XXL Nutrition

Gestopt Mr. Belgium goes nuts

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel succes!

Ik vroeg me alleen af, is een doel van 3-4 kg in een jaar niet een beetje weinig?
Neen, ik doe het clean, en ik kan beter een realistisch doel stellen en achteraf aangenaam verrast worden mocht het meer zijn. Ik reken een beetje op mijn spiergeheugen om vrij snel terug aan te komen, maar vijftig jaar is geen dertig meer, laat ons eerlijk zijn.
 
Kop omdraaien

Wel het is zover, ik ben langzaam de knop aan het omdraaien. Morgen bezoek ik een drietal gyms en dan maak ik meteen een keuze (samen met mijn zoontje).

Grappig eigenlijk, mijn zoontje is grote fan van catchwedstrijden op TV (Hulk Hogan, The Undertaker enz...), hij beseft op zijn leeftijd nog niet echt dat zijn eigen vader ook wel mocht gezien worden. Hij laat zich hypnotiseren door de sfeer rond het hele catchgebeuren. Ik laat hem daarbij in zijn wereldje, het zijn nu éénmaal zijn helden.

Waar ga ik nu naar kijken, allereerst is de sfeer belangrijk, inrichting, kleuren, en natuurlijk toestellen en andere uitrusting. De eigenaars ga ik ook scannen en natuurlijk speelt de maandprijs ook een rol, al verwacht ik niet veel verschillen.
The Health Centers laat ik links liggen, teveel snobs die hun ding komen doen, neen lekker hardcore.

Tot straks - Jan ;)
 
Ok, top! :thumbs:

Heb je eigenlijk al een idee wat voor schema je gaat volgen?
 
Lekker hardcore,kom naar hechtel powerhouse mss ken je de uitbater wel ;-)
 
Okedan! Leuk dat je zoontje toch al die interesses ook heeft! Hoe oud is deze?
 
Ok, top! :thumbs:

Heb je eigenlijk al een idee wat voor schema je gaat volgen?
,

Ik veronderstel dat ik de eerste weken wat ga spelen, 100% instinctief, daarna zien we wel, dat zal na een maand of zo zijn, ik zal dat hier dan updaten.
 
Lekker hardcore,kom naar hechtel powerhouse mss ken je de uitbater wel ;-)

Ik ken de streek rond Leopoldsburg als mijn broekzak, ik liep school aan het Koninklijk Atheneum (Wet. B). Maar nu woon ik in Wallonië, dat is wel erg ver om te gaan trainen. Op het eerste zicht wordt het een gym in Spa.
 
Okedan! Leuk dat je zoontje toch al die interesses ook heeft! Hoe oud is deze?

Hij is 10 jaar, erg jong dus, maar hij moet meer lichaamsbeweging hebben, hangt te veel aan zijn X-Box om nog gezond te zijn.
 
wat was je gewicht en bf op die foto. Ben erg benieuwd.
 
wat was je gewicht en bf op die foto. Ben erg benieuwd.
Ik veronderstel dat het om de side chest pose gaat, ik was toen 76 KG droog met 2% lichaamsvet en 1,70 meter groot. Ik kon nog 4 kg droog bijkomen en nog steeds tot de middengewichten behoren. Ik besliste anders en stopte ermee omdat van mij werd verwacht dat ik gastoptredens begon te doen en steeds in goede vorm moest blijven. Ik werd tweede in de Internationale Golde Classic van Antwerpen, na een Deen en voor een Nederlander (spijtig dat ik zijn naam niet meer ken, het was een zeer mooie en gracieuze atleet. Bovendien zijn er toen gesprekken geweest met bondsfiguren die me in het verkeerde keelgat zijn geschoten. Vraag me niet wie of wat, maar het kwam erop neer dat ik mijn gezondheid op de proef moest stellen, no thanks.
 
SORRY DIT BERICHT WAS BEDOELD VOOR MIJN ANDERE POST - Vragen aan Mr. Belgium 1987.
 
Laatst bewerkt:
Even tussendoor (toch) ...

Hier een foto die jullie wel zal interesseren (BEFORE AND AFTER). Ik moet eerlijk zeggen ik heb vanavond zitten twijfelen, doorgaan of niet met deze post. Enerzijds kan ik onmogelijk alle privé-mailtjes blijven beantwoorden die ik krijg, jullie moeten begrijpen dat ik niet iedereen persoonlijk kan beginnen begeleiden. Anderzijds heb ik mailtjes gekregen die niet zo "koosjer" waren. Daarom heb ik beslist geen privé-mailtjes meer te beantwoorden. Stel jullie eventuele vragen dus hier.

Ik ben tot het besluit gekomen dat er veel jongeren zijn die graag iets van hun leven willen maken, en ik wil ze niet in de kou laten staan, vandaar dat ik toch doorga met deze post.

