AndroidHealthClinic

Myfitnesspal: Algemeen KT toevoegen ipv per oefening

YinYang

Advanced Bodybuilder
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Weet iemand of je ook algemene KT toe kunt voegen aan Myfitnesspal? Voor mijn oefeningen gebruik ik Jefit al, dus heb geen zin om ook nog eens alle oefeningen in Myfitnesspal te zetten. Wil gewoon KT algemeen van 300kcal per uur erin zetten.

Weet iemand of dit kan? Of heeft iemand een andere oplossing?

Voeg gewoon de aantal kcal bij je doel?

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik heb het doel ook aangepast, maar het aantal kcal is dan voor iedere dag hetzelfde. De dagen dat ik ga trainen moet ik dus meer kcals eten. Zover ik kan zien kun je het doel niet per dag aanpassen.

Gewoon een "cardiovascular" training aanmaken van 300 kcal en die toevoegen op die dagen?!

Als je je caloriebehoefte hebt uitgerekend en daarbij gebruik hebt gemaakt van een activiteitenfactor, hoef je die calorieën niet nog eens extra te gaan eten op trainingsdagen (ze zijn dan namelijk al meegenomen in je dagelijkse caloriebehoefte).

Als je je caloriebehoefte hebt uitgerekend en daarbij gebruik hebt gemaakt van een activiteitenfactor, hoef je die calorieën niet nog eens extra te gaan eten op trainingsdagen (ze zijn dan namelijk al meegenomen in je dagelijkse caloriebehoefte).

Ligt eraan of je die dag net iets meer beweegt als normaal. Stel ik ga bijv. een dag op de fiets naar het werk. Dan verbruik je extra kcal waardoor je weer extra mag eten :)

Weet iemand of je ook algemene KT toe kunt voegen aan Myfitnesspal? Voor mijn oefeningen gebruik ik Jefit al, dus heb geen zin om ook nog eens alle oefeningen in Myfitnesspal te zetten. Wil gewoon KT algemeen van 300kcal per uur erin zetten. Weet iemand of dit kan?
Ja. Kan en werkt prima, gewoon cardio toevoegen en dan krachttraining kiezen van de duratie die jij vind passen.

Gewoon een "cardiovascular" training aanmaken van 300 kcal en die toevoegen op die dagen?!

Ohw krachttraining staat onder cardiovasculair, dat wist ik niet! Thnx! :)

Heb dat paar maanden keer berekend inderdaad toen ik begon met bulken, maar ben nu sinds vorige week begonnen met cutten en ga eerst gewoon iedere dag wat minder eten om te kijken wat mijn onderhoud is. Dan weet ik exact wat mijn onderhoud is ipv dat ik het ongeveer weet met een berekening :)

Op trainingsdagen wil ik sowieso meer gaan eten, zodat ik elke dag onder de streep uiteindelijk op hetzelfde uitkom kwa kcal inname. 300kcal per uur KT is gemiddeld genomen wel juist toch?

Ohw krachttraining staat onder cardiovasculair, dat wist ik niet! Thnx! :)

Heb dat paar maanden keer berekend inderdaad toen ik begon met bulken, maar ben nu sinds vorige week begonnen met cutten en ga eerst gewoon iedere dag wat minder eten om te kijken wat mijn onderhoud is. Dan weet ik exact wat mijn onderhoud is ipv dat ik het ongeveer weet met een berekening :)

Op trainingsdagen wil ik sowieso meer gaan eten, zodat ik elke dag onder de streep uiteindelijk op hetzelfde uitkom kwa kcal inname. 300kcal per uur KT is gemiddeld genomen wel juist toch?

Trial en Error zal inderdaad altijd het nauwkeurigst zijn.
Wat betreft de calorieën is het denk ik te optimistisch. Volgens ExRx is het ongeveer 250 kcal (60 minuten weight training, normal - 60 minuten sitting, office work = 365 - 115 = 250).

Trial en Error zal inderdaad altijd het nauwkeurigst zijn. Wat betreft de calorieën is het denk ik te optimistisch. Volgens ExRx is het ongeveer 250 kcal (60 minuten weight training, normal - 60 minuten sitting, office work = 365 - 115 = 250).

Oké dank! dan hou ik dat ongeveer aan. Zie dat ik bij Myfitnesspal uitkom op 220kcal als ik 60 minuten krachttraining invoer, dus dat klopt zo ongeveer wel :)

Terug
Naar boven