MuscleMeat

Nederland - Rusland

Kuyt is te overrated. Met name door de media en Jan/Truus met de pet. Dat zegt mij verder niks. Hij speelde als een krant, ''maar werkte als een paard''. Who cares? Hij voerde zijn aanvallende taken niet uit, en was totaal niet tegen Zjirkov opgebokst. Van Persie is dan een logische vervanger.

De mening van Afellay deel ik deels. Het is een groot talent, maar je kan niet van zo'n jonge verwachten dat hij Nederland bij de hand pakt en de grote aanvalsleider wordt. Dat zit (nog) niet in hem. De wissel is niet onlogisch, maar gezien Van Basten zijn experimenten in het verleden, was Vennegoor beter op zijn plaats geweest. Al speelde we dan wel héél aanvallend, en op de counter zien die gasten messcherp. Een behoorlijke dubio dus, maarja, daar is hij bondscoach voor.

Untrue, Kuyt is een beest, maar had vandaag zijn dag niet, zoals bijna het hele team.

De reden dat we vandaag verloren, veelste angstig, angstig voor een counter, counter:orly: Zelf aanvallen, maar geen bal kwam goed aan en niemand leek er voor te vechten.

Ze hadden gewoon constant druk moeten zetten, toen ze dat even deden, een paar minuten, kregen we gelijk kansen.

Pressie op de bal, op de vrije Russische man en zelf vrij lopen (doch de vrije man ''zoeken''), ontbrak er vandaag, ja. Naast vorm van de dag, creativiteit en de absolute wil om te winnen.

Kuyt is een kilometervreter, maar technisch te beperkt. Zoals vandaag maar weer eens bewezen.

Untrue, Kuyt is een beest, maar had vandaag zijn dag niet, zoals bijna het hele team.

De reden dat we vandaag verloren, veelste angstig, angstig voor een counter, counter:orly: Zelf aanvallen, maar geen bal kwam goed aan en niemand leek er voor te vechten.

Ze hadden gewoon constant druk moeten zetten, toen ze dat even deden, een paar minuten, kregen we gelijk kansen.

Uhmmm we?? Je was toch belg?:p

Pressie op de bal, op de vrije Russische man en zelf vrij lopen (doch de vrije man ''zoeken''), ontbrak er vandaag, ja. Naast vorm van de dag, creativiteit en de absolute wil om te winnen.

Kuyt is een kilometervreter, maar technisch te beperkt. Zoals vandaag maar weer eens bewezen.
Ik ben het met je eens, beest. Het was gewoon ''onze'' dag niet, alhoewel er ook weinig aan werd gedaan.

Daar ben ik het niet mee eens, hij is technisch geen wonder nee, maar hij heeft zijn waarde de andere twee wedstrijden wel bewezen. Goal en een Assist.

Uhmmm we?? Je was toch belg?:p

:D;)

Dat mag, maar als zijn inzet en werklust ontbreekt (of in ieder geval minder is dan normaal ), zoals gister het geval was, dan komen zijn zwakte punten bovendrijven. Kuijt moet altijd op 100% acteren, anders komt hij voor het gewenste niveau te kort. FEIT!

michiel4 zei:
Ik heb me vooral geergerd aan de Nederlandse supporters, duidelijk dat de meerderheid gelegenheidssupporters zijn, niets mis mee natuurlijk. Maar ze waren gewoon te stil, enkel na de 1-1 even een heropleving.

Ik heb ooit in een ver verleden op een ander forum voor dezelfde gelegenheid een stukje hierover geschreven. Door een crash kan ik deze bijdrage momenteel even niet vinden, maar het had een zelfde strekking. Al kan je weinig van deze dagjesmensen die voor hetzelfde geldt richting Thialf, of voor de plaatselijke vrijmarkt hadden kunnen gaan, verwachten. Het is meer verworven tot 'volksfeest' wie het kekste verkleedt is, het meeste bier kan zuipen, ''daar moet een derde been in'' kan bléren en zich als grootste debiel kan gedragen. Daar ontlenen ze ieder twee jaar, want god verbieden dat 'we' weer een toernooi missen, hun zelfwaarde aan. De toon is gezet, het spel is van ondergeschikt belang, en degene die het meeste opvalt is eerst komende tijd de koning te rijk in zijn tokkie-gemeenschap.

