AndroidHealthClinic

Moslim hoeft niet op te staan voor rechtbank

ik ben het deels akkoord maar ik vind niet dat moorden om geld hetzelfde is als moorden om geloof

als je om geld moord is het omdat je rijker wil zijn

als je om geloof moord is het omdat je doordrongen bent van je geloof en dat je denkt iets goed te doen
En als je moord om geld, dan weet je dat je iets slecht doet, en je doet het toch.
Klinkt veel beter, idd.

Wie moord voor geld is doordrongen door materialisme, en je denkt bij jezelf dat bezit het belangrijkste is. Je bent dan even blind als iemand die geloofd in een god.

En als je moord om geld, dan weet je dat je iets slecht doet, en je doet het toch.
Klinkt veel beter, idd.

zeg toch niet dat het beter of slechter is, ik zeg gewoon dat het compleet anders is, de reden van het geweld is anders

zonder geld zouden mensen die meer willen gewoon je spullen stelen

zonder geloof heb je geen reden meer om jezelf op te blazen aangezien het concept "hemel" of "paradijs" niet bestaat

[....]

Juist. Dat wou ik zeggen ja.

Of olie. Ook maar gelijk afschaffen. lekker allemaal op de fiets naar je werk:)

Veel geweld is ook liefde gerelateerd he, zullen we de liefde ook maar afschaffen dan...
emo.gif

zeg toch niet dat het beter of slechter is, ik zeg gewoon dat het compleet anders is, de reden van het geweld is anders

zonder geld zouden mensen die meer willen gewoon je spullen stelen

zonder geloof heb je geen reden meer om jezelf op te blazen aangezien het concept "hemel" of "paradijs" niet bestaat
de reden kan anders zijn, als je wil, maar de uitkomst blijft toch het zelfde.
Mensen moorden voor geld en bezit, is dat de schuld van geld en bezit of van de mens?

De wereld op zich is gevoelig voor extremistische denkbeelden. Je denkt nu toch niet serieus dat de Islam op zich extra gevoelig hier aan is?
Kruistochten al vergeten? Of al de oorlogen die gevoerd worden enkel voor geld? Is dat geen extremisme?

Moslimextremisme is gewoon even actueel, straks is het weer een andere groep, kan iedereen weer daar over jammeren.

Ik weet 100% zeker dat de moslimwerld daar extra gevoelig voor is. De koran is immers op een zeer gewelddadige manier te interpreteren. Als jongens die opgroeien in Holland daar al gevoelig voor zijn, hoe denk je dat ligt bij jongens die opgroeien in moslimstaten?

De kruistochten zijn eeuwen geleden. Als je dat moet aanvoeren als argument dat christenen net zo erg zijn, own je jezelf want dat feit geeft al aan hoeveel verder zij zijn.

Ik geef de Moslims gelijk wat betreft begroetings gebaren.

Waarom moet ik zogenoemde gedragscodes van respect tonen terwijl ik misschien van binnen helemaal geen respect heb voor de desbetreffende persoon?

Respect in Nederland stelt niets meer voor aangezien de overlading ervan het hele woord respect zo bot heeft gemaakt dat je niemand nog een echt pluim van erkenning kan toewijden.

Iedereen is voor mij geaccepteerd, maar maar weinigen zijn door mij gerespecteerd.

Hedendaags kan ik niet meer in non-verbale zin iemand prijzen zodat het hem echt positief raakt en aangaat. Het liberalisme heeft de kleine complimenten die ons zoveel doen tot dagelijks gemeenschapsgoed verheven.

*gaap*

Opstaan voor een rechter is gewoon een kwestie van respect.
Ik geloof dat niemand hier snapt hoe moeilijk het is om onbevooroordeeld te handelen en oordelen volgens de wet. Iedereen laat zich (gedeeltelijk) leiden door zijn gevoel en een rechter mag dit absoluut niet. Een rechter heeft de belangrijke taak om over iemand zijn leven of een deel van zijn leven te oordelen en een vonnis uit te spreken.
Hoe erg dit soms ook tegen de rechter zijn eigen gevoel indruist.

Een hand geven is een vorm van respect en opstaan voor de rechter ook.

denk dat we het nooit akkoord gaan zijn, ik vind een hand geven en rechtstaan voor iemand twee compleet andere zaken, een hand geven is een gewone begroeting, gedwongen rechtstaan voor iemand niet

En maar blijven provoceren die idioot! Wat zal zijn volgende aandachtpuntje zijn? Gescheiden ruimtes in het openbaar vervoer? Omdat meneer zich liever niet langer dan 1 minuut in dezelfde ruimte als anders-gelovigen en vrouwen zonder burka wil begeven.

Dit soort tekenen van respect zouden we veel meer moeten hebben. Tenminste, als het mensen aanzet tot nadenken. Nadenken over waarom je respect voor iemand zou moeten hebben, zoals bv. een leraar. Of om het actueel te houden: een ambulancebroeder.

Ik weet 100% zeker dat de moslimwerld daar extra gevoelig voor is. De koran is immers op een zeer gewelddadige manier te interpreteren.
Dat kan je met de bijbel ook.

Als jongens die opgroeien in Holland daar al gevoelig voor zijn, hoe denk je dat ligt bij jongens die opgroeien in moslimstaten?
Ik vermoed dat het in moslimstaten veel minder is, daar hebben ze niemand om mee te botsen.

