waarom vinden sommigen hier het raar dat de supporters niet meer zingen na die achterstand?
ik bedoel, als je een echte voetballiefhebber bent, dan zit je je zoals mij kapot te ergeren en laat je het wel uit je hoofd met je k*tliedjes te zingen. Blijven zingen als je achter staat dat noem ik pas een nepsupporter, dan boeit het voetbal je geen ene reet.
Ben ik niet met je een Prelude.
De meest passionele supporters komen uit landen als Engeland, Italie, Argentinie etc. en daar wordt 90 minuten lang non stop gezongen.
Hoe erg ik het ook vind, als echte supporter zijnde hoop ik met mijn aanmoedigingen een beetje een twaalfde man te zijn (samen met de andere duizenden natuurlijk).
Pas als ik zie dat het de voetballers zelf niks meer interesseert, stop ik met aanmoedigen want dan verdienen ze mijn energie niet meer.
Onder aanmoedigingen versta ik trouwens strijdliederen en geen Andre Hazes deuntjes. Dat is het probleem met Oranje supporters, het gros zijn meegereisde vrouwen met vlaggetjes op de wang of bedrijfsuitjes van sponsoren. Die hebben allemaal maar weinig op met voetbal maar willen zien en gezien worden.
Ik heb overigens ooit in Engeland met een stel prof voetballers, waaronder Les FerD., een diner gehad waar het onderwerp supporters aan de orde kwam.
Zij zeiden unaniem dat als een stadion begint te kolken met zang en aanmoedigingen dat ze net dat beetje meer energie en overtuiging kregen en is dat niet je hoofd doel als supporter zijnde?