FTIO
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 191
- Lengte
- 1m88
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De ideale studie, die 3 maanden suppletie, rustfase, gevolgd door weer suppletie heeft uitgevoerd, en hierbij creatine concentratie in het spierweefsel heeft bepaald (al dan niet met metingen krachtprestaties/lichaamscompositie), is helaas nog niet uitgevoerd. Maar in mijn ogen is 3 maand on, 6 weken off, repeat, met de huidige data een redelijke nuchtere aanpak.Zo leer je nog eens wat op de namiddag..
Dus na 2 - 3 maanden kan je beter stoppen met suppleren. Zijn er dan ook nog data bekend, wanneer je weer zou kunnen beginnen met een nieuwe cyclus van 2-3 maanden suppletie?
10 gr per dag beta-alanine is een boel, in klinische studies wordt er doorgaans 2-6 gr per dag gebruikt. Creatine zou ik inderdaad opperen voor 3 maand on, en dan circa 6 weken off ('wash-out' periode kan langer dan 1 maand duren), en beta-alanine dan inderdaad gewoon year-round.
Ik doe het zelf ook. Het is in principe (bijna) gratis wat extra gains, met name door vocht.
Kunt nog betaine toevoegen om je supp stack compleet te maken.
Maar gezien veel PWO's ook creatine bevatten, moet je dan ook voor 6 weken je PWO droppen als je zo'n rustperiode wilt ingelasten?
En op welke dosis?Peppie01
Dat klopt. Maar niet iedereen doet dat.
En dan word je opgenomen wegens uitdroging.
Tik zo wat uit voor je zodra ik thuis ben.Ook van mij karma, zodra ik op een PC zit.
Heb je ook nog wat geschreven over betaine toevallig?
Betaïne is wel best duur trouwens, als ik zo snel even bij één van onze boardsponsors kijken.
Creatine 'bindt' niet aan water, het trekt water aan door de osmotische druk (hogere intracellulaire concentratie). Dit is zo'n 2 liter over tijdsbestek van enkele dagen bij een laadfase; 2 liter extra water over een paar dagen verspreid is niet zo'n punt. Je moet extra water drinken bij alles wat zorgt voor meer verlies van water (e.g. sporten, grote brandplekken) en wat zorgt voor accumulatie van water (wat altijd vrij beperkt zal zijn, gezien je niet eeuwig gaat opzwellen). Bijgevolg is extra drinken door accumulatie van water een non-issue, dit wordt overigens ook perfect gereguleerd door je lichaam, iets met dorst.Je moet extra drinken zeg ik. Creatine bindt aan water. Wat in je spieren gaat zitten. De creatine die niet in de spier komt, wordt grotendeels afgebroken tot creatinine in de nieren, ook daarom lekker drinken.
Ik ken iemand die door te weinig drinken( dus niet stoppen met drinken) problemen kreeg daardoor en werd opgenomen.
Weten we niet, want geen studies. De trend lijkt echter dat bij hogere doseringen er simpelweg meer geoxideerd wordt. Dosering op rustdagen zou niet per se anders hoeven te zijn dan dat van trainingsdagen (er is geen acuut effect bij gemoeid).Ik zou je graag nog meer karma geven, maar dat laat het forum mij niet toe.
Als we het toch over een year-round true natural bodybuilding stack hebben..
We hebben het gehad over beta-alanine suppletie. In de huidige literatuur wordt vaak gesuppleerd met 2-6 gram per dag.
Nu vraag ik mij af, mede vanwege het kosten plaatje, is meer gebruik ook meer resultaat?
Op de site van één van onze boardsponsors wordt 2,5 gram per dag op rustdagen en 5 gram per dag op trainingsdagen aangeraden, hoe sta jij hier tegenover?
Betaine is dus trimethylglycine en vervult ruwweg twee rollen in het menselijk lichaam; 1. methyldonor (voor remethylatie van homocysteine) en 2. osmolyt. De volgende studie bracht het weer helemaal in de picture voor bodybuild doeleinden:Ook van mij karma, zodra ik op een PC zit.
Heb je ook nog wat geschreven over betaine toevallig?
Betaïne is wel best duur trouwens, als ik zo snel even bij één van onze boardsponsors kijken.
Moet je altijd, je punt precies? Het loopt nu niet bepaald storm bij ziekenhuizen door uitgedroogde mensen.
3 gr per dag, zelf spreid ik het over de dag maar heb daar nu niet direct een reden voor buiten m'n 'instinct' om.hoeveelheden? Als we toch bezig zijnEn op welke dosis?