Fitness Seller

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Hoe zit het met de water weight in de producten ? Ik haal uit 1kg kip van de supermarkt meestal 600-650 gram geld dit ook voor juillie kipjes of haal ik hier meer uit ? En het zelfde voor de groentes zo kan ik incalculeren hoeveel ik nodig zou moeten hebben voor 2 weken aanschaf. En kijken hoe grote vriezer ik moet gaan inslaan om voor 2 weken packed te zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.722
Ook eens besteld :) ben benieuwd!

Bedankt! Mocht je een keer tijd hebben hoor ik graag wat je er van vond :meal:

Ook geen schatting hoelang dit duren gaat? Dan kan ik alvast gaan sparen :p

Wanneer melatonine er weer is kan je misschien even vragen aan Rene in zijn topic. 2-3 dagen nadat hij het heeft hebben wij het ook weer :). Ik zal vragen of sleep aid besteld kan worden bij de volgende leveren, zal over +-7 dagen op onze site staan.

Ook weer een nieuwe bestelling geplaatst. Voorlopig is mijn favoriet de smokey BBQ en de normale kipfilet chunks.
Saté en tandoori zitten bij mijn nieuwe bestelling om te proberen, ik ben benieuwd.
Goeie service zoals altijd.

Bedankt voor je bestelling weer! Leuk dat je nieuwe smaken probeerd. Saté is een favo in dit topic lees ik af en toe :).

Hoe zit het met de water weight in de producten ? Ik haal uit 1kg kip van de supermarkt meestal 600-650 gram geld dit ook voor juillie kipjes of haal ik hier meer uit ? En het zelfde voor de groentes zo kan ik incalculeren hoeveel ik nodig zou moeten hebben voor 2 weken aanschaf. En kijken hoe grote vriezer ik moet gaan inslaan om voor 2 weken packed te zijn.

Dat zit als volgt. Kipfilet bevat gemiddeld 75% vocht (water), 23% eiwit, en 1-2% vet. Een kipfilet die naturel is, dus waar geen zout en/of water aan toegevoegd is (worden bv wel ingekocht door restaurants), zal tussen de 20 en 30% vocht verliezen. 20% is bv als je het netjes in water ontdooit, in blokjes snijd en egaal bakt. 30% is bv als je het in koelkast laat ondooien (gaat meer vocht uit) en het in de oven gaart.
Nog belangrijker is te snappen hier dat het niet uitmaakt hoeveel vocht je verlies, zolang de kipfilet naturel is, want je eet het voor de eiwitten. Stel je pakt een 200gr kipfilet en gaard dit tot 150gr. Dan bevat deze gegaarde 150gr kipfilet even veel eiwit als de 200gr rauw. Je verdampt namelijk het natuurlijke vocht dat er in zit, niet het eiwit. Eiwit stolt en blijft er in. Men gaat hierbij dan ook vaak de fout in door bereid gewicht in voedingsschema's te nemen. Neem dus altijd rauw of in ons geval bevroren gewichten die je afweegt.
Onze gegaarde kipproducten zijn al dichtgeschroeid en verliezen daardoor eigenlijk niks. Dus als je 200gr pakt uit bv één van onze 2.5kg gegaarde kip zakken dan blijft het na de magnetron 200gr.

Verschil is denk ik meer dat de kipfilet uit de supermarkt een historie heeft van watertoevoeging, waardoor je gram voor gram kip minder eiwit krijgt.

• #11.724
Verschil is denk ik meer dat de kipfilet uit de supermarkt een historie heeft van watertoevoeging, waardoor je gram voor gram kip minder eiwit krijgt.

Paar jaar geleden als je op de diepvries kip zak keek van lidl stond er er 8% water toevoeging bij. Weet niet of ze die nog steeds verkopen maar die waren in ieder geval eerlijk :). Onze rauwe argentijnse kipfilets (https://musclemeat.nl/product/argentijnse-kipfilets/) heb ik destijds naar het lab gestuurd: https://forum.bodybuilding.nl/attachments/labtestargentijnsekipfilets-pdf.662536/ daar zie je dan ook mooi 74.7% water, het vet en eiwit zoals het hoort.
We kunnen bij deze leverancier ook de 10%, 20% en 30% met en zonder zout bestellen. We kiezen dan ook voor de 0% en betalen daar meer voor dan die versies die we niet inkopen. Ik heb dan ook gevraagd aan de importeur ''wie koopt dan wel de 30%?''. Zijn antwoord was dat dit vooral naar restaurants gaat in NL. Doordat een kipfilet van 200gr dan met 260gr begint, bak je alleen het toegevoegde vocht eruit, waardoor de kipfilet malser is (dus je beoordeeld de maaltijd van restaurant als lekkerder) en het restaurant geen braadverlies waardoor hij goedkoper uit is.

Bijlagen

Wanneer melatonine er weer is kan je misschien even vragen aan Rene in zijn topic. 2-3 dagen nadat hij het heeft hebben wij het ook weer :). Ik zal vragen of sleep aid besteld kan worden bij de volgende leveren, zal over +-7 dagen op onze site staan.

Bedankt voor je bestelling weer! Leuk dat je nieuwe smaken probeerd. Saté is een favo in dit topic lees ik af en toe :).

Dat zit als volgt. Kipfilet bevat gemiddeld 75% vocht (water), 23% eiwit, en 1-2% vet. Een kipfilet die naturel is, dus waar geen zout en/of water aan toegevoegd is (worden bv wel ingekocht door restaurants), zal tussen de 20 en 30% vocht verliezen. 20% is bv als je het netjes in water ontdooit, in blokjes snijd en egaal bakt. 30% is bv als je het in koelkast laat ondooien (gaat meer vocht uit) en het in de oven gaart.
Nog belangrijker is te snappen hier dat het niet uitmaakt hoeveel vocht je verlies, zolang de kipfilet naturel is, want je eet het voor de eiwitten. Stel je pakt een 200gr kipfilet en gaard dit tot 150gr. Dan bevat deze gegaarde 150gr kipfilet even veel eiwit als de 200gr rauw. Je verdampt namelijk het natuurlijke vocht dat er in zit, niet het eiwit. Eiwit stolt en blijft er in. Men gaat hierbij dan ook vaak de fout in door bereid gewicht in voedingsschema's te nemen. Neem dus altijd rauw of in ons geval bevroren gewichten die je afweegt.
Onze gegaarde kipproducten zijn al dichtgeschroeid en verliezen daardoor eigenlijk niks. Dus als je 200gr pakt uit bv één van onze 2.5kg gegaarde kip zakken dan blijft het na de magnetron 200gr.
Duidelijke uitleg! Klasse weer bedankt.

Ik denk dat je verkeerd gelezen hebt, ik vroeg wanneer de nieuwe ultimate kip producten komen, niet of de melatonine op voorraad is! Haha

normaal ben ik niet zo van de reviews, maar voor jullie maak ik graag een uitzondering!

Ik zocht eigenlijk een alternatief voor eten op het werk (ploegen), en gebonden zijn op een kantine op het werk. Nou die uitkomst hebben jullie me simpel geboden voor hetzelfde geld, of misschien zelfs goedkoper..

maandag besteld, vandaag binnen, dikke prima dus. Alles kwam bevroren aan, netjes zoals het hoort, maar complimenten!

eigenlijk stond het vandaag niet op het menu, maar de bbq stond aan voor een visje en wat groenten, en toen besloten wat zoete aardappel en wat kipblokjes paprika toe te voegen. het gehele gezin was positief verrast! En dat maakte mij ook blij want m’n dochter van 3 Is verzot op die zoete aardappel! Wel zo makkelijk voor ons... de kip was ook super lekker en mals.

voor vrijdag staat er de kip saté op met zoete aardappel, en iets van de groente, ben wederom benieuwd!

tot zover voor mij een 10/10, en je hebt er een vaste klant bij.

Bijlagen

• 0DD8499E-1271-4EF5-AC6E-CB4D19D666C3.jpeg
    0DD8499E-1271-4EF5-AC6E-CB4D19D666C3.jpeg
    189,3 KB · Weergaven: 197

Kan de Ashwaganda ook toegevoegd worden? Dan kan ik Sleepaid en Ashwaganda stacken!

Aangezien ik nieuwe meal prep samenstellingen wil maken, heb ik even wat inspiratie nodig.

Daarom ben ik benieuwd naar de one-meal-prep maaltijd samenstellingen van de DBB leden.

Heeft iemand suggesties voor een samenstelling van een meal prep bestaande uit groente, eiwitten (kip, vis, eieren etc) en saus? Ik zou het graag in een “thema” willen.

• #11.733
Kan de Ashwaganda ook toegevoegd worden? Dan kan ik Sleepaid en Ashwaganda stacken!

We gaan het inkopen. Duurt alleen altijd wel even voordat binnen is in combinatie met tijd die ik moet vinden om online te zetten maar komt eraan.

Is dit dezelfde pulled chicken als vroeger?
Yes! Degene die we jaren terug hadden is terug. Loopt echt storm dit product, niet normaal. En terecht, smaak en structuur is super :).

Aangezien ik nieuwe meal prep samenstellingen wil maken, heb ik even wat inspiratie nodig.

Daarom ben ik benieuwd naar de one-meal-prep maaltijd samenstellingen van de DBB leden.

Heeft iemand suggesties voor een samenstelling van een meal prep bestaande uit groente, eiwitten (kip, vis, eieren etc) en saus? Ik zou het graag in een “thema” willen.

Inspiratie: https://musclemeat.nl/recepten/ . Verder zou ik ons volgen op instagram en stories bekijken. Worden +- 10 per dag re-post, zie je wat mensen allemaal met onze producten doen.
Ik zelf mix echt alles bij elkaar, willekeurige carb, vlees, groente + een smaakmaker (indien nodig), gewoon waar ik trek in heb. Zolang de macro's maar kloppen in combinatie ''eten waar ik zin in heb'' gaat mijn dieet perfect.

Mijn eerste bestelling is begin van de week ook binnen gekomen. Tot nu toe de normale rauwe kip op, champignons en proteïne kaas.
De normale kip was erg lekker, lekkerder dan van de supermarkt. De proteïne kaas had niet zo veel smaak, maar dit kan ook komen omdat we te weinig gebruikt hebben. Het zat namelijk als een blok aan elkaar gevroren.
De champignons waren ook lekker. Deze zaten niet aan elkaar gevroren maar hier kwam veel vocht vrij, dit heb ik 3x moeten afgieten omdat ze anders aan het koken waren in plaats van aan het bakken. Iemand hier ervaring mee en misschien tips? Denk dat ik de kookplaat misschien te hard of zacht had staan.
En nog een vraagje, ik heb nu de gegrilde groente en de 2.5kg kip Sweet-sour. Heb het zojuist uit de vriezer gehaald, hoe bakken jullie zoiets? Echt maar heel kort opwarmen op lage stand in de pan. Of wat is handig?

• #11.737
Mijn eerste bestelling is begin van de week ook binnen gekomen. Tot nu toe de normale rauwe kip op, champignons en proteïne kaas.
De normale kip was erg lekker, lekkerder dan van de supermarkt. De proteïne kaas had niet zo veel smaak, maar dit kan ook komen omdat we te weinig gebruikt hebben. Het zat namelijk als een blok aan elkaar gevroren.
De champignons waren ook lekker. Deze zaten niet aan elkaar gevroren maar hier kwam veel vocht vrij, dit heb ik 3x moeten afgieten omdat ze anders aan het koken waren in plaats van aan het bakken. Iemand hier ervaring mee en misschien tips? Denk dat ik de kookplaat misschien te hard of zacht had staan.
En nog een vraagje, ik heb nu de gegrilde groente en de 2.5kg kip Sweet-sour. Heb het zojuist uit de vriezer gehaald, hoe bakken jullie zoiets? Echt maar heel kort opwarmen op lage stand in de pan. Of wat is handig?

Bedankt voor de review en feedback! De kaas in bevroren toestand, als je daar met twee handpalmen op duwt hoort het weer uit elkaar te vallen. Daarnaast heb je de optie (wat ik zelf doe) het in de koelkast te leggen waardoor het vrij snel ontdooit. Je product blijft maar liefst een week lang goed na ontdooien op koelkast temperatuur en zo'n klein zakje komt dan wel op. Na ontdooien is het ook uit elkaar. Champignons is van nature een spons. Enige product waarvan ik ook zegt dat als je het bakt teveel water van nature uit komt. Ik ben zelf van de magnetron. De maar gegrilde groente en sweet sour kip kan ook prima in de pan. Punt is alleen opwarmen, niet garen. Dus nadat warm is ben je klaar, tenzij je het krokant wil. Kipblokjes kunnen ook in airfryer ipv magnetron als je die hebt.

2.5kg kip Sweet-sour. Heb het zojuist uit de vriezer gehaald, hoe bakken jullie zoiets? Echt maar heel kort opwarmen op lage stand in de pan. Of wat is handig?
Gewoon je normale groente roerbakken. Kip even opwarmen in de magnetron en erdoor roeren.

Terug
Naar boven