AndroidHealthClinic

Nadelen te veel proteinen

Ah dat heb ik ook in het begin gehad, 'Het is slecht voor je' etc etc. Gewoon bestellen en knallen, ouders wennen er vanzelf aan.

5mnd geleden serieus gaan trainen met voeding ook goed bezig. In het begin doen ze even moeilijk maar houdt snel op, maar dat is natuurlijk bij iedereen anders.

Kip/vis en brown rice met broccoli/ander groen eet ik voortaan vaak savonds, 1 of 2 keer in de week kook ik nu dus voor mezelf omdat ik niet meer wil meewerken met de ''lekkere hap'' En ook hier wennen ze aan haha. Komt allemaal goed

Haha ja totdat ze zien dat het werkt en jaloers worden :P

Enige nadeel die ik ervaar zijn de vele winden die ik moet laten...zeker in combi met kwark.

Dat heb ik ook , en aangenaam ruiken ze niet ^^

Mijn ouders vroegen zich in het begin ook af of dat wel nodig was en kwamen met drogredenen aanzetten ("ga eerst maar eens een tijdje doortrainen en kijk daarna maar verder"), onzin natuurlijk. Heb tegen ze gezegd dat ik 't inderdaad nodig vind omdat ik serieus mijn lichaam wil veranderen en ik tenslotte niet aan hun vraag om de voeding over de kop te gooien (moet ik wel bij vermelden dat ik als argument heb gegeven dat mijn vader nu een jaar ingeschreven staat bij de wielrennervereniging en twee keer is gegaan, ten opzichte van mijn vier keer per week sportschool in een halfjaar, hehe).

Kom gewoon met een paar fatsoenlijke argumenten op de proppen. Zeg dat je serieus bezig wil met je lichaam (dat moet je ook wel, anders kan je de supplementen beter links laten liggen) en dat het een AANVULLING is op je voeding, geen anabolen of iets in die trand.

Ik zou graag proteïne shakes in mijn dieet toevoegen om aan mijn 130gram proteïnen per dag te komen. Mijn moeder is hier echter tegen. Ze zegt dat ik "te fanatiek bezig ben". ze zei echter wel dat ik eerst eens mooi alle nadelen van te veel eiwitten te eten moet opsommen.

ze is er ook tegen dat ik het online wil kopen, omdat ze zelf nooit een computer heeft aangeraakt en het enige wat ze hoort over online kopen slechte dingen zijn op het journaal. Zelf zou ik het willen kopen bij powersupplements.nl

E: kent iemand een paar goeie (liefst nederlandse boeken) kent over proteinen voor sporters en krachttrainen, ik zou zelf namelijk ook nog wat meer willen bijleren over dit topic.

http://www.ideal.nl/ Die voor het online kopen voor je ma

http://www.ergogenics.org/eiwit.html

Maar denk dat je gewoon veel MOET eten en als daar al genoeg eiwit inzit (kipfilet, vis, tartaartjes) hoef je geen shakies eiwit te nemen en kan je dat gezeur schelen in den beginne...

Zonder shakes zou je ook wel makkelijk aan de 130gr moeten kunnen komen. Staar je niet blind op shakes als dat veel gezeik oplevert bij je thuis.
Je lichaam maakt het echt niet uit of die eiwitten uit een shake of uit een andere bron komen.

Verder vind ik het altijd dom en kortzichtig van moeders om dit soort dingen te verbieden. Je maakt toch gvd zelf uit wat je eet. Gaat ze ook controleren dat je geen broodjes kebab eet na het stappen? Ik zou hier echt gigantisch veel heisa om hebben gemaakt als mijn moeder dit had verboden :p Laat haar in de eerste plaats maar aantonen dat het slecht voor je is. En wat is 'te fanatiek' en waarom zou dat een probleem zijn?

Dit is trouwens iets dat je niet eens met je moeder moet overleggen. Je bent volwassen je beslist toch zelf wat je eet en hoe je dat betaalt....

Als je heel veel eiwitten binnen krijgt en niet genoeg vezels eet ( zilvervlies rijst,fruit, volkoren pasta) dan kan je anus pijn gaan doen van de diarree

veel scheten laten, nierproblemen, onnodige geldverspilling

Zever, je spaart zelfs geld uit met whey shakes omdat als je natuurlijk eiwit moet gaan kopen (eieren of kip of vis etc) gaat het je veel meer kosten...

En als je makros in orde zijn ga je echt niet scheten of andere problemen hebben.

lol, BS. Je hebt hebt een punt als je probeert meer dan 225~250gr eiwit naar binnen te werken, want laten we wel zijn, eiwitten zijn wel de duurste voedingstoffen, of je ze nou uit shakes of kogelbiefstuk haalt, en als je nog meer dan dat neemt dan heeft het niet veel nut meer (uitgezonderd van AAS uiteraard).

Maar wat shakes betreft, goedkoper dan dat ga je geen eiwitten vinden. En als je een beetje normaal nadenkt weet je dat alleen maar shakes drinken wellicht niet helemaal optimaal is en je spijsverteringsstelsel wat kan gaan mokken, maar dan zou je whey kunnen mengen met havermout/rijst/kwark en weet ik veel wat, je lichaam ziet het verschil echt niet of je nou net een maaltijd hebt gehad met rijst en kip of havermout en whey. Zodoende zou je heel wat whey naar binnen kunnen gooien zonder enig gezeik.

Dat gedoe over whey vs echte voeding is alleen maar om te voorkomen dat mensen inderdaad de gehele dag troep vreten en dat aanvullen met 10 shakes zonder extra voedingsstoffen.

