AndroidHealthClinic

Stelling Nederland moet net als Zwitserland criminele buitenlanders het land uit sturen

• Topic Starter Topic Starter
He, wat jammer, ik had het nog niet gelezen!
Was erg benieuwd waarover je me nu weer op mijn donder zou geven.

---------- Toegevoegd om 08:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:16 ----------

Nee, dat was mijn oorspronkelijke post. Ik kon er niet echt wijs uit worden hoe je het nou ziet.

Edit: Maar als je het met die post van Jef eens bent, laat het maar weer goed zien wat een simpel wereldbeeld je hebt.

Laatst bewerkt:
Waarom moeilijk doen als het ook simpel kan. Nederland moet schoon!!!!

de druk op mijn ballen verzachten, lekker meisjes verkrachten, wollah

Edit: Maar als je het met die post van Jef eens bent, laat het maar weer goed zien wat een simpel wereldbeeld je hebt.

Ja joh, ik ben nu eenmaal een simpele doos, die zich kapot ergert aan hoe het er in dit land vaak toegaat en dat moraalriddertjes als jij maar constant geitenwollen sokjes blijven aantrekken.
Ik vind eigen volk eerst. Punt.
En als je hier bent en je past je niet aan of trapt rotzooi, dan moet je opzouten.
Simpel, ja heel simpel. En weet je, ik kan er prima mee leven.

Word hier getrollt?:trollfacex:

Ja joh, ik ben nu eenmaal een simpele doos, die zich kapot ergert aan hoe het er in dit land vaak toegaat en dat moraalriddertjes als jij maar constant geitenwollen sokjes blijven aantrekken.
En als je hier bent en je past je niet aan of trapt rotzooi, dan moet je opzouten.

:(

de druk op mijn ballen verzachten, lekker meisjes verkrachten, wollah

Ins'allah sahbi.

---------- Toegevoegd om 23:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

Waarom zouden wij sympatie moeten tonen voor mensen die hier komen en bejaarden beroven of meisjes verkrachten, ik ben absoluut geen racist maar iedereen kan wel zien dat te veel culturen en geloof gewoon niet samen gaat, daarbij las ik dat het in de bilioennen loopt wat het nederland per jaar kost...reken maar uit hoe het zou zijn als dit voor de echte nederlanders gebruikt zou kunnen worden, heb je minder klaplopers en criminelen.

Mooi dat je er zelf in gelooft, chapeau:roflol:

Dat is te merken, maar zal ik je een geheimpje vertellen? Het is dus helemaal niet zo simpel.;)

Dat is te merken, maar zal ik je een geheimpje vertellen? Het is dus helemaal niet zo simpel.;)

Niet? Ik denk dat het moeilijker wordt gemaakt dan het is.
Maar Nederland is veel te soft.
Als er eens paal en perk wordt gesteld aan criminele praktijken door daders daarvan die niet Nederlands zijn inderdaad terug te sturen naar eigen land, haal je in mijn ogen een hoop rottigheid al weg. En kun je je dan richten op de herrieschoppers uit eigen land, want die zijn er net zo goed en die moeten ook aangepakt worden.

-

Laatst bewerkt:
Niet? Ik denk dat het moeilijker wordt gemaakt dan het is.
Maar Nederland is veel te soft.
Als er eens paal en perk wordt gesteld aan criminele praktijken door daders daarvan die niet Nederlands zijn inderdaad terug te sturen naar eigen land, haal je in mijn ogen een hoop rottigheid al weg. En kun je je dan richten op de herrieschoppers uit eigen land, want die zijn er net zo goed en die moeten ook aangepakt worden.

Je roept maar wat, het klinkt leuk maar gaat in de praktijk nergens over.

Ach integratie is natuurlijk een complexe zaak en kost veel geld/moeite/denkwerk, maar criminaliteit aanpakken is inderdaad een vrij simpel iets.

1) Verhoog de pakkans
2) Zorg voor zeer snelle veroordeling/straf
3) Buitenlanders straffen in land van herkomst uit laten zitten

Dan ga je idd effectief de criminaliteit zien dalen.

Ik hoop dat ze dit ook in nederland zullen invoeren

Ach integratie is natuurlijk een complexe zaak en kost veel geld/moeite/denkwerk, maar criminaliteit aanpakken is inderdaad een vrij simpel iets.

1) Verhoog de pakkans
2) Zorg voor zeer snelle veroordeling/straf
3) Buitenlanders straffen in land van herkomst uit laten zitten

Dan ga je idd effectief de criminaliteit zien dalen.

1) Hoe? (denk aan het budget)
2) a) Hoe? b) hoe zorgt dit voor minder criminaliteit?
3) Zitten juridische haken en ogen aan (vooral op EU gebied)

Toch niet zo simpel dus.

1) Hoe? (denk aan het budget)
2) a) Hoe? b) hoe zorgt dit voor minder criminaliteit?
3) Zitten juridische haken en ogen aan (vooral op EU gebied)

Toch niet zo simpel dus.
1) Simpel: meer investeren in blauw op straat. Kost idd geld, maar na verloop van tijd zou de criminaliteit moeten verminderen waardoor de kosten weer dalen.
2) a) Procedures versnellen. b) Is onderzoek naar gedaan maar heb het ff niet bij de hand.
3) Ach het kan wel maar vaak is er een gebrek aan politieke wil. Bijv. in België bestaat het al maar er worden er veel te weinig uitgeleverd. Oorzaken? Het wordt onvoldoende afgedwongen bij Marokko bijv. of de voorwaarden zijn niet streng genoeg (Walen willen softe aanpak). Nederland heeft nu een rechtsere regering dus kan dit makkelijker regelen denk ik. Maar het zal wel inspanning vragen om bijv. Marokko te overtuigen om meer gevangenen op te vangen.

De theorie is relatief eenvoudig, uitvoering vraagt politieke wil en aanpak.

1) Simpel: meer investeren in blauw op straat. Kost idd geld, maar na verloop van tijd zou de criminaliteit moeten verminderen waardoor de kosten weer dalen.

Door meer "blauw" op straat krijg je geen hogere pak kans. Je krijgt een hogere pak kans door efficienter te werken. De theorie die jij beschijft kost alleen maar meer geld en volgens mij hebben we schulden genoeg:o

3) Uitzetting kan nou eenmaal niet zomaar: EVRM: discriminatie (buitenlandse crimineel zwaarder gestraft), ik weet dat dit als links gelul klinkt, toch is het zo. Buitenlander is ook een duitser bijv. Gaat in tegen vrij verkeer van personen in EU. Automatisme, proportionaliteit dan niet meegerekend.

Edit: En dan hebben we het nog niet eens over het % dat buitenlands is, dus of het erg zal schelen (i.t.t Zwitserland waar 20% buitenlands is).

Laatst bewerkt:
Door meer "blauw" op straat krijg je geen hogere pak kans.
Ik neem aan dat je een grapje maakt?

Je krijgt een hogere pak kans door efficienter te werken. De theorie die jij beschijft kost alleen maar meer geld en volgens mij hebben we schulden genoeg:o
Efficiënter werken? Wat moet ik daaronder verstaan? Spreekt voor zich dat een betere samenwerking erbij hoort maar pakkans verhogen is vooral een kwestie van meer controles en toezicht.

Dit gaat niet over links of rechts, we hebben het hier over bewezen methodes. Ik vraag me altijd af waarom sommigen dat in twijfel blijven trekken.

3) Uitzetting kan nou eenmaal niet zomaar: EVRM: discriminatie (buitenlandse crimineel zwaarder gestraft), ik weet dat dit als links gelul klinkt, toch is het zo. Buitenlander is ook een duitser bijv. Gaat in tegen vrij verkeer van personen in EU. Automatisme, proportionaliteit dan niet meegerekend.

Edit: En dan hebben we het nog niet eens over het % dat buitenlands is, dus of het erg zal schelen (i.t.t Zwitserland waar 20% buitenlands is).
Nogmaals: het gebeurd al in België (alleen veel te weinig). Is ook niet tegen bepaalde wetten oid. We hebben het hier over buitenlanders, jij lijkt het over personen met een Nederlands paspoort te hebben. Dat zal idd minder makkelijk gaan.

Terug
Naar boven