Ik train 4 keer per week , na elke training ga ik de sauna in ...
Is dit goed of slecht , want ik train me kapot om er gespierd uit te zien

Is dit goed of slecht , want ik train me kapot om er gespierd uit te zien

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hangt er vanaf...hoe lang zit je in de sauna?
Er is volgens mij niets mis met sauna en spieropbouw...heel gezond....maar je moet wel voldoende bij drinken want vochtverlies werkt dan weer wel katabool
Hoge temperaturen = meer stress op het lichaam = meer cortisolontwikkeling (spierafbraak hormoon). De invloed zal niet erg groot zijn, maar als je echt op alles let is een sauna nemen niet het meest anabole proces in de wereld.. maar opzich zou je het niet per se moeten laten. doe wat je zelf wilt. Mentaal kan het wel leiden tot ontspanning.Er is volgens mij niets mis met sauna en spieropbouw...heel gezond....
Hoge temperaturen = meer stress op het lichaam = meer cortisolontwikkeling (spierafbraak hormoon). De invloed zal niet erg groot zijn, maar als je echt op alles let is een sauna nemen niet het meest anabole proces in de wereld.. maar opzich zou je het niet per se moeten laten. doe wat je zelf wilt. Mentaal kan het wel leiden tot ontspanning.
Pics please ?Is dit goed of slecht , want ik train me kapot om er gespierd uit te zien![]()
![]()

Wakker worden is iets dat je elke dag moet doen, een sauna nemen niet. Als jij cortisol kan beperken bij een activiteit, zou je dat dan niet willen doen?Tja...maar als je wakker wordt krijg je ook meer cortisol... Ik weet niet of de levels wel relevant zijn.
voeding na het trainen..iig 'n shakeje of zo...is wel belangrijk...als je die er in knalt en dan de sauna in gaat lijk mij het geen probleem!

Trainen, shake en dan in de sauna.
Daar zou ik echt van moeten kotsen![]()
Wakker worden is iets dat je elke dag moet doen, een sauna nemen niet. Als jij cortisol kan beperken bij een activiteit, zou je dat dan niet willen doen?
Voor de rest ben ik het helemaal eens met je post. Een sauna kan zowel voor- als nadelen hebben. Hoe zwaar deze wegen ben ik verder ook wel benieuwd naar!
)Mijn kiné zegt dat het slecht is om na de training een sauna te nemen. Hij meende erbij dat de kans s'anderdaags op een blessure aanzienlijk groter was. Kon er niet helemaal inkomen omdat ik dacht dat warmte juist goed was voor de spieren,maar als hij dat zegt, dan is het wel zo een heel gewaardeerd kine met 20 jaar ervaring,wie kan dat tegenspreken.
Ga ik zeker doen,was een kortgesprek aan de telefoon,kon er al niet teveel over uitwijken.Ik ben wel benieuwd...kan je volgende keer als je hem spreekt vragen waarom dit zo is?
Mijn kiné zegt dat het slecht is om na de training een sauna te nemen.
Hij meende erbij dat de kans s'anderdaags op een blessure aanzienlijk groter was.
Kon er niet helemaal inkomen omdat ik dacht dat warmte juist goed was voor de spieren,maar als hij dat zegt, dan is het wel zo een heel gewaardeerd kine met 20 jaar ervaring,wie kan dat tegenspreken.
Wat een enorme onzin!
De warmte van de sauna is juist goed ter ontspanning van je spieren. Zeer goed om te doen dus.
Verder is het ook goed tegen spierpijn. Spierpijn is veel afvalstoffen die in je spieren zitten en die niet goed kunnen worden afgevoerd. Als je in de sauna gaat worden deze uitgezweet, en zal je dus ook nooit last hebben van spierpijn, en makkelijker de volgende dag je spieren weer zwaar kunnen belasten!
Er kan natuurlijk ook een goede specifieke reden zijn waarom het in sommige gevallen niet goed is.
Heb ergens hier gelezen dat het soms zo is dat bij spierblessures bijvoorbeeld zo kan zijn dat warmte juist kan zorgen voor een verdere verstijving van de spier en bij peesplessures kan het soms het genezingsproces verstoren.