Ah dat heb ik ook in het begin gehad, 'Het is slecht voor je' etc etc. Gewoon bestellen en knallen, ouders wennen er vanzelf aan.
Lol, dem rebel teenagers :)

Heb zelf veel gehad aan "Het topsport-dieet voor iedereen" van N.Worm. Ziet er verouderd en amateuristisch uit, maar daarin heb je de echte basics van voeding. Als je gelukt hebt, vind je deze zelfs voor een euro'tje in tweedehandswinkels.
Supplementen zouden niet eens nodig moeten zijn als je je voeding op orde hebt.

Ik zou graag proteïne shakes in mijn dieet toevoegen om aan mijn 130gram proteïnen per dag te komen. Mijn moeder is hier echter tegen. Ze zegt dat ik "te fanatiek bezig ben". ze zei echter wel dat ik eerst eens mooi alle nadelen van te veel eiwitten te eten moet opsommen.

ze is er ook tegen dat ik het online wil kopen, omdat ze zelf nooit een computer heeft aangeraakt en het enige wat ze hoort over online kopen slechte dingen zijn op het journaal. Zelf zou ik het willen kopen bij powersupplements.nl

E: kent iemand een paar goeie (liefst nederlandse boeken) kent over proteinen voor sporters en krachttrainen, ik zou zelf namelijk ook nog wat meer willen bijleren over dit topic.

Hoi Appelsientje,

Die 130 gram eiwit per dag is prima te bereiken met gewone voeding. Heb je echt het gevoel dat je daarvoor een eiwitsupplement nodig hebt?

Een shake is natuurlijk makkelijk en wei eiwit heeft rondom de training zo zijn voordelen. Maar toch lijkt het me een goede zaak om eerst eens een tijd alles uit je voeding te halen. Zo leer je meer over voeding en goed eten. Dat is een belangrijke basis voor deze sport!!

Als je meer wilt lezen over eiwitten is het volgende misschien een leuke start: Artikel over de eiwitbehoefte van krachtsporters. Het lijkt me een goede start om meer te leren over het onderwerp.

Succes!

Kris :)

130 gram is niks man. Kan je makkelijk halen uit je eten.
Te veel eiwit zal je denk ik niet heel snel hebben. Je moet het ook goed over de dag verdelen.
Verder gewoon bakken water drinken..

Enige nadeel die ik ervaar zijn de vele winden die ik moet laten...zeker in combi met kwark.

oh god, met whey valt het nog mee. Casseine en kwark en ik heb de hele nacht een warm dekbed als je snapt wat ik bedoel xD

het enige nadeel van veel (zuivel) eiwitten zijn misschien puisten maar voor de rest niet echt veel. maar met 130 gr hoef je nergens bang voor te zijn want dat is niet zo heel veel...

oh god, met whey valt het nog mee. Casseine en kwark en ik heb de hele nacht een warm dekbed als je snapt wat ik bedoel xD

Ik heb dat alleen als ik te veel in een keer wegdouw. Op zaterdagochtend heb ik whey in m'n ontbijt, dan trainen, dan nr1 PWO (zitten bcaa's in) na 't trainen weer whey. Vaak moet ik dan boodschappen enzo doen dus eet ik 6 eieren.. Dan gaat 't ff niet zo fijn in mijn darmkanaal. :D
Nu hou ik er meer tijd tussen en heb ik er minder last van.

Als je lichaam het er niet mee eens is, kan je die kwark beter achterwege laten. Ik denk dat een hoge dosis kwark / caseine voor je spieropbouw meer kwaad dan goed doet als je lijf zo protesteert. Slechte vertering = stress. Stress = minder spiergroei. Je lichaam heeft rust nodig om te groeien. Zoek naar vervangende voeding die je wel goed verdraagt.

Kris :)

Mijn ervaring is dat de naam van een product van invloed is op de reactie van je ouders. Als je de whey perfection van B&F koopt zullen ze vrijwel geen op- of aanmerkingen hebben, maar als er anabolic, extreme of testosteron in de naam van het product voorkomt zullen je ouders vele malen heftiger reageren, zonder dat ze ook maar naar de productbeschrijving of wat dan ook hebben gekeken.

Speel gewoon open kaart, je bent immers 'volwassen'.

Mijn ervaring is dat de naam van een product van invloed is op de reactie van je ouders. Als je de whey perfection van B&F koopt zullen ze vrijwel geen op- of aanmerkingen hebben, maar als er anabolic, extreme of testosteron in de naam van het product voorkomt zullen je ouders vele malen heftiger reageren, zonder dat ze ook maar naar de productbeschrijving of wat dan ook hebben gekeken.

Speel gewoon open kaart, je bent immers 'volwassen'.

Klopt, ze kennen het niet dus het is meteen al ongezond en slecht voor je omdat het geen echt voedsel is.

Verre neef van me wil nu ook beginnen met shakes etc. Ik kwam zijn vader laatst tegen, gesprekje gedaan met hem en vertelde dat z'n zoon wil beginnen met trainen en muscle builden en dus whey wilt aanschaffen, zit ie een verhaal te lullen dat je met shakes slechter kracht/size opdoet dan met echt voedsel, shakes zijn ''nergens'' goed voor. Ik uitgelegd dat het voor beter herstel is en waar eiwitten in de basis voor dienen, dat er min of meer precies het zelfde zit in kip/tonijn etc. Dat je als je traint, zeker voor massa, een grotere eiwitbehoefte hebt die je niet altijd haalt uit normale voeding...

Zijn gedachte uiteindelijk; Whey is niet natuurlijk én dus slecht voor je, ik kreeg gewoon geen verandering in zijn gedachte. Zijn zoon is nu 19. Even een voorbeeldje hoe onwetend(zal ik het zo noemen?) en eigenwijs de 'ouderen' (kunnen) zijn

Laatst bewerkt:
Pics van je moeder ?

Terug
Naar boven