AndroidHealthClinic

Shocking News Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

om het tweede deel eraan vast te plakken "Maar die zijn niet zo veel anders dan de waarden en normen van de doorsnee-Nederlander" dit geeft dus aan dat ze naar een samenleving streven die bijna identiek is aan de nederlandse. ik denk dus dat je xenofobe angst voor assimilatie wel mee zal vallen.

zoals ik eerder al zei, welke waarden zijn dit dan?

Waarom een partij oprichten die hetzelfde nastreeft als wat we al hebben? Het zal in dat geval omdat verschillende deel gaan: maar daar blijft Kreeft stil over.

religieuze overtuigingen vormen voor een groot deel van de mensen hun normen en waarden. net zoals wetenschap/retorica dat bij veel atheisten doen. politiek draait ook om wat mensen ethisch verantwoord achten, de twee lijken me niet ver uit elkaar te liggen.

Ik begeef me hier op gebied waar je veel verder in bent dan ik, maar is sinds Machiavelli de scheiding tussen ethiek en politiek niet een stuk groter?
Religieuze overtuigingen als basis voor normen en waarden zijn ook maar een vinger lang en dat de wetenschap voor normen en waarden zorgt is ook niet 1,2,3 het geval (imo). Wel kan de wetenschap kennis aanleveren die we gebruiken in onze ethische overtuigingen. En de gemiddelde religieuze zal ook een heleboel wetenschappelijke zaken gebruiken als basis voor diens normen en waarden; mijn vraag is dan: wat voegt een religie toe?

Zolang Kreeft niet wat specifieker is, vind ik zijn argumentatie wel aardig slecht, maar ik heb me verder ook niet verdiept in zijn ideeën.

Waarom een partij oprichten die hetzelfde nastreeft als wat we al hebben? Het zal in dat geval omdat verschillende deel gaan: maar daar blijft Kreeft stil over.

Ik begeef me hier op gebied waar je veel verder in bent dan ik, maar is sinds Machiavelli de scheiding tussen ethiek en politiek niet een stuk groter?
Religieuze overtuigingen als basis voor normen en waarden zijn ook maar een vinger lang en dat de wetenschap voor normen en waarden zorgt is ook niet 1,2,3 het geval (imo). Wel kan de wetenschap kennis aanleveren die we gebruiken in onze ethische overtuigingen. En de gemiddelde religieuze zal ook een heleboel wetenschappelijke zaken gebruiken als basis voor diens normen en waarden; mijn vraag is dan: wat voegt een religie toe?

Zolang Kreeft niet wat specifieker is, vind ik zijn argumentatie wel aardig slecht, maar ik heb me verder ook niet verdiept in zijn ideeën.
als hij zich richt op moslims en een beetje doet alsof hij er voor hen is dan heeft hij al een grote groep potentiële kiezers. in die zin zou je kunnen zeggen dat het hem macht oplevert.

uiteraard is hij niet heel erg helder kwa standpunten, zijn partij begint net, het e.a. zal dus nog uitgekristaliseerd moeten worden. (tenzij het een partij a la ton wordt ;) dan heb je geen standpunten nodig) uitspraken daarover doen in dit stadium lijkt mij dan ook niet slim. mijn vermoedens zijn dat het een zeer gematigde partij wordt die vooral mikt op punten die goed verenigbaar zijn met de huidige samenleving. als je kijkt naar wat hij nu zegt over het karakter van de partij lijkt dat mij het meest logisch.

over machiavelli enzo, ik studeer voor beleidsmedewerker, geen politieke filosofie oid ;) die vakken heb ik uiteraard wel gehad, maar ben er ook geen expert in, alhoewel het me wel interesseert.
ik weet alleen dat machiavelli wel voorstander was van normen en waarden, maar deze meer als "instrument" zag, gebruik ze slim en doe mensen geloven dat je een eerlijk persoon bent terwijl je je ondertussen gedraagt als rat, dat is de hoofdzaak die ik ervan mee gekregen heb. uiteraard heb je dan verschillende stromingen binnen de politiek, machiavelli was vooral realist, een visie die vooral stoelt op het recht van de sterkste en weinig met ethiek van doen heeft. deze visie overheerst op internationaal toneel, op nationaal niveau zijn ethische zaken wat belangrijker. wat iemand als ethisch juist acht bepaalt iemand veelal op basis van zijn omgeving, gelovigen baseren hun normen en waarden op de bijbel (voor een groot deel) denk hierbij aan de zedelijke normen. atheisten baseren het veel meer op "logisch nadenken/retorica" alhoewel emoties ook een belangrijke rol spelen, feit is dat er verschillende bronnen bestaan om je ethische waarden uit te putten, de bijbel is daar 1 van.

geloof zouden ze uit de politiek moeten weren dus alleen mensen die niet een kerk/moskee aanhangen. Ze zouden dus onafhankelijk moeten zijn. Zie het al gebeuren
Moslim party en Christelijke party nummer 1 en 2 die samen gaan regeren.... denk niet dat de democractie ten goede komt

Hou er wel rekening mee dat moslims masaal op De Moslim Partij stemmen, omdat ze bang zijn voor Geerd Wilders...
Ik denk dat die partij heel groot zal worden.. en ik zie die partij zeker liever niet in onze westerse coltuur komen, maaaaar we zitten hier wel met een serieus probleem want we zijn nou eenmaal een democratie

de enige manier is denk ik dat er alleen nog maar partij's mogen komen die geen geloof aanhangen.

inieder geval gaan 2 dingen goed samen, kijk de geschiedenis boeken en bijbel/koran (ja ik heb de bijbel gelezen)
GELOOF+OORLOG

als hij zich richt op moslims en een beetje doet alsof hij er voor hen is dan heeft hij al een grote groep potentiële kiezers. in die zin zou je kunnen zeggen dat het hem macht oplevert.

Agree. Al bekijk je de vraag van de andere kant als ik deed. Vanuit zijn perspectief is het een 'strategisch gunstig' aspect.

uiteraard is hij niet heel erg helder kwa standpunten, zijn partij begint net, het e.a. zal dus nog uitgekristaliseerd moeten worden. (tenzij het een partij a la ton wordt ;) dan heb je geen standpunten nodig) uitspraken daarover doen in dit stadium lijkt mij dan ook niet slim. mijn vermoedens zijn dat het een zeer gematigde partij wordt die vooral mikt op punten die goed verenigbaar zijn met de huidige samenleving. als je kijkt naar wat hij nu zegt over het karakter van de partij lijkt dat mij het meest logisch.

Agree. Als je laatste zin waarheid blijkt (en dat lijkt me inderdaad niet ondenkbaar) zou dat zeker een positieve bijdrage kunnen zijn aan de maatschappij. Niettemin heb ik altijd veel moeite met meer religie in de politiek. Een nog sterker religieus front zie ik niet zitten in de politiek als geheel.

over machiavelli enzo, ik studeer voor beleidsmedewerker, geen politieke filosofie oid ;) die vakken heb ik uiteraard wel gehad, maar ben er ook geen expert in, alhoewel het me wel interesseert.
ik weet alleen dat machiavelli wel voorstander was van normen en waarden, maar deze meer als "instrument" zag, gebruik ze slim en doe mensen geloven dat je een eerlijk persoon bent terwijl je je ondertussen gedraagt als rat, dat is de hoofdzaak die ik ervan mee gekregen heb. uiteraard heb je dan verschillende stromingen binnen de politiek, machiavelli was vooral realist, een visie die vooral stoelt op het recht van de sterkste en weinig met ethiek van doen heeft. deze visie overheerst op internationaal toneel, op nationaal niveau zijn ethische zaken wat belangrijker. wat iemand als ethisch juist acht bepaalt iemand veelal op basis van zijn omgeving, gelovigen baseren hun normen en waarden op de bijbel (voor een groot deel) denk hierbij aan de zedelijke normen. atheisten baseren het veel meer op "logisch nadenken/retorica" alhoewel emoties ook een belangrijke rol spelen, feit is dat er verschillende bronnen bestaan om je ethische waarden uit te putten, de bijbel is daar 1 van.

Agree, al zou ik willen toevoegen dat ik niet geloof dat de ene bron net zo goed als de ander is. En de bijbel of een koran beschouw ik niet als een goede bron voor waarden en normen. Eerder een vrij slechte.

Ik ga vast leren hoe ik couscous moet maken.

Zeker doen, topvoer voor een bodybuilder :thumbs:

Wat een reacties zeg! Waar komt die angst voor moslims toch vandaan?

Zullen we beginnen met Osama Bin laden ? Of nog eerder: 'Profeet' Mohammed ?

Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Uitgegeven: 17 juni 2009 11:51 Laatst gewijzigd: 17 juni 2009 11:51
EMMELOORD - De Nederlandse Moslim Partij (NMP) doet volgend jaar mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zei voorzitter Henny Kreeft uit Emmeloord woensdag.

m1dz728args1.jpg
De NMP mikt op zetels in de Noordoostpolder, Almere en Amsterdam.
De partij van Kreeft bestaat sinds 2007 en heeft nu een bestuur samengesteld met daarin allochtonen en autochtonen, mannen en vrouwen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De vrouwen zijn een bewuste keuze, stelt de frontman. ''Want volgens de islam zijn vrouwen gelijk aan mannen. Dat is één vooroordeel dat we uit de weg willen ruimen.''

Positiever imago

De NMP wil zorgen voor een positiever imago van de islam. ''Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen. Maar die zijn niet zo veel anders dan de waarden en normen van de doorsnee-Nederlander'', zegt Kreeft.Hij noemt als voorbeelden gerechtigheid, solidariteit, barmhartigheid, respect en vredelievendheid.
Kreeft: ''Wij verwerken deze uitgangspunten momenteel in ons partijprogramma. Daarna treden we actief naar buiten als partij om leden te werven in heel Nederland.''

Tweede Kamerverkiezingen

De NMP wil in twintig gemeenten zetels halen en Kreeft hoopt ook in de toekomst mee te kunnen doen aan de Tweede Kamerverkiezingen.
De Emmeloorder bekeerde zich in de jaren negentig tot de islam en was in het verleden actief voor D66, de Lijst Pim Fortuyn en de lokale partij ONS Noordoostpolder.
© ANP
Nu.nl

:yell::yell::army::shoot::suicide:

Hoe is het mogelijk dat iemand zoiets durft te schrijven?

Zullen we beginnen met Osama Bin laden ? Of nog eerder: 'Profeet' Mohammed ?

Het imago van de Islam is wreed aangetast door figuren als Osama BL. Wat Osama en co doen en willen is in strijd met de Islam. Helaas denken hedendaags nog veel mensen dat de Islam de boosdoener is. De Islam staat voor vrede. Het is jammergenoeg de zogenaamde "moslims" die hier een draai aangeven en in naam van de Islam dingen doen die ervoor zorgen dat de Islam in een negatief daglicht komt te staan.

Wat de Profeet Mohammed betreft, ik raad een ieder aan om het boek "Biografie van de Profeet Mohammed" (vrede zij met hem) te lezen.

[Link niet meer beschikbaar]

Het imago van de Islam is wreed aangetast door figuren als Osama BL. Wat Osama en co doen en willen is in strijd met de Islam. Helaas denken hedendaags nog veel mensen dat de Islam de boosdoener is. De Islam staat voor vrede. Het is jammergenoeg de zogenaamde "moslims" die hier een draai aangeven en in naam van de Islam dingen doen die ervoor zorgen dat de Islam in een negatief daglicht komt te staan.

Wat de Profeet Mohammed betreft, ik raad een ieder aan om het boek "Biografie van de Profeet Mohammed" (vrede zij met hem) te lezen.

[Link niet meer beschikbaar]
En denk je dat Nederlanders hier blij mee zijn: ''Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen.

Het probleem is dat we al een partij hebben die net hetzelfde zegt: ''Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door christelijke waarden en normen.

Nu kan je gaan argumenteren dat die verschillen van de islamitische, maar feit blijft dat we nog steeds zelf de fout maken om religie en politiek niet te scheiden. Ergens is het dus niet onlogisch dat andere religies nu ook op die boot springen.

En denk je dat Nederlanders hier blij mee zijn: ''Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen.

Dit zijn voorbeelden van Islamitische waarden en normen:

Eerlijkheid;
zuiverheid;
goedheid;
vriendelijkheid;
respect voor een ieder (moslim en niet-moslim);
bescheidenheid;
nederigheid;
vergevensgezindheid;
etcetera.

Ik denk dat elk weldenkend mens deze waarden en normen zal koesteren.

Vroeger waren het de Christenen, nu de Moslims.

We denken verder te gaan terwijl er eigenlijk niks veranderd.

Dit zijn voorbeelden van Islamitische waarden en normen:

Eerlijkheid;
zuiverheid;
goedheid;
vriendelijkheid;
respect voor een ieder (moslim en niet-moslim);
bescheidenheid;
nederigheid;
vergevensgezindheid;
etcetera.

Ik denk dat elk weldenkend mens deze waarden en normen zal koesteren.

Leuke reclame, maar helaas gelden veel van deze kernwaarden veelal tegenover ANDERE moslims, en niet tegenover niet-gelovigen en soms ook niet tegenover anders gelovigen (people of the book: joden, christenen etc.). Daarnaast ben ik huiverig voor iedere politieke stroming van de islam, omdat de sharia al gauw om de hoek komt kijken.

Daarnaast mag Meneer Kreeft direct verbannen worden vanwege landverraad. Je bekeren tot de islam is 1 (wat veel voorkomt doordat alleen moslims met moslim vrouwen mogen trouwen, hoe respectvol en tolerant), maar dan ook nog je land en haar normen, waarden, cultuur en democratie naar de verdoemenis helpen door dit pan-arabisme is iets heel anders.

Laatst bewerkt:
Daarnaast mag Meneer Kreeft direct verbannen worden vanwege landverraad. Je bekeren tot de islam is 1 (wat veel voorkomt doordat alleen moslims met moslim vrouwen mogen trouwen, hoe respectvol en tolerant), maar dan ook nog je land en haar normen, waarden, cultuur en democratie naar de verdoemenis helpen door dit pan-arabisme is iets heel anders.

*******gecensureerd***** iets over kleppen en een nek.

Wat jij hier beweert is dat je in onze democratische samenleving waar zogenaamd alles gezegd moet kunnen worden dus niet de basis van de samenleving zelf ter discussie mag stellen.

Ik zie werkelijk geen enkel verschil tussen dit, de SGP en Wilders. allemaal willen ze in mijn ogen de Nederlandse maatschappij en de waarden en normen die wij koesteren om zeep helpen.

Simpelweg mogen ze dit zeggen, en mogen ze een partij oprichten. Het is aan de kiezers om te bepalen of ze wel of geen macht krijgen. Punt.

Je mag daar tegen agregeren, je mag je mening verkondigen...maar wat jij hier zegt is natuurlijk gewoon ronduit :kots:

Wanneer kunnen we gaan stemmen heb nu al zin om op deze partij te stemmen. Eigenlijk heel Nederland oproepen dit ook te doen om Wilders te ****en. :D

Terug
Naar boven