De kruistochten zijn eeuwen geleden. Als je dat moet aanvoeren als argument dat christenen net zo erg zijn, own je jezelf want dat feit geeft al aan hoeveel verder zij zijn.
Ik zei nergens dat "christenen" even erg zijn, ik zei dat het christendom even erg was.
De bijbel is nog altijd de bijbel, we kunnen hem interpreteren door onze naasten lief te hebben en zo, of we kunnen er oorlog mee voeren.

Kruistochten zijn al even geleden ja, maar christenextremisten bestaan nog wel, en het kan altijd weer openbloeien tot wijdverspreid probleem zoals moslimextremisme nu.

Je hoeft niet ver te zoeken voor een christenextremist. Effe naar die amerikaanse Paling kijken.

Ik vermoed dat het in moslimstaten veel minder is, daar hebben ze niemand om mee te botsen.

:eek:

Waar komt al qaida vandaan? Waar komen de haatzaaiende moslimprekers vandaan? Welke andere groepering ken je die op zo'n grote schaal systematisch hun volgers indoctrineert met haat?

Welke steen woon jij onder?

Oh en laat me de passage uit de bijbel zien die zegt dat je ongelovigen moet onthoofden?

Laatst bewerkt:
opstaan om gelijk wie te begroeten of te eren is bullshit, doe eens normaal, waarom verdient een rechter het respect dat mensen opstaan als hij/zij binnenkomt?

Waarom moet ik zogenoemde gedragscodes van respect tonen terwijl ik misschien van binnen helemaal geen respect heb voor de desbetreffende persoon?

Ooit van het sociaal contract gehoord? Dit staat vrij centraal in het denken waar de staatsautoriteit op berust. Alle burgers staan een klein deel van hun vrijheden af, ze scheppen bevoegdheden voor een orgaan om functies uit te oefenen die de samenleving ordenen, zo ook de rechtsprekende macht. Waarom? Omdat dit de ideale staatsinrichting benaderd.

Dus die rechter is in zoverre door jezelf aangesteld en bekleed met de macht die hij heeft, omdat dit bij benadering in het voordeel van ons allemaal is. Dus waarom hier over blijven b**chen?

:eek:

Waar komt al qaida vandaan? Waar komen de haatzaaiende moslimprekers vandaan? Welke andere groepering ken je die op zo'n grote schaal systematisch hun volgers indoctrineert met haat?

Welke steen woon jij onder?
De steen waaronder geen vooroordelen toegelaten zijn.
Je weet niet hoe het is in moslimstaten, je baseert je op enkele extremisten.

Oh en laat me de passage uit de bijbel zien die zegt dat je ongelovigen moet onthoofden?
Die is er toch helemaal niet???

Laat me die passage uit de koran trouwens eens zien.

Een artikel over de passage die uiteraard op vele manieren geinterpreteerd kan worden maar al te vaak letterlijk:

The purpose of terrorism is to strike fear into the hearts of opponents in order to win political concession. As the shock value wears off and the Western world becomes immunized to any particular tactic, terrorists develop new ones in order to maximize shock and the press reaction upon which they thrive. In the 1970s and 1980s, terrorists hijacked airliners to win headlines. In the 1980s and 1990s, the car bomb became more popular; Palestinian terrorists perfected suicide bombings in the 1990s. But what once garnered days of commentary now generates only hours. Decapitation has become the latest fashion. In many ways, it sends terrorism back to the future. Unlike hijackings and car bombs, ritual beheading has a long precedent in Islamic theology and history.

http://www.meforum.org/article/713

Mijn punt is dat de koran vandaag de dag gewelddadig wordt geinterpreteerd door een aanzienlijke groep en de bijbel niet.

Mijn punt is dat de koran vandaag de dag gewelddadig wordt geinterpreteerd door een aanzienlijke groep en de bijbel niet.

Neocon's:

Palin: oorlog in Irak is opdracht van God

De Amerikaanse inval in Irak was ’een opdracht van God’. Dat heeft de Republikeinse vice-presidentskandidaat Sarah Palin gezegd. De running mate van John McCain deed haar uitspraak in een speech die sinds kort op veel websites is te zien.

er zijn geen mensen die op varkens lijken, wat zijn dat toch voor domme basis school opmerkingen. niet tegen jou arnoldfan, meer in het algemeen

wel tegen arnoldfan én terecht :P
opstaan het is een vorm van respect, en niet onderdanigheid

Tegen ?

Wil je nou zeggen dat je tegen mij bent, wat ben je dan voor gek, in de toekomst zul je om mijn hulp smeken jongen.

sloeg hierop, dat die reactie van bsbsbs wel op jou sloeg ook al zei die van niet, rustig maar :sukkeltje:

Niet opstaan voor de rechter die over je lot gaat beslissen is hetzelfde als de kok in een restaurant uitschelden die zodadelijk je soep klaar gaat maken: niet slim.

Niet opstaan voor de rechter die over je lot gaat beslissen is hetzelfde als de kok in een restaurant uitschelden die zodadelijk je soep klaar gaat maken: niet slim.

Hahahah dat ook :roflol:
Want eerst bij eenvandaag ofso over dat college dat die studenten vragen mochten stellen aan Spong. Die vertelde dat de straf die je krijgt soms ligt aan de dag van de rechter ( hoe die zich voelt ) en niet opstaan zal zeker niet helpen :P!

Zelf vind ik het echt achtelijk dat die niet moet opstaan, gewoonte van het vak. Had die maar iets anders moeten worden.

Terug
Naar boven