdoor proberen te drukken. zaken veranderen uiteraard, maar meestal geleidelijk. dus dit argument is niet echt steekhoudend.

een hand geven verglijken met opstaan voor iemand... komaan man, denk na voor je iets zegt

het gaat over dwang of vrije wilt, alsje opstaat op de trein om een oudere persoon of zwangere vrouw te laten zitten doe je dat uit vrije wil, sta je op voor een rechter omdat je moet doe je dat uit dwang, heeft niets met fatsoen te maken

oordelen over iemand zijn recht om hier te mogen wonen of niet is ook onfatsoenlijk imo
het is niet zozeer oordelen over of iemand hier mag wonen. het is meer een logische gedachtengang. die gozer komt hier wonen, heeft een hekel aan alles wat nederland is en blijft hier toch wonen. iedereen die rationeel kan denken snapt dat dit totaal onlogisch is en zal zeggen dat het slimmer is om te verhuizen naar een land waar al die regels er al zijn. ze hoeven hier niet te blijven, ze kunnen zo terug.

maar deze helden willen dat niet, deze mensen willen alles veranderen zodat het hier straks ook iran is. totaal niet logisch en dat steekt mensen.

het verschil is dat dit een simpele leuze is om het volk achter zich te krijgen en er binnen de islam mensen zijn die het daadwerkelijk menen.

een politicus vertrouwen :roflol:

als er nooit iemand iets had proberen te veranderen in het verleden ging het hier nooit zo goed geweest zijn... maar jij zou blijkbaar liever als slaaf behandelt geweest zijn op je werk?
want ja, de mensen in de eerste vakbonden moesten niet zeiken, ze moesten maar vertrekken he... :rolleyes:
dat waren initiatieven die door de meerderheid gesteund werden.

Waar die fundi's zich allemaal druk om maken. Als ze even opstaan voor iemand is onmiddelijk hun ego gekrenkt. Ik weet wie ik ben, als ik respect toon aan iemand anders wordt ik daar niet minder om ofzo. Je moet wel erg aan jezelf als persoon twijfelen om je zo druk te maken om dit soort dingen, maarja das nogal logisch als je heel je identiteit opgedragen krijgt uit een boek. Die mannetjes moeten hun ego eens even aan de kant zetten en niet hun hele leven leiden adhv andermans oordeel, het is ****ing zielig.

Dit is minachtig van het hof. Daarnaast staat niemand boven een wet, Muhammed niet, Jesus niet en zeker die baardaap niet. Grondwet > geloof

je moet karma verdelen bla bla bla...

:thumbs: het belangrijkste uit het hele verhaal imo. Enait ondermijnt het sociale contract op basis van geestdodende verzinsels uit lang vervlogen tijden. Een gevaarlijk sujet in schaapskleren.

je moet karma verdelen bla bla bla...

:thumbs: het belangrijkste uit het hele verhaal imo. Enait ondermijnt het sociale contract op basis van geestdodende verzinsels uit lang vervlogen tijden. Een gevaarlijk sujet in schaapskleren.

hoppa :D dat bedoel ik eigenlijk ook met bepaalde fatsoensnormen.

nee nee nee en nog eens nee, het zijn fatsoenlijke omgangsvormen die hie rin Nederland worden gehanteerd, net zoals iemand een hand geven als je deze voor het eerst tegenkomt en kennis wil maken met diegene. Zo sta je ook netjes op voor de rechter als deze binnenkomt. Dat is nu eenmaal zo en daar heb je je maar aan te houden. Het heeft niets met cultuur te maken het heeft met fatsoen te maken.

Sta je dus niet op voor een rechter of geef je iemand geen hand of sta je niet netjes op voor een ouder iemand in de trein of hou je niet netjes de deur open als er een dame achter je aan loopt dan ben je imo gewoon een asociale kk lijer. En verdien je het eigenlijk niet om hier te wonen.

One big pile of crap. Vooral je vergelijkingen. Rood heeft duidelijk een nut, zoiets doe je om je medemens te helpen. Maar waarom zou je moeten opstaan voor 1 of ander figuur ? In welk opzicht bezorg je hem/haar een gunst ? Een ego-streling als iedereen voor hem/haar opstaat ? Het blijft een achterlijk fatsoenregel. Maar achterlijk of niet, best is dat je het naleeft ( in dat opzicht geef ik enait ongelijk)

In een stad als bv. Amsterdam leeft een grote groep Spanjaarden,Italianen,Chinezen (Chinatown) etc.etc.Dat is een verrijking.

Wat doen zij meer dan turken/marokkanen ?

Laatst bewerkt:
In antwoord op je vraag wat zei meer doen.

Kun je ombuigen wat zei niet doen en wel allemaal eisen!

Om een paar voorbeelden te noemen de De tempel Fo Kuang Shan aan de Zeedijk in A-dam is grotendeels betaald door de Chinese Gemeenschap zelf.
Dit in tegenstelling tot het aantal Moskeeen wat overal in het land met Gemeenschapsgeld wordt gebouwd.
Tel daarbij de fascistische indocrinatie bij op wat zich afspeelt binnen deze muren.

Andere culturen weten (uitzonderingen daargelaten) prima te integreren binnen de Nederlandse samenleving en prima hun eigen boontjes te doppen.

Dat is het grote verschil met ''Het Paard van Troje'' wat ze in de 70tiger jaren hebben binnengeloodst.

Ik wil zeker niet stigmatiseren want het aantal mensen van Islamitische afkomst wat wel prima functioneerd binnen de samenleving is groter dan je denkt.
Ik weet ook dat juist deze mensen enorm balen van zo'n baardaap met zijn op niets gebasseerde wijsheid inzake Islamitsche gedragsregels.
Ook in Islamitische Landen moet men nm. gewoon op staan voor een rechter,waar die clown het vandaan haalt weet ik echt niet.
IK denk ook dat ze die attitude in dat soort landen ook echt niet hoeven te vertonen,deze figuren durven dat alleen hier.
omdat men hier in Holland er alleen schande van spreekt en uiteindelijk toch weer niets onderneemt om zo'n figuur eruit te fl*kkeren.

Je staat niet op voor de rechter als persoon maar omdat hij op dat moment de wet vertegenwoordigt. Als hij buiten zijn functie is, hoef je niet op te staan voor hem.

Die haatbaard moet zijn benen en handen amputeren. Dan heeft hij een fatsoenlijke reden om mensen geen hand te geven of op te staan. :)

Die gasten willen gewoon een beetje speciaal doen omdat dat in nederland mogelijk is. In turkije zouden ze zoiets als dit echt niet toelaten.

wat een onzin, ik dacht trouwens dat staat en godsdienst gescheiden moesten blijven, dus zo geen onzin in de rechtbank

Iemand zin om een bakrekening te openen om geld in te zamelen zodat de overheid kan worden aangeklaagd voor het verdoezelen van normen en waarden en schending van het culturele erfgoed?

Haha, giant who cares. Dan staat hij lekker niet op..

Terug
Naar boven