MuscleMeat

Nederland - Rusland

Maar even een wodka proosten op guus inderdaad. Hij heeft het weer goed voor elkaar :)

en nu is opeens alles fout terwijl eerst alles nog goed was?:rolleyes: stelletje hypocrietelingen, het liep gewoon niet, klaar. Nl heeft te vroeg gepiekt, je ziet altijd teams die moeten vechten voor elke wedstrijd kampioen worden (herinnert iemand zich 2006, Italie kampioen nadat ze in de 8e finale alleen door een schwalbe (= penalty) langs hiddinks australie kwamen om daarna kampioen te worden)

als die russische gast nou gewoon 2 keer geel had gehad,

hadden we ze wel kunnen inmaken

Wat is dat voor onzin, we moeten ook 11 tegen 11 kunnen winnen.

Nederland is niet aan voetbal toegekomen, iedereen werd zowat omver gelopen of er stond een mannetje op.

Op naar het WK, hopelijk kan van marwijk de slechte punten verbeteren, en de goede punten perfectioneren :)

en nu is opeens alles fout terwijl eerst alles nog goed was?:rolleyes: stelletje hypocrietelingen, het liep gewoon niet, klaar. Nl heeft te vroeg gepiekt, je ziet altijd teams die moeten vechten voor elke wedstrijd kampioen worden (herinnert iemand zich 2006, Italie kampioen nadat ze in de 8e finale alleen door een schwalbe (= penalty) langs hiddinks australie kwamen om daarna kampioen te worden)

Waar iedereen gewoon in is teleurgesteld is dat Nederland heeft laten zien dat ze dit jaar de ploeg hadden om echt ver te komen.
Dat je het dan zo laat liggen in de kwart finale is triest, zeker omdat ze er niet voor gevochten hebben gisteren. Het was tam en mat en zat volledig tussen de oren. Na afloop niet 1 speler zien huilen van teleurstelling. Ze waren vanaf de aftrap veel te berustend in hun lot.
De Russen waren fantastich, maar zo'n jong en onervaren elftal had je met de kwaliteiten die Nederland heeft uiteindelijk gewoon af moeten troeven.
Maar zoals ik al eerder zei, het is echt een mentaliteits kwestie; als het goed gaat gaat het fantastisch, als het even tegenzit wordt er bij de pakken neergezeten en daar mag iedere, echte Oranje supporter best boos en teleurgesteld om zijn.

Wat mij opvalt is dat alle favorieten eruit vliegen. Denk aan portogal dat dus ook erg sterk voetbalde, zelfde geldt voor kroatie.

Schandalig dat je als prof niet zorgt dat je 120 min kan voetballen. Terwijl rondefinales vaak uitlopen op verlenging. Het NL volk zou bij het volgende kampioenschap geheel thuis moeten blijven. En alles wat oranje is verbannen!

Het probleem gister zat hem gewoon uiteraard weer op het mentale vlak. Ze komen in de poule des doods, voetballen vrijuit en met plezier. Mochten ze verliezen van Italie en Frankrijk zou dat geen ramp zijn dus niemand had geen enkele druk. Vervolgens loopt het lekker en komen er ook nog allemaal van die lompe uitspraken zoals "ik wil graag belangrijk zijn voor het team" en "er staat iets moois te gebeuren"...

Ze zijn al torenhoog favoriet en praten zichzelf nog in die rol ook, en je ziet het gister. Er staat meer druk op, moeten eigenlijk winnen en verkrampen allemaal. Niks liep meer soepel er zat geen plezier meer in het spel, op dit mentale vlak ligt de taak van van Basten om ze daarin te begeleiden. Dat schijnt die dus niet te kunnen. Op het moment dat het al niet loopt zijn er dan weer een aantal van die middenvelders die dan te graag belangrijk willen zijn en uit iedere positie maar op goal schieten, omdat ze zo graag zelf de held willen zijn..

Rusland heeft verdiend gewonnen en is ook gewoon een smaakmaker van dit EK.

Ik hoop dat Rusland of Spanje kampioen word. Ieder ander land wat er nog inzit zou een schande voor het voetbal zijn.

K*t...

K*t ja.

Denk dat het ook wel een klein beetje met het Boulahrouz verhaal te maken heeft, hij werd ook gewisseld uiteindelijk, NL speelde gewoon lang niet zo goed als dat ze hiervoor deden, yep het is zonde, maarja eigen schuld, had echt gedacht dat die beker voor ons zou zijn.

Nu krijgen die k*t Italianen em weer denk ik, het zijn altijd dezelfden die ver komen.

Het is de voortreffelijke klasse van Duitsland en Italie die zich keer op keer stront lachen.

Je ziet vaak met dat soort landen dat zij, op wat voor manier dan ook, zich altijd op de valreep met slecht voetbal de poule doorwerken en dan opeens de finale binnen stomen.

