MuscleMeat

Nadelen te veel proteinen

appelsientje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
62kg
Ik zou graag proteïne shakes in mijn dieet toevoegen om aan mijn 130gram proteïnen per dag te komen. Mijn moeder is hier echter tegen. Ze zegt dat ik "te fanatiek bezig ben". ze zei echter wel dat ik eerst eens mooi alle nadelen van te veel eiwitten te eten moet opsommen.

ze is er ook tegen dat ik het online wil kopen, omdat ze zelf nooit een computer heeft aangeraakt en het enige wat ze hoort over online kopen slechte dingen zijn op het journaal. Zelf zou ik het willen kopen bij powersupplements.nl

E: kent iemand een paar goeie (liefst nederlandse boeken) kent over proteinen voor sporters en krachttrainen, ik zou zelf namelijk ook nog wat meer willen bijleren over dit topic.

laat je moeder een foto van mij zien en zeg: die mooie gespierde knappe meneer drinkt al 25 jaar shakies... dan ziet ze de voordelen er wel van in:)

Shakes was voor mij leuk in het begin maar heb er genoeg van. Nu eet ik liever kip gewoon ... Zo veel maakt het niet uit eigenlijk :p In mijn top jaren dronk ik wel 6 scoops met banaan en 1 liter melk in 1 enkel shake :p :) mijn vetpercentage ging naar 28 % in 1 jaar wat een idioot was ik toen toch :))) Maar mijn kracht was ook enorm gegroeid daarmee dat ik er niet mee stopte :p Maarja was ook gewoon gegroeid met cleanbulk mijn eigen fout :p.

Je kan haar artikels tonen van Herbalife zogezegd gezond afvallen zou doen ook mee aan shake gedoe.

Niet aan beginnen! Je anus scheurt helemaal open van al die eiwitten, ga je stenen van schijten.

het enige nadeel van veel (zuivel) eiwitten zijn misschien puisten maar voor de rest niet echt veel. maar met 130 gr hoef je nergens bang voor te zijn want dat is niet zo heel veel...

als je geen shakes mag probeer dan gewoon op een andere manier aan die 130gr eiwit te geraken? is niet zo moeilijk toch? beetje kwark,kipfilet,kalkoen,vis,melk enz..

Ik zou graag proteïne shakes in mijn dieet toevoegen om aan mijn 130gram proteïnen per dag te komen. Mijn moeder is hier echter tegen. Ze zegt dat ik "te fanatiek bezig ben". ze zei echter wel dat ik eerst eens mooi alle nadelen van te veel eiwitten te eten moet opsommen.

ze is er ook tegen dat ik het online wil kopen, omdat ze zelf nooit een computer heeft aangeraakt en het enige wat ze hoort over online kopen slechte dingen zijn op het journaal. Zelf zou ik het willen kopen bij powersupplements.nl

E: kent iemand een paar goeie (liefst nederlandse boeken) kent over proteinen voor sporters en krachttrainen, ik zou zelf namelijk ook nog wat meer willen bijleren over dit topic.

hmm sommige dingen komen me bekkend voor, dingen als "je bent te fanatiek" heb ik in het begin ook gehoord.

hoe hier mee om te gaan ?

er zijn eigenlijk 3 opties:

1. je bent 18.. als je echt eiwitshakes wilt nemen..bestel ze dan gewoon.
wanneer je ouders erover zeuren geef je gewoon aan dat het voor jou belangrijk is, dat je weet wat je doet (er onderzoek naar gedaan hebt) etc

laat je niet van je stuk brengen en uiteindelijk leren ze het meer en meer accepteren.

2. zeg dat je maar wat graag wil meewerken .. maar vertel wel dat ze voortaan bij ieder boodschappenlijstje 1kg kipfillet , 2 pakken van 1.5l melk, en een doos met eieren meeneemt. als ze daarmee instemt prima dan kun je gewoon al je eiwitten uit je voeding halen. als ze niet instemt zeg je : ok dan bestel ik wel eiwitshakes.

3. informatie verzamelen hier op het forum en elders.. en leg die dingen uit aan je ouders.. als je passie toont en overtuigend overkomt zullen ze wel instemmen.

succes,

groeten,

Alexander

Zeg dan dat je 10 bakken kwark naar binnen gaat werken op een dag. Vindt ze dat wel goed?

Té veel aan eiwitten innemen kan idd belastend zijn voor je lichaam. Daarom is het belangrijk je toch in te lezen over het gebruik/inname ervan en de behoefte bij de verschillende soorten sporters! Aanrader als leesmateriaal is: 'Voedingssupplementen, complete gids voor sporters' door Delavier en Gundill. Succes nog met je aankoop! ;)

Meeste is hier al zo'n beetje gezegd. Het enige nadeel is potentieel wat puisten, maar dat is op te lossen door veel water te drinken.

En als je niet genoeg drinkt heb je wel kans op problemen met je nieren volgens mij, maar nij maar 130gr zou dat hoe dan ook geen probleem mogen zijn en je moet sowieso altijd genoeg drinken;)

Shakes was voor mij leuk in het begin maar heb er genoeg van. Nu eet ik liever kip gewoon ... Zo veel maakt het niet uit eigenlijk :p In mijn top jaren dronk ik wel 6 scoops met banaan en 1 liter melk in 1 enkel shake :p :) mijn vetpercentage ging naar 28 % in 1 jaar wat een idioot was ik toen toch :)))
Ehm, dat ligt eerder aan je hele voedingschema, niet of je 1 of 10 scoops whey neemt;)

Er zijn nog nadelen aan proteïnen dan enkel wat puisten hoor!
Het is best voorstelbaar dat de capaciteiten van het spieranabolisme beperkt zijn.. en hoewel eiwitten die capaciteiten bevorderen, is er op een gegeven moment een limiet bereikt waarboven ons lichaam niet meer in staat is eiwitten vast te houden! Dit gegeven van limiet kan je nalezen op: 'Level of dietary protein impacts whole body protein turnover in trained males at rest'

kort samengevat:
Dit onderzoek laat zien dat bij een consumptie van 0,8 g eiwitten/kg/LG de duursporter 14% van zijn eiwitaanbod afbreekt. Bij een inname van 1,8 eiw/kg/LG wordt 25% van de AZ afgebroken. Bij een aanbod van 3,6 g wordt 54% van de eiwitten afgebroken. Het vermogen van het spijsverteringsstelsel om groeiende hoeveelheden eiwitten op te nemen neemt af! Daarmee gaat een toename gepaard van het vermogen om AZ uit te scheiden!
Ook zijn er nog andere schadelijke probelemen in verband te brengen met een teveel aan eiwitten zoals de vorming van zuur, problemen met nieren en botmassa en zelfs hart en vaatklachten... Doch is het belangrijk te weten dat het bij het laatste ook kan gaan over eiwitrijke voedingsmiddelen in plaats van gewone shakes...
Bepaal dus gewoon je behoefte en zie dat je er niet te veel boven zit en dan blijven vele problemen uit :) Het belangrijkste is: neem alles met MATE, ook de "gezonde" dingen..

ach,moeders ook:D
Gewoon je ding doen

nierstenen dan? dat is toch ook gerelateerd aan eiwitten..

laat die shakes voor wat het zijn, die 130 gram kan je makkelijk uit je voeding halen. problem solved..

---------- Post toegevoegd Sun 15 Apr 2012 om 14:56 ----------

en dude... je bent 18??

Ah dat heb ik ook in het begin gehad, 'Het is slecht voor je' etc etc. Gewoon bestellen en knallen, ouders wennen er vanzelf aan.

5mnd geleden serieus gaan trainen met voeding ook goed bezig. In het begin doen ze even moeilijk maar houdt snel op, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders.

Kip/vis en brown rice met broccoli/ander groen eet ik voortaan vaak savonds, 1 of 2 keer in de week kook ik nu dus voor mezelf omdat ik niet meer wil meewerken met de ''lekkere hap'' En ook hier wennen ze aan haha. Komt allemaal goed

Mijn pa is tegen alles van shakes tot pillen. En idd had het gekocht en hij schudde ze hoofd maar viel wel goed af en werd leuk gespierd. Je zelf goed inlezen voordat je wat gaat gebruiken. Wat doet welk stofje met je lichaam. Dan kan ke er ook optimaal gebruik van maken. Deze kennis kan je ook aan je ma vertellen en dan zal ze heus toegeven aan
Jou toegewijde onderzoek.

Terug
Naar boven