Fitness Seller

New lifestyle

Ik zou toch wat meer eten op rustdagen. 1300 is wss onder je BMR en vergeet niet dat je JUIST op rustdagen moet herstellen. Dus dan heeft je lichaam ook genoeg voedingsstoffen nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Marina. Mijn BMR is 1720.

Daar moet je dan zeker niet onder gaan zitten.
Ik zou op rustdagen dan toch 1750 gaan eten.

Ok. Bedankt Marina. Dacht dat je op rustdagen ook moest cutten. :)

Wat is je doel en wat is e onderhoud?

Waarom niet elke dag gewoon eerst proberen op 1800 en val je niet af dan steeds 100 af halen.

Ok. Bedankt Marina. Dacht dat je op rustdagen ook moest cutten. :)
Cutten is onder je onderhoud eten maar niet onder je BMR eten. Je BMR is wat je nodig hebt als je absoluut niets doet. Dat is de energie die je lijf nodig heeft om je organen van energie te voorzien.

Je kan overigens ook gewoon op rustdagen en trainingsdagen evenveel eten. Als je over de week gezien zeg maar onder je onderhoud eet.
Dus stel je onderhoud is 2400 kcal. Dat is berekend met je activiteitenfactor voor een week.
Als je af wil vallen kan je kiezen
* elke dag bijvoorbeeld 2100 kcal eten. Dus elke dag 300 kcal onder onderhoud.
* op trainingsdagen 2250 eten en op niet trainingsdagen bijvoorbeeld 2000 kcal eten. Zou hou je toch een tekort.
* je kan er ook voor kiezen op trainingsdagen op onderhoud te eten (dus 2400) en op niet trainingsdagen 1900 oid.

het gaat uiteindelijk erom dat je totaal onder je onderhoud eet. Snap je?

Ik denk dat ze d'r onderhoud iets te hoog inschat.

Ok.... Als ik mijn onderhoud bereken op 5 sportdagen per week heb ik 2750. Volgens die tabel.... Vind dat persoonlijk precies vrij hoog?

Ja, dat lijkt mij ook te hoog. Ik denk dat je daar flink op aan gaat komen.

1800 aanhouden?

1800 is meteen wel weer erg laag.....

Wat is je lengte leeftijd gewicht en vet% (bij benadering) en dan 5 x kracht training?

Ik ben 1m75 en weeg momenteel (veel te veel) 86 Vetpercentage is dan ook vrij hoog. (42%) En nee. 2x kracht 3x cardio

Als ik jouw gegevens neem en je onderhoud berekeen met 3-5 dagen sport dan kom ik op een onderhoud van ca 2500 uit.
Ik denk dat je dan zeker niet onder de 2000 moet gaan komen. Ik zou gewoon rustig aan doen en eerst proberen gewoon elke dag op 2000 te gaan zitten en kijken wat dat doet.

Ok Thx Marina. Ga ik zeker doen. En dan na 2a3 weken herbekijken. Héél erg bedankt!

Succes!
Misschien vind je het ook leuk een trainingslog te openen in de vrouwensectie. Kan je daarin je vragen stellen en eventueel trainingen en voeding posten als je zou willen.

Super bedankt. En ja hoor? Als ik alles op mijn plooi heb ga ik dat zeker eens bekijken!!! :D Héél erg bedankt!!!!

Maar als er zo veel gewicht vetmassa is is het onderhoud toch sowieso moeilijk te berrekenen? Spiermassa kost energie maar vetmassa is dode massa. 46 procent is veel te hoog en dus denk dat je inderdaad even heel erg goed moet gaan oppassen wat er komende weken gebeurt op 2000 en dan af of opbouwen.

Ja er is heel veel aangekomen tijdens hormonenbehandelingen. :( Hopelijk krijg ik ze op deze manier weg. Want heb al heel wat uitgeprobeerd......

Terug
Naar boven