XXL Nutrition

[Need help] Rechte houding

pentje

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
hallo,

Ik ben 16 jaar, en sport nu al enige maanden. Ik ben nog niet volledig volgroeid, en krijg vaak de opmerking om op mijn rug te letten. Ik ben vooral bezig met krachttraining.

Hebben jullie ervaring met sporten op een relatief jonge leeftijd en heb je wat tips voor me? Post ze a.u.b!

Ook gebruik ik nog geen echt trainingsprogramma, ik doe een beetje van alles wat maar compenseer oefeningen wel met elkaar. Is het efficiënter om met een schema te gaan werken (ze hangen bij Fit for free binnen), of kan ik ook verder zonder tot op zekere hoogte.

Ik zou ook graag willen weten hoe het nu zit met buik/rug trainingen, wel rug/geen rug, meer rug dan buik/borst of meer buik/borst dan rug?
Ik wil niet het risico lopen om krom naar voren te lopen, en als iemand weet hoe je een "rechte" houding kan krijgen, POST!
Dus; Hoe kun je er voor zorgen dat de houding "met de borst naar voren, schouders achteruit" (niet de lipjes getuit) een stuk makkelijker is om aan te nemen?

Ugh.. nou je kan je eigen schema wel samenstellen lijkt me of kijk bij verschillende trainingsdagboeken. Maar fullbody schema lijkt me wel op zen plek als je net begint. En benen trainen :P. En voedingsschema maken niet te vergeten essentieel

Voor iedere push minimaal een pull doen is een aardig uitgangspunt.

En (zowel tijdens als buiten de training) altijd om je houding denken.

Terug
Naar boven