AndroidHealthClinic

Shocking News Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Het basis principe van een democratie is dat iedereen mag deelnemen aan de politieke procesgang. Niemand heeft het recht dat recht aan burgers te ontzeggen...

Dat wil dus zeggen dat ook al onderschrijf je de democratie niet je toch mag deelnemen aan dat proces...zelfs als het je doel is om de democratie op te heffen.

Als dat niet het geval zou zijn is er geen sprake van democratie....en leven we dus in een samenleving die in de basis ongelijkheid predikt en waarin iedereen, ook jij, slachtoffer kan worden van de willekeur van de bestuurlijke elite.

Het is de taak van de democratie om haar nut en bestaansrecht te bewijzen en niet om die op te dringen of af te dwingen.
Mooi verhaal. Alleen jammer dat men dan politieke partijen in België en Nederland via justitie wil uitschakelen, past niet echt in datzelfde verhaal. Vaak dan nog met politiek benoemde rechters...

Mooi verhaal. Alleen jammer dat men dan politieke partijen in België en Nederland via justitie wil uitschakelen, past niet echt in datzelfde verhaal. Vaak dan nog met politiek benoemde rechters...

Dat klopt...en tot welke conclusie zou dat moeten leiden?

Overigens ter afweging:

recht tot deelname aan de procesgang betekend dat je je wel moet conformeren aan de procesgang.

Er zijn een paar fundamentele universele rechten die wij erkennen. Omdat deze universeel zijn kunnen en mogen ze dus niet afgenomen worden. Is dat je doel dan doe je dus niet mee aan de procesgang.

kunnen mensen in islamitische landen een christelijke partij oprichten?
zou ze met gelijke munt behandelen hoe kinderachtig het ook is

Grootste moslimland ter wereld heeft een christelijke partij maar net zoals in overwegend Christelijke landen de moslimpartijen amper een kans maken is dat natuurlijk andersom ook het geval in landen waar de moslimbevolking overheersend is.

In de radicale moslimlanden heb je amper partijen, dus ook geen christelijke partijen. Als er al christenen wonen in die landen.

Ik wees er enkel op dat er nog iets anders is dan xenofobie of islamofobie als het gaat over tegenstanders van islamisering. Sommige mensen haten religies of vreemdelingen niet, maar wensen toch niet dat dit toeneemt. Misschien moet links ook eens wat kritischer worden. Ik begrijp dat ze graag alles knuffelen wat vreemd is om genoeg kiesvee aan te trekken, maar soms is het handig als je je oogkleppen afdoet en even onderzoekt of die islamisering wel zo gezond is.
Geef eens precies aan wat jij zo 'ongezond' vind aan de 'islamisering'(Waar haast geen sprake van is)? En je kan links bashen wat je wilt T, het maakt mijvrij weinig uit.

Zucht, weer zo'n multiculturele held? In al mijn posts geef ik juist aan niets tegen nieuwe invloeden te hebben en moslims in het bijzonder. Echter praten we over een westerse en oosterse cultuur en daar zitten te grote verschillen tussen. Als je alleen al naar wat van de oostblok landen zou gaan zou je al veel bijna onoverkoombare cultuurverschillen zien. En dit zijn landen die momenteel als het westers gezien worden.
Om dan de cultuurverschillen nog groter te maken ga je dus naar de oosterse cultuur, of dat nu arabië is of china, zelfde problemen. En als je dan die cultuur de huidige (westerse) cultuur wilt laten vervangen, dan kom je probemen tegen die onoverkomelijk zijn.

Het westen heeft de fout gemaakt met het binnenhalen van de moslims vele jaren terug. Nu moet dat opgelost worden, echter is dat door de cultuur en mentaliteit van beiden kanten bijna onmogelijk.
Multiculturele held? Ik heb niks tegen een samenleving waar meerdere volkeren/culturen samenleven. Als ik dan een 'multiculturele held', iemand met oogkleppen op of een linkse randdebiel maakt mij vrij weinig uit. En sinds wanneer vervangt een cultuur een andere cultuur? Door de globalisering zullen steeds meer culturen zich gaan mengen en ontstaat er dus een 'nieuwe' cultuur. Dit is slechts een kwestie van tijd. Ik zou weleens willen weten wat voor onoverkomelijke problemen jij ziet tussen de 'Westerse' en de 'Oosterse'(Hou het maar op de 'cultuur van het midden-oosten') cultuur.
Helaas voor jou is de kans op succes met deze manier van denken net zo'n grote utopie als mijn gewenste scheiding van politiek en religie.

