XXL Nutrition

Moslima zal hirsi ali doden

Jay Impol zei:
Dus omdat dingen ergens moeten onstaan moet een god dat gedaan hebben ?
wie anders is daartoe in staat? als er nog geen wereld was om op te leven is er ook geen mens die het kan doen ontstaan dus; God ;)

ERNESTO M. zei:
Precies, 'alles' is ergens onstaan en dat heeft zijn oorzaak/veroorzaker gehad. Of heb jij een betere verklaaring?

Mischien is het wel nooit begonnen en zal het ook nooit eindigen,
dat lijkt me veel logischer.
Niet dat ik dat geloof want ik weet het niet zeker.

Hoe weet je zeker dat iets moet beginnen en dat een god het heeft
laten beginnen, mischien was het wel toeval.

Jay Impol zei:
Mischien is het wel nooit begonnen en zal het ook nooit eindigen,
dat lijkt me veel logischer.
Niet dat ik dat geloof want ik weet het niet zeker.

Hoe weet je zeker dat iets moet beginnen en dat een god het heeft
laten beginnen, mischien was het wel toeval.

zoals ik zelf aankaarte; uit niets kan niet iets ontstaan, kijk om je heen naar alles wat er aan mogelijkheden is in deze wereld. dat kan toch niet uit niks zijn ontstaan? maar als je ervan uitgaat dat dit alles geschapen is, dan zul je zelf moeten toegeven denk ik dat een mens tot zoiets niet in staat is, en dat is dus de reden dat mensen in God geloven. waarom kan een mens dat dan niet? omdat deze wereld en alles eromheen ook gecreerd moet zijn en een mens kan veel, maar zoveel nou ook weer niet. ;)

Sport2000 zei:
zoals ik zelf aankaarte; uit niets kan niet iets ontstaan, kijk om je heen naar alles wat er aan mogelijkheden is in deze wereld. dat kan toch niet uit niks zijn ontstaan? maar als je ervan uitgaat dat dit alles geschapen is, dan zul je zelf moeten toegeven denk ik dat een mens tot zoiets niet in staat is, en dat is dus de reden dat mensen in God geloven. waarom kan een mens dat dan niet? omdat deze wereld en alles eromheen ook gecreerd moet zijn en een mens kan veel, maar zoveel nou ook weer niet. ;)

Niemand zegt toch ook dat de mens de wereld heeft geschapen? Kijk, de evolutietheorie en de schepingstheorie zitten allebei met de vraag wat er dan voor het ontstaan van het heelal/god was, dus daar hoeven we het niet over te hebben.
Maar het evolutieverhaal is bijna volledig bewezen, en van enige goddelijke invloed is nog nooit een grijntje bewijs gevonden. Bovendien is de evolutietheorie een stuk logischer. En dat vehaal over de big bang dat ie man die dat bedacht heeft het ontkende voor zijn dood klopt niet. Bijna alle wetenschappers zijn het er wel ove eensdat er een oerknal geweest is, behalve heel christelijke.

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom gelovigen wel geloven wat er in de bijbel staat, terwijl er honderden of duizenden boeken bestaan waar andere verhalen in staan.

Zelda zei:
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom gelovigen wel geloven wat er in de bijbel staat, terwijl er honderden of duizenden boeken bestaan waar andere verhalen in staan.
dat is dus geloven, wie een goede omschrijving weet mag t zeggen:D

hoe je het went of keert met 1 ding ben ik het wel eens;

er is slechts 1 godsdienst, de godsdienst van de liefde
er is maar 1 sociale klasse, die van de mensheid
er is maar 1 taal, de taal van het hart

-santhya sai baba-

en ik denk dat als iedereen dat in ogenschouw zou nemen, we veel meer begrip, liefde en vrede konden scheppen in een wereld die nu langzaam naar de knoppen gaat

Zelda zei:

Mensen geloofden voor de tijd van jezus ook in andere goden, check de grieken en romeinen, vikingen en andere bevolkingsgroepen...
Waarom geloofden die mensen in een god? Waarschijnlijk om een hou vast, om goed en kwaad te kunnen onderscheiden.. omdat ze niet beter wisten, omdat ze niet logisch konden beredeneren dat er ook nog zoiets bestond als een evolutietheorie, omdat ze nog niet van de aarde af zijn geweest.

