Fitness Seller

Nederland: Wat ga jij stemmen?

Wat stem jij?

  • CDA

    Stemmen: 6 5,2%
  • ChristenUnie

    Stemmen: 1 0,9%
  • D66

    Stemmen: 1 0,9%
  • GroenLinks

    Stemmen: 3 2,6%
  • Lijst Pim Fortuyn

    Stemmen: 9 7,8%
  • PvdA

    Stemmen: 10 8,7%
  • SGP

    Stemmen: 1 0,9%
  • SP

    Stemmen: 15 13,0%
  • VVD

    Stemmen: 37 32,2%
  • 1NL

    Stemmen: 11 9,6%
  • Ik ben Belg

    Stemmen: 21 18,3%

  • Totaal stemmers
    115

Bezoekers in dit topic

Ik ga mijn keuze niet verdedigen, als ik lees waarom sommigen op een bepaalde partij stemmen is dat paarlen voor de zwijnen werpen.

Dan kunnen we aannemen dat er grotendeels instemming is met de standpunten van de partij :cool: :eek:
 
Ik ga mijn keuze niet verdedigen, als ik lees waarom sommigen op een bepaalde partij stemmen is dat paarlen voor de zwijnen werpen.

dan bedoel je met parels waarschijnlijk geld en die zwijnen waarschijnlijk de VVD aanhang
 
Laat ik het zo stellen, mijn denkbeelden zijn rechtser dan de SP voorstaat maar in de partijen die een centrumgericht beleid voorstaan kan ik me vaak nog minder vinden. De partijen die aan de rechtse kant van het spectrum staan kan ik me helemaal niet in vinden.

Ik ben voor een gelijke verdeling van onze werworvenheden maar dan wel gebaseerd op inspanningen en niet op basis van verworven rechten of op basis van parasitair gedrag.
 
Laat ik het zo stellen, mijn denkbeelden zijn rechtser dan de SP voorstaat maar in de partijen die een centrumgericht beleid voorstaan kan ik me vaak nog minder vinden. De partijen die aan de rechtse kant van het spectrum staan kan ik me helemaal niet in vinden.

Ik ben voor een gelijke verdeling van onze werworvenheden maar dan wel gebaseerd op inspanningen en niet op basis van verworven rechten of op basis van parasitair gedrag.

Eensch, karma voor jou.
 
dan bedoel je met parels waarschijnlijk geld en die zwijnen waarschijnlijk de VVD aanhang

Lees wat je er in wil lezen, de strekking moge duidelijk zijn. Sommigen stemmen niet met een gefundeerde mening maar op basis van emotie, naiviteit etc. Maar goed dat stemrecht niet gepaard is aan een toets der intelligentie anders zouden velen het stemrecht al lang verloren hebben (of nooit verworven).
 
hoe meer ik hoor over de huidige allochtone jeugd, hoe meer ik het jammer vind dat er geen rechtsere partij is met serieuze overlevingskansen in de politiek. VVD vanwege gebrek aan alternatief, dus.
 
Lees wat je er in wil lezen, de strekking moge duidelijk zijn. Sommigen stemmen niet met een gefundeerde mening maar op basis van emotie, naiviteit etc. Maar goed dat stemrecht niet gepaard is aan een toets der intelligentie anders zouden velen het stemrecht al lang verloren hebben (of nooit verworven).

Veel mensen maken inderdaad een keuze die gedeeltelijk zoniet volledig tot stand is gekomen door bijvoorbeeld het uiterlijk van een lijsttrekker. Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig? Maar een heel erg klein deel van de stemmers doet echt moeite om te kijken wat er nou wel of niet goed is aan een partij of volksvertegenwoordiger.

Maarja helaas kan deze personen het kiesrecht niet ontnomen worden. Enige tekenen van hersenfunctionaliteit moeten imo. in de toekomst wel een vereiste worden voor stemrecht :D
 
Lees wat je er in wil lezen, de strekking moge duidelijk zijn. Sommigen stemmen niet met een gefundeerde mening maar op basis van emotie, naiviteit etc. Maar goed dat stemrecht niet gepaard is aan een toets der intelligentie anders zouden velen het stemrecht al lang verloren hebben (of nooit verworven).

Het meest verwonderlijke heb ik altijd gevonden dat mensen die aan de onderzijde van de maatschappij zitten zich aangetrokken voelden tot de VVD...

Als je er dan heel diep op in gaat blijken dat vaak wanbee's te zijn... armen die graag rijk zouden willen zijn. Hopend op die manier dat een beetje van het elan van de rijken op hun tere egotjes zou kunnen afstrallen door te stemmen voor de VVD.....
 
Het meest verwonderlijke heb ik altijd gevonden dat mensen die aan de onderzijde van de maatschappij zitten zich aangetrokken voelden tot de VVD...

Als je er dan heel diep op in gaat blijken dat vaak wanbee's te zijn... armen die graag rijk zouden willen zijn. Hopend op die manier dat een beetje van het elan van de rijken op hun tere egotjes zou kunnen afstrallen door te stemmen voor de VVD.....

Zelf zie ik de VVD als een partij die hard leren en werken gewoon goed beloond. Profiteren en niets doen buiten je eigen schuld wordt bestraft.
 
Het meest verwonderlijke heb ik altijd gevonden dat mensen die aan de onderzijde van de maatschappij zitten zich aangetrokken voelden tot de VVD...

Als je er dan heel diep op in gaat blijken dat vaak wanbee's te zijn... armen die graag rijk zouden willen zijn. Hopend op die manier dat een beetje van het elan van de rijken op hun tere egotjes zou kunnen afstrallen door te stemmen voor de VVD.....

Bull shit kerel.

Hier in Nijmegen stemmen alleen de rijkeren op VVD. Ook wel zichtbaar. Nijmegen is een arme stad (armste van NL) en dus een geheel linkse coalitie. Jouw stelling staaft dus nergens op.
 
hoe meer ik hoor over de huidige allochtone jeugd, hoe meer ik het jammer vind dat er geen rechtsere partij is met serieuze overlevingskansen in de politiek. VVD vanwege gebrek aan alternatief, dus.

Dan laat je je wel heel erg beïnvloeden door de media, tenzij je die dingen ook echt zelf meemaakt.
 
Dan laat je je wel heel erg beïnvloeden door de media, tenzij je die dingen ook echt zelf meemaakt.

Er moet echter wel wat aan die kakkerlakken gedaan worden !!
 
BigTony,
ik kan alleen niet begrijpen hoe je van VVD naar SP komt. SP is de vijand man:)
En ff over de AIVD: Die is echt wel nodig hier.

Nou ik ben gewoon (vrijzinnig) liberaal in de borst zullen we maar zeggen, maar ik ken een stel SP'ers en dat zijn gewoon normale mensen die niets met actievoerende, kistendragende anarcho-punk-milieu-fanataci-linksdraaiend-biologisch-anti-kernwapen-achtige shit te maken hebben.

Gewoon mensen zoals opa en oma en de kruidenier op de hoek (ja, zelfs ondernemers). Ik heb zelf een blauwe maandag in het leger gezeten en ben absoluut niet anti-militaristisch.

Ik denk dat je een groot deel van de SP-achterban in de war haalt met de traditionele GroenLinksers. Dat zijn vaak actievoerende rakkers.

En natuurlijk ben ik het met veel punten van de SP niet eens, maar ik vind dat de SP zo'n beetje de enige partij is die echt betrokkenheid bij de normale burgers toont. En niet zoals vele andere partijen alleen tegen verkiezingstijd de boer op gaan. Wijkbezoeken bijvoorbeeld bij bejaarden die ineens een UMTS-mast op hun verblijf krijgen omdat de gemeente denkt dat die mensen toch niet zullen klagen.

Betreft de AIVD: natuurlijk zijn die nodig, net zoals in de tijd van de koude oorlog. Maar het ging denk ik meer om de tussenliggende periode. Waarin er geen duidelijk vijandbeeld was en de toenmalige bvd alleen maar probeerde wat krakers zwart te maken om zo hun bestaansrecht te verdedigen. Nu is er denk ik geen twijfel meer dat dat een belangrijke organisatie is.

En over het vreemdelingenbeleid: De SP was de eerste partij die spreiding van allochtonen bepleitte. (ik geloof in Leiden, maar dat weet ik niet zeker).

Ik ben absoluut geen actievoerder en ik ben voor vrijemarktecoconomie en vooral voor veel zelfstandig ondernemerschap, maar ik vind andere partijen echt te elitair voor woorden. Vandaar mijn keuze.

Dus geen idealistisch intellectueel geneuzel, maar gewoon pragmatisch: Ik een boterham jij een boterham.
 
Laatst bewerkt:
Kerel, ik heb naast SP-ers gewoont. 35 jaar. Beiden net afgestudeerd van opleiding 3 of 4. Wel kinderen, niet werken, huur subsidies vangen enz enz.
Eeuwige studenten en die waren erg actief voor de partij SP. Veel mensen over de vloer zien komen daar en gesprekken met hun hebben mij tot het besluit gedreven anti SP te zijn. Eerst jezelf 20 jaar laten opleiden en dan te beroerd om te werken om dat ze zichzelf over gekwalificeerd vinden.
 
Dan laat je je wel heel erg beïnvloeden door de media, tenzij je die dingen ook echt zelf meemaakt.

Ik hoor het van SlettieBettie, die dagelijks de problemen meemaakt op haar werk.
 
Bull shit kerel.

Hier in Nijmegen stemmen alleen de rijkeren op VVD. Ook wel zichtbaar. Nijmegen is een arme stad (armste van NL) en dus een geheel linkse coalitie. Jouw stelling staaft dus nergens op.

kom op zeg.... jij wil toch niet beweren dat die 33 (zie poule) stemmen hier de rijken boven laag van de bevolking vertegenwoordigen. geloof me als je rijk bent en juist voor de VVD zou moeten stemmen dan zit je niet de hele dag hier op deze site post te mailen omdat je het dan te druk hebt met werken.

Die gasten hier wonen of nog bij hun ouders en dan ben je bij voorbaat een wanebee (die stemmen wat de ouders stemmen) of je bent een gemiddelde werknemer met te veel tijd om tijdens de baas zijn tijd een beetje zinvolle informatie over gezondheid en lijf te ventileren omdat je dat intresanter vindt dan je werk. En de overige groep is werkeloos of werkt s'nachts in een of andere uitgaans gelegenheid... nou daar wordt je ook niet rijk van...

Het gros van de mensen hier zou eigelijk als een havenarbeider moeten stemmen. Alleen dat is een beetje k*t voor je ego... dus stem je op de VVD.
 
Wow. Ik had eigenlijk verwacht dat bodybuilders, die traditioneel toch de onderkant van onze maatschappij vertegenwoordigen, allemaal pvda zouden stemmen. Heren loonwerkers, met de vvd bent u echt niet beter af!
 
Kerel, ik heb naast SP-ers gewoont. 35 jaar. Beiden net afgestudeerd van opleiding 3 of 4. Wel kinderen, niet werken, huur subsidies vangen enz enz.
Eeuwige studenten en die waren erg actief voor de partij SP. Veel mensen over de vloer zien komen daar en gesprekken met hun hebben mij tot het besluit gedreven anti SP te zijn. Eerst jezelf 20 jaar laten opleiden en dan te beroerd om te werken om dat ze zichzelf over gekwalificeerd vinden.

Je kent twee SP-ers en alle SP-ers zijn gelijk verrot? Goede motivatie moet ik zeggen. Maar goed jouw denkbeelden zijn zo rechts als maar zijn kan, de SP heeft dan ook weinig te bieden natuurlijk.
 
Kerel, ik heb naast SP-ers gewoont. 35 jaar. Beiden net afgestudeerd van opleiding 3 of 4. Wel kinderen, niet werken, huur subsidies vangen enz enz.
Eeuwige studenten en die waren erg actief voor de partij SP. Veel mensen over de vloer zien komen daar en gesprekken met hun hebben mij tot het besluit gedreven anti SP te zijn. Eerst jezelf 20 jaar laten opleiden en dan te beroerd om te werken om dat ze zichzelf over gekwalificeerd vinden.

Tja, dat vind ik wel wat raar. Voor mij is de SP juist een partij met een mentaliteit van 'handjes uit de mouwen'. Marijnissen zelf heeft als machine bankwerker gewertkt en bij de Unox worsten staan draaien. Die wijkbezoeken bijvoorbeeld; ik ken volgens mij geen enkele partij die daar zo fanatiek aan doet. Die lullen alleen maar over het feit dat de burger meer betrokken moet raken.

@D.
Ik vind het ook wat raar dat veel bodybuilders VVD stemmen. Veel loonarbeiders en mensen die hier en daar al dan niet illegaal wat bijsnoepen. Die gaan dan voor de VVD... Terwijl de VVD juist voor keiharde repressie is... huh?

Ik vind veel plannen van de VVD goed (soepeler ontslagrecht bijvoorbeeld, want daarmee is het ook weer makkelijker om een baan te krijgen), maar ja, het blijft een elite-clubje in mijn ogen.

Ooit eens bij een studenten corps geweest?... Ik wel met enige regelmaat; en daar hangt ook vaak een VVD-achtige mentaliteit. Wel lachen en brallen natuurlijk, maar het zijn niet de types waar ik me uiteindelijk bij thuisvoel. :rolleyes:
 
Iedere partij heeft zijn rotte appels en natuurlijk spreekt de linkse signatuur een bepaald soort volk aan. Maar genoeg zogenaamd werklozen, die SP-er zijn, die zich het schompes werken als vrijwilliger. Werk waar anderen zich te goed voor voelen, werk waar ze dus niet betaald voor krijgen. Dankzij de uitgeklede zorg is dat vaak het enige alternatief en gelukkig zijn er genoeg 'uitkeringstrekkers' die zich niet te goed voelen voor dat soort werk.

Parasieten keihard aanpakken, maar het aandeel parasieten bij de SP is niet van dien aard dat het exemplarisch is voor de partij.
 
Back
Naar boven