MuscleMeat

New in town

nicolas w

Cool Novice
Waardering
0
Haai iedereen,

Ik ben Nicolas,19jaar,1m78 en weeg +/- 71kg.Ben sinds een maandje of 2 geleden begonnen met fitness.

Ben dus naar de fitness geweest en aangezien ik toch mager ben doe ik nu alleen krachttraining.
Ik heb het stillaan opgebouwd tot dit trainingschema:

Ken de benamingen niet(moet nog wat leren:o),maar train zowat boven als onderlichaam.
Ik doe een stuk of 8 toestellen en altijd 3 sets van 12 reps met tussen de set +/- 1,5min rust.

Maandag:+/- 2u krachttraining
Dinsdag:+/- 2u krachttraining
Woensdag: 1,5u zwemmen(opt gemakske ;))
Donderdag:+/- 2u krachttraining
Vrijdag::+/- 2u krachttraining

Qua voeding,ik kan eten wat ik wil en kom max 1kg bij op een half jaar:D.

Dit is ongeveer mijn dagelijkse voeding:

's morgens:

7.30u:2 sneden grof brood(1kaas,1vlees)
10u:2 a 3 sneden grof brood(1kaas,1vlees of choco)
12u:4 a 5 sneden brood(kaas,kippenwit,hesp,choco,kipcurry,....)
3u:2 a 3 sneden grof brood(1kaas,1vlees of choco)
6u:warm eten(aardappelen met vlees,spaghetti,pasta met zalm en pesto,frietjes,vissticks,varieert zowat elke dag)
9 a 10u:McNicolas:p(zelf uitgevonden en bevat van onder naar boven:snee grof brood,kaas,ketchup(beetje),geraspte worteltjes,snee grof brood,snee kippenwit of hesp,mayonaise(weer beetje),sla,tomaten,komkommer,snee brood.:D.

half 12:Bedtijd!

Ook drink ik per dag 1,5l water(in de zomer 2,5l)
Owjah ben altijd grootgebracht met sojamelk dus voor en na het fitnessen drink ik een groot glas sojamelk mssn kan ik dit mengen met whey?

Nu na die 2 maanden zie ik al resultaat,armen worden breder,buikspieren zijn al zichtbaar MAAR ik heb eens via een site mijn vetpercentage berekend(is natuurlijk niet nauwkeurig)maar ik kwam op +/- 14%.Nu wil ik graag dat de buikspieren beter zichtbaar worden(i know) dus vetpercentage moet ik verlagen.
Zo een resultaat wil ik graag bekomen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wil dat men aders ook zowat zichtbaar worden,zeg maar 'ripped'.

Nu dacht ik van met shakes te beginnen zoals whey of bananenshakes omdat ik eens gelezen had dat whey ervoor zorgt dat je spieren sneller herstellen na het trainen.Klopt dit?

Alvast bedankt en elke hulp is welkom ;).

2uur is te lang voor een training, probeer dat naar 45 min tot 1 uur te verkorten.
en als je niet meer kan aankomen dan 1kg per half jaar dan lijkt het me duidelijk dat je meer moet eten ;)

Meer eten vooral. Je zegt zelf al dat je eigenlijk toch niet dik wordt, hoeveel je ook eet, dus probeer dan eens zoveel mogelijk te eten; dan heb je veel energie en groeien je spieren sneller. Ik train zelf altijd 60 tot 80 minuten, ik denk dat 2 uur trainen echt te lang is (dan ga je overtrainen).

Ik zou ook proberen de toestellen te vermijden en je vooral te richten op training met stangen/dumbbells.

9 a 10u:McNicolas[Afbeelding niet meer beschikbaar](zelf uitgevonden en bevat van onder naar boven:snee grof brood,kaas,ketchup(beetje),geraspte worteltjes,snee grof brood,snee kippenwit of hesp,mayonaise(weer beetje),sla,tomaten,komkommer,snee brood.[Afbeelding niet meer beschikbaar].
:eek: Bah.

weg yin yang, dit is het jongerenforum:D

@ TS
Iedereen die genoeg eet, komt aan, ik was ook een rasechte ecto, en ben in een jaar een goeie 15kg aangekomen (natuurlijk geen droge spermassa, maar er zit al volume in..)

Vervang zoals tervoren al gezegd die machines door barbells en dumbbells
kijk eens uit naar hardere schema's,
FullBody, UB/LB, Rippetoe,...
Natuurlijk kunnen wij geen schema voor jou maken, want elk schema is persoonlijk, maar ik zou eens uitkijken naar de 'bekendere' schema's en daar de plusjes met de minnetjes afwegen.
Zorg gewoon dat je gaat squatten, benchen, deadliften, rowen, pressen,...

weg yin yang, dit is het jongerenforum:D

@ TS
Iedereen die genoeg eet, komt aan, ik was ook een rasechte ecto, en ben in een jaar een goeie 15kg aangekomen (natuurlijk geen droge spermassa, maar er zit al volume in..)

Vervang zoals tervoren al gezegd die machines door barbells en dumbbells
kijk eens uit naar hardere schema's,
FullBody, UB/LB, Rippetoe,...
Natuurlijk kunnen wij geen schema voor jou maken, want elk schema is persoonlijk, maar ik zou eens uitkijken naar de 'bekendere' schema's en daar de plusjes met de minnetjes afwegen.
Zorg gewoon dat je gaat squatten, benchen, deadliften, rowen, pressen,...
O shit had me bril niet op sorry............->

Op je paspoort staat niet dat je nog in de groei bent, weg:D
je mening doet er niet toe

I like the McNicolas...
(hoe krijg je dat binne verdomme)

Op je paspoort staat niet dat je nog in de groei bent, weg:D
je mening doet er niet toe

I like the McNicolas...
(hoe krijg je dat binne verdomme)
Haha mag ik nog wel meelezen en genieten van die onzin?
Oja als je karma wel werkt hou ik het tegoed van je.;)

Hoi Nicolas, welkom hier. Zou zeggen kijk eerst in de voedings sectie en lees lekker de sticky's door.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor de reacties;).

@Yin Yang: precies ne plezante:rolleyes:.

Nu had ik nog een vraagje ivm whey shakes.
Mag ik deze mengen met sojamelk?
En wat is het beste,voor en na of alleen na de training drinken?

McNicolas eten is simpel-->snij in de helft en happen maar:D!

Waarom toestellen vervangen door halters,dit zijn toch dezelfde bewegingen???

Grtz ;)

Owjah nog een vraagje.

Ik zou graag zelf shakes willen maken,maar ik lees dat veel mensen milkshakes maken om voor en na de training te drinken.
Is dit wel goed,want in een milkshake zit toch ijs---->veel suiker--->ongezond

EN helpt een banaan goed voor je gaat trainen?

PS:ivm dat ik 2u train,dit is maar op het gemakje hoor,in die 2 uur praat ik ook met veel kameraden ;).Train +/- 1u15 in totaal.

Bij toestellen is de beweging uitgestippeld (uiteindelijk in het begin wel 'veiliger', en je zal in het begin dan wel meer gewicht kunnen nemen)
Maar
Bij dumbs en bars moet je zelf stabiliseren, waardoor je meestal meerdere spieren bij één oefening betrekt... In het begin zal je de techniek wel beter moeten inoefenen uiteraard.

Hoe zit het met die shakes?

niemand een idee?

Nu nog een vraagje,een glas sojamelk voor en na de training,is dit goed?

En is soja nu gezond of niet?

Kan geen kwaad.

Zoals anderen ook al zeggen:
-Meer eten
-Meer met losse halers en dumbbells werken

En vergeet niet je benen en rug te traienen....

Owjah nog een vraagje.

Ik zou graag zelf shakes willen maken,maar ik lees dat veel mensen milkshakes maken om voor en na de training te drinken.
Is dit wel goed,want in een milkshake zit toch ijs---->veel suiker--->ongezond

EN helpt een banaan goed voor je gaat trainen?

PS:ivm dat ik 2u train,dit is maar op het gemakje hoor,in die 2 uur praat ik ook met veel kameraden ;).Train +/- 1u15 in totaal.

een banaan voor de training kan nooit kwaad, en twee ook niet, en drie ook niet, en sojamelk ook niet en ook niet erna.

toch ben ik nieuwsgierig naar de reden van het sojamelk drinken.

die banaan zou ik dan na de work out nemen

Ben vroeger opgevoed geweest met sojamelk en drink het nog steeds ;).

Maar is er een alternatief voor whey,iets dat ook het spierherstel bevordert?
Een bananenmilkshake?

welkom !

als ik jou was zou ik eerst es alle stickies proberen door te lezen !!

Terug
Naar boven