Fitness Seller

New in town

Ben vroeger opgevoed geweest met sojamelk en drink het nog steeds ;).

Maar is er een alternatief voor whey,iets dat ook het spierherstel bevordert?
Een bananenmilkshake?
Uh.. een whey met banaan smaak? Die zijn er in overloed. Bevordert ook je herstel.

7.30u:2 sneden grof brood(1kaas,1vlees) - Vervang met 100gr brinta + 500ml (soja)melk en het liefst een stuk fruit
10u:2 a 3 sneden grof brood(1kaas,1vlees of choco) - Vervang choco met pindakaas
12u:4 a 5 sneden brood(kaas,kippenwit,hesp,choco,kipcurry,....) - Vervang choco met pindakaas
3u:2 a 3 sneden grof brood(1kaas,1vlees of choco) - Vervang choco met pindakaas
6u:warm eten(aardappelen met vlees,spaghetti,pasta met zalm en pesto,frietjes,vissticks,varieert zowat elke dag) - Kan niks zeggen, ets wat de pof schaft heh :P
9 a 10u:McNicolas(zelf uitgevonden en bevat van onder naar boven:snee grof brood,kaas,ketchup(beetje),geraspte worteltjes,snee grof brood,snee kippenwit of hesp,mayonaise(weer beetje),sla,tomaten,komkommer,snee brood.. - Hmm, dit kan niet echt veel kwaad, maar wel het liefst geen mayo, en als het PER SE moet, dan toch light hé :P
half 12:Bedtijd! - 500gr kwark!

Volgens mij zul je wel moeten minderen met het aantal brood wat je eet, maar dat kan je altijd nog berekenen. (zie Sticky's)

Qua training, je traint 4 dagen per week, wat IDEAAL is.
Alleen moet je iedere dag 1 spiergroep trainen, wat ik momenteel aanhoudt is:

Ma: Borst + Triceps
Di: Benen
Do: Schouders + Nek
Vr: Rug + Biceps

2 uurtjes is misschien ietswat veel, maar dat is afhankelijk van je reps/sets. Maar goed, je bent een echte apparatenfan, maar dat moet je (het liefst) aanpassen en vervangen met losse gewichten. (dumbbells en barbells)
Qua water moet je MINIMAAL 2l water drinken, dus dat moet je nog een beetje omhoog krikken. :P

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor de uitleg!!

Ivm die kwark 's avonds,mag ik dit mengen met bruine suiker?
Hier bij ons noemen we het 'platte kaas met bruine suiker':p.

Moet ik elke dag echt een andere spiergroep trainen?Want momenteel train ik heel het lichaam alleen de ene dag train ik 1 spiergroep iets intensiever(dus bv meer gewicht en minder reps).

Ik drink 's morgens,voor en na de training een glas sojamelk,kan dit kwaad?Want ik drink het meestal juist voor de training.

Alvast bedankt;)!

PS:wil graag met whey shakes beginnen.Wanneer moet ik ze nu juist drinken VOOR of NA de training?

Grtz

De whey nemen ongeveer 2 uur voor je einde van de training. Na de training zorgt ook voor extra gaines. Dus beide is nog beter

Thnx voor de uitleg!!

Ivm die kwark 's avonds,mag ik dit mengen met bruine suiker?
Hier bij ons noemen we het 'platte kaas met bruine suiker':p.

Moet ik elke dag echt een andere spiergroep trainen?Want momenteel train ik heel het lichaam alleen de ene dag train ik 1 spiergroep iets intensiever(dus bv meer gewicht en minder reps).

Ik drink 's morgens,voor en na de training een glas sojamelk,kan dit kwaad?Want ik drink het meestal juist voor de training.

Alvast bedankt;)!

PS:wil graag met whey shakes beginnen.Wanneer moet ik ze nu juist drinken VOOR of NA de training?

Grtz

1: Mag uiteraard, bruine suiker is tevens een betere optie in plaats van de gewone suiker! :P

2: Moet niet, fullbody is ook goed, hou er rekening mee dat je wel heel het lichaam traint, en niets dan overslaat, en ook niet TE veel traint.

3: Dunno, volgens mij kan het geen kwaad, maar melk moet je (denk ik) beperken, en het liefst alleen s'morgens met de brinta nemen, alleen ben hier niet zeker van.

4: Ieder z'n eigen mening hierover, dat is een lastige vraag, hehe, maar op een supplementen site stond na de training, maar goed, dat kan je nog terugvinden door te zoeken.

Wat is nu het effect van die kwark 's avonds?Velen hier eten het maar waarom juist?

Ben nu ook begonnen met een banaan voor en na de training te eten.Die NA de training is dit wel goed,want een banaan geeft toch energie,en die heb je toch niet nodig als je gaat slapen???

Mssn een domme vraag,maar wanneer train je TE veel?

Ivm die sojamelk,er staat op dat deze alle 8 aminozuren bevat,dus veel hiervan drinken is niet slecht zeker?

Grtz ;)

Wat is nu het effect van die kwark 's avonds?Velen hier eten het maar waarom juist?

Ben nu ook begonnen met een banaan voor en na de training te eten.Die NA de training is dit wel goed,want een banaan geeft toch energie,en die heb je toch niet nodig als je gaat slapen???

Mssn een domme vraag,maar wanneer train je TE veel?

Ivm die sojamelk,er staat op dat deze alle 8 aminozuren bevat,dus veel hiervan drinken is niet slecht zeker?

Grtz ;)

Kwark is goed voor eiwitten die traag door je lichaam wordt opgenomen. Dat is handig want dan heeft het meer effect wanneer je aan het slapen bent.

Banaan is altijd goed om te eten, maakt niet uit hoeveel in principe, behalve in de cut, want de suikers erin mag je niet s'avonds eten want dan slaat je lichaam suikers op.

1 van de manier om erachter te komen dat je teveel traint is bijvoorbeeld, wanneer je maandag 90kg squat, maar de volgende die zelfde 90kg niet meer aankan. Dat is een teken dat je de vorige keer een beetje teveel hebt getraint. Spierverreking is ook een manier, maar dan is het telaat! :P

Over die sojamelk kan ik niks zeggen, ben niet zo op de hoogte van zuren etc. heb ook vrij weinig verstand over eten, hehe. Weet alleen een klein beetje wat zoal goed voor een beginnend krachttrainer is door naar andere leden te kijken. Dus ja,als je iets wilt weten kan je ALTIJD nog naar oude topics kijken en zo hier en dan wat info vinden. ;)

-7.30u:2 sneden grof brood(1kaas,1vlees)+ 500ml (soja)melk

-10u:2 a 3 sneden grof brood(1kaas,2vlees)

-12u:4 a 5 sneden brood(kaas,kippenwit,hesp,kipcurry,....)

-3u:2 a 3 sneden grof brood(2kaas,1vlees)

-6u:warm eten(aardappelen met vlees,spaghetti,pasta met zalm en pesto,frietjes,vissticks,varieert zowat elke dag)

-7u:glas sojamelk+banaan

-8u:Training

-9u:Einde training,banaan+500ml sojamelk

-half 12:Bedtijd! - 250gr kwark!

Dit is men nieuwe voedingsschema!

Nu had ik eens een vraagje,die 'kwark' is dit wel zo gezond,want er staat op het pakje 40% vet????

Waar kan ik het beste de whey shakes drinken(ge er binnekort pas mee beginnen)?

En wat doen je als je bv een kebab,pizza,McDo hebt gegeten,of vermijden jullie die gwn?

Binnekort volgen er foto's!

-7.30u:2 sneden grof brood(1kaas,1vlees)+ 500ml (soja)melk

-10u:2 a 3 sneden grof brood(1kaas,2vlees)

-12u:4 a 5 sneden brood(kaas,kippenwit,hesp,kipcurry,....)

-3u:2 a 3 sneden grof brood(2kaas,1vlees)

-6u:warm eten(aardappelen met vlees,spaghetti,pasta met zalm en pesto,frietjes,vissticks,varieert zowat elke dag)

-7u:glas sojamelk+banaan

-8u:Training

-9u:Einde training,banaan+500ml sojamelk

-half 12:Bedtijd! - 250gr kwark!

Dit is men nieuwe voedingsschema!

Nu had ik eens een vraagje,die 'kwark' is dit wel zo gezond,want er staat op het pakje 40% vet????

Waar kan ik het beste de whey shakes drinken(ge er binnekort pas mee beginnen)?

En wat doen je als je bv een kebab,pizza,McDo hebt gegeten,of vermijden jullie die gwn?

Binnekort volgen er foto's!

Mijn kwark heeft maar zo'n 0,3g vet.. (Magere Franse kwark)
Whey volgens mij s'ochtends, na het trainen en na het slapen.
Pizza/mc/whatever mag wel 1x in de week hoor, kan geen kwaad, alhoewel ik het dan wel zou beperken tot echt 1x hé. En dan het liefst in het weekend of je rustdag(en).

7:30 moet 100g brinta + 500 ml (soja) melk
11:30 500gr kwark

En dan ben je zo'n beetje klaar, denk ik. :P

ik gebruik melkan mager franse kwark mild 0,1 gram vet.

Kan je whey ook voor trainen nemen?

Oej,dan heb ik de verkeerde kwark gekocht???
Maar ik heb gisteren eens gaan winkelen en ik heb kwark gevonden met 0%vet!Op de verpakking staat ook Vetten: 0,02g.Dus deze is goed genoeg zeker?

Nog enkele vraagjes:

Die Brinta,is dat in België verkrijgbaar?
Dit moet ik alleen 's morgens eten,of moet ik al mijn sneden brood hierdoor vervangen?
Als ik bv 's morgens geen honger heb,kan ik dan ipv iets te eten een whey shake drinken,dus ontbijt overslaan?
Ik vind het nogal veel al die kwark:p,dat krijg ik onmogelijk allemaal op(zie 250gr kwark).Kan ik dit bv vervangen met iets anders?Dus 250gr kwark,en iets anders dat die andere 250gr vervangt?

Wat eten jullie als je 's avonds héél veel honger hebt?

Thnx voor de respons ;)!

PS:nu zit ik met het probleem dat ik geen geduld heb(slechte eigenschap,i know:rolleyes:),en dus zo snel mogelijk wil groeien en dan lijkt creatine me het beste,maar is er mssn iets anders dat qua gezond hetzelfde als whey is?Of moet ik beter doorbijten:D?

Grtz

ik d8 ook dat 500 gram veel was, maar het gaat zo naar binnen sneller als je denkt. kan ook een beetje siroop gebruiken door je kwark das altijd lekker :) geen idee alleen of het wel goed is..

ik d8 ook dat 500 gram veel was, maar het gaat zo naar binnen sneller als je denkt. kan ook een beetje siroop gebruiken door je kwark das altijd lekker :) geen idee alleen of het wel goed is..

500g is veel in het begin, mar dit went, op een gegeven moment is het gewoon makkelijker om die kwark door je keel te krijgen.
Het kan, MAAR dan moet je er wel 1 hebben met weinig/geen suikers.
Bijvoorbeeld van Teisseire.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

die kom je niet tegen in gewone supermarkt....

Ik meng het altijd met bruine suiker.Mmmm overheerlijk!

En wat ivm mijn andere vraagjes?

Grtz

meteen al creatine?

lijkt mij niet toch?

Idd wil liever GEEN creatine gebruiken maar wil wel snel groeien,en liefst gezond:rolleyes:

ik begin ook net serieus, ik heb nogal wat doorgelezen snel groot worden kan niet je heb geduld nodig. voedingsschemaen dan als sup whey lijkt mij t beste

Oej,dan heb ik de verkeerde kwark gekocht???
Maar ik heb gisteren eens gaan winkelen en ik heb kwark gevonden met 0%vet!Op de verpakking staat ook Vetten: 0,02g.Dus deze is goed genoeg zeker? Die is goed, maar let meer op de eiwitten dan de vet, maar het is meestal goed als het mager is. :P

Nog enkele vraagjes:

Die Brinta,is dat in België verkrijgbaar? Dunno, zoniet dan gewoon havermout eten. Zelfde recept 100g + 500ml melk. (eventueel whey/toevoegingen)
Dit moet ik alleen 's morgens eten,of moet ik al mijn sneden brood hierdoor vervangen? Alleen s'morgens, het is ook wel mogelijk om het in brood te eten.. Maar dunno of dat smaakt. :P
Als ik bv 's morgens geen honger heb,kan ik dan ipv iets te eten een whey shake drinken,dus ontbijt overslaan? Nee, ontbijt is essentieel, belangrijkste maaltijd van de dag. :)
Ik vind het nogal veel al die kwark:p,dat krijg ik onmogelijk allemaal op(zie 250gr kwark).Kan ik dit bv vervangen met iets anders?Dus 250gr kwark,en iets anders dat die andere 250gr vervangt? 500gr kwark lijkt veel (dacht ik ook), maar dit went wel aangezien je later het makkelijker naar binnen sjouwt.

Wat eten jullie als je 's avonds héél veel honger hebt? Tonijn is een voorbeeld, eventueel ook gewoon brood.

Thnx voor de respons ;)!

PS:nu zit ik met het probleem dat ik geen geduld heb(slechte eigenschap,i know:rolleyes:),en dus zo snel mogelijk wil groeien en dan lijkt creatine me het beste,maar is er mssn iets anders dat qua gezond hetzelfde als whey is?Of moet ik beter doorbijten:D?

Grtz

Hoop dat dat helpt. :)

Terug
Naar boven