Woon jij toevallig in de Bijlmer?
R'dam centrum
lekkere selectief ook
de hele dag blij zijn, snoep en cadeautjes uitdelen, kwalitatief goede kleren, gouden oorbellen, geliefd zijn door kinderen
ook allemaal typisch slavendingetjes
Dom en blij, zijn knechtentaak is om snoep en kado's uit te delen idd, een kwalitatief goed pakkie precies zoals slaven pages in de renaissance hadden dat hij van zijn meester gekregen heeft, de oorbel was een merkteken, geliefd door kinderen, als die ouwe bisschop van een nicolaas ze niet aanrand dan is in ieder geval piet aardig tegen de kinderen.
Jij weet tenminste waar je het over hebt, solide kennis ook over de (Nederlandse) geschiedenis
Ik wel ja.
Jank niet zo.
Drie weken per jaar sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen te brengen. De andere 49 weken sluipen gekleurde mensen je huis binnen om er spullen uit te halen.
Mij maakt het ook niet uit hoe piet er uit ziet. Ik vind de mensen die vinden dat hij racistisch is ook aanstellers. Maar ik kan slecht tegen domme mensen die niet inzien dat piet duidelijke slavenkenmerken heeft en beweren dat hij zwart is van het roet terwijl je van roet geen kroeshaar krijgt, je niet pik en pikzwart wordt en al helemaal geen rode lippen krijgt terwijl je in een page slaven pakje rondloopt.
Dat piet slavenkenmerken heeft is een onontkoombaar feit, of dat racistisch is, daar heb ik mij niet over uitgelaten.
Ik vind wel dat ze een redelijk verzoek doen als ze vragen of de rode lippen weg mogen, gouden oorbellen en sommige pieten alleen zwarte vegen hebben zodat duidelijk is dat ze zwart zijn van het roet.
Als ik vanochtend in de krant lees hoe Turken over tal van onderwerpen denken, zoals de armeense genocide, de verantwoordelijkheid van Nederlandse joden voor het conflict in Israel, de steun voor Syrische strijders en in sommige gevallen zelfs IS, de goedkeuring van het optreden van de politie in Istanboel tijdens de demonstraties.
En hoe twee turkse kamerleden het liefst Nederland zien veranderen in klein Turkije, dan zeg ik: niet zeiken, oprotten als je je hier niet thuis voelt, ga fijn met je niet-Nederlands sprekende vrouw en je criminele tienerzoons die je had uitgehuwelijkt aan je achterkleinnicht, terug naar je eigen land.