XXL Nutrition

nakijken voedingsschema 1ste keer

crashcool

Advanced Bodybuilder
Waardering
45
Lengte
1m94
Hallo,

Ik heb nu voor het eerst een voedingsschema gemaakt ben ook nog maar een week terug aan het trainen. Ben vrij mager van postuur en wil graag in spiermassa aankomen liefst gewoon door goed eten en trainen. De voedings sub. wil ik graag voorlopig nog vermijden.

Kom nog wat te kort voor me bulk mijn onderhoud zit op 2808 en bulk 3088 en kom op 2960 en vind dat de verhoudingen ook niet echt lekker zitten.

Graag hoor ik jullie mening.

Bijlagen

Heey ik ben van mening als je in de bulk wilt je 20% boven je onderhoud moet gaan zitten de 500 die jij hier aanhoudt is op basis van een gemiddeld persoon, als je dan kijkt kom je op 3369.6 Kcal uit ook zou ik beginnen met een e/k/v verhouding van 30/55/15 je pakt nu veel te veel koolhydraten waarvan ook nog veel suikers na mijn mening. Mijn advies pak meer complexe koolhydraten(Groente, Vis(ook goed voor je "goeie" vetten!), Bruin brood etc, etc,) en beperk je simpele koolhydraten tot in de ochtend en de avond meer eiwitten omdat je dan veel minder aan je koolhydraten hebt succes!

ik heb een excel sheet gemaakt waar de waardes ed automatisch berekend worden zie bijlage misschien dat je er wat aan hebt!

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Oke dan moet ik nog eens goed gaan kijken hoe ik zo aan mijn voeding moet komen en zeker de verhoudingen zo te krijgen lijkt me lastig. Als er tips zijn hoor ik ze graag dan kan ik die misschien morgen gebruiken. Nu tijd om me rust te nemen.

Naar mijn mening zijn verhoudingen achterhaald.
2g tot 2,5g per kg lichaamsgewicht aan eiwitten
1g per kg lichaamsgewicht aan vetten
Rest van je caloriebehoefte aan koolhydraten
Dat is wat ik adviseer.

Als ik jou was zou ik bij het ontbijt nog een eitje of 2 erbij gooien.
Dat zijn gelijk 150kcal met gezonde eiwitten en vetten.
Vruchtenkwark vervangen door magere kwark.
Mueslireep en Druiven eten na je training.

Neem aan dat je dat los bedoeld gekookt ei bij het ontbijt of rauw door de brinta ga zo gaan rekenen verder alvast bedankt voor de info

heb nu de 2 eieren erbij kwark vervangen kom ik op 3171 kc 171 e 456 k en 66 vet.

De 2 gram eiwit haal ik zo wel net en paar gram vet te weinig als ik dit allemaal binnen heb zit ik wel stamp vol ga kijken of ik dit nog wat kan uitbreiden.

Laatst bewerkt:
Je kan inderdaad gekookte eieren los bij je brinta eten maar,
je kan ook een mengsel maken van brinta, ei en melk en dat vervolgens in de magnetron zetten voor een minuutje.
Word dan geen pap maar een soort van cake substantie.

Oké dat ga ik zaterdag maar proberen dan heb ik meer tijd mocht het echt niet te eten zijn heb nu al moeite met de brinta dat hij als het wat dik is moeilijk is weg te krijgen

Laatst bewerkt:
Zo heb ze samen gedaan was niet echt lekker zo. Verder me maaltijd van 12 uur verandert wordt nu pasta groente met gehakt/vis of kip zodat ik wat meer complexe koolhydraten binnen krijg. Binnen wat voor tijd zo je moeten zien dat je voeding / training goed gaat en je aankomt in gewicht.

Terug
Naar boven