Echter ligt de kans van slagen in een staat waar politiek en religie gescheiden zijn (meer uniform door negeren van een religieuze bak loze ruimte) theoretisch hoger dan in een pluriforme kolerezooi waarin iedereen wat water bij de wijn moet doen.

We eindigen zo steeds in de piek van onze standaard normaal verdeelde samenleving. Die piek wordt door de tijd bepaald door allerlei futuliteiten die op dat specifieke meetmoment ''hot'' zijn maar tegelijkertijd belachelijk verwaarloosbaar gezien de echte inbreng op het willen verbeteren van de basis van het beleid. Teveel diversiteit nekt de werking van politiek, men komt niet meer aan regeren toe.

Mooie post bro!
In een pluriforme samenleving doet niemand 'water bij de wijn'. Het 'versmelt' in elkaar. En hoe nekt de diversiteit de werking van de politiek? Ons hele politieke systeem zit zo in elkaar dat de grootste delen van de bevolking vertegenwoordigd zijn in de eerste en tweede kamer. Er is in Nederland nauwelijks sprake van een gigantische diversiteit aangezien de meeste partijen wel overeenkomsten hebben in hun denken. Men komt prima aan regeren toe, de enige reden waarom ze niet aan regeren zouden toekomen is omdat de ministers en dergelijke steeds verantwoordelijkheid moeten afdragen aan r**ards zoals Wilders die om het minste hun weer naar de kamer roepen.

Dat klopt...en tot welke conclusie zou dat moeten leiden?
Ik veronderstel dat je wilt insinueren dat niemand een politieke partij mag verbieden. In normale omstandigheden ben ik het daarmee ook eens. Alleen blijf ik erbij dat in een land waar kerk en staat gescheiden zijn, dit ook zou moeten gelden voor de politieke ideologieën. Maar ik stel vast dat de bevolking hier nog niet klaar voor is, dus kan je het onmogelijk proberen opdringen.

Geef eens precies aan wat jij zo 'ongezond' vind aan de 'islamisering'(Waar haast geen sprake van is)? En je kan links bashen wat je wilt T, het maakt mijvrij weinig uit.
Het gaat me zelfs niet zo zeer om de soms barbaarse ideeën die uit de Islam komen, maar meer het feit dat ik er niet van hou dat om het even welke religie mee gaat bepalen welke regels en wetten er gemaakt en aangepast moeten worden. Religie is wat mij betreft een louter persoonlijke en private aangelegenheid welke niets te zoeken heeft in de politiek of de staat.

Scheiding der machten moet er zijn in een democratische rechtstaat...
Maar vroeger had je toch ook in Belgie de Christelijke Volks Partij (CVP), dus
vrees ik dat als er in Belgie iemand op het gedacht komt je de Islamitische
Kweniewa Partij zo van de grond krijgt.

Juist Gent in Cijfers bekeken: 10% van de OFFICIELE inwoners in Groot Gent zijn buitenlander...
De Turken zijn met bijna 5000 de grootste groep daarin. Doet je toch wel nadenken,
als je bedenkt dat bijna alle Turken hier van 25 jaar en jonger.... juist ja, BELG zijn en geen buitenlander!

De cijfers slaat dus op de nationaliteit, niet op kleur of achternaam!
(Als ze dit laatste in cijfers zouden vertalen, vallen de "echte" Belgen van hun stoel)

Ik veronderstel dat je wilt insinueren dat niemand een politieke partij mag verbieden. In normale omstandigheden ben ik het daarmee ook eens. Alleen blijf ik erbij dat in een land waar kerk en staat gescheiden zijn, dit ook zou moeten gelden voor de politieke ideologieën. Maar ik stel vast dat de bevolking hier nog niet klaar voor is, dus kan je het onmogelijk proberen opdringen.

