XXL Nutrition

Review Muscle Protect - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Aminozuren
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Muscle Protect beschermt je spieren tijdens zware trainingen om optimaal te kunnen groeien in keiharde spiermassa en sterker te presteren; als je spierafbraak tijdens de inspanning bijna volledig kunt voorkomen dan verdwijnt letterlijk de rem voor vetvrije spiergroei en het versterken van je prestaties. Bodybuilders kunnen ongeremt meer vetvrije spiermassa kweken, andere sporters zien hun prestaties sterk verbeteren. Muscle Protect is het product wat je lichaam echt kan veranderen!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 keer
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Watermelon: zeer goed
  • Welke dosis heb je gebruikt? 12,5 gram (1 serving)
  • Waar heb je het supplement gekocht? Body&fit online
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis verzending, goede service, snelle levering, extra cadeaus
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 19,9 €
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Zeker!

Mijn review:

Ik heb het maar 2 keer gebruikt, maar ik ben niet van mening dat dit meer hoeft te zijn om een review te geven over een BCAA supplement. Aangezien je niet over een tijdsperiode niet kan uitmaken of je er nu extra massa mee genomen hebt of niet. Ik zie BCAA's gewoon als een goede aanvulling!

De smaak is nagenoeg perfect! Smaakt zeer lekker en fris. Benaderd de smaak watermeloen eigenlijk perfect. Ook is er geen rare nasmaak of dergelijke.

Oplosbaarheid is tevens ook zeer goed te noemen (er is lecithine toegevoegd). Na eventjes roeren was het bijna helemaal opgelost. Enkel op de bodem nog een paar korreltjes.

Qua ingrediënten zit het ook goed. (concurrent voor xtend en bcaa recovery formula) Wat het me als extra geeft tijdens de training is dat ik sneller herstel tussen de sets door, en minder spierpijn heb achteraf.

Voor de rest is de prijs/kwaliteit verhouding beter dan bij andere merken.

Verdient zeker een 9/10 (geen 10 omdat het eigenlijk altijd beter kan :D)

muscle-protect_body&fit.jpg

Ik hooP dat het zijn werk doet, want het heeft een vieze, onnatuurlijke nasmaak in mijn ogen. Ik heb FW en LB gehad.

Muscle Protect doet zeker zijn werk.:) Het voorkomt/remt je spierafbraak tijdens de training. Dat is altijd en voor iedereen effectief!:)

Mijn eerste ervaring met Muscle Protect Lemon was meteen een schot in de roos..

Smaak
Het eerste wat je meekrijgt van zo'n product is natuurlijk de smaak. Vooraf las ik altijd dat BCAA's vies waren dus ik had niet bepaald hoge verwachtingen van de smaak, ik werd al snel heel erg blij. Muscle Protect was zeker niet vies, het is zelfs lekker te noemen. Ik mix een volle schep muscle protect altijd met 400 mililiter water.

Inname
Ik neem dus één schep per keer maar het tijdstip van inname verschilt nogal. Op niet-trainings dagen neem ik het meestal mee naar school aangezien ik bij het ontbijt ook al een wheyshake met havermout neem. Op trainingsdagen drink ik gewoon kleine slokjes tijdens de training. Ik doe er soms ook nog een klein scheutje aardbeiensiroop doorheen, dat maakt het nog lekkerder.

Ervaringen
Het is moeilijk te bepalen of het product werkt of niet omdat je natuurlijk met veel factoren te maken hebt (slaap, voeding, trainingsintensiteit enz.) maar toch lijk ik beter te herstellen tussen de setjes door, en heb ik minder spierpijn.

Prijs
Hoewel de prijzen marktconform zijn, blijf ik het toch stevig aan de prijs vinden. Daarentegen heb ik sinds het gebruik ervan wel goede vooruitgang in mijn training ondervonden dus ga ik wel een nieuwe pot bestellen. Dit kan echter ook komen omdat ik net met een nieuw schema ben begonnen.

Conclusie
Afgaande op de studies die ik eerder heb gezien, en mijn eigen ervaringen denk ik dat dit een goede aanvulling op je voeding is. Het heeft een goede smaak en kan op ieder moment van de dag gedronken worden, wat wel een groot voordeel is.

Verbeterpunten
Wat gebeurt er met de smaak als je er geen smaakstoffen aan toevoegt? Dan zou je het misschien door je sapje heen kunnen doen, of door een shake.. nu zit je altijd met een smaak wat het mixen met andere producten wat lastig maakt. Ander verbeterpunt zou een grotere verpakking zijn, dat zou wellicht kunnen resulteren in gunstigere prijzen voor zowel consument als B&F.

Wanneer er aan de verbeterpunten wat gedaan zou kunnen worden zou ik het een 10/10 vinden, nu is het een 9/10

Bedankt voor je review en op- en aanmerkingen! Waardeer ik! :)

-Leon

Weer twee nieuwe potten besteld :)

• Like
Waarderingen: B&F
Is het nu de bedoeling dat je 1 serving neemt of 2 (voor/tijdens en na?)

grtz

Is het nu de bedoeling dat je 1 serving neemt of 2 (voor/tijdens en na?)

grtz

Beetje afhankelijk van je training. Bij een krachttraining kun je een dosering vlak voor of in het begin van je training nemen, bij een zware training ook een dosering direct erna.

Doe je na je krachttraining nog een cardio sessie dan zou ik een dosering Muscle Protect tussen de krachttraining en de cardio nemen. Je profiteert dan volledig van het vet verbrandende effect maar voorkomt de gevreesde spierafbraak, optimaal resultaat.:)

Ahah, want nu grbuik ik Xtend en doe ik 1 serving voor/tijdens en 1 na. Idd met die nieuwe prijzige Xtend wordt het een dure grap!
Ben nu ook bezig met ochtendcardio en wat later krachttraining, dus 2 servings in totaal is dan wel aangeraden?

Grtz

Ahah, want nu grbuik ik Xtend en doe ik 1 serving voor/tijdens en 1 na. Idd met die nieuwe prijzige Xtend wordt het een dure grap!
Ben nu ook bezig met ochtendcardio en wat later krachttraining, dus 2 servings in totaal is dan wel aangeraden?

Grtz

2 servings is dan wel helemaal top inderdaad!:) Muscle Protect is in samenstelling zelfs ietsje beter als de nieuwe "prijzige" Xtend. Leg ze maar eens naast elkaar:)

Kan je MP ook gebruiken icm noxi of hard?

Kan je MP ook gebruiken icm noxi of hard?

Zeer zeker. Dat is een aanrader. Door Noxi of Hard! kun je zwaarder/intensiever trainen. Muscle Protect beschermt je spieren tijdens die zware trainingen. Hierdoor behaal je duidelijk meer spiermassa winst en prestatie verbetering!:)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Met Muscle Protect kun je spectaculaire winsten in spiermassa behalen.

Muscle Protect Lemon is echt heel erg lekker en niet zo zoet!!

Beetje afhankelijk van je training. Bij een krachttraining kun je een dosering vlak voor of in het begin van je training nemen, bij een zware training ook een dosering direct erna.

Doe je na je krachttraining nog een cardio sessie dan zou ik een dosering Muscle Protect tussen de krachttraining en de cardio nemen. Je profiteert dan volledig van het vet verbrandende effect maar voorkomt de gevreesde spierafbraak, optimaal resultaat.:)

Ik drink Muscle Protect nu tijdens mijn KT, en als ik cardio doe neem ik Muscle Protect hierNA. Is dit verkeerd?

vraagje,

is het nodig dat je langzaam drinkt qua de tijd dat je in de sportschool zit?

Ik drink Muscle Protect nu tijdens mijn KT, en als ik cardio doe neem ik Muscle Protect hierNA. Is dit verkeerd?

Nee, zeker niet. :) Je neemt het tijdens en direct na, dan is de verdeling prima zo!

---------- Post toegevoegd Wed 4 Apr 2012 om 18:56 ----------

vraagje,

is het nodig dat je langzaam drinkt qua de tijd dat je in de sportschool zit?

Ja, langzaam opdrinken tijdens de training is perfect:)

Als Muscle protect je spieren beschermt tijdens je training voorkomt het toch ook de noodzakelijke miniscule spierscheuring, die ervoor zorgt dat in rust je spieren groter "teruggroeien"?
In dat geval kan je ze toch beter na de training nemen voor de bevordering van het herstel? :)

Als Muscle protect je spieren beschermt tijdens je training voorkomt het toch ook de noodzakelijke miniscule spierscheuring, die ervoor zorgt dat in rust je spieren groter "teruggroeien"?
In dat geval kan je ze toch beter na de training nemen voor de bevordering van het herstel? :)

De mimiscule spierinscheuring vindt wel plaats. De te grote omzetting van kostbaar spiereiwit in energie niet. Dat is altijd een groot voordeel, tijdens de training is dan bij een wat langere zware training of tussen de krachttraining en cardio zeker een aanrader.:)

Nr. 1 in combinatie met muscle protect is dat goed? Is dat niet to much aangezien er veel dezelfde ingrediënten inzitten. En moet je bij muscle protect dan nog een post work out nemen?

Terug
Naar boven