MuscleMeat

niet aankomen....

Aangezien je metabolisme geboost wordt door het AANTAL calorieen die je in neemt zou een enkele 1000 Cal maaltijd wel eens meer goed kunnen doen dan 4 maaltijden van 200 Cal. :rolleyes:

Bron?

Ik was in de veronderstelling dat het verteren van eten je metabolisme boost. Waarom anders moeite doen met 6-8 maaltijden per dag, als je gewoon 2x naar de mac kan gaan en een maaltijd van 2000 kcal kan nemen.

Bron?

Ik was in de veronderstelling dat het verteren van eten je metabolisme boost. Waarom anders moeite doen met 6-8 maaltijden per dag, als je gewoon 2x naar de mac kan gaan en een maaltijd van 2000 kcal kan nemen.

omdat 8 maaltijden je lichaam de hele tijd bezig is met verteren.

in tegenstelling tot 2 maaltijden

en 1 grote maaltijd, eenmalig, is ook weer iets anders

Je moet wel kcal eten die je nodig hebt natuurlijk. Als je carbs of vetten eet op het moment dat je het neit nodig hebt, dan zal het sneller worden opgslagen als vet.
De TS wil VVM aanzetten. Dan kan je beter de kcal uit eiwitten halen.

Als je eenmaal voldoende eiwit in je dieet hebt is meer eiwit niet nodig (contraproductief zelfs). De hoeveelheid calorieen is het tweedst belangrijkst en dan maakt het bar weinig uit of je ze uit brinta haalt of uit mcdonalds.

als je 1kg per maand gained aan pure spiermassa (wat natural heeeeel lastig zoniet onmogelijk is ( mits je geen beginner bent of in rebound) dan heb je dus 30gr eiwit per dag nodig. denk je nou echt dat je dan baat hebt bij 250+ gr per dag?

Bron?

je stofwisseling kan niet sneller gaan ofzo (of je dat ook wilt opvatten dat "sneller" ) door meerdere keren eten, dan was het wel heel leuk geweest.
Alleen increase in kcal kan je thyroid wat meer laten werken.

Geef jij maar eens een bron van jouw fabeltje ;)

je stofwisseling kan niet sneller gaan ofzo (of je dat ook wilt opvatten dat "sneller" ) door meerdere keren eten, dan was het wel heel leuk geweest.

Milos sarcev:p
Die zei dat het verteren energie kost, dus dat je daarom weer meer kan eten. Ff simpel uitglegd, ben nog op zoek naar zijn seminar over voedsel.

Ik vroeg trouwens niet om een bron om te flamen, maar ben serieus geïnteresseerd, omdat ik altijd iets anders heb gelooft.

Edit: Gevonden: http://www.dailymotion.com/relevanc...ideo/x2st3r_milos-sarcevs-seminar-pt1_extreme

milos sarvec zegt dat idd, dat heb ik ook gezien, maar milos praat wel meer onzin (zoals de meesten op dit board weten).

kheb dei seminar oko gezien die jij bedoeld.

maar verteren kost energy zeggen, of jij nu 2000kcal in 2 of in 5 meals eet, je moet toch evenveel eten verteren ofniet dan? :P

hier is leuk topic.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/wil-cutten-175477

op pag. 2 heb je je bronnen, maar lees het maar vanaf het begin.

Oke thnx voor de link.
Niet dat ik nu opeens mijn eetgewoontes ga veranderen. Blijf gewoon 6-7 maaltijden clean eten per dag, puur omdat ik dan meer naar binnen krijg.

En zo simpel is het. Geen fancy tips of tricks.
Gewoon meer eten.

Aangezien je metabolisme geboost wordt door het AANTAL calorieen die je in neemt zou een enkele 1000 Cal maaltijd wel eens meer goed kunnen doen dan 4 maaltijden van 200 Cal. :rolleyes:

zo werkt het niet.
Iedere keer als je voedsel tot je neemt zet je aantal processen op gang.
Insuline respons bijvoorbeeld.
Met frequente voedselinname (zonder voedsel wat voor een sterke stijging in insulinepiek zorgt uiteraard) zorg je er ook voor dat je een steady level van insuline hebt. Je lichaam is dus constant bezig met voedsel uit je bloed te halen. En dat is gunstig, want ik wil de hele dag en nacht amino's in m'n bloed hebben, ik wil geen moment zonder zitten.
Als je maar twee of drie maaltijden per dag eet, dan heb je die insulinerespons maar een paar keer. Drie keer zet je je lichaam aan tot het verteren van voedsel, waar het het anders zes keer zou doen.

Logischerwijs breng je je metabolisme dus eerder omhoog door frequenter kleinere maaltijden te eten, door een enkele keer een grote.

Daarnaast heb je ook nog het thermisch effect van voedsel. Voedsel verteren kost energie, thermische energie. Zes keer per dag voedsel verteren kost meer energie dan drie keer per dag voedsel verteren. Door constant gebruik te maken van dat thermische effect, betekent dat dus dat je metabolisme (=energieverbruik) omhoog gaat.
Daarom moet je in de cut ook regelmatig eten (zij het voedsel met weinig Kcal's)

Dus jouw theorie gaat niet helemaal op.

omdat 8 maaltijden je lichaam de hele tijd bezig is met verteren.

in tegenstelling tot 2 maaltijden

en 1 grote maaltijd, eenmalig, is ook weer iets anders

Je wilt juist dat je voedsel de hele dag aan het verteren bent
Je wilt gebruik maken van die constante flow van insuline, en van dat thermisch effect. Dat zijn JUIST middelen waardoor je je metabolisme hoog kan houden.

Daarnaast kan je onmogelijk je voedingsbehoefte (eiwitten en KH's) met maar twee of drie maaltijden voorzien.

als je 1kg per maand gained aan pure spiermassa (wat natural heeeeel lastig zoniet onmogelijk is ( mits je geen beginner bent of in rebound) dan heb je dus 30gr eiwit per dag nodig. denk je nou echt dat je dan baat hebt bij 250+ gr per dag?

Hoe kom je erbij dat je maar 30gram eiwit per dag nodig hebt?
Alleen onderhoud van spiermassa kost al veel meer eiwit. Huidige voedingsleer gaat uit van een minimum van 2gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. (gaan we wel uit van iemand die hard traint en met relatief laag vet %).
Geloof dat je 1,6-1,8gram per kg lichaamsgewicht nodig hebt om een positieve stikstofbalans te houden.

zoals ik al eerder heb uitgelegd, bijvoorbeeld door insulinerespons en thermisch effect van voedsel. Voedsel verteren kost energie.
6 keer kleinere maaltijden kost meer energie dan 2 keer grote maaltijden.
energie omhoog = metabolisme omhoog = meer kunnen eten.
Nogmaals, dit is de huidige voedingsleer, geen fabeltje.
De hele wetenschap bodybuilding is hierop gebouwd.

Maar nogmaals, je kunt je eiwit-en koolhydraatbehoefte niet in slechts een paar maaltijden voorzien, zeker niet als bodybuilder van + 100kg.

milos sarvec zegt dat idd, dat heb ik ook gezien, maar milos praat wel meer onzin (zoals de meesten op dit board weten).

kheb dei seminar oko gezien die jij bedoeld.

maar verteren kost energy zeggen, of jij nu 2000kcal in 2 of in 5 meals eet, je moet toch evenveel eten verteren ofniet dan? :P

hier is leuk topic.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/wil-cutten-175477

op pag. 2 heb je je bronnen, maar lees het maar vanaf het begin.

milos zuigt zijn adviezen over voeding niet uit zijn duim, dat is gewoon gebaseerd op algehele opvattingen over sportvoeding bij bodybuilding.

Laatst bewerkt:
waarom zou je een hogere TEF hebben bij 5 kleine maaltijden dan bij 3 grote???

dan nog, kom met een onderzoek die zegt dat meerdere maaltijden (5+) je stofwisseling verhogen, ik heb er zat gezien die het tegendeel bewijzen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het beste naar je lichaam kunt luisteren..Je lichaam zegt wel als het voedingsstoffen nodig heeft(honger dus,natuurlijke reactie van het lichaam)..En de meeste die in een cycle zitte krijgen ook meer honger(meestal om 2 uur)

Terug
Naar boven