Ik wil insinueren dat het democratisch gehalte van onze beide landen niet erg optimaal is....we zijn nog niet helemaal gesynchroniseerd met de democratisch utopia-server* ;)

In principe mag iedereen meedoen aan het proces. Het proces kent wel regels. Voldoe je niet aan die regels dan mag je het opnieuw proberen in een andere vorm.

Ik ben overigens wel van meing dat kerk en staat bij ons niet gescheiden zijn en dat in onze samenleving te weinig wordt gedaan om dat te garanderen.

*(sorry voor de lamme uitspraak.,..vandaag overleg gehad met een aantal IT-medewerkers die ik o.a. moet aansturen....en managing IT is like herding cats... :D ....dus dat overleg liep uit en ben nu overspoeld met IT-lingo)

Humor, ik ga op ze stemmen!

De NMP wil zorgen voor een positiever imago van de islam. ''Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen. Maar die zijn niet zo veel anders dan de waarden en normen van de doorsnee-Nederlander'', zegt Kreeft.
Hij noemt als voorbeelden gerechtigheid, solidariteit, barmhartigheid, respect en vredelievendheid.

24y2q2x.jpg

super vredelievend :D

Ik denk dat het nu tijd is om te concluderen.... dat we allemaal dood gaan! :treuren::treuren:

Het ging mij meer om de vrijheid in de politiek. Een democratisch systeem is er op gericht dat iedereen een stem krijgt. Als je hier wat aan wilt doen ben je imo niet veel beter bezig dan landen als Iran of SA.

Een grondwetwijziging kan in Nederland ook. Inderdaad 2/3 van het parlement (wat al bijna onmogelijk is) en dan moet het ook nog door de eerste kamer. En volgens mij moet het ook nog over 2 parlementen.
Dus dat gaat niet zo 1-2-3.

Maar correct me if i'm wrong.
2004 was de laatste grondwetswijziging.

Als ze landelijk gaan ga ik zeker op ze stemmen, zullen er meer volgen die anti wilders zijn. :D
misschien dat ik ook op zo'n manier m'n proteststem zal uitten, alhoewel D66 zich ook steeds meer anti wilders opstelt.

Geen problemen met een moslimpartij, we hebben ook de christenunie en dergelijke. Echter waar ik wel moeite mee heb is het volgende citaat:

''Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen."

Waarom moet de samenleving zich kenmerken door islamitische waarden? We zijn geen islamitische natie, dus waarom moet onze samenleving zich wederom gaan voegen naar islamitische waarden? Op de één of andere manier loopt de PR vanuit het islamitische blok toch altijd ergens spaak...
dat zijn gewoon de waarden en normen die een moslim volgt, veelal afgeleidt uit zijn geloof, net als bij het CDA, die ook een dergelijk beginsel in hun standpunten hebben staan. als wij een redelijke hoeveelheid moslims/niet moslims in de maatschappij hebben die deze waarden aanhangen is onze samenleving dus ook per definitie voor een deel islamitisch.

Ach de tijd is er inderdaad nog niet rijp voor. Teveel mensen zijn nog gelovig en stemmen helaas op religieuze (christelijke) partijen. Dus als ik het realistisch bekijk weet ik ook wel dat een totale secularisering binnen de politiek niet voor morgen is.

Wat je zegt over een stem krijgen: waarom zou je geen stem krijgen zonder religieuze partij? Je stem zou juist veel persoonlijker en duidelijker zijn zonder de religieuze dogma's. Je zou kunnen stemmen op partijen die een eigen programma hebben, ipv op partijen die zich te baseren op een achterhaald boekje.

Inderdaad, dit is gewoon streven naar een samenleving binnen een samenleving. Totaal onaanvaardbaar, het is eigenlijk zeggen: wij willen Nederland islamiseren. En het ergste is dat partijen als CDA daar waarschijnlijk nog aan zouden meewerken ook.
jij quote wel erg selectief, vooral omdat de man duidelijk aangeeft te willen werken binnen de bestaande kaders.

misschien verwar je deze partij met de PVV?
CDA gaat hier never nooit niet aan meewerken, dat moet je zelf toch ook wel inzien, zoiets kunnen ze niet maken tov de achterban.

o zo
eerst meerderheid allochtonen broeien in een stad(rotterdam) en dan met aantallen de verkiezing in zo'n gemeente winnen
vraag mij toch af wat een moslimpartij van plan is, waarom zo de nadruk op moslim leggen? willen ze moskee's bouwen? special voorzieningen voor moslims? of gaan ze als een normale partij "regeren"? ik vind het maar achterlijk

christenunie is ook een achterlijke partij, en na het lezen van dat citaat kots ik op die moslimpartij
vooroordelen? je weet niks en toch vind je het achterlijk, je zet jezelf wel erg voor lul.

Onmogelijk geacht? Volgens mij werd er alleen onmogelijk geacht dat zo'n partij een aanhang krijgt waarmee wetswijzigingen mogelijk zijn. Dit soort partijen zijn gedoemd om splinterpartijen te blijven. Moslims zijn namelijk geen homogene groep en een moslimpartij kan dus nooit alle moslims dienen of zelfs maar een groep die een aanmerkelijk belang zal hebben in de landelijke politiek.

Over 10 of 20 jaar is er geen wereldheerschappij van moslims, dan zijn er eerder rassenrellen geweest omdat een aanzienlijk gedeelte van de bevolking zeer xenofobe trekken begint te vertonen.
hoezo, in Irak leven ze toch ook prima samen? ;)

Eens en eigenlijk ook oneens. De moslimpartij zou een spreekbuis kunnen zijn voor de moslims en dus voor de bijbehorende normen en waarden. Daar heb ik ook geen problemen mee, wanneer deze waarden oprecht zijn en bij kunnen dragen aan de samenleving. Echter zoals het nu verwoord is, komt het over alsof ze inderdaad bezig zijn met het "veroveren" van non-islamitische gebieden.
Het lijkt allemaal een beetje op wat de Christenen tijdens de kruistochten deden. Op zich ook niet verwonderlijk aangezien het merendeel van de arabische landen nog in de late middeleeuwen qua maatschappij leven.

Misschien is het slechts een onhandige verwoording van de moslimparTeiders.
jij ziet ook alleen wat je wil zien, het lijkt mij eerder een partij die gewoon een moslimgeluid wil laten horen, maar daarbij wel oog heeft voor de realiteit, het feit dat ze ook atheïsten in de partij betrekken zegt voor mij wat dat betreft genoeg.

Ik heb in het verleden citaten gezien waarin gesteld werd dat deze partijen nooit voet aan de grond zouden krijgen. De eerste stap is gezet, of het een splinterpartij zal blijven valt af te wachten. Moslims vinden hun religie belangrijker dan politiek, belangrijker zelfs dan Nederlandse wetten. Dus je zou de plank wel eens stevig kunnen misslaan als je denkt dat het geen homogene groep is. Als er een stevige moslimpartij gevormd wordt dan stemmen ze waarschijnlijk wél voor die partij. En dan krijg je een partij die wel eens ernstig zou kunnen winnen in de toekomst, en zelfs in aanmerking komt om in een coalitie te komen. En wat er ons dan te wachten staat, daar mag ik niet aan denken. Hun programma is in elk geval duidelijk: "islamitische waarden en normen". De islamisering die we tot nu toe gezien hebben, en die door linkse, christelijke en links-liberale partijen in beweging is gebracht zal dan alleen versterkt worden en leiden tot voorstellen die haaks staan op onze waarden en normen. En dan kan je het wel allemaal weglachen en denken dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, maar uitsluiten kan je het niet. Het is een proces dat reeds lange tijd bezig is en alleen kan toenemen onder het huidige politieke klimaat.

Xenofobie niet verwarren met terecht kritisch denken over bepaalde evoluties binnen de samenleving. Als overtuigde atheïst moet je altijd kritisch zijn en blijven voor evoluties die een gezonde secularisering binnen de maatschappij tegenwerken en/of teniet doen.
je vergeet het woord sommigen ervoor te zetten. nu doe je het lijken alsof elke moslim zijn waarden boven de politiek prefereert, dat is nonsense.

democratie pur sang lijkt me, niks mis mee. het wordt pas eng als je bepaalde groepen uit gaat sluiten omdat ze iets zeggen wat jij niet wil horen.

geef eens aan wat ze met deze waarden en normen bedoelen dan? deze bestaan niet, die verschillen per individu en lopen zeer ver uiteen.
bin laden is een moslim, ehsan jami ook... hebben beiden totaal andere normen en waarden hoor.