Volwassen mannen, al zuipend en al, verdost met een oranje pruik, shirt, slingers en dito ander prulala op zijn lichaam. Om van de pot gerukt te worden. Het zou je vader maar wezen.

Overklast op alle fronten door de broekjes van Guus.

Iedereen die spreekt over het aanvallend talent van Nederland. Hahahaha! Andrei Arshavin en Roman Pavlyuchenko, dat is pas toptalent.

Het is stil aan de overkant:p

Iedereen die spreekt over het aanvallend talent van Nederland. Hahahaha! Andrei Arshavin en Roman Pavlyuchenko, dat is pas toptalent.

Geweldige spelers die twee die jij noemt en zo werd vooral Arshavin hier ook al een tijdje omschreven, lang voor de aftrap van de wedstrijd gisteren maar om dan na een verlies te zeggen dat Schneijder, Van Persie, VD Vaart, Affelay etc geen talenten zijn komt op mij nogal wat mongolide over.

Ik snapte niet dat ze Nigel de Jong niet op Arshavin zetten. Nu kan die Arshavin vrij rondlopen en maakte daar gretig gebruik van.

En ik had het idee dat Nederland al vanaf minuut 1 speelde alsof ze wisten dat ze gingen verliezen.

1 zwaluw maakt nog geen zomer, geloof dat je de wedstrijden tegen Italie en Frankrijk alweer vergeten bent. Jammer dat Nederland die lijn niet kon doortrekken en dat Rusland zijn avond had.

robben had niet zo moeten zeiken met zijn liesje en dus gewoon moeten voetballen. Van persie is zonder robben mi niks. Van nistelrooy was ook maar aan het hannese, hij hield geen enkele bal bij zich.

Geweldige spelers die twee die jij noemt en zo werd vooral Arshavin hier ook al een tijdje omschreven, lang voor de aftrap van de wedstrijd gisteren maar om dan na een verlies te zeggen dat Schneijder, Van Persie, VD Vaart, Affelay etc geen talenten zijn komt op mij nogal wat mongolide over.

:haha:

Ik heb het over het verschil tussen talent en toptalent. Je gaat toch echt die twee Russen niet vergelijken met en Vd Vaart en godbetert Affelay:eek:

Die Russen staan geen twee maar tien stappen verder.

Het is trouwens mongoloïde;)

1 zwaluw maakt nog geen zomer, geloof dat je de wedstrijden tegen Italie en Frankrijk alweer vergeten bent. Jammer dat Nederland die lijn niet kon doortrekken en dat Rusland zijn avond had.

Ben ik niet vergeten Eric. Mooi voetbal, daar niet van, maar een echte topploeg staat er als het om de knikkers gaat. Rusland is trouwens al het hele tornooi outstanding. Tegen Spanje een beetje naïef maar wel de ene na de andere kans en schitterend combinatievoetbal.

Je moet het Guus nageven.

The day after:

Terugkijkend was het een bizar scenario gisteren.
30.000 muisstille Oranje ''fans'' in het stadion, een Oranje ploeg dat er gewoon geen zin in leek te hebben en een Russisch elftal dat ons even een masterclass geeft.
Ik denk dat waar het het Nederlands elftal inclusief de vele ''supporters'' aan ontbreekt is mentaliteit.
De mentaliteit om 90 minuten aan te moedigen ook al speelt je team nog zo slecht, de mentaliteit om 90 minuten kei hard te werken en te knokken ook al loopt het spel niet zoals je wilt.
Je ziet het bij landen als Turkije en Rusland waar men als leeuwen vechten voor de trots van hun land, volk en vlag. Waar de voetballers niet stront verwend van zijn en eer de belangrijkste drijvende factor is. Dan hoef je niet de allerbeste voetballers te zijn, maar net dat stapje extra lopen maakt dan het verschil.

We kunnen nog heel veel leren van de Turken en de Russen op het gebied van passie, inzet en doorzettings vermogen. We hebben goede voetballers maar ik denk dat dat echt de missing link is. Ik hoop dat onze nieuwe bondscoach al notities heeft genomen.

Om te winnen moet je natuurlijk wel voetballen en iet als een stel zoutzakken op een plein staan.
Faire uitslag denk ik want hadden de ruskies wat meer afwerkers gehad dan was het al gedaan geweest voor de verlenging.

The day after:

30.000 muisstille Oranje ''fans'' in het stadion, een Oranje ploeg dat er gewoon geen zin in leek te hebben en een Russisch elftal dat ons even een masterclass geeft.
Ik denk dat waar het het Nederlands elftal inclusief de vele ''supporters'' aan ontbreekt is mentaliteit.
De mentaliteit om 90 minuten aan te moedigen ook al speelt je team nog zo slecht, de mentaliteit om 90 minuten kei hard te werken en te knokken ook al loopt het spel niet zoals je wilt.
Je ziet het bij landen als Turkije en Rusland waar men als leeuwen vechten voor de trots van hun land, volk en vlag. Waar de voetballers niet stront verwend van zijn en eer de belangrijkste drijvende factor is. Dan hoef je niet de allerbeste voetballers te zijn, maar net dat stapje extra lopen maakt dan het verschil.

We kunnen nog heel veel leren van de Turken en de Russen op het gebied van passie, inzet en doorzettings vermogen. We hebben goede voetballers maar ik denk dat dat echt de missing link is. Ik hoop dat onze nieuwe bondscoach al notities heeft genomen.

+1 die mentaliteit zal ook nooit gaan veranderen.

Tja, winnen van de wereldkampioen en vice-wereldkampioen. En dat was het.

Rusland is echt niet zo goed. Nederland heeft gewoon een modaal team dat twee keer heeft kunnen excelleren door de arrogantie van de tegenstanders en gigantisch veel geluk heeft gehad.

Ze kwamen geen seconde in hun spel en dat is de verdienste van de Russen. Ze zullen later pas beseffen dat ze zo'n kans als op dit EK maar eens in de tig jaar krijgen. Als je de zogenaamde poule des doods overleeft moet je ook daarna scherp blijven. Heb gisteravond een tam Nederland gezien en 3 wissels binnen 20 minuten was ook niet bepaald een teken van kracht.

Om te winnen moet je natuurlijk wel voetballen en iet als een stel zoutzakken op een plein staan.
Faire uitslag denk ik want hadden de ruskies wat meer afwerkers gehad dan was het al gedaan geweest voor de verlenging.

pardon,de Russen hebben hun afwerkers,maar Van De Sar deed ook mee hoor!
stel een andere doelman op en het was beslist 5-1 na 90 minuten voor Rusland!Van De Sar ..wat een doelman!

pardon,de Russen hebben hun afwerkers,maar Van De Sar deed ook mee hoor!
stel een andere doelman op en het was beslist 5-1 na 90 minuten voor Rusland!Van De Sar ..wat een doelman!

The day after:

Voetbal is in eerste plaats een loop sport.Dat is wat Nederland gisteren ontbrak.Zoals je aanhaalt,ze liepen erbij alsof kippen zonder kop..doelloos,geen inzet,geen motivatie.Is het overmoed of eerder over-classed door de snelheid van de Russen?
Man,die Andrei Arshavin..wie kan die bij houden?Ik denk niemand,is zeker de snelste spits van allen!Roman Anatolevich Pavlyuchenko..wat een afwerker....
Je vraagt je dan wel af hoe het mogelijk is dat ze met 4-1 verliezen van Spanje he.
Nederland is dan toch niet de beste ploeg,dat hebben we gisteren duidelijk kunnen vaststellen.

Volgens cruijf is voetbal een spel van fouten. Die hebben we genoeg gemaakt! Waarrom hebben we dan niet gewonnen? :p

Ik heb er vrede mee. We zijn volledig van de mat gespeeld.
Zij waren fitter, scherper en slimmer.
Weer een wonder van Hiddink.

Het liep totaal niet bij ons, en de russen hebben het goed aangepakt.. en repect weer voor Hiddink.

The day after:

+1

Terug
Naar boven