De bijbel bestaat 2000 ofzo, en die andere duizendenboeken die geschreven staan zijn denk ik iets jonger? misschien dat het daarmee te maken heeft dat de bijbel van generatie op generatie is gegaan..

Maar ik denk dat mensen voornamelijk geloven omdat ze niet willen weten dat de dood niets is, dus gewoon zwart, nix.. niets... en met een geloof bij de hand hebben ze een excuus want als ze dood gaan, gaan ze naar de hemel.. of hel.

Beetje een moeilijke vraag om te beantwoorden, maar jij weet het antwoord daarop zelf wel denk ik..

Sport2000 zei:

Dus je beweerd dat er zoiezo al iets geweest moet zijn waaruit alles is onstaan.
Zoals ik al zei vind ik dat een logische verklaring maar dan blijven er
nog heel veel verschillende mogelijkheden waaruit alles onstaan kan zijn.
Een god klinkt mischien logisch, maar hoe kan je daar dan zo zeker van wezen ?

Zelda zei:
Niemand zegt toch ook dat de mens de wereld heeft geschapen? Kijk, de evolutietheorie en de schepingstheorie zitten allebei met de vraag wat er dan voor het ontstaan van het heelal/god was, dus daar hoeven we het niet over te hebben.
Maar het evolutieverhaal is bijna volledig bewezen, en van enige goddelijke invloed is nog nooit een grijntje bewijs gevonden. Bovendien is de evolutietheorie een stuk logischer. En dat vehaal over de big bang dat ie man die dat bedacht heeft het ontkende voor zijn dood klopt niet. Bijna alle wetenschappers zijn het er wel ove eensdat er een oerknal geweest is, behalve heel christelijke.

In de Koran staat de oerknal trouwens wel vermeld en de evolutietheorie kan nu al niet meer serieus genomen worden door de vele fouten en pure speculaties.

En de oorspronkelijke Bijbel was bijna identiek aan de Koran. De Bijbel is door de eeuwen heen zo verandert dat het nu bijna een ander boek is gewoorden. De Koran is vandaag de dag nog steeds hetzelfde als de eerste uitgave.
En in feite geloven moslims, joden, christenen enz in hetzelfde. Bv voor ons de moslims waren Jezus en Mozes profeten van God netzoals Mohammed a.s. dat was.

ERNESTO M. zei:
In de Koran staat de oerknal trouwens wel vermeld .
Waar dan?
ERNESTO M. zei:
De Koran is vandaag de dag nog steeds hetzelfde als de eerste uitgave.
Hebben ze je dat verteld of ben je daar zelf achtergekomen? Trouwens mohammed kwam in die tijd veel in kontakt met christenen en joden, beetje toevallig dat de islam zo hard lijkt op het joods geloof vind je niet?

Greetzzz.

twjunk zei:
Waar dan?
Hebben ze je dat verteld of ben je daar zelf achtergekomen? Trouwens mohammed kwam in die tijd veel in kontakt met christenen en joden, beetje toevallig dat de islam zo hard lijkt op het joods geloof vind je niet?

Greetzzz.

Nou zelf opzoeken is toch niet te moelijk voor je, wel?? Typ bv bij google: big bang islam/koran.

En de Koran is niet veranderd, dat kan ik je zeker vertellen, dat mag niet dat staat in de koran en de eerste samengestelde koran staat nog in Mekka.

Dit zijn gewoon standaard dingen die algemeen bekend zijn dacht ik. Of jij bent gewoon niet bijster slim

:rolleyes:

ERNESTO M. zei:
In de Koran staat de oerknal trouwens wel vermeld en de evolutietheorie kan nu al niet meer serieus genomen worden door de vele fouten en pure speculaties.

En de oorspronkelijke Bijbel was bijna identiek aan de Koran. De Bijbel is door de eeuwen heen zo verandert dat het nu bijna een ander boek is gewoorden. De Koran is vandaag de dag nog steeds hetzelfde als de eerste uitgave.
En in feite geloven moslims, joden, christenen enz in hetzelfde. Bv voor ons de moslims waren Jezus en Mozes profeten van God netzoals Mohammed a.s. dat was.
joden en chrstenen geloven dezelfde God maar hebben beiden andere regels en daarbij geloven de joden niet dat Jezus is opgestaa uit de dood.
de vergelijking met de Islam vindt ik erg kort door de bocht (die met het jodendom ook, want er zijn nog steeds enorm veel verschillen. dat is de fout van de mensen die door de jaren heen alles hebben zitten vertalen maja. . . wat betreft de Kuran die al die tijd hetzelfde is gebleven, de Joden gebruiken ook nog altijd de "echte" bijbel, en de kerken hebben deze ook, ondanks alle vertalingen.

waar je al niet op uitkomt als je t over hirsi ali hebt:D

@Sport2000, je hebt nog steeds me vraag niet beantwoord ;)

edit: Nog steeds niet, je zit in de ontkenningsfase, soon you will be a atheist :cool:

Laatst bewerkt:
ERNESTO M. zei:
Nou zelf opzoeken is toch niet te moelijk voor je, wel?? Typ bv bij google: big bang islam/koran.

En de Koran is niet veranderd, dat kan ik je zeker vertellen, dat mag niet dat staat in de koran en de eerste samengestelde koran staat nog in Mekka.

Dit zijn gewoon standaard dingen die algemeen bekend zijn dacht ik. Of jij bent gewoon niet bijster slim

:rolleyes:

Je hoeft niet zo kort op de man te spelen :rolleyes: wees maar gerust dat ik al het een en ander gelezen heb over de koran, zoek jij nou maar eens op google: errors in the koran.

Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend?..... (Soera 21:30)

Dan wendde Hij Zich tot de hemel terwijl deze een soort damp was en zeide hiertegen en tot de aarde: "Komt beiden……… (Soera 41:11)

En Hij (Allah) weerhoudt de hemel ervan op aarde te vallen (Soera 22:65)

Hij (Allah) heeft de hemelen geschapen zonder enige voor u zichtbare pilaren en Hij heeft op aarde hechte bergen gemaakt opdat zij niet beven met u (Soera 31:10)

Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. (Soera 13:2)

Mischien met een beetje fantasie, een jointje en een fles wodka zie je hier de oerkal in :roflol:

Laatst bewerkt:
Het is echt onzin dat de bijbel helemaal veranderd is en de koran niet, maar dat terzijde.

Ik ben niet echt gelovig, maar ik ben ook niet ongelovig. Ik vind het alleen vreemd en onlogisch om te kiezen voor een van die ouwe boeken/geloven zoals de bijbel of de koran. Veel mensen geloven denk ik om dat ze bang zijn voor wat er na de dood met je gebeurt en nemen daarom maar het zekere voor het onzekere op een manier die in hun cultuur geaccepteerd is. Dus bijbel, koran enz, dan kom je fijn in de hemel. Maar ik vind dat nogal kortzichtig eigenlijk. Hoe weet je nou wat je moet geloven?

Ik geloof in respect voor elkaar. "doe een ander niet wat jij niet wil dat jou geschiedt"

Ik probeer gewoon een moreel verantwoord leven te leiden, daarvoor hoef je vind ik niet naar de moskee of kerk. Gewoon je verstand gebruiken, en denken over de gevolgen voor anderen en jezelf als je iets doet. Respect voor anderen, en respect voor jezelf verdienen. Meer is niet nodig.

Amen.

ach man, god bestaat gewoon niet, niemand hier kan een goeie reden geven

leg jij anders eens uit waarom God precies niet bestaat en hoe alles dan wel ontstaan is :rolleyes:

Dat ik moet uitleggen dat God niet bestaat is hetzelfde als uitleggen
waarom Klaas Vaak niet bestaat.

Er zijn duizende mogelijkheden hoe alles onstaan is, leg mij maar uit waarom die ene mogelijkheid persee God zou moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven