MuscleMeat

Stelling Nederland moet net als Zwitserland criminele buitenlanders het land uit sturen

Goed plan idd, alleen vraag ik me dan wel af of deze mensen hun straf wel krijgen? Anders krijg je straks allemaal tuig dat hier naartoe komt om rotzooi te trappen en zodra ze gepakt worden zo het vliegtuig kunnen pakken (of bijv. na korte straf).

Goed idee van Zwitserland. Ik ben helemaal voor!
En als dubbele nationaliteiten niet meer mogen en een ieder houdt zijn oorspronkelijke nationaliteit, pak je ook nog een hoop rotzooi gelijk mee.

ik vind dat we de welvaart in landen als turkije en marokko moeten vergroten, zodat al die mocro's vanzelf teruggaan:)

• Topic Starter Topic Starter
Goed idee van Zwitserland. Ik ben helemaal voor!
En als dubbele nationaliteiten niet meer mogen en een ieder houdt zijn oorspronkelijke nationaliteit, pak je ook nog een hoop rotzooi gelijk mee.

.....

---------- Toegevoegd om 11:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:39 ----------

ik vind dat we de welvaart in landen als turkije en marokko moeten vergroten, zodat al die mocro's vanzelf teruggaan:)

http://www.youtube.com/watch?v=DwrSVDRP-2Y

EDIT: Trouwens iemand die kan bedenken tegen welke europese regelgeving/grondrechten dit kan gaan? Karma voor antwoord, komt me goed uit voor opdracht studie:)

Laatst bewerkt:
Je kan tegelijkertijd egoïstisch denken en toch samenwerken yo.

terugsturen voor zware delicten of meerdere kleinere delicten is toch vanzelfsprekend...en dan kunnen ze natuurlijk ook bijna onmogelijk hier terugkomen

om de welvaart in een ander land te vergroten moet je zelf opofferingen maken. Egoistische mensen doen dat niet:)

Hendrik gaat zonnepanelen kopen op zijn dak zodat hij jaarlijks xxx euro kan sparen aangezien zonnepanelen spotgoedkoop zijn geworden doordat de overheid het fiscaal aftrekbaar maakt en dat alternatieve vervuilende middelen duurder zijn geworden. Het enige wat hendrik boeit is zijn portemonnee, like duh. Niettemin heeft Hendrik door zijn zonnepaneel aankoop een lichter ecologisch voetafdruk en geeft hij Moeder aarde dus minder druk.
Ook al gelooft Hendrik niet in co2-uitstoot onzin - dat is allemaal veel te elitair en softie voor hem- heeft hij toch toch zonder intentionaliteit zijn bijdrage geleverd. :)

So yo!

Hendrik gaat zonnepanelen kopen op zijn dak zodat hij jaarlijks xxx euro kan sparen aangezien zonnepanelen spotgoedkoop zijn geworden doordat de overheid het fiscaal aftrekbaar maakt en dat alternatieve vervuilende middelen duurder zijn geworden. Het enige wat hendrik boeit is zijn portemonnee, like duh. Niettemin heeft Hendrik door zijn zonnepaneel aankoop een lichter ecologisch voetafdruk en geeft hij Moeder aarde dus minder druk.
Ook al gelooft Hendrik niet in co2-uitstoot onzin - dat is allemaal veel te elitair en softie voor hem- heeft hij toch toch zonder intentionaliteit zijn bijdrage geleverd. :)

So yo!
verzin maar eens een gelijkaardig ding om de welvaart in andere landen te boosten.

Henk krijgt belastingsverhoging omdat de overheid internationale hulp wil bevorderen. Henk is pissed off:)

Zeer simplistische reacties zeker als je je bedenkt dat de Turkse economie na de economische crisis, zich prombleemloos heeft hersteld en weer stabiel jaarlijks 10% groeit.

De specifieke groepen die jullie bedoelen is wel heel vaag behalve de afkomst. Werkloze laagopgeleiden die hier kansloos zijn daar ook kansloos. Hoeveel boost je de economie ook zou willen geven als ''grote'' Nederland zijnde :D . Dan is zo'n melkertbaan in Nederland toch een betere alternatief, want het geld wordt dan weer hier in NL uitgegeven.

Maar even naar het hoofdonderwerp: Helemaal mee eens, geen enkele reden om iemand een passpoort te verlenen als hij bijvoorbeeld met zijn verblijfsvergunning al criminele activiteiten heeft uitgevoerd. Zou in Nederland zeker moeten kunnen met het huidige kabinet .

• Topic Starter Topic Starter
Streng maar rechtvaardig, neutraal en welvarend. Inderdaad ik mag hun ook wel.

Vergeet niet al het goud van vermoorde joden dat ze hebben.:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:54 ----------

Trouwens: Het is in Zwitserland wel ff wat anders. Heel moeilijk om een zwitser te worden (duurt iets van 12jaar), wat als gevolg heeft dat 20% van de bevolking buitenlander is.

Verder:

"De tekst in verband met de automatische ’ausschaffing’ wil na het uitzitten van de straf automatisch het verblijfsrecht van buitenlanders intrekken die zich schuldig hebben gemaakt aan inbreuken als verkrachting, zware coïtusuele inbreuken, geweldmisdrijven, drugstrafiek, maar ook sociale fraude. Het thema deed de gemoederen oplopen in Zwitserland, een land met 21,77 procent buitenlanders.

De regering en de andere de partijen verwierpen eenstemmig het initiatief van de SVP, want strijdig met de grondwet en het internationaal recht vanwege het automatisme en de afwezigheid van proportionaliteit

. Zo mogen vluchtelingen op grond van het internationaal recht niet teruggestuurd worden naar hun land van herkomst als ze het gevaar lopen daar vervolgd te worden."

Juridisch blad:

De facto komt het er in de nieuwe Zwitserse wet op neer dat buitenlanders die veroordeeld zijn wegens zware geweldsmisdrijven, coïtusuele misdrijven, drugsgerelateerde misdrijven en bepaalde gevallen van fraude in Zwitserland hun straf uitzitten, om vervolgens zonder verdere vorm van proces uitgezet worden naar hun land van herkomst. Op verschillende vlakken is deze nieuwe Zwitserse wet problematisch.

Allereerst bestaat er een bilaterale overeenkomst voor vrij verkeer van personen tussen Zwitserland en de EU. Iedere Europeaan (met uitzondering van een aantal nieuwe lidstaten) mag in Zwitserland werk zoeken, en zich daarna in Zwitserland vestigen. Dit geldt nu dus niet meer voor de bovenstaande categorieën van ex-criminelen, die het land überhaupt niet meer inkomen. Zonder verder in te gaan op de morele juistheid van de nieuwe Zwitserse wet, is deze dus naar alle waarschijnlijkheid strijdig met Europees recht. Het Europees Hof van Justitie heeft in het verleden vrij verkeer van personen breed geïnterpreteerd, en heeft vastgesteld dat bilaterale verdragen direct effect hebben voor EU burgers. Een gedupeerde ex-gedetineerde die Zwitserland niet meer in komt, kan dus naar het Hof in Luxemburg stappen.

Daarnaast is er natuurlijk het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), waarvan ook Zwitserland deel uit maakt. Het zonder vorm van proces uit(huis)zetten van personen is strijdig met art. 6 van het verdrag, zoals onlangs ook Nederlandse krakers ondervonden. De Zwitsers hebben weliswaar aanvullingen op dit artikel in protocol 7 van het EVRM wat betreft het uitzetten van buitenlanders nooit ondertekend, maar daarmee blijft art. 6 gewoon gelden. Bovendien is de Zwitserse wet mogelijk strijdig met art. 14 van het EVRM, waarin discriminatie verboden wordt. Immers, ex-gedetineerden van niet-Zwitserse afkomst worden systematisch anders behandeld dan Zwitserse ex-gevangenen.