Wel wil ik duidelijk zijn over een bepaald onderwerp, nl. anabolen enz., ik praat daar niet over, het is een delicaat en complex onderwerp en verkeerde interpretaties loeren om de hoek. Ik kan alleen maar een waarschuwende vinger in de lucht steken, ga erover praten met een sportdokter als je echt meer inlichtingen wil (en blijf uit handen van pushers). Hij is de geschikte persoon om je voor te lichten over de gevaren voor je gezondheid.

Ik ga nu clean aan de slag, ik herhaal het nog eens, om een strak en jeugdig lichaam te verkrijgen t.o.v. andere vijftigjarigen. Ik heb geen zin om aan competies mee te doen, met alle respect voor diegenen die dat wel doen. Trouwens moest er een organisator mij en mijn gezin uitnodigen om een wedstrijd bij te wonen als bezoekers (of te jureren) dan zou ik dat in overweging nemen.

De tijd om mij te meten met anderen is voorbij, ik doe die deur definitief dicht, ik heb nu een gezin, en dat gaat voor. Ik heb drie bedrijven te runnen en daar kruipt veel tijd in, de resterende uren zijn voor mijn gezin.

Ik hoop dat jullie dit standpunt begrijpen en ook respecteren, mijn competitiedrift speelt zich nu op een ander terrein af, nl. de concurrentie voorblijven in de zakenwereld. Het is een tijd van crisis en dat vergt dubbele inzet.

Samengevat : ik laat jullie niet in de steek want ik heb beloftes gedaan aan sommigen onder jullie. Moest ik een bron van inspiratie kunnen zijn voor hen dan is dat meer dan voldoende.

Ik heb ook geen zin in discussies over wie de grootste, de beste, de oudste is op deze site. Er zijn vast en zeker andere interessante persoonlijkheden hier die er misschien beter uitzien dan ik vroeger, zoveel te beter voor hen, en ik gun het hen.

Jullie kunnen vast en zeker interessante tips opsnorren van even onderlegde BB-ers op dit forum. Doe dat dan ook, en doe ze de groeten van mij, ik wens ze enorm veel succes met al hun doelstellingen en het realiseren van hun dromen.

Mijn droom is uitgekomen, toen ik begon met trainen (zie foto links) lachte men me uit als ik hen vertelde dat op een dag ik Mr. Belgium zou worden bij de lichtgewichten. Zeven jaar later was het mijn beurt om te lachen (zie foto rechts) en wel bij de middengewichten.

Ik denk dat ik hiermee zowat alles heb gezegd en ben er zeker van dat ik op jullie begrip kan rekenen (deze ouwe wilt rustig en bedachtzaam aan de weg timmeren) - ik bedank al diegenen die me aanmoedigden of met complimenten benaderden en moedig ze aan om hun dromen waar te maken.

Thanks for your patience...

Jan

;););)

Copie de Before and after.jpg
 
Laatst bewerkt:
heel veel succes met het behalen van je doel!
Respect!
 
Beste Jan,

Gezien het topic waarin wij vragen aan je konden stellen min of meer gesloten is, vroeg ik mij af of ik hier eventueel mijn vraag nog kan stellen. Zo nee, dan kun je hem negeren, zo ja, de vraag is als volgt:
Je vertelde dat je foto 76 kilo woog met een 2% bf. Ik vroeg mij af wat jou off-season gewicht was en welk bf% je maximaal hanteerde als je off-season was.
Keep up the good work!
 
Beste Jan,

Gezien het topic waarin wij vragen aan je konden stellen min of meer gesloten is, vroeg ik mij af of ik hier eventueel mijn vraag nog kan stellen. Zo nee, dan kun je hem negeren, zo ja, de vraag is als volgt:
Je vertelde dat je foto 76 kilo woog met een 2% bf. Ik vroeg mij af wat jou off-season gewicht was en welk bf% je maximaal hanteerde als je off-season was.
Keep up the good work!

Hallo, ik trachtte nooit hoger dan 6 tot 8 % lichaamsvet toe te laten. Off season was ik rond de 75, jawel ik kwam droger en won 4 à 5 kg aan spieren bij tijdens mijn voorbereiding van de finale. Het was wel een high-tech voorbereiding zonder in detail te treden. Al dat bulkgedoe is niet aan mij besteed, bulken is extra lichaamsvet opbouwen en dan hoopt men dat de spieren daaronder ook dikker worden. Vals gevoelen, het enige wat er gebeurt is dat het spierweefsel vetter wordt, en dat moet er dan voor de wedstijd terug af. Niets voor mij.
 
Mooi om te lezen dit, respect.. wat een mooie sport he, nouja.. levensT!
 
succes! :wl:

In welke branche werk je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven