Bedankt! Mocht je een keer tijd hebben hoor ik graag wat je er van vond
Wanneer melatonine er weer is kan je misschien even vragen aan Rene in zijn topic. 2-3 dagen nadat hij het heeft hebben wij het ook weer

. Ik zal vragen of sleep aid besteld kan worden bij de volgende leveren, zal over +-7 dagen op onze site staan.
Bedankt voor je bestelling weer! Leuk dat je nieuwe smaken probeerd. Saté is een favo in dit topic lees ik af en toe

.
Dat zit als volgt. Kipfilet bevat gemiddeld 75% vocht (water), 23% eiwit, en 1-2% vet. Een kipfilet die naturel is, dus waar geen zout en/of water aan toegevoegd is (worden bv wel ingekocht door restaurants), zal tussen de 20 en 30% vocht verliezen. 20% is bv als je het netjes in water ontdooit, in blokjes snijd en egaal bakt. 30% is bv als je het in koelkast laat ondooien (gaat meer vocht uit) en het in de oven gaart.
Nog belangrijker is te snappen hier dat het niet uitmaakt hoeveel vocht je verlies, zolang de kipfilet naturel is, want je eet het voor de eiwitten. Stel je pakt een 200gr kipfilet en gaard dit tot 150gr. Dan bevat deze gegaarde 150gr kipfilet even veel eiwit als de 200gr rauw. Je verdampt namelijk het natuurlijke vocht dat er in zit, niet het eiwit. Eiwit stolt en blijft er in. Men gaat hierbij dan ook vaak de fout in door bereid gewicht in voedingsschema's te nemen. Neem dus altijd rauw of in ons geval bevroren gewichten die je afweegt.
Onze gegaarde kipproducten zijn al dichtgeschroeid en verliezen daardoor eigenlijk niks. Dus als je 200gr pakt uit bv één van onze 2.5kg gegaarde kip zakken dan blijft het na de magnetron 200gr.