Zucht, weer zo'n multiculturele held? In al mijn posts geef ik juist aan niets tegen nieuwe invloeden te hebben en moslims in het bijzonder. Echter praten we over een westerse en oosterse cultuur en daar zitten te grote verschillen tussen. Als je alleen al naar wat van de oostblok landen zou gaan zou je al veel bijna onoverkoombare cultuurverschillen zien. En dit zijn landen die momenteel als het westers gezien worden.
Om dan de cultuurverschillen nog groter te maken ga je dus naar de oosterse cultuur, of dat nu arabië is of china, zelfde problemen. En als je dan die cultuur de huidige (westerse) cultuur wilt laten vervangen, dan kom je probemen tegen die onoverkomelijk zijn.

Het westen heeft de fout gemaakt met het binnenhalen van de moslims vele jaren terug. Nu moet dat opgelost worden, echter is dat door de cultuur en mentaliteit van beiden kanten bijna onmogelijk.
zal ik je wat vertellen? nederland kent een hele geschiedenis van tolerantie tov verschillende groepen, vroeger kwamen religieuzen die elders werden vervolgd hierheen en zo accepteerden wij nog tal van groepen. dat is ook de nederlandse cultuur (misschien niet zoals jij die wil zien)

[Link niet meer beschikbaar]

Klinkt niet echt radicaal in ieder geval. Maar goed hij zal wel weer als wolf in schaapskleren worden neergezet. Wilders heeft namelijk gezegd dat alle moslims als een soort Paard van Troje hier bezig zijn met taqqiya en hun ware gezicht pas laten zien als ze macht hebben.
eindelijk eens iemand die wat research doet.

Ik vind het in elk geval een beetje naïef om te denken dat een religie en zeker een religieuze politieke partij er niet alles aan zal doen om zoveel mogelijk macht in handen te krijgen. Het is het doel van elke religie en elke politieke partij om te groeien, macht te winnen, en de touwtjes van de samenleving in handen te krijgen. Natuurlijk doen ze zich nu zachtaardig voor, iets anders zou dom zijn. Is dat een reden om minder kritisch en bezorgd te zijn? Uiteraard niet. Ik wens niet te leven in een samenleving waarin regels bepaald worden vanuit een religieuze ideologie. Laat mij leven zoals ik wil, volgens wetten die bepaald zijn vanuit ethische en rationele principes en niets anders.
ideologie <> realisme.

dat moeten ze blijven doen, centrumpartijen scoren het beste, extreme partijen niet.

jouw vrijheid eindigt waar die van een ander begint en vice versa... je moet dus wel water bij de wijn doen in een samenleving met verschillende culturen.

jij quote wel erg selectief, vooral omdat de man duidelijk aangeeft te willen werken binnen de bestaande kaders.

misschien verwar je deze partij met de PVV?
CDA gaat hier never nooit niet aan meewerken, dat moet je zelf toch ook wel inzien, zoiets kunnen ze niet maken tov de achterban.
Als je de discussie goed gevolgd had, dan had je gezien dat er wel meer mensen struikelden over die zin, niets mis mee om iets specifieks te citeren waar je op wenst te reageren. Nogmaals; logisch dat ze aangeven binnen bestaande kaders te willen werken, het kan ook niet anders. De PVV zal dat ook moeten aanvaarden. Maar het is als partij natuurlijk wel mogelijk om je stempel te drukken op hoe de samenleving er gaat uitzien.

je vergeet het woord sommigen ervoor te zetten. nu doe je het lijken alsof elke moslim zijn waarden boven de politiek prefereert, dat is nonsense.
Nee dat is geen nonsens. Men heeft meerdere malen gematigde moslims ondervraagd hierover, en ze vinden hun geloof wel degelijk belangrijker dan de Westerse wetten. Op de vraag wat ze zouden doen als ze moesten kiezen, kozen zij steeds voor het geloof boven de wet. Geloof is voor hen hét belangrijkste op aarde.

ideologie <> realisme.

dat moeten ze blijven doen, centrumpartijen scoren het beste, extreme partijen niet.

jouw vrijheid eindigt waar die van een ander begint en vice versa... je moet dus wel water bij de wijn doen in een samenleving met verschillende culturen.
Ik wens geen wijwater bij mijn wijn te doen. Die troep giet je wat mij betreft maar in de gootsteen ;) Trouwens je hebt het over culturen in de samenleving, ik had het over religie in de politiek. Gelieve geen zaken door elkaar te halen.

als ik nu een plaatje weet te vinden van een blanke die iets slechts zeg, kan ik jou dan ook onder die groep scharen en zo een oordeel over jou vormen?

Mischien wel, maar denk dat de meesten wel weten dat de Islam geen vriendelijke religie is

Vijandigheid

Soera De Tafel (5:51) verbiedt moslims vriendschap te sluiten met joden en christenen, op straffe van uitsluiting. Soera Het Berouw (9:29) geeft opdracht hen te "bestrijden" totdat ze in een positie van onderdanigheid zijn gebracht (dhimmi) en een speciale belasting (Jizya) betalen voor het "voorrecht" om in een moslimsamenleving te mogen leven. Voor andere ongelovigen (o.a. hindoes, boedhisten, animisten) zijn er volgens S. 9:5 maar twee opties: bekering tot de islam, of de dood. Ook in andere koranverzen krijgen moslims opdracht de "ongelovigen" met "hardheid" te behandelen.

Nee dat is geen nonsens. Men heeft meerdere malen gematigde moslims ondervraagd hierover, en ze vinden hun geloof wel degelijk belangrijker dan de Westerse wetten. Op de vraag wat ze zouden doen als ze moesten kiezen, kozen zij steeds voor het geloof boven de wet. Geloof is voor hen hét belangrijkste op aarde.

Bron?

Mischien wel, maar denk dat de meesten wel weten dat de Islam geen vriendelijke religie is

Epic theologische kennis.
Wie gaat ontkennen dat moslims niet kunnen samenwerken met crhistenen :roflol:
Het is niet omdat er in de bijbel staat dat je mensen moeten doodslaan die in de sabbat werken dat ze dat effectief ook doen vb. Hetzelfde geldt voor moslims.

dat zijn gewoon de waarden en normen die een moslim volgt, veelal afgeleidt uit zijn geloof, net als bij het CDA, die ook een dergelijk beginsel in hun standpunten hebben staan. als wij een redelijke hoeveelheid moslims/niet moslims in de maatschappij hebben die deze waarden aanhangen is onze samenleving dus ook per definitie voor een deel islamitisch.
Aangezien de exacte quote is dat er gestreefd wordt naar een samenleving die gekenmerkt wordt door islamitische waarde, betekent dat er sprake zou zijn assimilatie. Zoals ik al in mijn andere posts aangaf, heb ik geen moeite met moslims of culturele invloeden, echter volledige assimilatie vind ik ongewenst. Zolang het merendeel van de bevolking nog een westerse cultuur aanhangt, moet deze vastgehouden worden.
Ze hadden voor een betere formulering moeten kiezen, bijv. "we streven naar het duidelijk uitdragen van islamitische normen en waarden om tot een meer harmonieuze samenleving te komen".

jij ziet ook alleen wat je wil zien, het lijkt mij eerder een partij die gewoon een moslimgeluid wil laten horen, maar daarbij wel oog heeft voor de realiteit, het feit dat ze ook atheïsten in de partij betrekken zegt voor mij wat dat betreft genoeg.
De pot verwijt de ketel? Zoals ik, wederom, in mijn eerdere postings zei vind ik het goed dat moslims een politieke spreekbuis krijgen. Echter moet dit niet met de intentie zijn om het een samenleving te creëeren met puur islamitische normen en waarden.

Sommigen hier doen nou net alsof wat ik zeg hogere wiskunde is, maar volgens mij is het niet zo moeilijk allemaal....

Het is maar de manier waarop je het interpreteert i guess. Islamtische waarden, maar die zijn juist gelijk aan westerse waarden.

''Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen. Maar die zijn niet zo veel anders dan de waarden en normen van de doorsnee-Nederlander'', zegt Kreeft.
Hij noemt als voorbeelden gerechtigheid, solidariteit, barmhartigheid, respect en vredelievendheid.

Terug
Naar boven