Buffon stopte de penalty tegen Roemenie, anders was het al afgelopen voor ze.

Let maar op, Luca Toni zal op scherp staan en Ballack eveneens. Opeens draait het dan allemaal wèl.

Wij vieren feest voor een toernooi, zij erna.

Het is allemaal de schuld van links!!

Affellay hield zich anders aardig staande.

Ik denk niet dat je Van Basten hier de schuld van kan geven, ik denk dat je eerder moet kijken naar de inzicht en ervaring van Guus Hiddink. Je zag vanaf de eerste minuut al zijn bedoelingen, het laten lopen van Bhoularouz om zo man meer situaties te creeren elder, vooral op het middenveld. Bhoularouz is een prima verdediger maar aanvallend kan je hem nog wel eens laten lopen want die passes van hem zijn niet bepaald zuiver en zijn looplijnen niet bepaald verrassend. Niet om Bhoula nu hier de schuld van te geven maar om enkel aan te geven hoe sluw die Hiddink is.

En over die wissels, ik kan me nog herinneren dat ik in het verleden altijd zat te tieren dat ze zo laat pas gingen proberen om de boel om te gooien, ik was er eigenlijk wel blij mee dat hij al wat vroeger begon met wisselen. Die Russen waren gewoon beter vanavond, betere vorm en sterkere taktiek. Soms verlies je gewoon omdat je over het totaalplaatje op dat moment gewoon minder goed was.

Schuld van Van Basten is een groot woord. Een term als onmacht of onkunde is meer op zijn plaats. Sinds gisteren ben ik ervan overtuigd dat een trainer een grote impact kan hebben op het resultaat.

In de eerste helft waren er drie spelers die het beeld van Oranje bepaalden. Boulahrouz, bewust vrijgelaten, "opstormend" aan de rechterflank. Resultaat: 10x balverlies en vervolgens counters van de Russen. Kuyt die het als vrije man aan inspiratie, techniek en inzicht ontbeert. Volgens mij zou die jongen beter tot zijn recht komen als mandekker. En de derde speler die veelvuldig de bal had: Orlando - tikkie terug - Engelaar. Niet voor niets waren dit ook de drie spelers die gewisseld werden. Zo werd de tactische 3-0 achterstand door te vroege, maar noodzakelijke, wissels omgebogen in 0-0, terwijl het scorebord inmiddels al 1-0 voor Rusland aangaf. Zo liep Nederland vanaf de aftrap al achter de feiten aan.

Al het bovenstaande is door Guus Hiddink zorgvuldig gepland, daar ben ik van overtuigd. Met zijn kennis van het Nederlandse team wist hij exact wat te verwachten. Dat het "niet liep" was dan ook deels zijn verdienste, deels de verdienste van Van Basten, die met te veel non-voetballers startte. Volgens mij begon het in bepaalde wedstrijden in de groepsfase ook pas te lopen na het inbrengen van creativiteit. Gisteren werd de creativiteit helaas te centraal gepositioneerd, waar het veldspel ook niet beter op werd. Overigens snap ik ook de gedachte niet om vier verdedigers zonder opbouwende capaciteiten op te stellen tegenover een beperkt aantal aanvallers nog steeds niet.

Met een goede basisopstelling, vleugelspelers (de goede voorzetten zijn op 1 door vuurwerk verminkte hand te tellen geweest in 120! minuten) en een stormram had je dit Rusland best kunnen verslaan. Ik rust in vrede door de gerechtigheid van deze uitschakeling en de romantische artikelen in de kranten over het laatste "wonder" van Guus.

Wel chille shit met die Guus, nooit meer oorlog met Zuid-Korea, en nu kunnen we ook niets meer fout doen bij de Russen. Whehe, misschien moet hij eens gaan coachen in Afganistan, zijn we ook van dat gezeik met Osama af.

Met Robben of Babel hadden we deze wedstrijd gewoon gewonnen. Het totale gebrek aan diepte aan het spel zorgde ervoor dat alles door het midden van de Russische trechter moest gebeuren. Ruud doet zijn best om met zijn rug naar het doel te spelen maar is niet wendbaar genoeg om in die situatie naar het doel te draaien om gevaarlijk te worden of een pass te geven in de diepte in plaats van te vroeg kaatsen op lopende mensen. Van Persie, Van der Vaart, Kuijt, Affelay waren allen onder de maat. Eigenlijk was het Nederlands elftal alleen gevaarlijk uit standaard situaties. Rusland heeft verdient gewonnen, ze speelden collectief, attractief voetbal. En Arshavin is een briljante speler.

nu nog Italie winnen van Spanje en alle groepskampioenen liggen eruit, ongehoord...

Terug
Naar boven