XXL Nutrition

Musculi.com (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu je het zegt. Zelf nooit bij stilgestaan, omdat ik alles afweeg. Heb onze scoops nog niet getest, maar ik vertrouw eigenlijk nooit op scoops :p Ik denk dat het een foutje is omdat er ook geen aanbevolen dosis is, en ze het daarom nooit bepaald hebben. Maar de nieuwe labels kunnen inderdaad wel wat meer uniformiteit gebruiken. Maken we zeker werk van. Ondertussen ook even gecheckt voor je, en een platte scoop is ca 30g ;)
Top, thanks. Zou wel nice zijn als het even op de product0pagina toch nog even vermeld wordt.
 
Carbs na workout, daar is toch nogal wat debat over. Kan zo niet direct vinden maar is er een discussie topic over het nut en toegevoegde waarde er van. Ik was namelijk in de veronderstelling dat dit een beetje bro science was.
 
nooit eerder bij jullie besteld, vind deze promotie een mooi moment.

wel jammer dat bij '' Hoe heeft u over ons gehoord? '' dat DBB geen optie is.

order nummer 3172.

Ja ik weet niet of de andere opties toelaten dat je specifieert, maar anders kies je gewoon "door een vriend" en vul dan dutchbodybuilding in :)

---------- Toegevoegd om 06:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:35 ----------

Carbs na workout, daar is toch nogal wat debat over. Kan zo niet direct vinden maar is er een discussie topic over het nut en toegevoegde waarde er van. Ik was namelijk in de veronderstelling dat dit een beetje bro science was.


Spijtig genoeg weet ik niet waar dit op slaat zonder quote. Maar voor de recreative fitnesser zijn carbs na de training geen must nee, de supercompensatie die plaatsvind zal na 24 uur niet veel impact hebben op je prestatie, en gezien je meestal al een dag tussenlaat voor je spiergroep weer aanspreekt is het al 48u enz. Er is wel een ergogeen effect van carbs voor en tijdens de training, maar dan spreken we over laden met een goeie 100g en om het kwartier nog eens 15-25g :p Iets wat ik nu niet zou proberen tenzij ik een powerlifter was en al men carbs rond men workout centreerde. Maar wat me wel opvalt is, nut of niet, is dat de hele industrie extreem carbofoob geworden is, terwijl zeker zuivere carbs als dextrose of maltodextrine, voor een voldoende insuline-gevoelig persoon geen probleem zijn.

Ook het hele low-carb dieet geval : er zijn tientallen studies die tonen dat als je alle variabelen controleert er geen voordeel is met low-carb vs low-fat, maar dat het eerder het high-protein deel van het dieet is, ongeacht de rest, die de voordelen van deze levensstijl bevordert. Eens je dat doorhebt, is het ook veel makkelijk om zuiver om wat voor jou het best aanvoelt (qua mood en energie) te gaan kiezen hoeveel en welke carbs je nodig hebt.
 
wordt er in Belgie ook op zaterdag geleverd? Stel dat ik vandaag nog bestel krijg ik het dan morgen?
 
wordt er in Belgie ook op zaterdag geleverd? Stel dat ik vandaag nog bestel krijg ik het dan morgen?

We gebruiken DPD, maar kan het op de website nu even niet terug vinden of die ook zaterdag leveren. Zoja, dan zou een bestelling voor 13u nog de zaterdag geleverd moeten worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wordt er in Belgie ook op zaterdag geleverd? Stel dat ik vandaag nog bestel krijg ik het dan morgen?

Nope. DPD levert niet op zaterdag. In het beste geval dan maandag. Maar ik heb al vaker ondervonden, als je vrijdag besteld, het er later
is dan als je op maandag besteld. Vaak blijven de pakjes gewoon ergens liggen in het magazijn dan ofzo... en worden ze later pas weer
opgepikt of zoiets
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In zo'n afhaalpunt leveren ze toch op zaterdag, niet?
 
Ik kon geen label vinden bij de BCAA 2.1.1 en heb toen ook niet meer naar de Gold 4.1.1 gekeken, en zojuist voor het eerst pas eens goed op het label gekeken van alle BCAA supps die ik de laatste weken bij jullie heb besteld (en dat zijn er een hoop), maar wil hier toch even vermeld hebben dat ik tot mijn grote verbazing zie dat er in de BCAA supps (iig de 2.1.1 en 4.1.1 Gold) van jullie maar liefst 71gr/100gr carbs zitten, en ik daar eigenlijk wel van ben geschrokken.

Toegegeven, bij de BCAA 4.1.1 Gold staat het nu netjes vermeld (hoewel ik mijn twijfels heb of het ten tijde van mijn eerste aankopen er al stond, maar bij de 2.1.1 iig sowieso dus niet (en nog steeds niet)), maar ik ben eigenlijk toch even benieuwd naar een uitleg. Er is namelijk geen enkele concurrent die dit geintje ook uithaalt (BulkPowders, MyProtein, XXL, zelfs Body&Fit); zo voelt het namelijk wel een beetje, als een geintje.

Nu kan het zijn dat ik iets niet begrijp of over het hoofd zie, maar volgens mij dan is 500gram van een BCAA supp waar nog niet eens 150gram van BCAA's zijn (in welke verhouding dan ook) voor mijn gevoel wel ineens bijzonder duur voor een oh zo goedkope aanbieding. 10grams scoops leken mij altijd wat veel, maar als je ziet dat je nog niet eens aan 2gram BCAA's per zo'n serving komt dan begint er eigenlijk toch wel wat te kriebelen bij me. Vind het bovendien ook gewoon heel jammer, want het maakt deze BCAA dus bij uitstek ongeschikt om 's ochtends op een nuchtere maag te nemen of rond nuchtere trainingen (glycogeen -spiegel verhaal).

Ik hoor tevens graag hoe het zit met jullie retour-service voor het retourneren van alle nog gesealde BCAA producten (hoe dat in zijn werk gaat etc), want daar zit ik namelijk eigenlijk wel aan te denken...
 
Laatst bewerkt:
Ik kon geen label vinden bij de BCAA 2.1.1 en heb toen ook niet meer naar de Gold 4.1.1 gekeken, en zojuist voor het eerst pas eens goed op het label gekeken van alle BCAA supps die ik de laatste weken bij jullie heb besteld (en dat zijn er een hoop), maar wil hier toch even vermeld hebben dat ik tot mijn grote verbazing zie dat er in de BCAA supps (iig de 2.1.1 en 4.1.1 Gold) van jullie maar liefst 71gr/100gr carbs zitten, en ik daar eigenlijk wel van ben geschrokken.

Toegegeven, bij de BCAA 4.1.1 Gold staat het nu netjes vermeld (hoewel ik mijn twijfels heb of het ten tijde van mijn eerste aankopen er al stond, maar bij de 2.1.1 iig sowieso dus niet (en nog steeds niet)), maar ik ben eigenlijk toch even benieuwd naar een uitleg. Er is namelijk geen enkele concurrent die dit geintje ook uithaalt (BulkPowders, MyProtein, XXL, zelfs Body&Fit); zo voelt het namelijk wel een beetje, als een geintje.

Nu kan het zijn dat ik iets niet begrijp of over het hoofd zie, maar volgens mij dan is 500gram van een BCAA supp waar nog niet eens 150gram van BCAA's zijn (in welke verhouding dan ook) voor mijn gevoel wel ineens bijzonder duur voor een oh zo goedkope aanbieding. 10grams scoops leken mij altijd wat veel, maar als je ziet dat je nog niet eens aan 2gram BCAA's per zo'n serving komt dan begint er eigenlijk toch wel wat te kriebelen bij me. Vind het bovendien ook gewoon heel jammer, want het maakt deze BCAA dus bij uitstek ongeschikt om 's ochtends op een nuchtere maag te nemen of rond nuchtere trainingen (glycogeen -spiegel verhaal).

Ik hoor tevens graag hoe het zit met jullie retour-service voor het retourneren van alle nog gesealde BCAA producten (hoe dat in zijn werk gaat etc), want daar zit ik namelijk eigenlijk wel aan te denken...

Excuseer ? Geintje ? Je bedoelt dat er niet in de pot zou zitten wat er op staat ? Is niet het geval. Bedoel je dat er onze labels niet kloppen ? Niet het geval. Is er met het product geknoeid ? Ook niet.

Je koopt iets, en je kon ter toenertijd de moeite niet doen om te kijken wat je kocht, en dan ga je achteraf klagen dat je gewoon het product krijgt wat we altijd al verkochten en noemt het een geintje ? Meer nog, in dit eigenste topic, waarin jezelf al meermaals actief was, is het onderwerp van die BCAA's HERHAALDELIJK aan bod gekomen. Er worden op vraag van de klanten nieuwe BCAA geformuleerd die geconcentreerder zijn en met zoetstoffen voor de carbofoben, maar tegelijkertijd waren ze zelfs aan volle prijs, voor de niet carbofoben onze best verkopende producten en krijgen we er nog constant positieve feedback over en zullen die lijn waarschijnlijk ook aanhouden, de een als standaard en de ander als gold label.

De uitleg ? Je hebt iets geklikt en toegevoegd aan je winkelkarretje zonder de moeite te doen te kijken wat je kocht. Ik koop zelfs geen flesje room in de supermarkt zonder het te bekijken. En als ik nog niet overtuigd ben dan vraag ik het.

Ik zal eens navraag doen over de retourservice. Is namelijk de eerste keer ooit dat er naar gevraagd wordt ...
 
Ik zal eens navraag doen over de retourservice. Is namelijk de eerste keer ooit dat er naar gevraagd wordt ...
Eens moet de eerste keer zijn:D
 
Eens moet de eerste keer zijn:D

Uiteraard, ik liet me even gaan omdat je toch niet verwacht, laat staan hoopt, dat het is door iemand die niet kijkt wat ie koopt en er dan een draai aangeeft alsof het jou schuld is dat ie het gekocht heeft.

Heb het even nagevraagd en als het volledig gesealed is, en doos intact, kan het geretourneerd worden. Was even op men tenen getrapt, als het niet zo was had ik em waarschijnlijk nog zen tien euro terug gegeven uit men eigen zak ...
 
Bij ons kan je er van uit dat wat op het label staat ook daadwerkelijk in de pot zit. Het bedrijf koopt niet eens fructose, collageen, aspartaam of glycine aan, de producten die doorgaans gebruikt worden om te sjoemelen. We zijn iets duurder omdat we ervoor kiezen de strijd 100% eerlijk te spelen en dat er een publiek is voor kwaliteit.
Jullie zeggen geen fructose in te kopen, waarom staat er dan op jullie label van Protein Oatmeal Pancakes en de Gainer Oats als zoetstof oa Fructose. Het boeit mij verder niks hoor. Maar jullie nemen zelf het woord eerlijkheid in de mond en zeggen deze stoffen niet aan te kopen, vervolgens staat het wel op het label...?
 
Jullie zeggen geen fructose in te kopen, waarom staat er dan op jullie label van Protein Oatmeal Pancakes en de Gainer Oats als zoetstof oa Fructose. Het boeit mij verder niks hoor. Maar jullie nemen zelf het woord eerlijkheid in de mond en zeggen deze stoffen niet aan te kopen, vervolgens staat het wel op het label...?

Zal een verkeerd genoemd voorbeeld zijn. Foefelen met fructose gebeurd overigens door het niet op je label te plaatsen wanneer je het wel gebruikt. Ik zal je bij deze dan maar waarschuwen dat gezien er een grote vraag is naar meer suikervrije producten die ook in de lijn zullen komen, inclusief mogelijk met aspartaam. Op dat moment zullen we ook aspartaam aankopen, uiteraard. Expliciet op vraag van onze klanten overigens. Dit zal uiteraard volledig gedocumenteerd worden en gelabeld. Ga je me ook oneerlijk noemen als ik vorige maand zei dat ik 34 was en deze maand beweer dat ik 35 ben ? Oneerlijk is wanneer 34 net 35 wordt en ik het niet meedeel waar het hoort meegedeeld te worden. Als er bij musculi iets veranderd zal dat altijd duidelijk op de labels aangeduid worden.
 
Zal een verkeerd genoemd voorbeeld zijn. Foefelen met fructose gebeurd overigens door het niet op je label te plaatsen wanneer je het wel gebruikt. Ik zal je bij deze dan maar waarschuwen dat gezien er een grote vraag is naar meer suikervrije producten die ook in de lijn zullen komen, inclusief mogelijk met aspartaam. Op dat moment zullen we ook aspartaam aankopen, uiteraard. Expliciet op vraag van onze klanten overigens. Dit zal uiteraard volledig gedocumenteerd worden en gelabeld.

Ik snap ook zeker wel waarom er kleine hoeveelheden gebruikt worden en ik snap de issues omtrent fructose ook niet. Zolang het geen hoge doseringen zijn.
Ik vond het alleen vreemd om eerst te lezen dat deze ingredienten niet eens worden aangekocht om vervolgens deze wel te vinden op de labels, immers dit waren jullie eigen woorden.

Het feit dat het is aangegeven, siert jullie alleen maar en waardeer ik wel.
And thanks for the heads-up

---------- Toegevoegd om 14:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:42 ----------

In deze tijd is eerlijkheid met betrekking tot supplementen een absolute must.
Daarom vond ik het een beetje misleidend om te verkondigen dat het niet in jullie producten te vinden zal zijn terwijl het er wel degelijk inzit.
Zie het als een tip van mij en geen aanval Big Cat..
 
Ik snap ook zeker wel waarom er kleine hoeveelheden gebruikt worden en ik snap de issues omtrent fructose ook niet. Zolang het geen hoge doseringen zijn.
Ik vond het alleen vreemd om eerst te lezen dat deze ingredienten niet eens worden aangekocht om vervolgens deze wel te vinden op de labels, immers dit waren jullie eigen woorden.

Het feit dat het is aangegeven, siert jullie alleen maar en waardeer ik wel.
And thanks for the heads-up

Ik moet bekennen, het is en blijft een frustrerende zaak om kwaliteit te promoten, omdat er nu eenmaal niets is wat wij kunnen doen op eigen initiatief om het te bewijzen. Tot iemand anders een onafhankelijke test laat uitvoeren kunnen we maar blijven de onafhankelijke tests voor schotelen die we zelf laten uitvoeren, maar dat zal nooit volledig de twijfel weg nemen. Het is ook niet iets wat je verkoopt met een flashy reclame, zoals de goedkoopste zijn. Het kost tijd om het elke dag opnieuw te bewijzen en blijven bewijzen. En als je een steekje laat vallen dan wordt je erop gepakt (zo was er op een bepaald punt een fout op de verpakking van onze pancakes die eerder al had moeten gecorrigeerd worden met een extra sticker en dat was niet gebeurd). Terecht natuurlijk, en daarom houd ik na al die jaren nog van DBB.com, het zal gespot worden en je zal er op gewezen worden.

Maar andere dingen klinken dan weer zo bij het haar gegrepen dat je soms merkt dat mensen aan het vissen zijn om toch maar iets negatief te zeggen. Maar ik garandeer je, ik heb nog nooit in zo'n organisatie als musculi gewerkt. Niet enkel wat kwaliteit en supplementen betreft, de regelgeving hier is STRIKT op elk vlak. Zelfs op wat ik hier zeg wordt ik soms teruggefloten (daarom niet terecht, maar vind het maar logisch dat ze om uitleg vragen als ik me uit over iets).

Merkte dat sommige mensen wat afgeven op onze atleten die wat overmatig musculi vermelden, maar dat is ze ook opgedragen. Geloof het of niet, het zijn talentvolle atleten, en ze gaan stuk voor stuk bewijzen wat je kan bereiken op relatief korte termijn met de juiste voeding, supps en informatie. En ik vind het voorlopig ook spijtig dat ik even enkel hier zit en vragen over Musculi beantwoord en hoop dat de tijd er snel weer is om meer algemeen bij te dragen aan DBB. Maar ik geloof heel erg in dit project, dus ik neem het er voorlopig even bij ;)

---------- Toegevoegd om 14:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

I----------[/SIZE]

[/COLOR]In deze tijd is eerlijkheid met betrekking tot supplementen een absolute must.
Daarom vond ik het een beetje misleidend om te verkondigen dat het niet in jullie producten te vinden zal zijn terwijl het er wel degelijk inzit.
Zie het als een tip van mij en geen aanval Big Cat..

Ja, het is gewoon weer zo'n dag geweest :p Tips uiteraard altijd welkom, maar ik blijf bij wat ik zeg, is niet omdat iets een dag waar is het de volgende dag nog steeds waar is, we kunnen ons niet verantwoorden voor statements uit het verleden. Enkel correct aangeven wat er verandert.
 
Ik moet bekennen, het is en blijft een frustrerende zaak om kwaliteit te promoten, omdat er nu eenmaal niets is wat wij kunnen doen op eigen initiatief om het te bewijzen. Tot iemand anders een onafhankelijke test laat uitvoeren kunnen we maar blijven de onafhankelijke tests voor schotelen die we zelf laten uitvoeren, maar dat zal nooit volledig de twijfel weg nemen. Het is ook niet iets wat je verkoopt met een flashy reclame, zoals de goedkoopste zijn. Het kost tijd om het elke dag opnieuw te bewijzen en blijven bewijzen. En als je een steekje laat vallen dan wordt je erop gepakt
Dat is absoluut waar, dat geldt voor jullie maar ook voor anderen natuurlijk. Een fout herstellen is altijd moeilijker dan deze voorkomen. En fouten worden nu eenmaal gemaakt. Overal.
Terecht natuurlijk, en daarom houd ik na al die jaren nog van DBB.com, het zal gespot worden en je zal er op gewezen worden. Maar andere dingen klinken dan weer zo bij het haar gegrepen dat je soms merkt dat mensen aan het vissen zijn om toch maar iets negatief te zeggen.
Natuurlijk wordt er gevist, er is aas genoeg....ook aasgieren. En net zoals met het echte vissen, worden vangsten enorm overdreven en uitgemolken.
Zelfs op wat ik hier zeg wordt ik soms teruggefloten (daarom niet terecht, maar vind het maar logisch dat ze om uitleg vragen als ik me uit over iets).
Dat lijkt me best lastig om je soms te verantwoorden
En ik vind het voorlopig ook spijtig dat ik even enkel hier zit en vragen over Musculi beantwoord en hoop dat de tijd er snel weer is om meer algemeen bij te dragen aan DBB. Maar ik geloof heel erg in dit project, dus ik neem het er voorlopig even bij
Komt vast weer tijd vrij voor andere zaken.
Tips uiteraard altijd welkom, maar ik blijf bij wat ik zeg, is niet omdat iets een dag waar is het de volgende dag nog steeds waar is, we kunnen ons niet verantwoorden voor statements uit het verleden. Enkel correct aangeven wat er verandert.
Dit vind ik wel een beetje een vreemde statement. Je moet je juist houden aan je statements en belofte toch. Anders heeft elke belofte die je doet, dus geen enkele meerwaarde als je je er niet voor verantwoordelijk voelt en er niet op terug hoeft te komen. Of zie ik het nu verkeerd? Nogmaals, zoals ik al eerder zei, bedankt dat je de tijd en moeite neemt om iedereen te woord te staan.
 
Dit vind ik wel een beetje een vreemde statement. Je moet je juist houden aan je statements en belofte toch. Anders heeft elke belofte die je doet, dus geen enkele meerwaarde als je je er niet voor verantwoordelijk voelt en er niet op terug hoeft te komen. Of zie ik het nu verkeerd? Nogmaals, zoals ik al eerder zei, bedankt dat je de tijd en moeite neemt om iedereen te woord te staan.

Uiteraard ben je verantwoordelijk voor een statement op het moment dat je ze maakt, maar je mag het niet zien als een belofte dat is het niet. Als iets veranderd dan moet het uiteraard verantwoord worden, zoveel is duidelijk, maar de belofte is kwaliteit en traceability, de statement enkel het voorbeeld dat je op dat moment stelt. Als ik zeg ik gebruik geen aspartaam en morgen doe ik het wel, dan is mijn verantwoordelijkheid uit te leggen waarom, alsook waarom ik het voorheen vermeed en nu niet meer. De klant bepaalt vandaar of hij akkoord is met mijn keuze of niet. Maar de belofte op kwaliteit, transparantie, labeling etc, die is er nog steeds. Hoop dat dat iets duidelijker is ?

Iemand niet te woord staan is geen keuze denk ik. Misschien ben ik hier alleen in, maar dan zou ik net achterdochtig worden als ik geen antwoord kreeg :p
 
Bedankt voor de uitleg Big Cat..

En nu hopen dat niet iedereen nu gaat posten met vragen, anders heb je een drukke avond!!
 
Bedankt voor de uitleg Big Cat..

En nu hopen dat niet iedereen nu gaat posten met vragen, anders heb je een drukke avond!!

Haha, toch nog een vraag voor Big Cat: Komt er een fatburner in het assortiment, ben erg te spreken over Fat Attack van XXL en als ik het goed begrijp heb jij deze helpen ontwikkelen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven