AndroidHealthClinic

Moslima zal hirsi ali doden

kick-ass topic :D

There is no god! :evil:

Ik ben niet gelovig, alles is te verklaren met de wetenschap. Dat mensen teruggrijpen naar een bepaald opperwezen, is om dingen te verklaren die de wetenschap nog niet achterhaald heeft, maar uiteindelijk zal (bijna) alles wel achterhaald worden. Vroeger dacht men nog dat ziekte een straf van god was, en kijk ons hier nu, een ziekte is te wijten de infectie door een virus in .... , en ga zo maar door. De mens wordt slimmer, er is geen behoefte meer in een opperwezen om naar terug te grijpen.

ERNESTO M. zei:
Nou zelf opzoeken is toch niet te moelijk voor je, wel?? Typ bv bij google: big bang islam/koran.

En de Koran is niet veranderd, dat kan ik je zeker vertellen, dat mag niet dat staat in de koran en de eerste samengestelde koran staat nog in Mekka.

Dit zijn gewoon standaard dingen die algemeen bekend zijn dacht ik. Of jij bent gewoon niet bijster slim

:rolleyes:

De koran is zeer zeker wel veranderd :D ;) de koren is heel vaak herschreven, en er staan veel uitwegen in bijv. Men moet dit en dat tijdens het vasten MAAR als men dit of dat, dan zus en zo.. zo niet.. dan moet men dit en dat.. etc. zoiets bijvoorbeeld.

ERNESTO M. zei:
In de Koran staat de oerknal trouwens wel vermeld en de evolutietheorie kan nu al niet meer serieus genomen worden door de vele fouten en pure speculaties.

En de oorspronkelijke Bijbel was bijna identiek aan de Koran. De Bijbel is door de eeuwen heen zo verandert dat het nu bijna een ander boek is gewoorden. De Koran is vandaag de dag nog steeds hetzelfde als de eerste uitgave.
En in feite geloven moslims, joden, christenen enz in hetzelfde. Bv voor ons de moslims waren Jezus en Mozes profeten van God netzoals Mohammed a.s. dat was.

De bibel was er eerder dan de koran. De koran is afgeleidt van de bijbel. Het klopt inderdaad dat moslims, joden en christen in het zelfde geloven. Het mooie is wel dat in de koran jezus wel genoemd word, en in de bijbel wordt de profeet mohammed niet genoemd als het goed is. Maar dit zal waarschijnlijk wel met het feit te maken hebben dat de profeet mohammed +-650 jaar later kwam. De bijbel is ook vaak her schreven.. nieuwe testament, oude testament. en ga zo maar door. Het komt inprincipe op het zelfde neer, maa rhet is maar goed ook dat ze herschreven worden anders zouden we nu nog met jurken lopen blabla

Huh, is de koran door de bijbel geinspireerd ?
Hahahaha, dus dat wil zeggen dat moslims en christenen bijden gewoon joden zijn ! :)

@SageFrancis, dat mensen geloof kunnen putten uit een remake van het
boek van een ander geloof, das wel het domste wat ik gehoord heb.
Bedankt gozer, ik ben nu nog meer atheist dan ik ooit was ;)

Sport2000 zei:
leg jij anders eens uit waarom God precies niet bestaat en hoe alles dan wel ontstaan is :rolleyes:

Evolutie misschien?

Ik kan het antwoord niet met zekerheid geven, net zo min als jij!

:roflol:

God heeft de wereld geschapen... whatever...

Evolutie theorie rulez de shit man, het is toch al tot in het kleinste detail bewezen.

Sport2000 zei:
leg jij anders eens uit waarom God precies niet bestaat en hoe alles dan wel ontstaan is :rolleyes:

Jonge denk jij nou echt dat er ooit 1 of andere goddelijke kracht is geweest die in zijn vingers knipte en toen: PAF! was het hele universum er plotsklaps...

Kom op zeg...

[Link niet meer beschikbaar]

Rob G zei:
Jonge denk jij nou echt dat er ooit 1 of andere goddelijke kracht is geweest die in zijn vingers knipte en toen: PAF! was het hele universum er plotsklaps...

Kom op zeg...

Nee dat duurde toch 7 dagen? :rolleyes: :cool:

Dacht dat jij dat als overtuigd Christen-Extremist wel zou weten :D

Jay Impol zei:
Huh, is de koran door de bijbel geinspireerd ?
Hahahaha, dus dat wil zeggen dat moslims en christenen bijden gewoon joden zijn ! :)

@SageFrancis, dat mensen geloof kunnen putten uit een remake van het
boek van een ander geloof, das wel het domste wat ik gehoord heb.
Bedankt gozer, ik ben nu nog meer atheist dan ik ooit was ;)

Wist je dat niet? De bijbel is een rip off van de tora van het jodendom,
Eerst had je de joden, jezus werd genaaid door de joden, daarna kreeg je de bijbel (het leven van jezus en de 10 geboden bla bla)
de koran kwam in 638 na chr ongeveer, weet het jaartal niet precies maar in iedergeval iets met 600 na chr.

Inprincipe zou je het zo kunnen stellen dat alle mensen die geloven in het christendom en islam een soort van joden zijn, maar dan ook weer niet want ze hebben een ander geloofsleer.

De bijbel en de koran zijn wel geschriften op zichzelf hoor, alleen sommige dingen zijn geript, in de koran heb je ook het verhaal van Adam en eva -> staat ook in de bijbel.

Een geloof hebben is gewoon een houvast hebben, mensen die geloven hebben daar een oorzaak voor. Ze geloven omdat bijv, pas iemand gestorven is, dat zie je vaak dat ze dan opeens sterk geloven in jezus christus en god, omdat ze niet weten wat ze moeten doen. Ten minste, zo zie ik het. Maar het is niet in elk geval zo, het is een soort toewijding :D

Ik ben zelf ook atheist, ik geloof in de wetenschap. Als er een hogere macht zou zijn, waarom zou ik dan moeten bekennen dat ik geloof? als het er is, dan is het er toch? moet ik dan nog zeggen "ik geloof" en een volgeling zijn? Als het er is kan ik het niet ontkennen dus waarom zou ik dan niet "geloven" :D hahaah zooo! netjes gezegd.

Als er een god zou zijn, dan zou die nooit voor oorlogen staan of een heilige oorlog, we zouden dan immers de kinderen van god zijn en de god als ouder zou niet willen dat de kinderen elkaar pijn doen, net zoals een normale ouder dat niet goed zou keuren.

Laatst bewerkt:
Rob G zei:
:roflol:

God heeft de wereld geschapen... whatever...

Evolutie theorie rulez de shit man, het is toch al tot in het kleinste detail bewezen.

:D Besef je wel dat we ook op koeien lijken? Die hebben ook 2 ogen, 4 poten...
Of op een paard.. schaap.. varken... of een ander dier? Maar ze zeggen dat we het meest op een aap lijken dus dan kunnen we daar vanuit gaan.

Het feit dat het zover gekomen is ligt gewoon aan pure toeval, PUUR toeval.. als de geestelijkgehandicapte sterker zou zijn met voortplanten dan sterft de normale mens uit, tenzij ze iets ondernemen... Battle of the fittest. De mens zal alleen maar slimmer en sterker worden. Ik wacht alleen op het drankje voor eeuwige jeugd, zoniet, dan wil ik cyborg worden, het leven is mij veel waard!

SageFrancis zei:
De koran is zeer zeker wel veranderd :D ;) de koren is heel vaak herschreven, en er staan veel uitwegen in bijv. Men moet dit en dat tijdens het vasten MAAR als men dit of dat, dan zus en zo.. zo niet.. dan moet men dit en dat.. etc. zoiets bijvoorbeeld.

De bibel was er eerder dan de koran. De koran is afgeleidt van de bijbel. Het klopt inderdaad dat moslims, joden en christen in het zelfde geloven. Het mooie is wel dat in de koran jezus wel genoemd word, en in de bijbel wordt de profeet mohammed niet genoemd als het goed is. Maar dit zal waarschijnlijk wel met het feit te maken hebben dat de profeet mohammed +-650 jaar later kwam. De bijbel is ook vaak her schreven.. nieuwe testament, oude testament. en ga zo maar door. Het komt inprincipe op het zelfde neer, maa rhet is maar goed ook dat ze herschreven worden anders zouden we nu nog met jurken lopen blabla

Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat de Koran niet veranderd is, dat mag gewoonweg niet. En in de Bijbel wordt Mohammed niet vermeld maar er wordt wel gesproken over de laatste profeet. Ein in de Koran staat dat Mohammed de laatste profeet is die God heeft gestuurd.

Ma nemoj srati :D hahaha nisam ni znao da ti dolazis iz balkana. Pas toen ik je ondertitel las. Aight!

Goed, waarschijnlijk heb ik het verkeerd gezegd ernesto, ik doelde er eigenlijk op de koran is aangepast, misschien niet de koran waar jij het over hebt, maar kijk de koran van die extremisten, die is wel degelijk aangepast.

Laatst bewerkt:
ERNESTO M. zei:
Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat de Koran niet veranderd is, dat mag gewoonweg niet. En in de Bijbel wordt Mohammed niet vermeld maar er wordt wel gesproken over de laatste profeet. Ein in de Koran staat dat Mohammed de laatste profeet is die God heeft gestuurd.

Ah dan is't goed :rolleyes:

Ik geloof niet in god maar wel in sinterklaas, daar zijn niet alleen boeken over maar hij komt zelfs op TV!

Rob G zei:

Kom op zeg...
oke we gaan dus naar t universum kijken? mij ook best:D hoe is dat dan ontstaan? :cool:

ERNESTO M. zei:
dus t is hetzelfde geloof? mag ik dan nu een Moslima trouwen???

Sport2000 zei:
oke we gaan dus naar t universum kijken? mij ook best:D hoe is dat dan ontstaan? :cool:

Door de big bang. Daar zijn iig oneindig veel meer bewijzen voor dan dat god het heeft gedaan. De enige reden om in god te geloven is dat boek, terwijl duizenden andere dingen op de evolutietheorie wijzen. Is dat nou echt zo moeilijk in te zien?

Als hij echt bestond waarom meld hij zich dan niet even? Hij is toch goed en almachtig? Waarom staat hij dan toe dat elk jaar miljoenen mensen van de honger omkomen? Als je gewoon rationeel nadenkt is het een stuk waarschijnlijker dat de evolutietheorie en de big bang theorie kloppen. Ook al weet men nog niet precies hoe de big bang ontstaan is. Men weet toch ook niet hoe god ontstaan is? Dat argument is voor allebei van toepassing, dus dat kunnen we net zo goed achterwege laten.

Ik weet ook niet 100% zeker dat er niet meer is dan we direct kunnen zien, maar ik kijk wel naar de feiten. Waarom ben dan zo zeker van jou zaak?

Zelda zei:
Door de big bang. Daar zijn iig oneindig veel meer bewijzen voor dan dat god het heeft gedaan. De enige reden om in god te geloven is dat boek, terwijl duizenden andere dingen op de evolutietheorie wijzen. Is dat nou echt zo moeilijk in te zien?

Als hij echt bestond waarom meld hij zich dan niet even? Hij is toch goed en almachtig? Waarom staat hij dan toe dat elk jaar miljoenen mensen van de honger omkomen? Als je gewoon rationeel nadenkt is het een stuk waarschijnlijker dat de evolutietheorie en de big bang theorie kloppen. Ook al weet men nog niet precies hoe de big bang ontstaan is. Men weet toch ook niet hoe god ontstaan is? Dat argument is voor allebei van toepassing, dus dat kunnen we net zo goed achterwege laten.

Ik weet ook niet 100% zeker dat er niet meer is dan we direct kunnen zien, maar ik kijk wel naar de feiten. Waarom ben dan zo zeker van jou zaak?
er is altijd iets geweest, dat moet wel want Niets kan niet Iets veroorzaken als je begrijpt wat ik bedoel. eindeloze discussie dit. ik vind alleen dat mensen die niet geloven wel wat meer respect mogen hebben voor de Islam (net zoals voor alle andere geloven). en dat die miljoenen mensen doodgaan, wat doe jij eraan? geef jij je geld dan niet uit aan vakanties en andere dingen ipv daar te gaan helpen? meld jij je aan bij het wnf? ben jij lid van war child? mensen zijn egoistisch, wij vinden t erg dat mensen daar sterven, en die gedachte kopen we af bij giro 555. wanneer we iemand een miljoen zien geven is dat veel, dat diegene dat miljoen niet eens mist daar denken we bijna niet aan. als de mensheid niet zo hebzuchtig en haatdragend was geweest had de wereled er wel anders uitgezien. tis mij te makkelijk dat op een God af te schuiven.

tgtg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven