AndroidHealthClinic

New in town

ik zie trouwens geen buikspier of kijk ik verkeerd

dus op t moment train je alleen voor benchpress?

• Topic Starter Topic Starter
20kg??? damn das veel.

Ja met barbells werk ik nog niet veel maar het begint al te kriebelen:D.

Ben nu al met barbell curls begonnen en side laterals.
Voor de rest nog toestellen(wil de techniek goed onder de knie krijgen).

Nu dus eens een plaatje bij het praatje:p:
Biceps voor:

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Meer heb ik niet,maar ben nu al 2maanden en een beetje deftig bezig,en sinds een week of 3 met voedingsschema:

PICT3110.jpg

En goed bezig of niet?

PS: okselhaar is nu weg :p.

Grtz

Nu heb ik in de winkel muesli gevonden met:

13,7g vet mag ik dit eten,bv 's morgens ipv Brinta?

En kan het kwaad om kwark te eten,als er 40% vet op staat?

Grtz

Welkom, mooi streeffysiek ;) En hopelijk bereik je ook je doel hier

Nu heb ik in de winkel muesli gevonden met:

13,7g vet mag ik dit eten,bv 's morgens ipv Brinta?

En kan het kwaad om kwark te eten,als er 40% vet op staat?

Grtz

Dat hangt vanaf hoeveel verzadigd vet erin zit. :P

Kwark kan geen kwaad, (het is kaas, dus behoorlijk vettig) zolang er maar genoeg eiwitten in zitten. (volgens mij zitten er 11g in de jouwne zei je?)

In de muesli: 5,3g verzadigde vetzuren
In de kwark(0%): 9,5g eiwitten
In de kwark(40%): 8,4g eiwitten

1.Dus mag ik de muesli en de vettige kwark eten?

2.Nu had ik nog een vraagje,sinds ik dit voedingsschema strikt volg ben ik 2 kg afgevallen.Is dit normaal?Spieren en aders zijn nu wel meer zichtbaar geworden,dus is mijn vet% aan het dalen?

3.Nu zie ik heel mijn lichaam veranderen behalve de borstspieren die wat achterblijven.Heb namelijk een kleine vorm van 'pectus':rolleyes:.
Nu train ik ze met een toestel in de gym dat nogal lijkt op de bench press alleen met de bank in een hoek van 45°(incline bench press).Is dit een goede oefening?

Zou ik niet beter beginnen met flat bench fly's,dumbbell Bench Press?
Maar na een training heb ik niet echt een gevoel dat ik mijn borstspieren hard getraind heb.Nu heb ik al een paar keer bench press gedaan,maar op de fitness is het een bar die vasthangt aan 2 kabels die je kan vergrendelen.Nu heb ik het al voorgehad dat dit niet goed vergrendelde en zo bijna men nek brak.Dus dit wil ik liever niet doen:rolleyes:.

Laatst bewerkt:
In de muesli: 5,3g verzadigde vetzuren
In de kwark(0%): 9,5g eiwitten
In de kwark(40%): 8,4g eiwitten

1.Dus mag ik de muesli en de vettige kwark eten?

2.Nu had ik nog een vraagje,sinds ik dit voedingsschema strikt volg ben ik 2 kg afgevallen.Is dit normaal?Spieren en aders zijn nu wel meer zichtbaar geworden,dus is mijn vet% aan het dalen?

3.Nu zie ik heel mijn lichaam veranderen behalve de borstspieren die wat achterblijven.Heb namelijk een kleine vorm van 'pectus':rolleyes:.
Nu train ik ze met een toestel in de gym dat nogal lijkt op de bench press alleen met de bank in een hoek van 45°(incline bench press).Is dit een goede oefening?

Zou ik niet beter beginnen met flat bench fly's,dumbbell Bench Press?
Maar na een training heb ik niet echt een gevoel dat ik mijn borstspieren hard getraind heb.Nu heb ik al een paar keer bench press gedaan,maar op de fitness is het een bar die vasthangt aan 2 kabels die je kan vergrendelen.Nu heb ik het al voorgehad dat dit niet goed vergrendelde en zo bijna men nek brak.Dus dit wil ik liever niet doen:rolleyes:.

Muesli kan in principe meestal geen kwaad, zorg wel dat je voldoende daarvan eet.

De kwark met 0% en 9,5g eiwit is gewoon perfect, pas je hier op aan. :)

Als je cardio doet, en doelt erop dat je een lagere vetpercentage hebt (dus zichtbare bl0ckjuhz), dan doe je het goed, en moet je vooral zo doorgaan. Anders zeg je maar wat je doet voor/na de krachttraining.

Machines zijn toch wel ALTIJD slechter dan gewoon losse gewichten. Om je borst te trainen zul je toch maar losse gewichten gebruiken en ook oefeningen.. Dus Incline Bench Press kan met een barbell, Bench Press ook gewoon los (het liefst met een spotter bij hogere gewichten), Flat Bench Fly, andere vormen van flys.. Je kan van alles proberen en opzoeken, tot jij een oefening hebt gevonden die jij lekker vind. Het liefst wel 3 á 4 oefeningen die gericht zijn op borst en triceps/biceps.

En de bench press die jij bedoelt is met een Smith Machine, nou die zuigt hard. Dus probeer die te vervangen met een losse bench.. Dus zo'n olympic, is die niet aanwezig, dan maar toch gewoon een uitvoering met barbells, of eventueel thuis wat gewichten/bench/stang aanschaffen. Je kan leuke tweedehandse gewichten en alles vinden voor een spot van een prijs. (zie andere sectie, of marktplaats)

Cardio doe ik niet aan.Ben al vrij mager en de sixpack is stilletjes tevoorschijn aant komen ;).
Was nog vergeten te zeggen dat mijn job nogal intensief is,ben namelijk lpg-installateur.Nogal veel heffen(200L tanks,8mm leidingen leggen,....) dus zweten doe ik op het werk:D.

1.Mijn doel is eigelijk om een lag vetpercentage te hebben maar toch breed te zijn.Wil namelijk ervoor zorgen dat(let niet op mijn rare beschrijving :p) het vel dat over je borstspieren zo 'getrokken' staat.

2.Nu is mijn vraag nou,moet ik bulken of cutten????.Wil dus laag vetprecentage maar toch veel spiermassa ;).

3.wanneer mag ik die muesli eten?of mag ik die eten wanneer ik wil?

4.Nu telkens als ik iets eet kijk ik op de verpakking naar het aantal vetten en eiwitten.Zijn er nog dingen die ik zeker moet vermijden/opnemen?

Ga deze week eens proberen van wat fly's en dumbbell pressen te doen en zien of dit me wat ligt.

Minotaurus,kan je je email adres eens in een PM doorgeven,want ik heb nog een aantal vraagjes en aangezien ik van jou altijd een volledig/uitgebreide uitleg krijg lijkt dit me wat ;).

Alvast bedankt!!

Cardio doe ik niet aan.Ben al vrij mager en de sixpack is stilletjes tevoorschijn aant komen ;).
Was nog vergeten te zeggen dat mijn job nogal intensief is,ben namelijk lpg-installateur.Nogal veel heffen(200L tanks,8mm leidingen leggen,....) dus zweten doe ik op het werk:D.

1.Mijn doel is eigelijk om een lag vetpercentage te hebben maar toch breed te zijn.Wil namelijk ervoor zorgen dat(let niet op mijn rare beschrijving :p) het vel dat over je borstspieren zo 'getrokken' staat.

2.Nu is mijn vraag nou,moet ik bulken of cutten????.Wil dus laag vetprecentage maar toch veel spiermassa ;). Bulken, je staat laag in de vet, dus cutten is debiel. Ga maar eerst wat massawinst maken voordat je zelfs maar aan cutten denkt.

3.wanneer mag ik die muesli eten?of mag ik die eten wanneer ik wil? In principe mag je het wanneer je wilt eten, maar je MOET wel in de ochtend eten. In principe kan je het 3x of zelfs 10x eten per dag, alleen maar als je zorgt dat je in de ochtend voldoende binnen krijgt.

4.Nu telkens als ik iets eet kijk ik op de verpakking naar het aantal vetten en eiwitten.Zijn er nog dingen die ik zeker moet vermijden/opnemen? Kcal en koolhydraten, je moet natuurlijk veel kcal's binnen krijgen wil je groeien! Koolhydraten moet je veel van binnenkrijgen in de ochtend/middag.. 1 manier is dus groente, rijst, pasta, vlees.. :)

Ga deze week eens proberen van wat fly's en dumbbell pressen te doen en zien of dit me wat ligt.

Minotaurus,kan je je email adres eens in een PM doorgeven,want ik heb nog een aantal vraagjes en aangezien ik van jou altijd een volledig/uitgebreide uitleg krijg lijkt dit me wat ;).

Alvast bedankt!!

Will pm. ;)

Ivm dat cutten,waarom bulken,want je ziet wel dat ik een klein beetje vet op men onderbuik heb?

Maar als ik begin te bulken,dan komk ik toch veel bij in vet,maar niet in spieren????Ben nogal in de war,want ik lees dit:

Bulken = Ver boven onderhoud eten , en alles wat voor je neus komt pakken.

Clean-Bulk = Iets boven onderhoud eten , hoofdzakelijk enkel "goed" eten.

Cut = Afvallen dmv iets onder je onderhoud te gaan zitten ,... met "goed" eten.

Waarom niet cutten,dat ik goed droog kom te staan,en als mijn vet% laag genoeg is clean-bulk doen?

Want bulken(alles wat voor je neus komt pakken) dat zie ik niet zitten:eek:.

Dus ik moet eigelijk gewoon 'gezond' bijkomen?Maar dan stijgt men BF toch?
Goh,nu ben ik echt in de war :s.

Iemand die verduidelijking kan brengen?

Grtz

Ivm dat cutten,waarom bulken,want je ziet wel dat ik een klein beetje vet op men onderbuik heb?

Maar als ik begin te bulken,dan komk ik toch veel bij in vet,maar niet in spieren????Ben nogal in de war,want ik lees dit:

Bulken = Ver boven onderhoud eten , en alles wat voor je neus komt pakken.

Clean-Bulk = Iets boven onderhoud eten , hoofdzakelijk enkel "goed" eten.

Cut = Afvallen dmv iets onder je onderhoud te gaan zitten ,... met "goed" eten.

Waarom niet cutten,dat ik goed droog kom te staan,en als mijn vet% laag genoeg is clean-bulk doen?

Want bulken(alles wat voor je neus komt pakken) dat zie ik niet zitten:eek:.

Dus ik moet eigelijk gewoon 'gezond' bijkomen?Maar dan stijgt men BF toch?
Goh,nu ben ik echt in de war :s.

Iemand die verduidelijking kan brengen?

Grtz

Vanuit je foto's te zien, zit je al best laag in de vet, of in ieder geval laag genoeg, dus hoef jij alleen maar nog te (clean)bulken om dan later voor de zomer nog een cut te doen, anders moet je 2x cutten, en dan doe je dus dubbel zoveel.. :)

Nee, niet goed bezig.

Waarom?

Je squat en deadlift niet.

Heb men voedingsschema eens in een excel bestandje geplaatst en bij alles het aantal kcal,eiwitten,vet,Koolh bijgeplaatst.Nu heb ik ook mijn dagelijks energieverbruik eens uitgerekend en dit kwam op 1918,2 kcal.
Nu moet ik dus gaan clean bulken,maar als ik in mijn voedingsschema alle kcal optel kom ik aan een getal dat meer als het dubbel is dan 1918,2 kcal????

Nu dat energieverbruik is uitgerekend als je niets anders doet als zitten,maar ik doe redelijk intensief werk dus moet ik dan iets extra bijtellen?

Graag verduidelijking :p!!

Grtz

Terug
Naar boven