Vanwege het stroperige en tijdrovende proces voordat een zaak voor het EHRM komt, is de vrees dat rechtsbescherming voor de eerste ‘slachtoffers’ van de nieuwe Zwitserse wet te laat zal komen. Echter, het Hof in Straatsburg heeft er een goede gewoonte van gemaakt in geval van deportatie interim maatregelen in te stellen die uitzetting verbieden in afwachting van verder verloop van het proces. Hopelijk zien de Zwitsers tijdig in dat hun nieuwe wet volgens Europees en Internationaal recht vrijwel onmogelijk te handhaven is.

Vergeet niet al het goud van vermoorde joden dat ze hebben.:rolleyes:

Je doelt hiermee op het bancair systeem in Zwitserland? Ik zelf weet enkel dat Zwitserland aan de zijlijn stond in de tweede wereldoorlog. Nu moet ik wel toegeven dat ik, buiten Saving private Ryan en consorten, niet zoveel kennis heb van de Tweede Wereldoorlog.

That's what i'm talking about :p
iedereen blij, en deftige oplossing.
Een muur bouwen en/of iedereen eruit kicken is simpel yo.
Keer op keer heeft de geschiedenis bewezen dat landen zichzelf uit de ellende moeten trekken, of erin blijven zitten, ongeacht ontwikkelingshulp.

Een volk moet zelf welvaart willen en daar ook voor werken. Niets kom vanzelf, ook niet met hulp yo.

Ik zie niet in waarom het ondersteunen van andere landen of samenwerken geen goede strategie zou zijn voor het oplossen van europese/mondiale problemen. Alsof het 'onze' problemen niet zijn.

persoonlijk zou ik dan ook niet naar zwitserland gaan denk ik. wil best 200% mijn stenen bijdragen maar 12 jaar een auslander zijn........neh

Keer op keer heeft de geschiedenis bewezen dat landen zichzelf uit de ellende moeten trekken, of erin blijven zitten, ongeacht ontwikkelingshulp.

Een volk moet zelf welvaart willen en daar ook voor werken. Niets kom vanzelf, ook niet met hulp yo.

Zichzelf? Okay, dus de protectionistische heffingen van de Westerse wereld spelen volgens jou geen rol hierin?

Tot 7 jaar geëist voor scooterdrama

NIJMEGEN - Tegen de twee mannen die betrokken waren bij een dodelijk scooterongeval in Nijmegen is vrijdag celstraf geëist.

De mannen, de 20-jarige M. el G. uit Beuningen en de 19-jarige M.A. uit Nijmegen , hoorden respectievelijk 7 en 6 jaar cel tegen zich eisen. De straf voor de Beuningenaar is hoger omdat hij meer op zijn kerfstok heeft. Hij stond vrijdag ook voor meerdere feiten terecht. Tevens wordt zijn gedrag in Radboud hem zwaar aangerekend door het Openbaar Ministerie (OM).

Behalve de celstraffen eiste justitie ontzeggingen van de rijbevoegdheid. De Nijmegenaar mag volgens het OM 8 jaar niet meer rijden, de man uit Beuningen moet 10 jaar van achter het stuur vandaan blijven.

De twee reden tijdens een dollemansrit begin dit jaar een 50-jarige Arnhemmer dood. Ze waren op de vlucht voor de politie omdat ze een overval wilden plegen. Beiden ontkennen te hebben gereden. In het Radboudziekenhuis bedreigden de twee vervolgens het personeel.

Gisteren las ik dit artikel in de krant. Twee Marokkaanse draaideurcrimineeltjes waren op de vlucht voor de politie nadat ze waren opgevallen doordat hun scooter geen verzekeringsplaatje had en ze raar gedrag vertoonden. Tijdens de vlucht hebben ze een man aangereden die net klaar was met zijn werk en naar huis liep. Later bleek dat ze een overval wilde gaan plegen en dat de politie bij toeval dit duo tegen heeft kunnen houden.

Opvallend detail was ook dat één van de daders pas net(!) op vrije voeten was en alweer bezig was met criminele activiteiten.

Dit soort mensen dragen dus werkelijk NIKS bij aan de maatschappij en verdienen gewoon een enkeltje naar het Rif-gebergte. Triest ook dat ze na 6 en 7 jaar weer op straat mogen komen terwijl het slachtoffer nooit maar zal terugkeren..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven